reklama

Výrobky Ortlieb - jak to vidím já

Kompletní sestava, chybí jen Mesh Pocket.
Kompletní sestava, chybí jen Mesh Pocket.
Foto: Autor

Dnešní redakční článek o brašnách Back Roller mi připomněl, že mám v šuplíku své vlastní hodnocení nejen BackRollerů, ale i dalších výrobků firmy Ortlieb. Dovoluji si vás s ním seznámit.

Popisované brašny

  • Boční zadní brašna Ortlieb Back Roller Classic
  • Horní zadní brašna Ortlieb Rack Pack M
  • Doplňková brašnička Outer Pocket L
  • Doplňkový sáček Mesh pocket
  • Řídítková brašna Ultimate 5 L

Obecný popis

Přední brašna Ulitmate 5 L je velmi dobře zpracovaná, má neobvyklé přichycení držáku na říditka pomocí napnutého lanka. Ač jsem tomu zkraje nevěřil, opravdu to drží. Nevýhodou je, že druhá a další montáž už nebude tak pohodlná, protože přebývající kus lanka, které dobře slouží při montáži, se ustřihne. K brašně se dodává vyjímatelná přepážka, která rozdělí prostor v brašně po úhlopříčkách. Nikdy jsem to nepoužil, takto vzniklé oddíly mě připadaly malé.
Brašnu je možné k držáku zamknout. Namontovaná brašna bohužel spolehlivě zastíní přední světlo.

K brašnám Back Roller Classic není co dodávat, jejich vlastnosti jsou všeobecně známé, navíc je popisuje zmiňovaný redakční článek.

Brašnička Outer Pocket L se přidělá na boční stranu brašny Back Roller. Bohužel jsem podlehl tomu, že se tam vejde a její menší sestra Outer Pocket S mě přišla příliš malá. V závislosti na použitém kole a blatnících totiž brašnička ve velikosti L občas škrtá v zatáčkách o plášť. Navíc brašnička velikosti L nemá, na rozdíl od S, reflexní plochu. Později jsem zjistil, že je myšlena spíše na batoh.
Důvodem koupě byla myšlenka, že do brašničky dám věci, které chci mít rychle po ruce, ale nechci je mít v řídítkové brašně.
Brašnička je k brašně připojena přes jednoduchý umělohmotný závěs, který velmi dobře drží. Bohužel montáž závěsu znamená propíchnutí stěny brašny na čtyřech místech, takže je to nevratná operace. Dodané šrouby nijak nenaruší vodotěsnost, jsou stejné, které Ortlieb používá k montáži ostatních dílů brašny.

Síťovaný sáček Mesh Pocket je zamýšlen k uložení přilby či věcí, které mohou být v mokru, či mají po cestě uschnout. Přidělání je shodné s brašničkou Outer Pocket. Samozřejmě je zde stejná nectnost, sáček může škrtat o zadní kolo. Bohužel výrobce nijak neřešil složení prázdného sáčku, takže jsem si k sáčku přidělal poproužek, který drží prázdný sáček složený.

Brašna Ortlieb Rack Pack je myšlena jako horní brašna na nosič. Je to „klasický jezevec" jen s rolovacím uzávěrem. Po vybalení jsem byl velmi na rozpacích, brašna nemá žádný mechanismus na uchycení. Musí se prostě na nosiči zajistit vhodným gumicukem. Všiml jsem si, že němečtí cyklisté mají za tím účelem plochý gumový svazek ve tvaru písmena Y. Zatím jsem však na něj v žádném obchodě nenarazil. Musím konstatovat, že na cestu k Baltu, kdy jsem měl vybavení nové, jsem si RackPack ani nevzal, prostě jsem nevěřil tomu, že je vůbec vhodná. Zvláště při absenci jakéhokoliv uchycení. Až cyklisté po cestě mě přesvědčili a na další cesty jsem již si již Rack Pack, ke své spokojenosti, vzal.

 

Zkušenosti z provozu

S brašnami jsem absolvoval několik cest včetně celodenních dešťů. Nikdy nebyl žádný problém s vlhkostí. Jen v řídítkové brašně byla občas na spodní straně víka vlhkost, odhaduji, že spíše zkondenzovaná než napršená.
Koncept jednotlivých oddělených brašen se mi velmi osvědčil. Ani ne tak při turistice, jako při denním ježdění, lze si vzít jen takový objem, který aktuálně potřebujeme Navíc při ježdění pro nákup jsem rychle přišel na to, že brašnu Back Roller lze dobře připevnit k nákupnímu vozíku.
Osvědčilo se mi nahrazení jednoho černého popruhu Back Rolleru barevným, je pak jednodušší určit levou či pravou brašnu.

