Já preferuju sadu co jezdím, skládá se z ORO K24 brzd (ty ještě nestandardně s karbonou pákou, kterou normálně K24 nemají), XT klik, kazety, přesmykače, řetězu, X9 řazení, X0 přehazka (na druhém kole X9), náboje a potažmo i celá kola Mavic nebo DT (na jednom kole Mavic, na druhém DT).
Akorát fakt nevim, jak se taková sada jmenuje :-)
http://cz.iq-test.eu/?d=7065 ;-) Zkuste To
nebo se stante dealerem a vydelavejte penize
Preferuju Campagnolo (jezdím, ale "jen" Xenona). Na zimáku Shimano 300EX, Exage a horal je na Sramu 7.0 gripshift a 5.0 přehazovačku s klikami a přesmykačem Shimano Alivio.
Prostě na silnici patří Campagnolo na bika Sram a shimano nemá nikde co dělat ;-)
Shimano je shit. Mám s nimi jen špatné zkušenosti.Dokonce čím vyšší řada, tím horší. A přístup k zákazníkovi - no hrůza. Mám jen ty "nejlepší zkušenosti". Co jsem poznal SRAM, jezdím Sram. Pravda, má taky nějaké mouchy, ale to co mi předvedly komponenty Shimano, to je děs. Po 600 km zcela vytažený řetěz - a to ho pravidelně čistím. Vymačkané pastorky, neustále se rozhazující přehazovačky z důvodu vytahujících se lanek a přední trojtác se vám klidně při protočení zpět kousne s řetězem, že byste si v té chvíli mohli okamžitě nabít hubu, co to s vámi udělá. Jezdil jsem SIS, Altus, Aceru, Alivio a Deore. Nejlepší paradoxně Acera na tandemu - drží pořád dobře. Zřejmě výjimečně povedený kousek. Jinak jen samé problémy. Shimano již nikdy více.
Taky se optám......Máte někdo zkušenosti s komponenty Sunrace? Konkrétně řazení + řetězy.
To jsem se toho teda dozvěděl....Tak zase za týden tady nakole... a polepšete se.....
Povídej, přeháněj, zajímáš mě :-)
Čím to, že podobné problémy nemám ? Že by to bylo rukama ?
No a teď vážně. Podle mě mají obě firmy k zákazníkovi přístup podobný a ty komponenty jsou srovnatelný. Chyba může dost často nastat u místních zastoupení.
Jinak někomu vyhovuje SH a někomu SR.
Chceš tím říci, že když mi po prototčení talíře na volnoběh skočí řetěz napůl mezi tác a zablokuje šlapání, tak mám asi špatně seštelovaný přesmykač a tudíž ruce levé???
Omyl, pane! Já totiž jinak než na 100% seřízeném kole nejezdím. Ale neustále vytahující se lanka apod. , myslím, asi nebudou problémem mých rukou nýbrž laciným materiálem, který používá na své komponenty SHIMANO. Nebo snad tím, že je používám a přehazuji je vlastně opotřebovávám, zvyšuje se tah na ně neuzpůsobný a způsobuji tak vlastně řazením jejich nefunkčnost? Tudíž podle tebe bych měl kolo postavit a koukat se na něj? Jakmile ho začnu používat, znamená to trvalé opotřebení a tudíž trvalá štelování????:-))))) Podle mého, je kvalita založena již na použitém materiálu a to se zcela projevuje u SHIMANA, které podle mne na tomto materiálu šetří. Talíře jsou měkké, proto se kroutí a vymačkávají; Lanka popř. i řetězy mají nevhodný materiál pro odolnost v tahu a proto se vytahují předčasně, popř. svým průměrem neodpovídají tahu na ně vynakládanému.A tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Prostě se šetří na materiálu pro komerční dostupnost a nižší cenu a tudíž lepší prodjenost a konkurenceschopnost na úkor výsledné kvality. Rovněž trvalá výroba náhradních dílců za předčasně opotřebené originály je dobrým prodejním i výrobním artiklem, který uživí spoustu zaměstnanců. Bohužel snižuje image firmy. Tak jak se to stalo i v mých očích. Proto již SHIMANO ne, alespoň do té doby, dokud nezlepší výrazně svou kvalitu a trvanlivost.
Ještě nikdy mi v žádném obchodě nenabízeli lanka, která by na obalu měla nápis Shimano... Buď jen různé noname české výroby, nebo pak už jen Jagwire a podobné. Kde to, prosím Tě, kupuješ ???
O té "odolnosti" materiálu se to týká všech výrobců, to není záležitost jen Shimana. Všichni šetří a podle toho to pak vypadá...
Já to kupuju rovnou na kole:-))))) Osazené...Lanko neměním ,dokud mi nepraskne. Potud pouze šteluji přehazovačku či lanko. Nicméně k tomu Shimanu - třeba jsem si všiml, že přesmykače jsou různě lehce prohnuté a už to ovlivňuje jejich funkčnost. Kolikrát ho stači jen trochu manuelně silou roztáhnout do šíře a vše funguje jak má. A to jsou věci, které by měl vyhodnocovat a sledovat právě výrobce na výstupním auditu. Nikoli čekat, až se ozve zákazník, který je nespokojený. To že talíře od Shimana stranově dost šmajdají, je věc všeobecně známá mezi všemi cyklisty. Některé více, jiné méně.
A co na to výrobce? Snaží se o zlepšení????Neřekl bych, lidé si stěžují stále stejně...A výrobce?...Výrobce mlčí a dělá mrtvého brouka.
Stejně si nemyslím, že by existovalo něco jako Shimano lanka. To by i to kolo muselo být Shimano, aby se na něj snažili dávat všechno ze své značky. Tohle si podle mne musíš vyřídit buď s prodejcem (klidně to prohodí za horší, a nemysli si že se to nedělá, zvlášť když taková věc není uvedena v technických údajích) nebo pak s výrobcem kola.
A nenapadlo Tě třeba, že ten přesmykač může ohnout i mechanik, který to kolo montuje ? ;-) O "šikovných ručičkách" si u některých jedinců totiž můžeme jen nechat zdát, obzvlášť je to vidět uprostřed sezony, kdy servisy nabírají různé brigádníky... Některým bych nejradši urazil ruce...
