http://www.gizmania.cz/kola/karts-kary.html
nemá někdo praktickou zkušenost?
Vzpadají zajímavě i cenově . docela zajímavé propagační video
http://www.gizmania.cz/kola/karts-kary.html
http://www.nakole.cz/diskuse/10818-trikolka.html
Díky za kontakt na vlákno s touto diskuzí , ale po přečtení jsem stejně nedostal odpověď na praktickou zkušenost - tím myslím jestli to už někdo vlastní a už na tom něco najel ( pořád ta cena 25-35000 mě připadá zajímavá )
Jsem si téměř jistý, že nikdo to tu nevlastní ani na tom moc nenajel. Budeš se muset spokojit s tím, co tti říkají ti co si to krátce zkusili a můžou to na základě toho porovnat s něčím, co vlastnili déle. Pak ještě můžeš přečíst co si před nějakou dobou myslel Brian Ball o X-class, předchůdci toho Typhoonu od stejné značky. Většina toho bude stále pravda, akorát X-class měl třeba trojpřevodník a podobně. http://www.bentrideronline.com/?p=1789
Zdarec, KMX si může kdokoliv vyzkoušet u nás v Rožnově. Prodáváme všechny KMX za super ceny. Kdyžtak mrkněte na www.kmxkarts.cz
Díky za odkaz. Zajímavé a místy lehce úsměvné čtení. Třeba ty "uhlíkové" rámy :-).
Ony ty odkazy jsou místy ´otrockými´ překlady(ze z překladače) ...
Super info. To jsem nevěděl. Tuhle jsem psal do USA dotaz a nikdo mi neodpověděl. Dobré vědět o vás.:-)
Zdravím,
Typhoon jsem koupil na konci podzimu a moc jsem s ním nestačil vyjet. Na ledovku to nemá pláště, takže až sesleze sníh, tak poreferuju.
Díky, už se moc těším na reference, zajímalo by mě jestli to je jenom na vyblbnutí za barákem nebo se s tím dá i někam dojet. Ta cena je zajímavá , nerozumím tomu když někdo v zahraničí to dokáže vyrobit za 25-35000 Kč proč český výrobce AZUB inzeruje předpokládanou cenu 1700 EUR (cca45000,-) Nebo je ten azub o tolik lepší, lehčí, propracovanější, s lepšíma komponentama..... ?
:-)
a proč je horský kolo v supermarketu za tři tácy a v normálním krámu za deset nebo za třicet nebo za sto, to chápeš? :-)
No to samozřejmě chápu , ale já nemluvím o supermarketu to snad chápeš :-) Trike KMX Cobra za necelých 34 000,- není si alespoň myslím China za 3-4000 ze supermarketu ( přiznám se neviděl jsem ji osobně proto cháním info zde ), co píšou na webu prodejce nemůžu ověřit, ale info o rámu a komponentech na webu prodejce dle mého laického uvážení nezní zase tak špatně.
No nevím jak u Vás, ale u nas kolo s těmito komponenty v supermarketu za pár peněz teda nemají :-).
nevím, neseděl jsem na ní. Jestli budou na spezzi, projedu se a můžu ti říct.
Nicméně jsou mezi tříkolkama fakt velký rozdíly stejně jako v kolech či lehokolech. A jsou ty rozdíly cenově odlišené. Už jsme jel na věcech za pár tisíc i za pár desítek tisíc i na stroji, co stál násobek mýho kola a to rozhodně není nejlevnější a rozdíl jsem fakt poznal!
Když už budeš na spezzi a budeš mít chvilku času omrkni i jiný tříkolky a prosím dej vědět dle tvého mínění co je na trhu rozumným kompromisem mezi kvalitou , užitnou hodnotou a cenou vhodnou pro příležitostného jezdce. (2-5000 km/rok)Jsem co se týká tříkolek laik a proto scháním info kde se dá.
Nejspíš na SPEZI pojedu taky a pravděpodobně budu mít místo v autě, klidně bych tě vzal ať si to vyzkoušíš sám.Ale s tím místem to budu najisto vědět až tak půlce dubna.
tohle je vždycky dost osobní pocit...
