Nějak se nemůžu dopátrat toho, jestli se něco takového vyrábí - tedy nosič kol na střechu na kola s kolama vzhůru. Alespoň v dobách před-nosičových se takhle kola vozila a problémy s tím nebyly. Výhody - lepší stabilita + aerodynamika (trubky a řidítka + sedlo jsou dole). Nevýhoda - různé typy řidítek, computery apod. Řidítka sice zaberou dost místa, ale pokud se dají kola střídavě, tak to nevadí. Stačil by nastavitelný úchyt na řidítka a lá ruce + přikurtovat za sedlo na běžný střešní nosič.
to přímo volá pro klasické zahrádce...
Nestacily by dva gumicuky? Taky uz jsem to takhle vezl... Jen musis pricniky dat spravne daleko od sebe - umoznuje-li to uchyceni na automobilu.
Utažený gumickuk by byl snad OK. Nebo nějaký elastický řemen, pokud se něco takového prodává. Kola většinou vozím v kufru, ale někdy se jich sejde víc než 2... Na káře mám ty příčníky (stavitelné) již od výroby. Navíc díky placatému profilu (průřez asi 5 x 1 cm) tam nejde namotovat většina nosičů. Běžné příčníky jsou cca 2 x 2 cm.
Já většinou vezu dvě kola na střeše v těch nejlevnějších nosičích - mám ale mezi nimi rozpěrnou tyč a k nosiči je mám stažený popruhem, takže s nějakou stabilitou si hlavu vůbec nelámu. A aerodynamicky je vcelku jedno, jestli jsou řidítka dole nebo nahoře (leda udělat nějaký spojler). Ale zas riskovat náhodně rozdrbnutý sedlo...
Pamatuji časy, kdy se jiné nosiče na kolo nevyráběly-na střechu se tak vešla 4 kola. Na řídítka i sedla byly podpěrky a uchycení bylo řemínky.Neměl by být problém doplnit o podložky normální nosič(pro 1-3 kola).Zlaté české ručičky to zvládnou hravě a nosič je všestranný!!!
Na příšníky přikurtuješ popruhama majitele kola v poloze na zádech za pas a pod rameny (při delších příčníkách nebo menším jezdci pod krkem). Kolo mu upevníš klipsnama na nohy, řidítka bude držet normálně v rukách. A ušetříš míst v autě.
:o)
Tohle mne napadnout driv, koupil jsem tranzita s korbou. Takhle by se daly vozit i lyze a kajaky!
A je to lepší než upomínat spolujezdce, aby se připoutali :-)
To mi povidej. To se mi jednou kolega urazil a v silenem desti si radsi nechal zastavit a odesel pesky, nez aby si te pas zapnul. Nechapu. ;-(
Jde to. Nejjednodušší je fakt přivázat kola na příčníky obyč zahrádky. Na přivázání jsou bezva klipsnový řemínky. Potíž bývá s některými odpruženými vidlicemi. Pokud má vidle "otevřený" olejový systém a ty otočíš kolo vzhůru nohama, může se stát, že si uvnitř olej a vzduch vymění místa a pak to zlobí.
Mám takové tušení, že se to nebude moc líbit ani hydraulickým brzdám...
Nějaké otočení při servisování kola to přežije, ale pochybuji, že to bude bez následků v případě jízdy v řádu hodin a ještě k tomu ty vibrace způsobené jízdou...