 

Testování

Mimo běžný provoz jsem zkusil brašnu Back Roller Classic podrobit testu. Nejprve jsem ji, hned poté co jsem ji zakoupil, vystavil celodennímu prudkému lijáku. Podle očekávání jsem z ní vše vyndal naprosto suché.
Provedl jsem ještě jedno testování s úmyslem vyzkoušet, co se stane, když si člověk „ustele" v brodu. Proto jsem brašnu kromě deky a oblečení naplnil ještě kameny, aby neplavala a hodil ji do proudu potoka. Úmyslně jsem nebalil víko příliš pečlivě. Brašnu jsem nechal v potoce asi čtvrt hodiny. Pak jsem brašnu vylovil. V brašně tentokrát bylo některé oblečení mokré, na dně byl asi jeden decilitr vody. Domnívám se, že na vině je spíše ledabylé zarolování než skutečná netěsnost.

Fotogalerie

08.02.2011 vložil/a: petrp
karma článku: 5.07
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Pár dní na Tour de Baltic

Cestování
Nezbytný úvod Už nevím přesně jak to začalo, ale podle korespondence jsem někdy na začátku roku 2023 zjistil, že Arnošt, co se spolu známe…
09.06.2023
petrp
(5.32)

Polskem bez cíle

Cestování
Když se ukázalo, že letos pojedu na dovolenou nejspíš sám dlouho jsem nevěděl kam. Bylo jasné, že všechny původní plány patří do šuplíku,…
16.08.2020
petrp
(6.06)

A opět ta lužická jezera

Cestování
Udělalo se mi neplánované volno. Najednou jsem měl před sebou volný čtvrtek, pátek a samozřejmě víkend. A dokonce se konečně udělalo teplo,…
02.07.2019
petrp
(5.83)
PR

Maďarsko, úchvatné výlety na kole a kde pohodlně sehnat dálniční známku

 (freepik.com)
Patříte-li mezi vášnivé cyklisty, jistě vám nemohlo uniknout, kolik krásných a pohodlných tras nabízí nedaleké Maďarsko. A pokud se rozhodnete právě pro Maďarsko dálniční známka vám značně ušetří čas i najeté kilometry. Pojďme se tedy podívat, co všechno lze očekávat a v závěru článku vám poradíme, kde nejlépe si maďarskou dál-niční známku opatřit.

Na dovolenou, na kole, na víno… Přichází období dovolených – užijte si ji na kole!

EuroVelo 13 (Niederösterreich-Werbung)
Chladný vánek ve vlasech, krása ubíhající krajiny. Nekonečnou idylu jemně ruší jen vlastní dech. Zní to neodolatelně? Pak vzhůru do sedla a hurá do Dolního Rakouska, kde na vás čeká šest skvěle připravených cyklistických poznávacích tras a objevte malý, dobrý hotel - skrytý klenot mezi hostinci. Prozradíme vám tajné tipy, které znají jen místní nebo je doporučují dobří přátelé.

Na kole za snem: Přeměň vášeň pro cyklistiku na vítězství

 (licence NATALIS/shutterstock.com)
Cyklistika je pro mnoho lidí více než jen koníček nebo způsob dopravy; je to vášeň, která přináší radost, zdraví a pocit svobody. Jak ale tuto vášeň přeměnit na skutečné vítězství? Tento článek vám ukáže cestu, jak dosáhnout svých cyklistických cílů a proměnit nadšení ve skutečné úspěchy, a to i s lehkým nádechem adrenalinu a rizika.

Spojte zábavu a pohyb: Cyklistika a hazard v jednom

 (licence NATALIS/shutterstock.com)
Kombinace zábavy, pohybu a adrenalinu je snem mnoha lidí, kteří hledají nové a vzrušující zážitky. Na první pohled se zdá, že cyklistika a hazard nemají mnoho společného, ale při hlubším pohledu zjistíme, že mohou být velmi dobře kombinovatelné. Obě aktivity spojuje vzrušení, soutěživost a dobrodružství.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

452 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024