Stezka v palkovických hůrkách, kterou tam místní zadarmo opravovali a jednali o její údržbě s městem byla zničená kvůli těžbě dřeva.
http://mrtvastezka.cemba.cz/
To je vážně k pos.aní! Bohužel v našich lesích obvyklá praxe. :-(
Jo jo, jak pisu "u asfaltu", na kole jezdim vetsinou po silnicich, ale tyhle cesty krome toho smutneho pohledu na znicenou prirodu, kde se pak neda projit ani pesky, mne mrzi hlavne v zime.
U nas v Krusnych horach je posledni dobou malo snehu (presneji co jsem si nedockave vloni uz v listopadu a tedy draze koupil bezky se supinkami a pak letos v lednu nove na brusleni a uz jsem na nich byl jen jednou spis "plavat" ;-(...) a na bezkach rad beham i mimo stopu, kde doufam prirode nijak neublizuju.
Kdyz je nekde ale hezka cesta na behani (nebo takova, po ktere bych mohl jet z hor co nejblize k domovu, i kdyz ted uz to take nejde jako driv, ze jsou vsude baraky a odklizene silnice), tak v lese narazim na hodne takto neprujezdnych cest (same bahno a kameni), kde by se jinak dalo krasne behat na bezkach i bez nakladne udrzby treba rolbou (samozrejme "turisticky" a jinak je samozrejme take lepsi upranena stopa, kde uz se zase muzeme dohadovat, jestli se upravou stopy nici priroda ...).
Na jednu stranu chapu, ze je treba potreba prikrmovat zver (pesky se sanemi uz to asi lesaci delat nebudou ;-( ...) a ze je potreba to drevo nejak odvest, ale na druhou stranu ta spoust, co tam vetsinou uz zustane opravdu mrzi, pokud to byla cesta, kde se dalo puvodne "levne relaxovat" treba na tech bezkach a pak uz se tam spatne chodi i pesky :-( ...
U nás je tohle úplně normální. Otavskou stezku v okolí Písku zmršili masivní těžbou dřeva a hlubokou orbou na 3 místech tak že na crossu není šance jí vůbec projet. Na MTB je sjízdná pouze pro zkušené jezdce. Na úseku mezi soutokem Otavy s Blanicí k zátavskému mostu není sjízdná snad ani na fullu. Možná Kopka na svých 3" širokých pláštích by to oraniště přejel.
Tak to je opravdu dílo a my se tady dohadujeme, jestli je cyklista pro přírodu větší zátěží, než chodec a potom přijde takovéto zvěrstvo.
Trefa do černého ... v případě pochyb se stačí podívat zpět do diskuze o Čembě, kde píši doslova "když se dva perou, třetí se směje". Netrvalo to tak dlouho, než na má slova došlo. A pokud se budou cyklisté mezi sebou, případně s pěšími turisty hádat a přít, tohle se zatím bude dít.
Konkrétně tato úprava myslím nezůstane bez odezvy a Čemba se ozve, za ty z nás co rádi jezdíme v přírodě. Kdo se v podobných případech ozve za pěšáky či silničáře, to netuším. Ale to je jejich problém. Sorry.
Ja si myslim, ze se pesaci s cyklistama muzou (nejen) v techhle diskuzich mydlit jak chteji a lesaci budou stejne delat svoje, at prostredky vhodnymi nebo takhle nevhodnymi.
Pokud bude fungovat zpetna vazba (kontrola a sledovani kauzy do konce) v techhle pripadech jako tady, bude jenom lip :o)
Pravda :(
Hele, kluci, zkusili jste o tom přemýšlet i z druhé strany? Ze strany lesáků? Co je, podle vás lepší: project po existující stezce nebo to napálit přímo, třeba školkou? Já jim nechci dělat advokáta, ale vžiju-li se do jejich úkolů ... Určo někdo řekne, že když stezku zprasili, mají ji dát do pořádku. Souhlas. Ale "není dotěženo, ten zbytek dojedeme za 1/2 roku, teď nám to "hoří" támhle ..." A když víte tohle (co pěšáci či cyklisti nevědí) budete stezku uvádět do původního stavu? Uděláme to potom ... Jenže potom není čas, musí se těžit, sázet - "to za nás nikdo neudělá - kdyby třeba ti tůristi přišli sázet stromky, když mají tu přírodu tak rádi ..."
