Jistě to znáte: ptáci pobíhají po chodníku, občas něco sezobnou (nic moc) a za chvíli někam letí. Každý má nějakou hmotnost.
Takže se ptám zde přítomných odborníků:
JAKOU ÚČINNOST MÁ PTÁK?
(při přeměně energie z jídla na pohyb)
Případné obscénosti sem nepište, jde mi o seriózní výzkum.
8-)))
Otvíráš si dietologickou poradnu pro ptactvo?!?
Jaký obscénnosti by mě asi měly v souvislosti s účinností ptáka napadat?
Neplatí pro narozené před rokem 1950.
Takže soráč, ....!
8-)
Kdbys viděl, co mi vyváděli včera vrabčáci na okně vedle počítače...
No tak moment, vrabčáci jsou z té dietologické studie vyloučeni - vždyť pavka jasně píše "...ptáci pobíhající..." :o)))
Kolik udělá vrabec kroků za sto roků ? :-)
Máš štěstí, že nevím, jak se mažou OT příspěvky!
8-)
Nemažou se, jenom rozmazávají.
Jaký OT příspěvky?!?
Podal vysvětlení pro případ, že by některým moje poznámka nedocvakla :o)))
Já mám naopak z jeho příspěvku radost, protože vidím, že měl stejnou čítanku jako já :o)))
A udělá ti radost, že i já? 8-)))
No mě rozhodně jo, ale nevím, jestli i Jardovi :o)))
Dáte mi čas na rozmyšlenou ? :-)
Ne, už tohle je špatná odpověď :o)))
Nedávno jsem viděla (prvně v životě!) tahat kosa žížalu ze země. No, makal fest. Takže ta účinnost přeměny energie z jídla (žížaly) na sílu a pohyb bude slušně vysoká.
8-)))
Nejúčinější je pomalu pečená kachna.
Taková 13 hodin láskyplně pečená kachna se sice pod vidličkou nežně rozpadá, ale ta chuť!
Nepleteš si to s pěkně vypasenou husičkou či krocanem?!?
Pokud budeš 13 hodin sušit kachnu v troubě, tak bych tipovala, že se ti pod vidličkou už nebude mít co rozpadnout :o)))
Záleží při jaké teplotě, jestli a jak dlouho s poklicí ev. naopak s větrákem...
Taky mi to připadá nějaký divný...
Mě by to taky zajímalo.
Když se na to podívám odborně, tak:
Airbus A320 v nejnovější úpravě 233 má tah na jednom motoru 111,2kn, při průměrné spotřebě 1,47kg/s
Pták průměrně sezobne jedno zrnko za sekundu.
Nemohl by někdo chytřejší zjistit váhu jednoho zrnka a dle spotřeby ptáka spočítat jeho průměrný tah v kn?
Že bych letos letěl na Krétu na vlaštovce?
Kdyz do ni budes prat ten hmyz pod tlakem... A pak je otazka, jestli nezadres motor, nebo jestli to neuchlastas. 8)
Tak si myslím, že Ti to nevysvětlí ani ti nejchytřejší.
Když kdysi NASA zkoumala čmeláky, tak chytří pánové proměřili, spočítali a ostatním vysvětlili, že čmelák vzhledem poměru své hmotnosti a plochy křídel létat nikdy nemůže.
Ještě se holt máme dlouho co učit - třeba než vyrobíme něco tak pevného, jako je obyčejná pavučina ( takové ocelové lano je v poměru hmotnosti a pevnosti proti ní nepoužitelný drek ).
Ono těch věcí je víc. Třeba stromy.
K tomu čmeláku se ještě dodává: "Podle příruček čmelák nemůže lítat. Jenže čmelák příručky nečte".
Pokud se chceš skutečně dozvědět o ptácích něco víc, stačí zadat do Googlu "FYZIOLOGIE POHYBU PTÁKŮ" a dostaneš se na stránky pana Procházky, kde je toho docela dost. Je fakt, že jsem to celé nečetl, tak nevím, zda tam má právě ta procenta účinnosti. Stejně se budou podle druhu a velikosti kterého druhu lišit. Jiné bude u velkých plachtících ptáků, kteří dokáží využít termiku a jiné u kolibříka, který je schopný v letu i couvat.
Tažný pták odletí kamsi do subsaharské oblasti, aby tam přezimoval. Kolik toho cestou sežere, netuším, ale asi taky nemnoho.
Mět se tam dopravit já, nestačila by mi na jídlo kára na velkých kolech.
8-(
když se budeš krmit jako pták(cestou) tak tu káru múžeš střelit a ještě na tom trhnout 8-)
To jsou zajimave stranky, prinejmensim ten uvodni clanek. Nejvic me zaujaly hrbolky na slachach, ktere pri sevreni zapadnou do kosti a znemoznuji tak uvolneni svalu, ktere sviraji prsty kolem vetvicky. A ptak tak muze vesele chrapat a sedet na vetvi i ve vetru. A ze kachna leta rychlosti vyssi nez je bezna cestovni rychlost sokola bych taky nevedel. Jesteze jsem se s ni tehdy nesrazil....