Mně už jako nové trochu šmajdaly převodníky od FSA. Takže opět nevidím důvod hanět jen Shi...;-)
No s těmi servisy máš opravdu naprostou pravdu! Mé zkušenosti jsou, že co si člověk neudělá sám, tak to nemá. Měl jsem kola v servise jen na garančky a i tak neopravili to co měli, nedotáhli to co měli a ještě domrskali něco jiného, co bylo předtím OK. Mně například ohnuli kliky. Jak se jim to podařilo jsem zjistil až později z druhé strany. Někdo do nich zřejmě bušil kladivem, když je chtěl sundat. Do ALU klik kladivem?!?!?! Kdo to jak živ viděl?!?!?! Když už tak jen pouze gumovou paličkou a to ještě jen hodně pozvolna poklepávat. Tak jsem se tam obratem vrátil a nechal kliky sofort vyměnit! Ovšem to, co jsem si u toho vyslechl, těch nadávek a že jsem si to beztak udělal někde při pádu sám. No to bylo něco. Už jsem tam nekoupil ani ventilek, natož kolo!:-)
Na černém bowdenu stříbrný nápis SHIMANO. V případě chtění koupím u svých oblíbený a dosud spřátelených prodejců ve Zlíně. Místo spirály jsou u nich podélné dráty.
Používám ale nějaké jiné speciální bowdeny, které se nelámou a jsou velmi odolné (prodávají se na metry.
Že by ? To jsem fakt ještě neviděl... Což ale neznamená, že by to neexistovalo ;-)
Tou spirálou myslíš opravdu bowdeny nebo lanka ? To, že brzdová lanka jsou jiná než řadící asi víš, ne ?
Jsou 2 provedení:
— hotová lanka v bowdenu (teď právě jsem zjistil, že to přece jen mám na kole; pro nedostatek času už nestihnu vyfotit a hodit na internet, takže v noci po 22. sem dám odkaz) několika délek
— samotný bowden v několika délkách včetně koncovek
Já používám na kole výhradně nerezavějící materiály, takže v tom bowdenu mám nerez lanko.
Ano, brzdová jsou silnější. Když jsme u toho, pro otočné řazení se mně osvědčil brzdový bowden i pro řazení.
O.K., tohle mne tedy nějak minulo... Píšu si ;-)
Brzdová jsou o něco silnější, ale hlavně jsou kroucená. Kdežto řadící mají vlákna nesplétaná, rovná, právě proto aby se moc nevytahovala a nedocházelo k postupnému rozštelování řazení...
Včera už jsem to nestihl — omlouvám se — , takže odkaz na bowden Shimano (obrázek) až dnes:
http://www.volny.cz/olla/bowdenShimano.jpg
podelne draty maji radici bowdeny.
Neber si to prosím osobně :-) tak jsem to opravdu nemyslel... Jde o to že zrovna řazení a hydraulické brzdy od SH patří k tomu lepšímu z jejich produkce.
Vyzkoušel jsem od nich celou řadu DEORE až po XTR a kvalita dobrá. Ceny taky docela klesly. Zbytek produkce je kus od kusu.Někomu DEORE náboje vydrží 1000Km a mě třeba drží už 14000Km.
Nic méně s určitým rozptylem kvality je třeba počítat a to je úkol pro místní zastoupení aby odpovědně řešili reklamace.
Prostě myslím že si takhle zdrcující odsouzení nezaslouží.
Zdarec všem.
Souhlasím v zásadě s těmi, kteří zavrhují Shimano. Opravdu je to drek, mám k této značce averzi. Nikdy mě žádou součástkou nenadchli. Snad jen řazení vždy šlapalo dobře, ale už na tomhle postu nejsou dávno sami. Vždy tu byla Campa, Sachs ( ten matamorfózoval na Sram ) a jiní jako SunRace.
Možná je sice vzhledově hezké, když na celém kole jsou stejná loga, tak z poloviny to také respektuji, aby z toho nebyl úplný guláš. Ovšem nejdůležitější jsou funkce, design, životnost, servisovatelnost a odklon od Shimana téměř za každou cenu. Mám k tomu jednu osobní asociaci. Nedaleko mého bydliště stojí hangár s nápisem Shimano. Je až neuvěřitelné, za jakých podmínek tam převážně ženy pracují. Mzda blížící se té minimální, pracovní tempo úmorné, ženy majíci zrovna periodu se musejí značkovat šátkem patřičné barvy, jinak se na WC nedostanou. Mě osobně se tohle sice netýká, ale nebudu ani náhodou podporovat taková zvěrstva. Je to stejné jako s čínským zbožím všeho druhu. Kolik lidí ten jejich průmyslový šmejd kupuje a přitom si neuvědomují, kdo a za kolik ten výrobek vyrobil. O průmyslové krádeži, o neivestování do vývoje a mrzačení životního prostředí v masovém měřítku ani raději nehovořím.
Osatní díly na kolo si také vždy pečlivě vybírám, nechci mít kolo, které bych někde potkal.
Tak proto mám bajka postaveného na českém rámu RB, tuhý, nekompromisní rám, opravdu to jede dopředu, nic se nekroutí, nevlní, nehoupe, klasického střihu. Když to vezmete z pohledu strojaře pana Bartoše, lze jeho filozofii uvěřit. Kola Mavic CrossRide, vidlice vzduchová Marzocchi, brzdy Hayes, sedlo Fízik Nisene, hlavovka Cane Creek, karbonové řidítko i sedlovka PellS, přestavec frézovaný, také PellS. Kliky Point Sirio frézované, placky Gebhardt. Řazení Sram X7, šaltr Sram X9, přesmyk Sram X Generation, pastorky - domácí přeskladba 13 - 34 zubů, řetěz Sram 971, rychloupínáky Sram. Grippy surová guma Schwinn. Pláště různé, dle podmínek ( WTB - různé raptory, Hutchinson Koyote, On The Rocks, do sněhu Paneracer Spike atd. ).
