reklama

latexove duse

ahoj, mate s nimi nekdo zkusenost?
daji se vubec lepit?

[ Zpět ]
Datum: 30.11.2009
Autor: Hrabe-X

Re: latexove duse

     

dřív/před r.89/ byly v každé galusce, k lepení jsem používal lepidlo v kovové tubě /název už nevím, je to, bratru, 25 leta víc, ale stálo,myslím, celou jednu korunu!/ a záplaty jsem stříhal ze staré, samozřejmě, latexové duše.latexové duše jsou extrémně lehké, prokazatelně snižují valivý odpor, ale - propuští vzduch, silniční galdu je nutno hustit před každou jízdou a s tím lepením? nevím, jaký je momentální stav se záplatami či lepidly, ale na malé dírky kraluje jednoznačně tmel, který se do galusky dává preventivně nebo po defektu. v "nové" době jsem koupil latexové duše italjáno vittoria do MTB plášťů, drahý byly jako svinja, ale hned chytnuly nějaký defekt nebo já nevím, snad jsem na nich ani nevyjel, tak jsem je nahradil klasikou, dlouho ležely v dílně /vlastně jsem ani nevěděl čím je zalepit, o nějakém tmelu jsem v tu dobu nevěděl/, po krátké době zvláštně ztuhly, proč?, to jsem nepochopil. no a nakonec letěly do popelnice a další životní etapa se uzavřela.

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: vladaza
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: latexove duse

     

takze na silnici bys taky spis doporucil tu bezdusovou sadu?

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: latexove duse

     

no ,abychom se do toho nezapletli, na silničním kole jsem nejel těžký roky, vím, že se objevují bezdušové systémy , ale rozvíjejí se pomaleji než u MTB,tlaky, na které se hustí jsou u silnice někde jinde než u MTB,potřebuješ speciální ráfek, plášť, vyřešit se to jistě dá, ale kolik lidí, třeba tady na foru, je skutečně vozí? proto zůstává zatím galuska volbou č.1 pro profíka nebo fajnšmekra, už vzpomínaná Vittoria dělá galusky stále s latexovou duší /ale i jiní výrobci/ a třeba naše Tufo používá galusku bezdušovou, kousky pro závodní nasazení se pohybují kolem 1500 za kus. pro všechny ostatní je tu nepřeberná nabídka klasických plášťů s klasickou butylovou duší, tato kombinace totiž nabízí snadnou možnost opravy jednoduchou výměnou duše za pár kaček, galuska na tom tak dobře není - ano malou dírku zalepí tmel, větší /proříznutí/ nespravíš a galda letí do popelnice.

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: vladaza
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3

Re: latexove duse

     

Tak, jak ti pise vladaza. Bezdusove systemy jsou pro silnici jeste skoro v plenkach, takze se pouzivaji bud galusky nebo plaste. K plastum- lidi na nich i zavodi a to i na dost vysoke urovni, dnesni plaste vubec nejsou o nic horsi nez galusky. A taky ty dobre vubec nestoji ani min penez :o)

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: vasek
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: latexove duse

     

ok, dik za prispevky. tak asi budu jezdit jako dosud, s normalnima plastema a obyc.dusema...¨
Na notubes sem nasel tohle:
http://www.notubes.com/product_info.php...
to vypada zajimave, ale pisou, ze se to da pouzivat jen s bezdusovkama Hutchinson. To podle me nemusi bejt pravda....

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

U silničních plášťů se do toho výrobci moc nehrnou, protože je problematické jak vyřešit ten mnohem větší používaný tlak. U klasického bikového řešení by při takovém tlaku jako se používá u silničních pláštů vystřelily z ráfku.

U bikových plášťů a širších ráfků bývají omezení na tlak dokonce ještě o něco větší než pro dušové bikové pláště, takže třeba 2,3 pláště na NoTobuse ráfkách bez duší mají omezení na maximální tlak 40psi, tedy už dost málo. U bikových to ničemu nevadí, protože je cílem možnost to vozit právě na co nejnižším tlaku a ne to foukat na max.

To omezení co je tam uvedené pravda je, nelze použít téměř libovolné pláště jako u bikových plášťů s NoTubes sadou (i když i tam je omezení, že některé dušové pláště nelze použít).

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

Neni 40 PSI precejen trosku malo?
Ja byl zvyklej na 50 - 60

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

40 čoklů je kolik "normálních" jednotek? Myslím tím staré poctivé atmosféry...

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: hekynen
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

aha, nejdřív oslov strejdu gůgla... :-))

no to je převod... 1 atm je přibližně 14,696 psi... Zlaté hospody, teda báry...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tlak

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: hekynen
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

http://www.tvr-webmart.co.uk/tvr_info_psi.asp

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

Ne, vůbec. Pro lehčího jezdce a 2,3 bezdušový plášť je to naopak pořád hrozně moc.

Vozím pro 70kg a NN a RR 2,25 UST pláště 25/30psi (přední zadní). Větší tlak nemá žádný smysl. Na asfaltu valivý odpor téměř neklesá s větším tlakem. Pro měkké povrchy s větším tlakem valivý odpor naopak dokonce roste a významně.
Pro optimální trakci jsou menší tlaky ideální. Jediný problém může být prorážení, což bez duší je téměř eliminováno.

50-60psi je do terénu pro pláště 2,1+ přefoukaný plášť, který zcela ztratí svoje vlastnosti a místo trakce máme horskou kozu.

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

ok. a existuje vubec merak na galuskovy ventilek?

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

Kazda bezna "servisni" pumpa ma prece manometr.

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: vasek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

ja foukam starym kompresorem :-)

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

Buď jak už psal vasek nebo samostatný měřák:
http://www.velosport.cz/cs/eshop/cyklo-doplnky...
Na galuskový ventilek se používá ten měřák včetně té redukce, co je na tom obrázku.

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

dik

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: latexove duse

     

40 pséků (=2 a 3/4 báru) je už docela dost (na notubes). Já foukám 1 1/2 až 3/4; prostě pod dva, takže limit 40 hafanů je zcela dostatečný...

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: hekynen
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Tlak pro MTB

     

Uz jsme se ti divili na Rozkosi, pod 2 bary ti to prece nemuze vubec jet a hlavne bych mel strach o poskozeni rafku i samotnych plastu.
Ja vozim tak 2,3 baru, jestli nekdo vazi kolem 80 kg a vic, prijde mi 2 a 3/4 baru na plaste 2,1" uplne v pohode (s NoTubes, s dusi pochopitelne vic).

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: vasek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Tlak pro MTB

     

Teď v tom bahínku je těch jedna a půl a kousek tak akorát ;-)

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: hekynen
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Tlak pro MTB

     

Jestli vazis 45-50 kg, pak samozrejme ano. Jinak si pochopitelne jezdi na cem chces, je mi po tom prd :o)

[ Zpět ]
Datum: 01.12.2009
Autor: vasek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

294 cyklistů (3 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024