Já hlasuji pro Vodičkovu ulici v úseku Václavské náměstí - Palackého ulice. Oběma směry. Tam jsou podélně, příčně a v odbočení do Palackého i naštorc díry do kterých zapadne i horské kolo.....
Znáte taková místa, kde se mistr dlaždič podepsal na vašem ráfku ?
Lahudka je autem Jugoslavskou od Miraku dolu. Na kole se tomu da nastesti vyhnout. Nicmene jsem pravdepodobne tam uklepal zadni blikacku z kolobezky nalozene mezi sedadly. ;-(
A s nostalgii vzpominam na silnici z Modran na Zbraslav tak pred 18 lety. ;-)
tam jsem snad nikdy nejel mimo MHD....
Ja bezne. Jedes dolu Mirakem a na konci zahnes vlevo a hned vpravo. A pak zacne ta nadhera. Koleje a dlazky i mezi nimi. Podle pocitu v aute (S120, Fabia, Tranzit) to vypada, ze vzdy lichou kostku nechali o par cm vycnivat ven, sudou poctive zarazili. ;)
Hmm, tak tahle ulice vede i u mě. Dokonce i starobylé kočičí hlavy v ulici U Lužického semináře považuji za pohodu.
Abych ale nebyl za škrta, tak doplním ještě Myslíkovu (především proto, že ústí k náplavce a tak znemožňuje jeden směr výjezdu) a sto padesát metrů Podolské do kopce, kde z dlažby šikmo čouhají odbočující tramvajové koleje. Už jsem si tam hubu jednou málem rozbil.
Koleje jsou jeste trosku jina kategorie. Tam pro mne vede Vysehradsky tunel a sikme koleje pred Barrandakem.
V prvnim ze zminovanych mist jsem jednou utikal po rukou pred tramvaji se silnickou pevne pripnutou utazenymi klipsnami (naposled!).
zmínil jsi koleje tak tam mám letošní zážitek z přejezdu v Zelenči.. položili tam z panelů nový přejezd ( lehce šikmo vůči silnici) a mezi panely byly mezery tak 7-10 cm,nádakem tam nezadělali ty díry pro oka pro háky a ještě ke všemu tam z jedné koukala armatura.
Jel jsem tamtudy těsně za rozjíždějícím autem a tak jsem se lekl... ale vymanévroval...
Po pár týdnech to ty díry zalili asfaltem....
mě ješte se... vyjetý koleje, nejhorší je ta kategorie kdy musíš jet přesně po hřbetu neboť vlevo od tebe jede kamion a vpravo není nic než sešup do strouhy, vysoký obrubník nebo díry jako na mamuty
Vodičkova je příšerná. Je tam jakási historizující dlažba. Takže kostky nemají rovný povrch. Navíc je mezi dlažkama škvíra , že se do ní dá zasunout krabička se zápalkami. Naštěstí směr Vencl-Palackého se dá jezdit po 10cm mřížce nad odvodňovacím kanálkem (těsně vedle obrubníku). Akorát si musí člověk dávat bacha aby "nekopnul" pedálem do obrubníku- na Favoritu šlapu buď pouze jednou nohou a pak se vracím horem, nebo šlapu tam kde je obrubník snížený. Na mtb s nášlapy je o chlup výše a člověk obvykle nezachytává. Naštěstí se to dá objet.
Hodně nemám rád Bělehradskou dolů. Tam je to děsně o hubu. Auta tam jezdí těsně za cyklistou a když by upadl tak ho prostě rozválcujou.
Já třeba nemám rád náplavku u Palacháče. Tradičně blbý to bylo taky v Křižovnický, ale tam je to už pár let vyasfaltované. Taky nemám rád Karmelitskou. Ne snad kvůli kvalitě, ale kvůli délce. Vyloženě odporný dláždění (z hlediska cyklistiky) je na Velkopřevorském náměstí (Lennonova zeď), ale tam jsou po celé délce cca 30cm pruhy z širokých hladkých kamenů, takže se to dá projet. Ale kdyby se to někdo pokoušel asfaltovat, šel bych ho inzultovat- dlažba tam patří. Velký bug pro mě ale jsou zpomalovací prahy v ulici Úvoz. Nejsou vidět a když to člověk sjíždí, tak brutálně vyhazujou. Když o tom jeden ví a má potřebné kolo, tak ten polet parádně užije ale pro neznalého je to vo hubu. Jo a abych nezapomněl- hodně drncavý dláždění je taky na Nových zámeckých schodech :)
Ukázal jsem fotku z Vodičkově jednomu starému dopravákovi a ten mi řekl teorii, že někdo 10 procent dlažby použil jinde a dohonilo se mezerama....