Silnička také na základu rámu RB, kola Rolf Comp s párovaným výpletem, vidlice karbovová PellS, sedlo Fízik Nisene, hlavovka RooX, představec RooX, sedlovka RooX, oblouky lomené RooX, kliky nádherné RooX, placky Gebhardt. Řazení a brzdové páky Sachs ( dual ), šaltr Sachs Quarz, přesmyk Sachs Huret, brzdy Dia Compe- RoyalGrand Compe, pastorky Sram 14-26, řetěz Sram 971, pláště Vittiroa kevlar.
Celé se mi to líbí, obě kola laděná do černa, drží to, nekazí se to, funguje velmi dobře.
Musim se obcas smat "odbornikum", co maji tak vyhraneny nazory.
Ale vzhledem k tomu, ze je plivani na Shimano velmi moderni, zatim jsi napsal nejmodernejsi prispevek :o)
Četl jsi dobře?
Nebo jinak. Jakou značku bot obouváš?
Obouvam ruzny znacky bot, vsechny takovy, ktery me vyhovuji. Ale kvuli tomu, ze je dneska in nosit napr. Adidasky, nebudu prece rikat, ze jsou Pumy smejdy (i kdyz jsem nakrasne treba jedny mel a nejak se mi osoupala podrazka, to se s Adidaskama nestava).
Asi tohle jsem tim chtel rict, myslel jsem, ze to slo pochopit i bez bot :o)
Tak vidíš, že nosíš čínské boty. Ale to neznamená, že jsi dobře četl můj příspěvek, na což jsem se tě ptal. Nebyla tam ani zmínka o tom, že bych kdy měl něco od Shimana. Tak mě nezasouvej do řady těch tvých moderních plivačů.
Až si obuješ anglickou botu, pochopíš, kam se dohrabala ta čínská.
Ale nemysli, že jsem se připojil do dišputu, abych se hádal. To opravdu nemám v úmyslu. Jen mi vadí, když někdo někoho odpálkuje za jeho názor aniž by vyhodnitil proč ten někdo si stojí za tím co napsal. A tys to četl špatně a vysmíváš se mi " odborníkům ". Takže, než něco vypustíš, tak to v úsetch raději přemel. Víš kolik chodí po ulici opravdových magorů, kteří tě střískají za to, že řekneš něco co nechtěli slyšet? Jenže my se bít nechceme ani náhodou, my si jen vyměňujeme názory na téma cyklistika. A já nemám rád Shimano a tobě to vadí. Za to mě musíš napadat?
Nenapadam, smeju se. Netvrdim, ze nosim cinsky boty :o) a i kdybych nosil sedely mi a neco vydrzely, nevidel bych v tom problem a nosil bych je. Stejne tak mi nevadi soucastky z Taiwanu a stejne tak nebudu vozit ram RB jenom z patriotismu, kdyz existuji i jiny ramy, mozna kvalitnejsi, mozna lehci, ale nikomu prece nekecam do toho, co vozi sam.
Co tady vidim, tak bohuzel napadas spis ty, mne je totiz uplne jedno, jestli mas na kole Sram, Campu, Shimano, Gebhardta, jestli je to z Cech, Italie nebo Ciny. Jezdi si vazne na cem chces, jenom nebud smesnej a neplivej po tom, co se ti z jakychsi iracionalnich duvodu (nebo nevedomosti, .. .) nelibi.
Celej tenhle thread mi proto prijde od zacatku jako nesmysl, maximalne se chtel tazatel pochlubit, jaky ze to podle jeho nazoru skvely sady vozi on sam. Odpovidas ve stejnym tonu.
Naprostý souhlas.
A pokud bych měl být u Shimana konkrétní, tak jediná věc, s kterou mě prudily je prostřední převodník u XTklik do 07. A jsem zvědav na ten 08 jaký bude (po odježděné letošní sezoně).
Nahoře jsem jen chtěl ukázat jakým jezdit mix (a že mi to tak vyhovuje maximálně), ale stejně jsem byl níže v mixování překonán nejméně o třídu :-)
Jenomže to „plivání” je opodstatněné od doby, co Shimano předalo výrobu krom XTR z Japonska do Malajsie a pod. Cena vzrostla, kvalita klesla.
Když jsem si chtěl před 2 lety koupit nějaké nové díly (XT), můj prodejce a kamarád v jedné osobě mně poradil, abych koupil starší provedení, že bylo vyrobeno ještě v Japonsku a krom nižší ceny je i kvalitnější.
Tyto informace pocházejí od člověka, který má prodejnu se servisem a aktivně závodí na horském kole, takže nemám důvodu mu nevěřit.
Možná jsem to přehlíd, ale nezmínil jsi bowdeny, lanka, dráty a niple, blikačky, odrazky, držák bidonu, pumpičku, podsedlovou brašničku, omotávku a duše. Skoro jako Na samotě u lesa. ;-)
Fajn, doplním to. Dráty + niple velovložka, venitek, jsou součástí kompletních výpletů. U silničky je ventilek součástí duše Michelin. Duše používám na bajku naše Rubeny už dlouhá léta. Lanka, Bowdeny Jagwire. Košík na láhev karbonový ( bílý karbon ) PellS. Na silničce hliníkový Force. Upínáky sedlovky na obou kolech Acor. Odrazky řeším alternativními samolepy. Blkačky k naprosté spokojenosti už více než deset let CatEye nebo Smart. Omotávku na silničce PellS. Pumpička do kapsy od Vella. Domácí, velká nožní je samovýroba. Tachometr CatEye, kdysi Sigma. Brašničky nevozím, alespoň ne pod sedlem. Na silničce mi k tomu co potřebuji s sebou vystačí zadní kapsy klubového oblečení. Stačí? Dotaz zněl : jakou sadu komponent perferujete? Takže jsem musel zmínit celý komplet a také jsem sdělil jaké a proč některé ne, ikdyž se mě na to nikdo neptal. Mám snad právo danou věc popsat i podrobněji, nebo se mýlím?
Kazeta 14-26 na silničce? To je tedy nějaký vymaštěný junior aka puberťák... Takže to chce buď studenou sprchu a froté ručník anebo ženskou...
hekynen
Mírni se ve výrazech, myslím, že ti tohle nesluší.
