Dnes jsem si pořádně pročetl uplné znění přepravních podmínek a nestačil jsem se divit. V přepravním řádu je vyloženě řečeno, že přepravovat kole IDS JMK je zcela zakázáno až na zónu 100 + 101 ve vozidlech DPMB, jinak si můžeme mi cyklisté trhnout.... Jo to je ta vstřícnost.... jaké zkušenosti s přepravou kola máte vy?
ještě sem travají ani ničim takovym s kolem nejel... když to jde, jedu na kole, a když to nejde jedu bez kola...
No já to také zatím nezkoušel, právě proto by mě zajímalo, jaké zkušenosti s tím kdo má....
Jsou věci, které se fakt veřejnou dopravou vozí blbě. Kolo je obvykle špinavé, kůň moc veliký (když psi, proč ne kůň) a motorka smrdí. (když kolo, proč ne motorku) Bezdomovci sice smrdí také a někdy zaberou i víc místa, ale jsou to kupodivu rovněž lidé. Ale zase neplatí přepravné. To už je ale zase jiná kapitola.
To znamená, že pokud je vlak součástí IDS, tak mám smůlu? Nevím, zda je to nějaké nové pravidlo (přepr. řád jsem nikdy nestudovala), ale loni jsem jezdila s kolem vlakem bez problémů (odmyslím-li to, že nejsem schopná kolo zavěsit na háky apod.)
vlaky mají vyjímku, tam kolo přepravovat samozřejmě jde, pokud to umožnuje vlaková souprava a přepravní podmínky a to i za předpokladu, že je vlak součástí IDS JMK. Pokud jsi ovšem četla jiné články na tomto serveru, tak víš, že ČD si za přepravu kol účtují nemalé peníze. Kolik platíš Ty?
když začínal ids, tak mi průvodčí ve vlaku (v rychlíku do Brna) poradil, že s kolem v Brně mám jezdit na lístky IDS za 6 Kč. Ale mám pocit, že se buď mýlil nebo se to změnilo, myslím, že v současné době i dosahu IDS se kolo musí přepravovat za 20 Kč.
Loni jsem si do vlaku kupovala poloviční jízdenku (v MHD platí i pro kolo, psa, děti...) tzn. do Blanska byla myslím za 16 Kč (oproti 20 Kč které se platí u průvodčího). Průvodčí se na to tvářili divně, že to ve vlaku neplatí, ale já jim tvrdila že ano,že je to v přepravním řádu. Byla jsem o tom opravdu přesvědčená, teď už si tím tak jistá nejsem :-) Asi si budu muset pročíst přepr. řád.
no, už jsem pár krát jel s kolem tramvají, bez problémů, když tam zrovna nebyl kočárek - i když pravda, když jsem požádal cestující o ovolnění zadní plošiny, zírali jak tupá zvířata... ve vlaku úplně bez problému, když pominu absurdní poplatek 20 Kč za kolo, který platí jen pro daný spoj... jednou jsem byl nucen jet i autobusem, kolo nepojízdné - řidič se trochu cukal, byl jsem jako prase od bláta od shora dolů, ale vzal mě..
Ve vlaku to je za 26 Kč (platí se to lépe než 20, 25 nebo 30 ;o). www.cd.cz/kolo
no právě přemýšlím, zda to někdy testnu tramvají či vlakem, mám trochu obavy ve vlaku o bezpečnost kola, jak se to tam konkrétně se dělá?
Ve vlaku úplně jednoduše: na pokladně si koupíš jízdenku pro sebe, na nástupišti šupneš kolo do vlaku, podle typu vlaku s ním zůstaneš stát na plošince nebo zavěsíš na háky pro kola a až přijde průvodčí tak mu u něj za 26 korun českých zakoupíš jízdenku. Ale nedoporučuji toto provozovat v ranní nebo odpolední špičce. Myslím, že na trati Břeclev - Brno se kolo dá vzít do každého vlaku.
Ahoj díky za odpověď, vyzkouším to možná letos. Jediné co je fakt ujeté, tak je to, že 26 korun platím za každé použítí přepravy kola vlakem i při přestupování znovu. To je fakt uchýlárna. Takže když pojedu z Hrušovan do Brna s kolem, tak zaplatím 26kč a když pak v Brně přestoupím na další vlak, tak dalších 26kč, jako Kocourkov, ale budiž. ;-)
Ahojky,
existují lístky na kolo:
26 - na jedno použití
50 Kč - jednodenní (do více vlaků)
Pak kombinované doklady:
60 Kč - dvoudenní
atd.
víc na WWW českých drah, někde jako www.cd.cz/files/cenik_6ABCD_10_6_2007-422a0d476a2a7533aaa55e97f983d2e3.pdf
S přepravou kola je to následovně: v linkách 1 až 99 lze bez omezení přepravovat kolo buď na zlevněnou jízdenku, nebo „na šalinkartu” (držitel předplatní jízdenky může kolo přepravovat zadarmo). Mimo Brno lze přepravovat kolo legálně pouze ve vlacích a to dle Přepravních podmínek ČD - za 26 Kč za kolo a vlak nebo 50 Kč za den, 60 Kč za 2 dny (blíže na www.cd.cz). Umístit kolo lze ve vlacích označených v jízdním řádu symbolem kola na nástupní plošině nebo na držácích na kolo nebo v ostatních vlacích u 1. a posledních dveří vlaku (toto se týká víceméně jenom vlaků směr Kyjov).