Přátelé,víte někdo z vás,v jaké fázi je nyní výstavba cyklostezky souběžné s vlakovou trati navazující na tu z Braníka a má pokračovat z Komořan někam k mostu Závodu Míru ve Zbraslavi?Nemám momentálně čas se do těchto končin dostat,abych se přesvědčil na vlastní oči,zda se tam něco děje,tak pátrám aspoň na webech,ale kde nic tu nic.Nějaké podezřelé ticho po pěšince,že by by výstavba pozastavena a odložena na neurčito kvůli tahanicím s majiteli pozemků(jak už to tak bývá),přes které má cyklostezka vést?? :-(
Na strankach www.praha-mesto.cz jsou tyto informace:
\"Modřany – most Závodu Míru
2950022
Délka trasy 2,0 km
Zhotovitel Atelier DUK.
ÚR vydáno 10/05. V současné době je projednáno DSP pro účely stavebního řízení. Vznikla nutnost požádat dodatečně o souhlas s pokácením dalších stromů. GP podal žádost o zahájení stavebního řízení, které je vypsáno na . TSK ukončil výběrové řízení na zhotovitele stavby. Stavební řízení se uskuteční dne 29. 8. 2006. Předpoklad zahájení realizace akce je v 09/06.\"
Jak to ale vypada v realu nevim. V cervnu se tam jeste nedelo vubec nic.
Cyklistická stezka Modřany – most ZM
Fáze přípravy
Stavební povolení je vydáno, staveniště předáno zhotoviteli. Dokončení stavby květen 2007.
Poznámky:
Stezka je situována od ulice U Soutoku směrem k mostu Závodu míru na Zbraslavi. Celková délka stezky je 2,039 km; z toho zklidněná komunikace s výhybnami v délce 461 m a šířce 4 m a dále společná stezka pro pěší a cyklisty v délce 1,578 km a šířce 3 m. Povrch obou částí je živičný. Součástí stavby jsou dvě opěrné zdi v délce 104 m a výšce do 3 m a ocelové zábradlí v délce 175 m. V místě souběhu se železniční tratí bude stezka oddělena oplocením.
Dík vám oběma za informace.Již se těším,jak se pohodlně dostanu do Zbraslavi,živičným povrchem se míní asfalt poněkud hrubší či štěrk?Zajímá mě to kvůli možnosti jízdy na kolečkových bruslích.
Wikipedie praví:Živice neboli bitumen je souhrnné označení pro organické kapaliny, které jsou vysoce viskózní, černé barvy a zcela rozpustné v sirouhlíku. Asfalt a dehet jsou nejčastější formy živic.
Ja pravím: Dehet se již nepoužívá, živice je tedy v podstatě synonymum pro asfalt. Ten je buď přírodní, nebo z ropy, v našich podmínkách obvykle z ropy. O hrubosti použitého asfyltového betonu nabo litého asfaltu se ze sousloví živičný povrch nedá soudit nic.
Tak to je bezva, už se nemůžu dočkat, jezdím cestou Modřany-Zbraslav několikrát týdně a současné spojení pro cyklisty mezi Modřany (resp. Komořany) a Zbraslaví, není zrovna nejpříjemnější. Cestu po silnici, kde cyklista musí balancovat mezi krajnicí a příkopem,si zrovna moc neužívám. Zvlášť za tmy je to na neosvětlené silnici pomalu boj o holý život: většina aut tu zrovna 50 (70) km/h nejezdí, o dálkových světlech, které protijedoucí naprosto oslepí (proti cyklistovi většina aut dálkovky neztlumí, přestože vidí světla na kole dostatečně včas...) an i nemluvě...Protažení cyklostezky z centra podél Vltavy (v současnosti končící v Komořabech) až na Zbraslav a dál podél Berounky, Vltavy, je bezvadný projekt, který by mohl zase trochu přispět k propojení města a krajiny a zpříjemnění života lidí žijících uvnitř Prahy. Takovýmhle projektům fandím všemi deseti...
Byl jsem tam v poslednich dnech trikrat - vzdy Zbraslav ->Praha a deji se tam veci.