A za druhé uvěř, že mi ta čtrnáctka stačí. Už nemám soutěžní ambice, ani mi není pětadvacet, abych jezdil sedmdesátkou po rovině. Na převod 53/14 to jede skoro šedesátkou, a to mi opravdu stačí i z mírného kopce.
Převody se tady probíraly mnohokrát a byli tady magoři ( jestli jsi to náhodou nebyl ty? ), kteří mi vnucovali myšlenku, že na crosovém kole s velkou plackou o 48 zubech je mu vzadu jedenáctka málo, že ji zcela běžně točí i na rovině.
Už jsi si dal tu ledovou sprchu? :-)) Jinak ale 50/11 JE někdy málo (při "dobrém" skopci)... ;-) Víš jakou mám kazetu na silničce? Já to přesně nevím (nějaký sram 11-23) a je mi to zcela šuma fu(c)k... A mimochodem - na žádném kole nemáš šlapátka; nejsou ve výčtu tvých super extra mega komponent... :-))
Ber(te) to s rezervou...
henyken
Ty jsi opravdu trouba. Ale občas ze sebe něco kloudného vypustíš, za to třeba vašek, jak jsem se dočetl v jeho příspěvcích v jiných tématech jen papouškuje to co jiní před ním napsali anebo píše o něčem jiném. Takže je to trouba větších rozměrů.
Já jsem se alespoň držel základního zadání. To že jsem to pojal podrobněji je moje věc, tak jako je tvoje věc, že vozíš kazetu 11-23 a že nazýváš pedály šlapátky, to mi zní opravdu zženštile. O něco níže se zmiňuješ o takových tunerech a hračičkách, kteří se více piplají v bicyklu než by jezdili. Není to také tak trochu jejich věc? Někdo si skládá modely letadel aut atd, někdo si skládá pro potěšení jízdní kola. Ty asi nebudeš moc důsledný člověk, když tě nezajímá čím se obklopuješ. Všechno bereš jen tak povrchně, z tebe to čiší. Po horách asi s tou třiadvacítkou vzadu také moc nenajezdíš, jedině že bys byl vyjímečný jedinec a v tom případě zde zbytečně plýtváš svým skvělým potenciálem. Ale možná ses přeci jen zamyslel a namonoval jsi na svou silničku trojtalíř.
Ale další věc mi také připadá opravdu podivuhodná. Mnozí z vás se neustále jeden druhého ptáte co jak opravit, co s čím sladit, co je s čím kompaktibilní, jaké pláště, ráfky, brzdy koupit, do čeho jít ( to zní moderně ), pořád někomu něco vrže, skřípe, neřadí, nebrzdí, nepruží. Prostě si lidé neví rady. To je zcela pochopitelné. Mě jen udivuje kolik se tady najednou ( jen na tomto fóru ) vyrojilo odborníků na všechno. Kolik je zde mechaniků, odborných poradců, trenérů, konstruktérů a dalších rádců. Obecně platí, že člověk musí odbornost získat studiem a praxí, ale tady se jím někteří automaticky stávají, nebo se snad na ně sami pasují? Ano, mnozí radí dobře a chtějí pomoci druhému, to je naprosto v pořádku. Ale také zde vystupuje bezpočet diletantů, chytráků, kteří by měli raději mlčet, než radit špatně. Takovému důvěřivému tazateli můžete klidně ublížit na zdraví, možná vás to nenapdlo, někteří dají bohužel i na dilenantské vědomosti.
Už jsem to tady před lety zmiňoval, když tady někteří ( nevím bohužel, mnozí se přejmenovali ) odborně radili jak trénovat podle hodnot získaných z lékařského vyšetření, jak správně šlapat, jak bojovat hořčíkem proti křečím, jak seřídit brzdy, aby vlastně brzdily méně a vymýšleli všelijaká zpoždění nástupu brzdné síly na přední brzdě, jakou jezdit kadenci aby si nezhoblovali kolena, jak zpřevodovat své kolo, aby dostálo lepších užitných vlastností. Někteří radili opravdu tak, že kdyby se tazatelé těmi radami měli řídit, tak si nevhodným sportováním vlastně ublíží. Naštěstí si od té doby občas písnu se třemi z vás, kteří uvěřili, že masa prostě pravdu mít vždycky nemusí.
Myslím, že jsem nikde nezmiňoval, že součásti na mých kolech jsou super extra mega, v podstatě jde o střední třídu, to je oblíbené kastování, jen si kolo poskládám z dílů, o kterých jsem přesvědčen, že obstojí svou životností, funkcí a vzledem nad těmi kvůli kterým vy tady pořád něco řešíte a vedete mnohdy plané diskuze a radíte si z poloviny nesmysly. Ale to je vaše věc.
Se svým lékařem, když potřebujete jeho pomoc ve prospěch vašeho zdraví se také handrkujete, také jemu tak odborně a urputně radíte, jste na něj jízliví? Radíte snad pekařovi, aby pekl jinak ty rohlíky, které snídáte?
Někdo tady svou reakcí na mé komponety vyrukoval s tím, že když se kolem živí...A co když mě cyklistika opravdu živí. Vypadá to, že ano. Mám to štěstí, že mi je můj nejoblíbenější koníček povoláním.
Když on ten tvůj první příspěvek vyzněl přesně tak, jak teď tady kritizuješ, že píšou jiní. Tedy jako "já o tom vím všechno a kdo to dělá jinak je vůl" Ono je to s psaným textem někdy těžké, já vím. Taky se mi stává, že něco vyzní uplně jinak, než jsem to myslel...
Zkušenosti a rady ostatních je vždycky nutné brát s rezervou s tím souhlasím. Nikdy nevíš, jak moc je erudovaný v té záležitosti ten, co ti radí. Žádné rady neberu jako slovo Boží, prostě to beru jako radu, tip. A z několika různých učiním svoje rozhodnotí. Třeba uplně jiné. Ale tak je to snad normální v čemkoli jiném v životě, ne?