Ale tůristi budou radši mlít pantem, že jako to není jejich práce, že dyby voni ... Ale nikdo nepříde nám ukázat, jak se to má dělat a kecaj´ a kecaj´ ...
a hovno ...
Rozumím ti, ale myslím že lesáky prostě nic nenutí snažit se svážet dřevo šetrněji. Pořád používají techniku, stejnou s tou která tu byla v 50 letech minulého století, ale i tak by to myslím šlo udělat šetrněji, jen kdyby nezačali hned po dešti...
Nevim, jak moc podrobně si ten případ studoval. Tady nejde jenom o to, že tu stezku takhle poničili. Jestli nutně na stahování dřeva tudy stezku potřebovali nebo je jedna otázka, ale hlavní problém je ještě někde jinde.
Čemba o téhle stezce několikrát jednala a tedy moc dobře věděli jaká je situace. A pokud s někým jednáš a domluvíš se, že tuhle stezku budou dobrovolníci udržovat a oni ti ji pár měsíců poté vybagrují...
A pak je tu další zásadní problém, že nevhodně vybudované i pro to stahování dřeva (podrobnosti co je na té vybagrované cestě opět podrobně rozepsané na tom odkazu).
Jestli si to podrobně nečet, tak si to schválně pročti i se všemi detaily a celou historií té stezky, co se tam předtím událo a pak schválně napiš, jaký budeš mít názor potom.
Jasně, nikdo netvrdí že se nemá těžit, ale:
- podle místních jsou přibližovací cesty kus nad i pod tou bývalou stezkou
- po té stezce vede i značka KČT, už pěkně dlouhio
- ta stezka byla starý snad dokonce předválečný chodník, takže trochu úcty k práci předků mohli projevit
- jak už tu někdo napsal, o tuhle stezku se dobrovolně starali lidi z okolí a jednali s městem o legalizaci, tj. aby to bylo nějak úředně uznáno a chráněno a aby opravy v podstatě nedělali na černo. Jedním z důvpodů proč se jednání tak táhlo by i argument ze strany města že by těmi opravami mohli zničit přírodu....
- les patří městu, tj. zničili stezku o které se s majitelem lesů jednalo
- nikde není defimnovaná povinnost uvést to do původního stavu, to znamená že takhle to tam zůstane a nebo to zavezou štěrkem
ještě sem zapomněl:-) Ten les patří městu a město by se v první řadě mělo starat o spokojenost občanů, takže podle mně minimálně v městských lesích by měla mít rekreační funkce navrch nad produkční.
Na druhé straně: Město se navenek projevuje tak, jak ho prezentují ZVOLENÍ zastupitelé, jinak to je cosi jako "státní podnik" tedy "dojná kráva".
Státní podnik nebývá dobrým podnikatelem, ani město, ani Lesy "...jsme na jedné lodi ...",
(máslo?)
8-(
teď jsem byl na procházce se psem. Z ůzké klikatící se cestičky vyšlapané zvěří a pejskaři je dva metry široká dálnice. Naštěstí to není až tak dlouhé a nedělali to po dešti. O pár kilometrů dál, kde jsem jel včera ano. Z cesty je tankorvom, kde se nedá ani jet ani jít.
Všude je to stejný! :o((((((
OFF-ROAD, čtyřkolka, kroska v poho, tak "vo co go?" ...
Kroska by tam projela. Off-road těžko. Kromě hamra si myslím, že ostatní ne a čtyřkolka totéž. Ty koleje jsou totiž tak hluboký, že by se zadrhli za břicho.
Dyš na to MÁM, tak mám PRÁVO jezdit kde chci JÁ a ne že mi ňáká socka bude něco nařizovat! Máme přeci DEMOGRACIJI! MŮŽU SI DËLAT CO CHCI!!!
Možná je čas na pravidelnou kontrolu u specializovaného lékaře 8-)
KDO? KDO? TO MYSLÍŠ MĚ? NO, TO SIS ...
A ty si se už nechal vyšetřit?
Tak mě napadá: Ta tvoje poznámka je útok proti MÉ osobě a to je žalovatelný !
Takže místo vyšetření - vyšetřování na tebe! Von si na mě bude ...
Jako bych ty potrefený "husy" slyšel ...