Já bych na základě toho na čem jsme s eprojel šel bez přemýšlení do Azubu. Ale tříkolku nepotřebuju a nemám prachy. Ale i tak o tom furt přemýšlím :-)
Za 3-4000 kč to nie je, ale výroba KMX je bohužial z dalekého východu. A naviac o komponenty až tak nejde, največšiu časť ceny platíš práve za tie neštandardné diely ako rám a riadenie
Základem ceny nejsou výrobní náklady+zisk, ale trh, čili zákazník spolu s prodejcem. Když se domluví, může být Azub za 3000 EUR, jako ty nejdražší tříkolky z Austrálie :), když to nepůjde, bude to za 1000 EUR, pokud to Azub ještě přijme. Ber to tak, že dělají v malých sériích a od dodavatele nedostanou žádné extra ceny a chtějí vydělat. A platí to i pro KMX. Za tu cenu, tj. 900-1400 EUR je i za hranicemi dost nových tříkolek, viz US Ebay (1200-2000 USD). Samotné modely KMX mají cenové rozpětí také dost velké a to rozpětí se náklady na výrobu se nedá zdůvodnit, je to o schopnosti prodat a vůli koupit.
A jestli Drak (http://draci.webpark.cz/obrazky/46.jpg) dojede na svém výtvoru, kam potřebuje, tak KMX tím tuplem :) Váha je zcela v pohodě a kdo chce mít 17,5 kg, vymění pláště, popř. si z toho udělá Velorex :)
To, že Azub dělá v malých seriích a proto cenu nemůže srovnat s velkými výrobci tomu naprosto rozumím ( také podnikám v malovýrobě od r. 1990) v tříkolkách jsem laik proto scháním informace co se týká kvality, užitných vlastností a ceny nějaký rozumný kompromis. Z ježdění na kole ( samozřejmě hlavně z práce ) mám bolavý zápěstí proto scháním tříkolku za rozumnou cenu protože jsem pouze rekreační jezdec ( cca 2000-5000 km /rok dle času) nechce se mě utrácet nějaký extra velký peníze.
V každém případě vyzkoušet, u tříkolek si myslím že stačí nějakých 50 km. Já sem chtěl maximální pohodlí a proto sem šel do greenspeedo gto a ani sem ho nezkoušel. Dal sem na lidi tady a ti říkali že nic lepšího není, měli pravdu. :-))
O pohodlí a kvalitě greenspeedu gto nepochybuji , ale ta cena....
Zkus na tu gizmánii napsat a zeptat se jestli umožňují vyzkoušení. Pokud je to férový prodejce, zaplatíš nějaký poplatek za sjetí gum cc 500 Kč a zálohu nějakých 20 000 Kč a za den to vyzkoušíš až až.
Pokud neseženu ještě něco zajímavějšího , tak jak sleze snih určítě to zkusím.
Když se nechá vygooglovat poměrně pitomé slovo "šlapkára", tak najde i jiné prodejce než gizmánii.
Jasně, myslel sem že už má jasno od koho to případně chce.
Tady najdeš docela dost tříkolek ve tvém cenovém limitu. Dokonce i GS...
http://hostelshoppe.com/supersale.php?category...
V pripade, ze koukas na cenu, treba by se vyplatilo ozelet jedno kolo a zkusit zalehnout jen na dve. To si pak i u AZUBu vyberes levneji slusne osazeny stroj.
Jsem už "starší" člověk a mám se rád ( žena to komentuje , že mám malou životní pojistku ) proto pokukuji po tříkolce
Jestli jsi jeste leho nezkusil, stav se treba v Azubu na odzkouseni. V Praze se taky jedno Eco na testnuti najde. Ale pokud jsi opatrnejsi, radsi Ti nebudu nabizet doprovod... ;-)
Za 34 tis. mají Cobru. Viper je už za 38 tis. a Venom za skoro 50. Rámy podobné, takže tam rozdíl bude tvořit výbava. Azub má svou tříkolku už v nabídce, sice bez ceny, ale dušují se, že by se chtěli vejít do 40 tis. Takže nějak výrazně dražší proti KMX nebudou. Tvým rozhodováním si momentálně procházím taky, ale čekám za á) na azubáckou tříkolku, za bé) taky pod vlivem rad na zdejších diskusích už tolik netrvám na třech kolech. Za stejné peníze jako tříkolku můžu mít celoodpružené solidně vybavené leho (tříkolka bude neodpružená, nevím, nakolik to je na závadu). Pojedu vyzkoušet do Azubu - navíc třeba teď tam mají v bazaru zajímavé slevy a říkám si, jestli nedělám chybu, že otálím a rovnou neobjednávám. Ještě KMX - připadá mi, že neuvažují o nějaké delší výpravě - dá se na to dát nosič? Blatníky? Jak pohodlně se na tom sedí - je to přece jen hóóódně nízko? Otázek je moc. Ale ať to dopadne, jak to dopadne, to leho letos určitě doma bude!