Osobně patřím spíš mezi ty, kdo značku, komponenty a všechny tyhle detaily neřeší. Jezdím, dokud to jezdí. Když se něco pos..e, tak to spravím. Když to nedokážu, dám to do servisu. Nebaví mě se v tom vrtat a dělám to jen když musím. Ale znám X lidí, které to rozebírání a ladění baví. Kamarád si třeba koupil starý poloviční vrak bavoráka. Má to auto jako puzzle. Místo baby v tom jezdil, tak ho neustále rozebírá a skládá a schání originální díly atd. Šperkuje ho asi tři roky. Baví ho to. Proč ne? Mě to ale nebaví.
Pojď, kašlem na to a jdem se projet...
Jurimír
Zřejmě máš pravdu, tvá slova vyzněla neutrálně až smířlivě.
Souhlasím, pojďme raději jezdit, to je daleko šlechetnější, než se tady dohadovat o ničem.
Zcela jiná situace by vznikla v případě osobního setkání aktérů této banální rozepře. V reálu má člověk daleko více možností být nějak užitečný a pokud druhá strana bude jeho služeb chtít prakticky využít, tak má rádce skutečnou šanci být užitečný. Ale za vším je spousta práce, ochoty a třeba i odříkání, komunikace či tolerance.
Tvého kamaráda s jeho hobby naprosto chápu. Vrací se k tradicím, ke starým dobrým věcem, baví se tím, nikomu neškodí a ještě přivede na svět krásný funkční ekzemplář BMW. Vdechne šrotu život. To se mi líbí.
mě se to taky líbí, ale nemohl bych dělat totéž:o) Volného času mám pomálu a trávím ho jinak než on, ale nijak to nebrání tomu, abychom si spolu dobře pokecali :o)
Fajn,
času nemáme nikdo na plýtvání, rád se na téma cyklistika pobavím. Jezdím na silničce, na bajku, roviny, hory , vysoké hory, lozím po horách, čím výše, tím lépe. Trénuji mládež i dospělé v cyklistickém mančaftu a před lety jsem si rozběhl i trenérskou praxi na internetu. Snažím se vždy sportovcům poradit tak, aby v první řadě sportovali zdravě, to znamená, že trénink je založen na komunikaci mezi trenérem a sportovcem. Sám se také radím, pokud si nevím rady, se sportovním lékařem a spoustou dalších trenérů nejen z cyklistiky, neboť jen kolem není cyklista živ. Vždy s cílem, aby z toho vytěžil můj svěřenec. Ona v tom troška vrozené ješitnosti bude, to je přirozená motivace. Zdravý a vítězivší sportovec = dobrý trenér. To je vzájemná vazba.
Já jezdím na lehokole. Charakterizoval bych se jako cykloturista. Soutěžení a závody jsou mi cizí. Nemám tu potřebu, ale chápu, že někdo ano. Vě mě se to probudí párkrát za rok a prostě se s někým "honím" po cestě:o) On o tom možná ani neví:o)
Zdravý sportovec, bych byl možná rád, ale jsem línej a nesystematickej... Takže budu rád jen za to zdraví:o)
Máš pravdu, pokud neslouží zdraví, ikdyž se snažíme si jej zbytečně nehuntovat, tak ti stejně žádná komponenta na kole nepomůže.
Možná, kdybys v sobě našel kousek zdravé motivace a ježdění bys dal trochu pravidelnosti, tak bys odstranil tu lenost. Obávám se, že právě ona je tou brzdou k většímu počtu kvalitního poježdění.
Problematiku ( proč problematiku? ) lehokol neznám. Nikdy jsem na něm nejel a ani nevím, jestli bych to uměl. Musel bych se vlastně nad tím řádně zamyslet. Je lehokolo kolo jako takové? Nedokáži to teď hned celé porovnat se stojatým velocipédem. Ale z historického pohledu má stojeté kolo blíže k vehiklu pana Dreise.
Ale věřím, že tohle všechno se zde mnohokráte probíralo.
pravidelnost je právě něco, co mě ničí:o)) A lenost je moje vlastnost. Je jedno jestli jde o kolo nebo cokoli jiného :o) Ale pořád na tom nejsem zas tak zle. není problém ujet za den přes 100km a ani není problém to ujet denně třeba po dva týdny, když jsem na vandru. Ale taky není problém si celej den číst v leže v posteli:o)
Možná bys to mohl do budoucna změnit. Tedy přidat tam trochu té pravidelnosti. Ale jak vidím, tak problémy s delšími trasami nemáš, tak proč to v zásadě všechno měnit. Ale není stovka jako stovka. Jednou jsme s kámošema ujeli sto kiláků po rovině za dvě hodiny čtyřicet minut, jindy jsme v horách jeli sto čtyři kilomery deset hodin ( čistý čas jízdy ).
A se čtením jsem na tom podobně, když mě obsah zaujme, nedokáži se odtrhnout.
tak stovku za necelý tři hodiny asi nedám. Teoreticky by to možná šlo..... ale prakticky asi těžko. Když jedu do Prahy na metro, tak těch 25km po hlavní ujedu taky tak za 45-50minut, ale dřu a tři hodiny bych tohle tempo nevydržel. Navíc je to od nás skoro celou dobu téměř po rovině, spíš z neznatelně mírňoučkého kopce. Krom toho nemám žádné silniční kolo. Spíš takovou lehokolovou obdobu treka.
Myslel jsem tím normálně tady u nás (posázaví) po okolí. V klidným pohodovým tempu s koukáním po přírodě.
čili něco jako lehokolo do terénu.
A ujeté kilometry tak nějak nesleduji, spíše jen velmi orientačně. Spíše mě zajímá čas strávený pohybem, nejezdím jen na kole.
Ale teoreticky bys měl na lehokole jet rychleji než na klasickém kole, kvůli aerodynamiky, která z cyklisty odčerpává nejvíc energie. Gravitace také, ale bavíme se spíše o rychlosti jízdy, než o nastoupaných metrech.
pokud pojedeme vedle sebe z kopce, nebudeme ani jeden šlapat, pak pojedu rychleji vždycky. Právě díky aerodynamice. Ve všech dalších případech je to hlavně o nohách. CO u mě není nic moc:o))
Do terénu to lehokolo zas až tak není. Není to ani silniční. Je to zkrátka někde mezi. Tedy jako trek.