8-)
:-)
hamr není off road, ale vodní mlýn. Jediné dva mezinárodně uznávané off roady jsou Landrover a Landcruiser. Zbytek jsou nepovedené napodobeniny :)
Jo jo, přesně tak :-) A ty městské naleštěné potvory už vůbec ne... Nechápu, co vede lidi kupovat takovou obludu, za takové peníze, s takovou spotřebou, do města...
Já jako off road beru spíše tohle :-))) http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
Nejlepší off road kterej jsem měl možnost řídit.
http://cs.wikipedia.org/wiki/BVP-1
Projede všude a do městského provozu je naprosto ideální :-) Vzhledem k tomu, že to vzadu uveze 8 lidí, tak je to spíš takové rodinné SUV.V metle a na hlínách by byl krásnej. :-)
A počítám minimálně 50let záruka na prorezivění karoserie!
Sem si taky myslel :o(
Před dvěma (tušim) roky, jsem se náhodou nachomejtl u OFF ROAD závodu "do vrchu". Byl to výjezd po sjezdovce na Polevsku u Nového Boru. Závodily různý GaZiky, ARA, Nivy, předělaný Golfy a Fiesty, spousta se jich v polovině zahrabala. A pak pár naleštěných, jakoby městských, velkých aut (nevim typy, ale byla to samá chromovaná trubka okolo masky). Ty prostě dole zařadily a na jeden zátah to vylítli i se skokem na horní hraně. Kam se na ně ostatní sr...... :o)
Zapomínáš na UAZ ;-)
Té stezky je každopádně škoda. O tom není sporu. Ale ten videoklip, ta hudba... proč Čemba pořád takhle přehání? To už zase zavání manipulací, nemůžu si pomoct. Neměl by tu propagaci dostat na starosti někdo "střízlivější"?
Ha, video. Toho jsem si původně nevšiml.
Ajta-krajta, zdá se mi, že kvasničkovci úhledný singeltrak (po našem pěšinku) přeměnili na cestu 2 metry širokou cestu. Předělali cestu na cizím pozemku bez svolení majitele - dopustili se: přestupku nebo trestného činu?
Po původní úzké by asi traktor nejezdil (nevešel by se tam).
Ó králi Šalamoune, rozhodni, kdo nese větší díl viny?!
Obávám se že ten buldozer na rozšíření cesty aby se tam vešel traktor použili až lesáci. Čembáci akorát trochu zplanýrovali tu vegetaci co tu cestu porůstala ale široká zůstala stejně - cca 1m. A jestli si myslíš že kdyby tam ta tráva zůstala tak by se buldozerista zalekl a nejezdil tam tak si všimni toho přepůleného pařezu. Ještě si to radši aspoň jednou prohlídni :-)
Tak já taky bohužel jednu přidám - jedná se o cestičku tady u Prahy - ze Senohrab od hotelu Hrušov podél potoka Mnichovky na Zlenickou hlásku: jel jsem tam - na hodně dlouho naposled - minulý čtvrtek. Vjel tam traktor s radlicí a začal to "srovnávat", takže všude (kam vjel)spousta bahna, celkově obtížně schůdné pro chodce natož pro cyklisty. Jenom ty úzké úseky nad potokem, kam nemohl, zůstaly zachovány.
Tak jsem v pátek napsal na vejbor v Senohrabech, dneska mi přišla odpověď - ano, víme o tom, železnice si dělá příjezd v rámci stavby koridoru v úseku Strančice - Čerčany.
Škoda, projížděl jsem to tam i několikrát za měsíc...
mezi náma - kolem sázavy má bejt taky asfalt. to jen na okraj pro ty, co se pošklebujou aktivitám proti asfaltu kolem labe a jizery a myslej si, že je to nemůže potkat:-I
To mi honem napiš, odkud to víš. Já zatím vím jen, že se dohadují o koupadlech ( U Hlásky).Někomu vadí, že se tam jezdí nakolech, ale majitel bufetu má ty kolaře rád. Pak jsem taky viděla zpracovaný návrh na asfaltování cest na druhé straně Sázavy (Dubsko, Doubravice - žlutá z Hradiště do Hvězdonic). Naštěstí na to nejsou peníze a taky se nám podařilo vyjádřit názor, že jo zbytečné a uspěli jsme (zatím).
Té stezky ze Senohrab je mi moc líto. taky tam jezdím často .