1. Obcas tam potkam i nejake delniky a videl jsem je pracovat.
2. Jsou tam nejake stroje
3. Jsou videt podstatne zmeny - oproti tomu co tam bylo to bude hotova dalnice, mozna az moc siroka..... Nejmene na polovine delky je uz pripraveny teren pro stezku a museli tam udelat kus prace, takhle velkoryse pojeti jsem fakt neocekaval.
Takze, vypada to dobre a podle tempa jakym postupuji, ac nejsem stavar, tipuji, ze to do toho kvetna stihnou.
třikrát Sláva!!!
Řekl bych že celkem čerstvě, ale už se dá projet po asfaltu z Modřan až na Zbraslav. Super.
Tak to je dobrá zpráva:)
to je skvely, to snad hned dnes vyzkousim
Já si v sobotu při vjezdu na povltavskou cestu říkala, že bych se tam mrkla, ale nakonec jsem to od Modřan vzala po proudu a do Kunraťáku a dom, protože mi byla zima. Tak teď už to zkoušet nemusím:)
videl jsem tam dnes jakesi prace, ale po asfalt urcite ne! Jsem vam tady uveril:( Tak se tesme :)
Asfalt tam rozhodně leží, alespoň na velké části. Ale také tohle http://doprava.praha-mesto.cz/...
Díval jsem se od Modřan a bylo tam kamení a tak ... včera. Je-li asfalt tam kdesi dále, je jen dobře!
My na to cumeli v nedeli z vlaku a prislo nam, ze asfalt uz je vsude, ale zase jsme se u toho hadali s pruvodcim (never-ending story CD a kolo), takze je mozny, ze kusy jeste chybi.
Dáš 26 korun a kolo vezeš, ne? Proč se hádat?
Taky jsem si myslel. My měli 2 kola z Braníka do Kamennýho přívozu a zpět. Tak jsme si v Bráníku koupili dva zpáteční lístky pro sebe a pro kola. Za kola jsme tedy zaplatili 4x26Kč. Jenže když jsme pak jeli z Kamennýho, tak jsme tomu průvodčímu dali dva čistý lístky za 26Kč, jenže on nemohl přenést přes srdce, že je tam napsáno Výdejna: Praha--Braník. Tak jsme mu říkali, že co tam teda mělo bejt jinýho. A on, že prý v Praze bráníku jízdenku na kolo z Kamennýho přívozu koupit nelze. Atd. atp. Tak jak tam na nás pořád vyskakoval (vždy když procházel kolem), tak jsme si zapsali jeho číslo. A on začal naprosto šíleně hysterčit, že nám ty lístky zabaví (??), že zavolá policii apod. Takže opravdu nevylučuju, že na části cyklostezky ten asfalt
zatím není :)
A to všechno kvůli tomu, že jsme si na dvě jízdy dvou kol celkem logicky koupili lístky za 4x26Kč. Spolucestující říkal, že některý věci prostě člověk nepochopí.
tak to je tedy šílený! bude lepší si listky na kolo nekoupit a pak to platit průvodčímu až ve vlaku, že? Myslím, že tak by to šlo.
samozrejme, ze je lepsi a namiste si koupit listek pro kolo za 20kc primo ve vlaku, ono totiz pruvodci maji z penez vybranych v hotovosti (kola, pokuty, koupe listku ve vlaku), ale i z utrzku KMB urcite % coby premie :)
tuto neděli ležel asfalt na 19/20 nového úseku, ten kousek štěrku je blíž modřanům
tak to je skvela zprava! Ja se prave dival na tech pet procent od Modran a tam se to necernalo:) Dik!
TAk jsem to prave projel od Zbraslavi a je to fajn černý, ale tím pádem už i brusle jezdí:(
Jinak je to fakt z Modřan pár metrů na dohled neasfaltovaný úsek. Ale i ráno tam byli dělníci, tak to asi opravdu do pondělka stihnout. To byl fofr!