Já mám tachometr jen proto, že jsou na něm hodinky a protože si můžu na konci dne podle ujetých kilometrů posoudit, jestli to je se mnou horší nebo lepší než minule:o) ALe je fakt, že se na to kouknu tak jednou za měsíc:o))
Tedy, ještě že tě neslyšel Aleš Zemánek. Pokud vím, máš Azuba 4 a říci, že to není lehokolo do terénu. No, tohle???? :-) Mám ho taky a stačí obout trochu širší gumy a jejda jak si kolíčko v terénu libuje! Samozřejně žádný divoký sjezdy po kamenolomu, ale polnice či lesní cesty??? Hm!!!!...jak si přední vidle jen odfukuje a zadní tlumič poševelí, když je beru pod tlakem! A co teprv Azub Hardcore, he????;-)
Martis:
Jurimír je jen tolik skromný ;-) V terénu jsme už několikrát spolu jeli a nikdy neměl žádný problém. Dokonce projel i některá místa, kde já jsem z klasického MTB už slézal ;-) Asi to bude tím, že se tolik nebojí, protože by padal z o hodně menší výšky :-))))
Martis:
já neříkám, že s ním v terénu nejezdím! Viz to, co psal Jarda.... Ale není to Miovo Monstro nebo Azubácký Harcore. To je podle mne lehokolo do teénu. 26" přední kolo tlumiče se sakra větším zdvihem než mám já atd. atd. Se svým, když nenadhodím přední kolo obrubník nepřejedu. NA Miovu Monstru jsem jen obrubník téměř nezaregistroval. Jen se to tak jemně zavlnilo....
...ale ani ty pedály, natož pak šlapátka, stejně ve výčtu komponent a dílu nejsou... ;-)
A mimochodem - nemám silničku, ale cyklokrosku... vzhledem k tomu, jaký jsi hvězdně-erudovaný odb(p)orník, zajisté víš, v čem je rozdíl...
A na Vaška mi nešahej! Evidentně netušíš, co je to za skvělou osůbku...
Jak se praví - MNE může urazit jen inteligent...
:-))
henyken
No, a ty si stále ještě neuvědomuješ, že jsi to byl ty, kdo začal s jízlivostí.
Netušil jsem, že nejezdíš na silničce, ale na cyklokrosovém kole. Ale to je moje chyba, to přiznávám, neboť jsem nečetl tvůj krátký příspěvek hned z počátku dohoto dojemného názorového řežezce.
Sice netuším, čím jsi ( nebo čím jsi byl, případně hodláš být ) přínosný cyklistice, nebo sportu obecně, ale tlachání ti jde skvěle. Ale tím nic nezměníš. Proto, aby se situace naší cyklistiky zlepšila ( mám na mysli cykloturismus i výkonnostní cyklistiku ), je potřeba pilněji pracovat.
Vaška bohužel neznám, ale myslím si, že jsem se k němu nechoval hůř než on ke mě.
To víš, Tomane (?), když dostanu šanci, tak umím být u trošku kousavý a jízlivý... Ale spíš si z toho (a ano, i z tebe) dělám trošku srandičky.. Proč myslíš, že za příspěvky píšu smajloše? Humor, byť i suchý britský, je přece kořením života! :-))
henyken
Smajlíky se mi nezobrazovaly.
Celou dobu je mi jasné, že to stejně nikdo z nás nebere vážně. Když už ne názory, tak máme společnou lásku k cyklistice, k pohybu a sportování jako takovému.
Prostě si hrajeme tak trochu jako malé děti. Ale myslím si, že děti k sobě dokáží být ještě hrubější.
Je to svobodná diskuze a názorovým střetům se nevyhneme ale zřejmě máme potřebu někomu poradit ( a to je pozitivní zjištění ) a pokud chci poradit upřímně, tak to udělám jen tehdy, když budu vědět, že mám správný názor, podpořený znalostmi, zkušenostmi, literaturou a zdravým úsudkem. O to mi šlo.
To, že nemám na svých kolech jediný šroubek od Shimana je moje věc a mám k tomu důvody, o kterých jsem psal. Přesto moje dcera i manželka na svých kolech mají díly Shimano. Fungují dobře, ale opravdu pokulhávají v životnosti, to je nakonec mezi cyklisty obecně známo a sám to mohu povrdit ze své praxe. Dlouhá léta trénuji v v cyklistickém mančaftu a trenéřina vyžaduje mimo jiné znalosti i servis závodních kol všech druhů, tedy bmxky, cyklokrosová, silniční i horská kola ale i specielní kola na závodění na velodromu nebo ve fourkrosu či sjezdu v terénu a s tím související záležitosti jako používané nářadí, vzájemná zaměnitelnost všemožných dílů atd. Opravdu mohu porovnávat. Ale je to všechno na dlouhé psaní a zřejmě nemá význam se v tom podrobně pitvat. Pro cykloturistu či běžného uživatele kola už speciality nemají význam.
Takže navrhuji se bavit, pokud budeme chtít, trochu seriozně, alespoň bez násilí.
henyken
Dotvořím výčet. Silniční kolo - pedály Look. Bajk - pedály Welgo. Oboje pochopitelně nášlapného systému.
Tobě se asi ani nezobrazujou dobře nicky, dej si na to bacha, někdo tady tě okamžitě zepsuje a dá tě na blacklist. Ještě že to není heineken.:-)
Díky
Polepším se.
hekynen
o hračičkách a tunerech psal vašek, omlouvám se ti.
Ano, psal. Stejne tak nepozorne, jako ctes Hekynenovy prispevky, bohuzel ctes i ty moje, protoze takovou snusku urazek na mou adresu jsi tu predvedl, aniz bys vedel, co vlastne pisu. Nikdo za celou dobu nenapsal jedinou urazku vuci komukoli, krome tebe vuci hned nekolika lidem. Jestli si nevidis s prominutim do huby, snaz se psat prispevky az druhy den, nebo radsi nereaguj vubec.
vasek
Vše kolem tohoto případu jsme si se zúčastněnými vysvětlili.
Nikdo nejme neomylný, ty i já jsme nečetli dobře. A potom dochází ke zbytečným a nesmyslným slovním potyčkám.
