S blížícím se datem vyhlášené stávky našich spoluobčanů odborářů, kteří vyhlašují, že stávkují za každého z nás (já jsem to od nich nepožadoval) a omlouvají se, že nám ostatním znepříjemní život, zjišťuji, jak je tato akce pozitivní pro rozvoj cyklistiky v našich městech. Mám zkušenosti pouze z Prahy, ale předpokládám, že obdobné to bude i v dalších, převážně větších městech.
Postupně se ze mne stává v práci žádaná osoba. Vzhledem k mým téměř každodenním cestám na kole do práce jsem vyhledáván, abych poradil nejlepší trasu přes město. Na termín stávky již mám domluvenu funkci "průvodce", tj. mám domluvenu skupinu lidí, kteří se mnou větší či menší část cest absolovují. Je to příjemné zjištění, kolik lidí je ochotno cestovat do práce na kole. I když jsou k tomu nyní donuceni výše zmíněnou akcí, třeba se to někomu zalíbí a bude nás na cyklostezkách víc.
Na druhou stranu mne zarazilo, kolik lidí, vesměs mladých do 30 let, odmítá jít v době stávky pěšky do práce i minimální trasy v rozsahu do 7 km. Při zmínce o možnosti jet na kole se ohražují, že kolo nemají a takovouto činnost rozhodně nehodlají provozovat. Je to smutné, ale jejich problém. Oni na to třeba přijdou, až naberou nějaký rozum ...