Tak ako si spomenul blatníky a nosiče, treba u dovozcu zistiť či je vôbec možné niečo z toho na KMX namontovať. Čo sa týka ďalších rozdielov medzi KMX a Azub, tak najväčší rozdiel je v type riadenia. KMX používa tzv. priame a azub nepriame, ktoré je na komfort ovládania omnoho pohodlnejšie (sám vlastním trike z priamym riadením a už sa teším na Azub). Ďalší rozdiel vidím v komforte posedu. KMX mi príde ako športová raketa z položenou sedačkou. Azub má plne nastaviteľnú sedačku jak v posune vpred-vzad, tak v sklone. To umožňuje použitie jak na blbnutie v teréne, tak aj na dlhé pohodlné cestovanie. Samozrejmosťou bude možnosť objednať blatníky, nosič, držiaky svetiel a tachometra. Trojkolku Azub som testoval v ťažkom teréne v okolí Nového Mesta nad Váhom a trojkolka bezproblémov zvládla všetky nástrahy aj z mojou hmotnosťou okolo 105 kg. Doporučujem počkať a minimálne vyskúšať trojkolku Azub a potom sa rozhodnite pre tú pravú.
Jaký je rozdíl mezi přímým a napřímým řízením. Nemyslím technicky , ale v při jízdě.
Jak psal mozimy, nepřímé je mnohem komfortnější, lepší držení směru. Přímé řízení je strašně citlivé, stačí trošku hýbnout řidítkama a už jedeš kam si nechtěl. :-) Je to otravné pořád myslet na řízení, obzvlášť při delších vyjížďkách.
Vrací se to samo do středové polohy, čili tříkolka drží dobře směr.
I tak se to dá napsat. :-)
Daratu asi do takových vysokých čísel nemířil.
Každopádně blatníky i nosič jsou v nabídce, viz web výrobce. Popř. s trochou ruční práce by se dal připevnit běžný nosič. Když koupíte model s polstrovaným sedadlem, určitě to bude lepší než stávající holé.
Při tak velkých částkách se ale určitě vyplatí sjezdit pár prodejců a vyzkoušet si to.
Držím se při zemi koukal jsem na Typhoon a Tornado za cca 25 000,-
Taky jsem se zálibně díval, hlavně na tu cenu. Ale pořád mi připadá, že by to nebylo úplně ono na moje účely, že to je spíš na hraní. Jinak jsme na tom asi dost podobně - plánuju jen cesty do práce a z práce, dohromady cca 30 km za den, ale sem tam v neděli i nějaký ten delší výlet 80 - 150 km, takže taky těch 2 - 5 tis. km ročně. Ale možná se mi to zalíbí tak, že těch kilometrů bude za rok i o dost víc.
Vidím to podobně , moje cenová hranice je cca 30 000,- ( potom mě už asi vystěhuji z domu )
Já jsem doma seznámil manželku napřed s cenami od Greenspeedu a potom jsem jí vítězoslavně oznámil, že pilným hledáním na internetu se mi podařilo najít tříkolky i pod 50 tis. a Azub se základem u 40 tis. je mým případným trumfem v rukávě. Po pravdě okolo 40 tis. je zase moje hranice. Ale jak říkám, není vyloučeno, že nakonec nepořídím tříkolku, ale jednostopé leho. Záleží na vyzkoušení. Jen kdyby už ten sníh zmiznul, já bych do toho Uherského Brodu jel nejradši ještě dnes!
Zajímavá taktika zkusím to na manželku taky , no snad to vyjde a když ne ..... ještě, že máme chatu
Chapu to dobre tak, ze chatu prodas? ;-)
Ne , ale až mě vystěhují z domu tak se nestanu bezdomovcem.
Chata je dobrá alternativa. Já chatu nemám. Ale mám výbornou garáž. Takže taky žádné bezdomovectví a dokonce nocleh na pohodlné sedačce vysněného stroje!
Tak to je super
Má to jenom 16" kola ve předu a světlou výšku 8 cm, nevím ale zdá se mi to dost málo. Na Greenspeedu Gto mám světlou výšku 15 cm a občas na lesních a polních cestách chytnu spodkem. Na asfalt by ti to ale mohlo stačit.
Předpolkádám, že nebude problém dát kola 20"+24", když to mají ty dražší modely.
Ve předu by to jít mělo, v zadu určitě ne, krátká vidle. Nevím jestli ty levnější mají polohovací sedačku, jestli ne, tak by byla blbost dávat větší kola do předu, to už by si na tom opravdu ležel a pohodlí by bylo v sakry. :-)
Nedoporučoval bych, i kdybys je tam nacpal aniž by ti pláště ubrousily ruce až k zápěstím, hodně by to pošahalo geometri. Mohli to vylepšit (i když z fotek není vidět rozdíl), ale ještě před dvěma lety ji neměli nic moc - všechny KMX na kterých jsem kdy seděl měly nepříjemně citlivé řízení. Fajn když se chceš na šotolině vytahovat smykama, ale docela to naštve když uhnež hlavou větvičce nebo něčemu a najednou seš nechtě v protisměru. Ackerman i center point tam měly udělané slušně, takže kdybys na to dal 20" ráfky, bylo by to asi už hodně neslušně a podle mě by se s tím jezdilo vyloženě otřesně.