Ostatně jsem své vysvětlení podal v jedné ze svých odpovědí hekynenovi. A duchaplně to nakonec rozluštil Jurimír.
Pokud se tě mělo něco ode mě dotknout, tak přijmi, prosím, mou omluvu.
Diky, cenim si toho. Jestli jsem te necim rozcilil ja, tak prijmi zase omluvu ode me, nebylo to umyslne.
Kdyz by ses chtel dovedet neco vic o mne, aby sis nemyslel, ze jsem nejaka cyklisticka rychlokvaska :o), pisu o sobe neco v profilu (kdyz kliknes na muj nick), hlavne je tam odkaz na moje stranky, tam najdes vic.
Díky, fajn, napsal jsem ti mejla.
Ten magor jsem byl pravděpodobně já a věř mně, že při jízdě s kopce na 48/11 opravdu, ale opravdu, jsem prošlapával naprázdno (otáčky, jak u vrtačky, ale záběr nulový, takže zrychlit se už nedalo) — rychlost max. 71 km/hod.
Ano, 48/11 jsem v tu dobu dokázal utočit při frekvenci nad 70 na rovině za bezvětří nebo při větru v zádech. 50/11 mně umožnilo v Tatrách sjíždět na treku za stálého šlapání (také naplno, víc už se nedalo) rychlostí 86 km/hod.
Stejně tak mě ale i zkušení závodníci na horských kolech přesvědčovali, že lehčí převod než 1:1 nemá smysl. Má. Převod 24/34 mi zajistil stálou jízdu do prudkého kopce, kde při 24/30 jsem musel přeřadit kvůli zvedání se předního kola, kdy při snaze zatížit víc předek se odlehčilo zadnímu kolu a to začalo prokluzovat.
Jestli se Tobě dobře šlape s kopce třeba na 48/14, je to Tvoje věc, a co se týká onoho důvěrného titulu „magor”, klidně jej přijímám, byť nejsem Mgr.
Pouze si vyhrazuji netvrdit, že jsem někoho přesvědčoval. Popsání mé zkušenosti není přesvědčováním nikoho.
Nevím, jestli jsi to byl zrovna ty, ale s odstupem času je to jedno. Ale spíš, ne, ten člověk psal v jiném duchu.
Už jsem pochopil, že si každý jezdí převod a kadenci takové, jaké mu vyhovují. Nechci nikoho přesvědčovat. Ale v rychlostní cyklistice platí určité zákonnitosti, které je potřeba respektovat. Mnozí cykloturisté se tímto nezabývají a chápu je.
Podívej, mám na bajku kazetu 13 až 34, tu 34 tam založím v opravdu dlouhých a úmorných stoupáních, kdy potřebuji, abych si srovnal rychlost jízdy se svou ženou. Dole jen třináctku ke 42 zubům na velké placce. Naprosto mi to vyhovuje. Když ten převod roztočím, dá to pětačtyřicet a to na horáku ( ve většině případů v terénu ) stačí. Tedy mě ano. Alespoň mám celou sestavu jemněji odstupňovanou a po celý rok zjišťuji, že to devítikolečko využívám v celém roszahu. Na silničce ( vepředu 35/38 ) mi 14 dole také stačí, nemám potřebu točit klikami nad 60km/h. Pak to už jede samo ( s kopce ) a mnohdy jsem rád, že ty nohy na chvíli svěsím. A šestadvacet mi nahoře postačuje pro ježdění u nás ( Javorový, Lysá hora atd. ).
Máme odlišné filozofie pohledu na kadenci, kterou máme na klikách. Ty točíš pomalu, já frekvenčněji. S nikým nezávodím. Ty také ne. Důležitost kadence je jiná v cykloturistice či běžném pohodovém ježdění a jiný význam má pro závoďáky. Další věc je nějaké zdravotní hledisko. Asi bude lépe na toto téma pobavit se se sportovním lékařem.
mělo být : 53/38
Jenomže si neuvědomuješ jednu drobnou maličkost: já mám zcela jiné převody, než Ty, protože mám trek s obvody kol 224 cm, takže mám ve skutečnosti při stejných talířích a pastorcích jako horák ještě těžší převody.
Kdysi jsem měl na kole 28-38-48/14-34 (Sachs 6ti) a i při rychlé jízdě po rovině na 48/14 bylo 14 vzadu moc. A to jsem šlapal frekvenčně (doporučil mně to na Dunajské cyklostezce jeden zkušený závodník).
Tu kadenci na klikách mám ale jen při jízdě po rovině bez protivětru nebo s kopce, kde se snažím vyždímat co nejvíc. Do kopců jezdím odjakživa jak odepsaný důchodce, přestože při běhu do kopce jsem býval dobrý. Frekvenční šlapání do kopce mě silně zmáhá a není to převodem, ale frekvenčním šlapáním.
Zdravotní hledisko mě jako (zatím bývalého) maratonce nezajímá. Před dovolenou (od roku 2003 jsem měl nucenou pauzu: ukradené kolo, operace, změna zaměstnání, neobdržení dovolené ve vhodném termínu, a jsme u letoška) jsem vždycky zvýšil běžecký trénink a 14 dní dovolené na kole pro mě bylo pokaždé rekreací a odpočinkem a vracel jsem se vykrmenější než před cestou.
V pořádku, já tě respektuji. Prostě ti tvůj styl jízdy, resp. velikost kadence na klikách vyhovuje.
Já jsem dost dobře nepochopil to, když jsi psal o té dovolené. O zvýšeném běžeckém tréninku, o následném 14 denním odpočinku na kole a o tom, zda bylo to vykrmení chtěné, nebo ne, zda bylo správné nebo jsi to tak nechtěl. Tady jsem význam tvých slov nepochopil. Zvýšil jsi běžecký trénink v jakém smyslu? V objemu, v rychlosti, v silovém podání, to vše má vliv na pozdější pocity a výsledky.