http://respekt.ihned.cz/c1-43849060-drncanim-vpred
Dovolil jsem si tam dát podněty z této mini diskuse,,,
Nevim jak v Praze, ale nejhorsi kostky co jsem kdy kde zazil byly na Rujane ve meste Sassnitz pri sjezdu do pristavu. To je lahudka pro fajnsmekry. ;o)
Možná každá vesnice okolo Štětínského zálivu má tuhle "fajnovou" dlažbu. Vzhledem k tomu, že před a za obcí je pěkný asfalt, chápu to jako jeden celovesnický retardér.
Tak tak... tohle vytřásá duši z těla a bidony z košíků...
Tohle je ještě krásný dláždění. Měla bys zkusit sto metrů kočičích hlav ve Svatoplukově ulici (pod Ivaňákem), nebo pruh na Benešově náměstí i některý pasáže kolem soudu v Liberci.
Jo, sto metrů nebo některý pasáže - ty dědiny jsou tím fakt vydlážděné celé.
Nejen tam. V nějakém německém městečku pod Krušnými horami jsem před lety zažila děsivou dlažbu, kdy kostky nebyly kladeny na placato, ale špičkou nahoru. Bylo to ve sjezdu, takže asi fakt retardér.
Jseš si jistá, že to bylo v Německu?? Nejezdila si po polygonu v Kopřivnici??
:))
Sjeli jsme do toho městečka z Božího Daru. Do Kopřivnice je to odtud trochu z ruky, tam bych na kole nedojela. 8-)))
Presne tak to bylo v tom sjezdu v Sassintz. Hustoklada
Něco podobného je mezi Hrusicema a Turkovicema v dlážděných serpentýnách....
Jsem tam jel včera nahoru na silničce a myslel jsem si, že tamní silničáři by zasloužili pár facek.
Tam je dlažba položena mimomeběžně, kostky jsou šikmé a normálně mi tam ustřelovalo kolo do stran při jízdě nahoru..
Tyhle serpentiny znám docela dobře ;-) Kostky jsou křivě proto, že se za ta léta ježdění autobusů a těžkých náklaďáků takhle vykotlaly.
Podobný jev mohu prokázat na cestě v Ondřejově od autobusové zastávky U pily k sedlu u Astronomického ústavu. Bývala to normální dlážděná cesta, pěkná, učiněný vzor zdařilé dlažby (kam se hrabou ty hrůzy, co se teď dláždí v Praze). Před dvěma lety začali dělat vodovod, vede sice vrchem, ale tohle je přístupovka. Rok tam jezdily tatrovky (stoupání 12%) a zmasakrovaly tu dlažbu tak, že se jim v dolní části dokonce shrnula (jak v té pohádce, když Rumcajs tahal císařskou silnici), vzniklo tam příčné vyboulení, které museli předláždit s ubráním jedné řady kostek.
Dneska už tamtudy jezdím jenom dolů (a to pokud to jde po blátivé krajnici), nahoru to beru přes les, kde je ta lesní cesta snad už rovnější.
jo jo tam je to skoro všude a nemusíš tam mít žádnou ceduli s třicítkou a žádný auto tam neporušuje rychlost :-D
a teď si představ, že tou Vodičkovou nebo Myslíkovou jedeš na bruslích :-) Oběma už jsem jel a pak vždycky, když mi to na kole připadá děsný, si na to vzpomenu a jsem v klidu :-)
od Újezda, Karmelitskou až pod serpentiny u metra Malostranská... hrůzné.. tramvaje do toho a přeskakování mezi kolejema a kostkama...
Taky hlasuju pro Vodičkovu a Lazarskou. Od ohlého ráfku mě zachránily Big Apply.
http://www.youtube.com/watch?v=CU_LM1znjPI
Hezký vytřásadlo. Ale když si člověk uvědomí, že někdy v padesátých letech a dříve běžně jeli celé závody po kostkách a betonkách... Toho asfaltu tehdy moc nebylo :-)
Kvalita dlažby byla v těch padesátých a možná ještě šedesátých letech podstatně vyšší než je dnes. Dneska u nás kvalitní dlažbu už nikdo neumí udělat.
Podívej se někdy na starší české filmy - třeba i ze třicátých let - nádherně rovná dlažba, po které pneumatiky aut či pláště kol jen jemňounce vrní. Kvalita takřka srovnatelná s dnešní zámkovou dlažbou.