Tu geometrii mezi modelem X Class a tou dnešní prodávounou řadou prý vylepšili.
Při stávajícím 20" zadním kole je ve vidlici ještě 10 cm místa, takže 24" kolo by tam šlo.
Co by bylo nutné čistě teoreticky udělat s geometrií při výměně všech kol za větší?
Jak psal Jirka, byl by problém v řízení, nutnost ho celé předělat, jinak by ti přední kola dřela v zatáčkách ruce. Všimni si na fotkách jak už teď je řízení těsně u kol, přidej blatník a už to bude tak tak. Zadní kolo se osazuje objemnějším pláštěm protože toho nejvíc schytá, tak pokud se ti do té zadní vidle vleze průměrově, nemuselo by se ti tam vejít objemově. Zdánlivě prkotina ale u tříkolky zásadní.
Potřebuješ mít určitou vzájemnou polohu virtuálního průsečíku osy čepu, na kterém přední kolo zatáčí, a stopy kola na silnici. Čep je skloněný dozadu a hlavně dovnitř, takže když prostě jen vyměníš ráfek za větší, vzroste ti nejen závlek, ale hlavně se drasticky změní stranová vzdálenost mezi průsečíkem osy čepu se silnicí a stopou kola. Krom divně nepříjemné charakteristiky řízení to hlavně způsobí to, že jakmile jedno kolo trefí šutr nebo díru, tříkolka se pokusí drasticky zatočit. Pokud bys to chtěl spravit, musel bys rozřezat a převařit rám rám a předělat sklony čepů a pak vyrobit nové ty samotné závěsy kol, aby se správně upravila poloha osy kola vůči ose čepu. Ty by vyšlo stejně draho jako postavit si navíc další vlastní tříkolku po tom, cos už utratil za tu KMX.
Díky za vysvětlení; předtím jsem netušil, co změna geometrie vlastně přesně představuje.
Jednu radu obecnou pro všechna lehokola k tomu výběru: hledej velký rozsah převodů. Na lehokole budeš hlavně zezačátku pomalý do kopce a budeš na to chtít mít adekvátní lehké prřevody. Naopak z kopce to jede jak šlak a je to skvělý zážitek. Byla by škoda abys v 25km/h už nedokázal šlapat rychleji, protože svých osm rychlostí máš všechny jen na vyjíždění kopců. Nemožnost stoupnout si do pedálů není sice z dlouhodobého hlediska nijak limitující co do výkonu jezdce, ale vyžaduje možnost přizpůsobit se ideálním otáčkám motoru v každé rychlosti. Tohle platí obecně ať koupíš cokoliv ležatého, takže vyloženě nedoporučuju kupovat něco, co nemá aspooň možnost namontovat dopředu přesmykač, ale radši by ho to už mělo i mít, bude potřeba.
To je pravda, napadlo mě někdy doplnit dopředu MTB přesmykač Shimano řady Altus (FD-C101-E), ten nepotřebuje trubku, je samonosný v misce, popř. řazení SCHLUMPF.
Ale jinak nejsem žádný závodník, tak nízko nad terénem má člověk i při 25 km/h v očích smrt :)
To tě na lehu přejde rychle, zachvílu budeš taky říkat že pod šedesát se to nepočítá :-). Jinak tychle přesmyky jsou jen do 42z nejvetšího převodníku, pokud vím. S 26" zadním kolem je to na leho celkem akorát, s 20" budeš mít některé převody absurdně lehké a rychlejší ti budou chybět, ale mohlo by to fungovat. Pokud chceš pouze rekreační tempo vždy a všude, mohlo by to být ok.
Já na mém scorpionu jsem to měl řešené tak, že místo přesmykače na šlapkách , jsem měl SRAM Dual Drive II. Ten má 8koleček a ještě 3 rychlosti v náboji.Nevyzkoušel jsem to, protože při montáži přídavného el. motoru jsem tento SRAM musel zaměnit za NEXUS s 8 rychlostmi v náboji a jen s jedním ozub. kolečkem. Řetázek od motoru ke středu má tak krátkou vzdálenost, že už nešel přehazovat. Takže v originálu tam bylo 24rychlostí.Kdyby měl někdo o tento SRAM zájem, je k dispozici.