reklama

Snad všichni jsme vyrůstali a naše kola s námi

Moje kolo :)
Moje kolo :)
Foto: Autor

Kolo jakožto pomocníka a společníka jsem si časem velmi oblíbil. Cesta vzájemného pochopení a růstu ale vyžaduje čas. Přesto, že mám nohy silné, pomáhá mi kolo dostat se dál a rychleji než bych dokázal po svých. Vždycky tomu tak ale nebylo.

Některé začátky jsou trochu složitější

Některé začátky jsou trochu složitější, některé jsou doprovázeny mírným nepochopením a nedostatkem citu a ty nejvydatnější mají všechno. Moje první seznámení s kolem (malé dětské kolo bez přehazovaček a s brzděním přes pedály) bylo pojato více jako zápas, než-li vzájemná soudržnost. Udržet balanc dostatečně precizně byla pro mě nová věc. První pokusy končily s mírnými odřeninami, velkým vztekem a řinčivým zvukem dopadajícího kola na zem. Kolemjdoucí si přitom mohli povšimnout, jak mi vztek umožňuje zvednout kolo nad hlavu a poslat ho k zemi, abych mu to pořádně vrátil. 

A jak to bylo dál?

Po tom co jsem zkrotil malé kolo a získal potřebné zkušenosti, přesedlal jsem na větší horské kolo fialové barvy s červenýma pruhama. To byl nářez. Stále bez přehazovačky, ale již s brzdami na řidítkách. Bylo ovšem o dost vyšší a já se z něho bál sesedat. Takže jsem radši nezastavoval. Ze začátku musel jet někdo napřed, aby mě chytil až dojedu. Pak už jsem nějak seskakoval, ale stále v tom byl strach. Jednou jsem dokonce raději vjel pod auto, než abych musel zastavit. Z toho, že čtete tento text jste jistě usoudili, že jsem to nakonec nějak přežil. Po potřebném počtu seskoků se ze mě stal zkušený parašutista a seskakoval jsem bez úrazu.

Čím větší, tím lepší

Horské kolo zůstalo v kurzu. Přece nebudu jezdit jenom po cestě, to bych byl ale bábovka. Výška kola opět vzrostla a dala mi možnost růst ještě dál. Dokonce mi tahle výška stačila až do teď. Vydrželi jsme spolu a stále si navzájem rozumíme a dbáme o bezpečnost a pohodlí toho druhého. Dříve jsem na něm jezdil 4 kilometry do školy z dlouhého kopce a pak si probojovával cestu domů. Do školy jsem se tak dostal mnohem rychleji než autobusem a když jsem potřeboval jet domů, nemusel jsem čekat na autobus.

A co dnes?

Dnes mi kolo dělá společníka 5 dní v týdnu a to při cestě do práce a pak zase zpět. Pomáhá mi začlenit fyzickou aktivitu do pracovních dní, a i když to mám na kole do práce pouhé 4 kilometry, vždy se se při tom pořádně zapotím. V polovině cesty je dlouhý a strmý kopec. Většina lidí se mu vyhýbá a to i chodci. Na kole je to ještě zajímavější. Při silnějším sešlápnutí pedálu se má kolo tendenci stavět na zadní.  Pokud je ale sucho a cesta je zaprášená, zadní kolo mi sem tam prohrabuje. Cesta zpátky domů je krásně rychlá. Je to jakési metaforické vyjádření toho, jak moc se mi chce do práce a jak moc domů. Někdy když se probudím a necítím se při síle, uvažuji nad tím, jestli raději nezůstat doma. Na vrcholu kopce je pak pocit ale úplně jiný, pocit vítězný. Ten mé morálce vždycky napomůže.

P.S.:

Nikdy jsem nepřišel na chuť zvonku a proto jsem ho na kole ani nikdy neměl. Asi proto, že používat vlastní hlas se nestydím. A tak raději hlasitě zvolám vhodně vybraná slova, než bych cinkal na zvonek.

Fotogalerie

27.08.2012 vložil/a: Dalibor
karma článku: 10.74
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

PR

Maďarsko, úchvatné výlety na kole a kde pohodlně sehnat dálniční známku

 (freepik.com)
Patříte-li mezi vášnivé cyklisty, jistě vám nemohlo uniknout, kolik krásných a pohodlných tras nabízí nedaleké Maďarsko. A pokud se rozhodnete právě pro Maďarsko dálniční známka vám značně ušetří čas i najeté kilometry. Pojďme se tedy podívat, co všechno lze očekávat a v závěru článku vám poradíme, kde nejlépe si maďarskou dál-niční známku opatřit.

Na dovolenou, na kole, na víno… Přichází období dovolených – užijte si ji na kole!

EuroVelo 13 (Niederösterreich-Werbung)
Chladný vánek ve vlasech, krása ubíhající krajiny. Nekonečnou idylu jemně ruší jen vlastní dech. Zní to neodolatelně? Pak vzhůru do sedla a hurá do Dolního Rakouska, kde na vás čeká šest skvěle připravených cyklistických poznávacích tras a objevte malý, dobrý hotel - skrytý klenot mezi hostinci. Prozradíme vám tajné tipy, které znají jen místní nebo je doporučují dobří přátelé.

Na kole za snem: Přeměň vášeň pro cyklistiku na vítězství

 (licence NATALIS/shutterstock.com)
Cyklistika je pro mnoho lidí více než jen koníček nebo způsob dopravy; je to vášeň, která přináší radost, zdraví a pocit svobody. Jak ale tuto vášeň přeměnit na skutečné vítězství? Tento článek vám ukáže cestu, jak dosáhnout svých cyklistických cílů a proměnit nadšení ve skutečné úspěchy, a to i s lehkým nádechem adrenalinu a rizika.

Spojte zábavu a pohyb: Cyklistika a hazard v jednom

 (licence NATALIS/shutterstock.com)
Kombinace zábavy, pohybu a adrenalinu je snem mnoha lidí, kteří hledají nové a vzrušující zážitky. Na první pohled se zdá, že cyklistika a hazard nemají mnoho společného, ale při hlubším pohledu zjistíme, že mohou být velmi dobře kombinovatelné. Obě aktivity spojuje vzrušení, soutěživost a dobrodružství.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

483 cyklistů (12 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024