Ale jeď si i po kvalitní dlažbě na betonový galusce bez nějakýho karbónu (dobový kolo). Zase si to moc neidealizuj, vrnělo to, vrnělo, ale zajímej se taky o rozdíly v pérování tehdejších a dnešních aut.
no já nevím,valná většina automobilových záběrů z 30tých let s "vrněním kol" je prostá zadní projekce stojícího auta.
Pokud se podíváš na záběry z filmů z 60-80 tých let tak vidíš, že auta se otřásají jako ve smrtelné křeči :-D
Tyhle záběry jsem samozřejmě nemyslel. Spíš exteriéry. Zarážela mě ale jiná věc: Buďto ta dlažba (ani na chodnících) nebyla vůbec vyspravovaná, nebo to vůbec nebylo poznat. Když to srovnám se současnou "kvalitou" třeba i nového dláždění, je to prostě nebe a dudy.
S tím odpružením to určitě souvisí. Oč tužší pružení měla auta, o to kvalitnější musela být dlažba, aby se lidi v tom autě nepomlátili.
Ani ne. Stačí se podívat jak jezdí třeba Carevna DS nebo Kachna, tlumí mnohem více než současná auta. A taky se podívej na pneumatiky- v minulosti byly používány mnohem vyšší (a tudíž lépe tlumící) než ty současné.
Tím nijak nezpochybňuji kvalitu povrchů v minulosti. Jen vyvracím tvrzení o tvrdosti podvozku.
Dlažba samozřejmě vyspravovaná byla. Jenže je vlastností dobrého dláždění, že se na něm oprava nepozná. Není jak, poškozené místo, třeba po opravě vodovodu, se přece vydláždí původním materiálem.
Bohužel i to je dnes problém. V devadesátých letech se u nás všechny opravované chodníky nechaly vydláždit žulovými kostkami, přeci jen ten materiál vydrží déle než nějaký beton, ale při současných opravách chodníku jsou opravovaná místa vidět, neboť se na to kašle a kostky se tam nasází bez "ctění" okolní dlažby.
U nás v jedné malé vsi, co dříve bývala významným městem byla až do loňského roku, kdy dělala kanalizace, dlážděná silnice. Kvalita dláždění byla až do konce vynikající, přesto jsem se tomu na kole rád vyhnul. Autem to fakt nevadí, jen to hučí. Se zámkovou dlažbou se to ale srovna nedá, přeci jen jsou v klasické dlažby přechody mezi kostkami výraznější.
Nevím, jestli jsme si správně rozuměli. Dřívější auta měla měkčí a vyšší pérování, aby pohltilo ty rázy. Ale na úkor jízdních vlastností. Dnešní "tvrdé" auto, schopné jet rychle i v prudkých zatáčkách, by mělo tehdy výrazné problémy.
navíc je to i o spotřebě, na kolech - balonech výrazně rostě... proto taky dnešní úsporné modely ( různé ty ekoline) mají oproti stejným autům v běžné modelové řadě užší kola( menší valivý odpor) na dlažbě by to bylo peklo....
S tím, že dobrá nová dlažba se už dneska vidí málokdy, naprosto souhlasím. Na sídlišti nám dělají "náměstí" a ty kostky sázejí snad do 5mm štěrku. A výsledkem jsou 1-2 cm mezery (cyklostezka je v tom dlážděná aspoň zámkem - jenže mám strach, že to dopadne jako na náplavce: všichni budou chodit po ní)
oni se na náplavce na ní turisti řaděj do kolony :-D
doporučil bych pozornosti dlažbu v lomu Klecánky. Naprosto rovná dlažba a to po tom jezdí nevímjaktěžké náklaďáky.
Když si na to vzpomenu, nejsem si jistej, jestli byly tehdá lepší kostky nebo ten děsivej asfalt. Ale rozhodně z nich měla radost moje máma - po návratu ze švihu jsem dobře cukroval buchty.
Vzpomínáš na čedičový kostky? Hlaďoučký jako dětskej zadeček. A stačil deštík (nebo jen mrholení) aby po něm i ´borci´ jeli krokem. Jó, to byly časy ...
8-)
Nebyly podobný kolem Libochovic a Roudnice? Ale pamatuju si dobře, když se dláždila silnice z Teplic do Mostu. Bylo nám snad deset a chodili jsme se na ty borce dívat. Koncert! Nebo taky přišla parta drvoštěpů; žádný motorovky ale kapry a sekery jak žiletky a alej kaštanů padla za pár dní. A hlavně ten úžasnej fortel a výdrž.