No a je to tady - ridici nesnasi cyklisty, cyklisti nesnasi bruslare a chodce. Auta do srotu, bruslare na ovaly, chodce do shopping center. Neni to na hlavu?<br>
Zajimave, ze ve Vidni na Donauinselu jezdi pohromade jak bruslari, tak cyklisti - dokonce i nordic-walking chodce tam potkate a nikdo s tim druhym nema problem. Neni to teda spis o lidech a v lidech???<p>
Jinak vcera jsem jel novou trasu na bruslich - na(ne)stesti je tam desne sterku, takze byt je povrch super, na jizdu na bruslich to zatim moc neni, ale jak je ted popularni tvrdit: \"Es kommt der Tag\"... tak a ted tu budu za militantniho inlineistu :-)
No jo, Viden. Tam i na chodniku, kterym oficialne nevede cyklostezka, ale cyklisti tam jezdi, tak chodci chodi u kraje a kdyz chteji vice vlezt do chodniku, tak se nejdriv ohlednou. Oproti tomu u nas chodci dobre vedi, ze cyklista nema na chodniku podle zakona co delat, takze mu jeste schvalne vlezou pod kolo, at uz jede jakkoliv pomalu. Holt jiny druh mysleni.
Jinak s tou nesnasenlivosti bych to nevidel tak cerne, spis lidem vadi blbci, at uz prislusi do jakekoliv skupiny. U inlineistu co potkavam v Podoli to jsou pripady, kdy brusli tak vehementne (nebo spis neumele), ze stridave zacpavaji jak pravou tak levou cast chodniku, ale pokud nemaji sluchatka, tak se s nima clovek na predjizdeni domluvi ;)
Pokud budou mít bruslaři a cyklisté více možností kudy jezdit, nebudou se všichni z celé Prahy sjíždět na Modřanskou stezku, ale rozprostřou se rovnoměrně po celé Praze a přestanou si překážet. To je moje zkušenost z jiných evropských měst.
Většinou stačí zazvonit. A vztekání se, ,,že jsem kvůli tomu bruslaři musel zpomalit'', přenechme raději motoristům :)
souhlasim... bohuzel v Praze je situace takova jaka je a zmeny k lepsimu trvaji dele. Ale snad se blyska na lepsi casy cyklistum i bruslarum. Bohuzel zatim Modrany jsou skoro jedina moznost, jak se poradne projet bez toho, aby clovek musel krouzit stale dokola v jednotvarnem parku nebo jel vlakem az do Nymburka a zase zpatky.
Skupinky jdouci/jedouci nasiroko taky nemusim (pesky, na bruslich ani na kole). Nastesti vetsina lidi, kdyz vidi, ze maji za sebou rychlejsiho bruslare/cyklistu, zajedou ke kraji a je to bez problemu... Oni v te Vidni k te toleranci taky urcite nedosli hned :-)
Jde tady jen o to, že NEKTERI inlinisté jezdí prostředkem, a protisměru, neuhnou a tak. Jinak jsou to vetsinou prima lidi:)
Tak jsem si dnes večer stoupnul na ještě teplý asfalt, je to tam celý, rovný 2 km! Uviděl a uvěřil :) Štastnou cestu všem!
Ano už je hotová, také jsem ještě zatepla nechala otisk pláště. Bruslaři už byli dost netrpělivý, ale na poslední kousíček si netroufali. Je dobře, že se nemusí jet po silnici, takovéhle stezky zrovna nevyhledávám, ale pro bezpečný návrat je ideální.
Včera tam byla dopravní zácpa:))
Ale i v tý zácpě a často krokem se ten úsek dal projet docela rychle:)
Vůbec jsem si nevšiml, zda a kdy byl tento úsek oficiálně otevřen nebo na něm nějak oficiálně zahájen provoz. Čekal jsem, že se tam bude chtít někdo z radnice nebo z magistrátu zviditelnit. Jezdí se tam už čtrnáct dní - zpočátku tam byly mobilní zábrany a cedule, že je stezka uzavřena, teď se tyhle cedule i zábrany válí pohozené v pankejtě. To by po oficiálním otevření snad možné nebylo...
Jo, tak po zábranách jsem nekoukala:)
Prave po trase projela modra Skoda Fabia ... drasticky zpomalila oba smery:(
Stezka je pěkná, o tom není pochyb, ale již o víkendu nestačila kapacitou. Je úzká,obtížně se předjíždí bruslaři,už bych přemýšlel o rozšíření.