Ale jako maratónec musíš také vědět, že ses naučil ( někdo ti to poradil, trenér atd. ) běhat čím jak nejúsporněji. Základem všeho pohybu je správné dýchání, správně dělané a mnohdy naučené pohyby, abys zatížil své tělo čím jak nejméně, ale abys podal největší možný výkon. A zde chtě nechtě ( při běhu nebo i jízdě na kole ) hraje roli frekvence pohybu. Tedy u běžce frekvence nohou, tedy rychlost kroků v závislosti na jejich délce a přitom s sebou moc neházet, běžet ekonomicky. To platí i pro cyklistu. Chci tím říci, že by měl také šlapat ekonomicky a zdravě. Zdravě, tím myslím, nepřekračovat aerobní práh ( ale to je ve výkonnostním sportu jen přání ) a ekonomikou rozumněj nějaký určitý poměr mezi rychlostí silou a vytrvalostí. Síla na klice, rychlost pohybů nohou na klikách spolu s natrénovanou vytrvalostí tvého těla. Ale další aspetky jako hmotnost jezdce, hmotnost celku, aerodynamika, styl šlapání, technika jízdy, myšlení, posed, převody, určité pohodlí atd.
Vím, že mnohým je jedno jakým stylem jedou, neřeší to, proč by také měli? Vždyť si jedou s kámošema zpříjemnit den. Tak proč by hledali nějaké poměry. Ale tyto nenajdeš hned, je to stejně jako všechno běh na dlouhou trať. A každý si tedy vytvoří své, jemu vyhovující poměry, ikdyž nejsou pro něj správné. Ale jim to nevadí. Nezkazí jim to výlet, poněvadž nemají ambice ani aspiraci být rychlejší než jeho kámoši, nespěchají. To je naprosto normální.
Ale závoďáci si zjišťují na lékařském vyšetření spousty hodnot, podle kterých jim trenér skládá další tréninkovou práci a sleduje jejich výkonnostní růst. A mezi těmi hodnotami je kadence. Podle podávaného výkonu na klice v závislosti na tepové frekvenci, množství latkátu ( nebo podle výdechových splodin ), délce zátěže atd. se dá zjistit, jaká je jejich optimální kadence. Kadence pro jízdu po rovině, pro krátké stoupání, pro nekonečně dlouhé kopce, na jaké kadenci podává max krátkodobý výkon pro sprint atd.
Mám výsledky takových vyšetření u sebe, tak proto mohu porovnávat ale také tvrdit, že vyšší kadence na klikách je pro člověka přijatelnější, použitelnější, výhodnější než jízda na nižší kadenci.. A nejsou to jen chlapi, jsou to i ženy, mládež, začátečníci.
Tím ti nechci nic vnucovat, vůbec. Navíc jsme každý jiný, každý z nás má nějaká omezení, handikapy, každému vyhovuje něco jiného.
Obojí dvojí, jak kondiční běhání, tak cykloturistika (už ty názvy napovídají, o co jde, tedy že ani v jednom případě nemám trenéra), považuji za nejlepší, co jsem pro sebe v životě mohl udělat.
Původně jsem se z vypočítavosti, abych mohl jezdit téměř zdarma s běžci (100 kč po Československu, 200 Kč do NDR; oni na závody, já na výlety), byl nimi dotlačen k běhání (ve svých 38 letech). Po třech letech došlo na první maraton. Výsledky 38:30/10 km, 1:26:50/půlmaraton a 3:17:07/maraton odpovídají kondičnímu běhání, nic závodního.
Když jsem se náhodou (známé odřekla její kamarádka společenství na Dunajské cyklostezce) dostal poprvé k dovolené na kole, jako správný běžec jsem jí (také běžkyně) navrhl, že si vezmeme běžecké věci a podle možností se proběhneme. Takže ráno před snídaní jsme si dali několik km, pojedli a vyrazili na kolech s ostatními. Věci jsme tenkrát měli rozděleny: každý jsme vezli něco.
Ona dovolená se mně tak zalíbila, že jsem s tou cestovkou příště jel sám po jiné rakouské cyklostezce. To už jsem si ale všecku výbavu bral svou. Jednoho dne jsme dorazili do Brucku a pan šéf zájezdu a majitel cestovky v jedné osobě rozhodl, že se tam usalašíme na několik dní a budeme dělat vyjížďky do okolí podél tamních potoků. Usoudil jsem, že kolem všech to bude asi podobné a vyrazil jsem „na vlastní pěst” do Štýrského Hradce. Zjistil jsem, že právě takové cestování mně vyhovuje.
Příští rok už cestovka nefungovala, ale náhodou jsem uviděl 2. číslo Cykloturistiky. Na jejích začátcích v ní bývalo hodně příspěvků od zkušených cestovatelů, taky dost informací o výbavě (co s sebou) i popsány jejich zkušenosti. Trochu jsem ještě popřemýšlel , postupně dal dohromady aspoň základní výbavu, kterou jsem poté na základě zkušeností rozšiřoval a vylepšoval.
Protože tehdy na Dunajské cyklostezce jsem se po ranním proběhnutí (kolem 5 km) cítil na kole celkem dobře, vždycky před následujícími dovolenými na kole jsem se donutil neodflákávat běžecký trénink, ale tak 14 dní před výjezdem běhat poctivě ob den svou oblíbenou trasu (lesní kopcovitý terén) zhruba 23 km (zkušení se naopak před cestami šetřili a vykrmovali).
Na dovolené jsem pravidelně asi po 3 či 4 hodinách na vhodném místě zastavil, navařil, pojedl a jel dál. Rychlost podle toho, jak jsem se cítil. Jezdil jsem podle toho, jak jsem se cítil a podle nálady. Klidně jsem i slezl s kola a prošel se 100 – 300 m, když už jsem se dost trápil.
Při plánování trasy doma (jezdím výhradně po silnicích v běžném provozu, ale několikrát jsem jel natěžko i po dálnicích v odstavném pruhu — max. asi 120 km vcelku) jsem se podíval na mapu a vybral města asi 100 – 140 km od sebe. Podle toho jsem sestavil denní plán cesty. Podle celkové doby dovolené jsem potom upravil jak denní dávky, tak naplánovanou trasu. Během cest jsem to ale málokdy dodržoval. Minimum jsem měl jednou 24 km, nejvíce 198 km (nemohl jsem najít vhodné místo k postavení stanu a přenocování, tak jsem pokračoval.
Výsledkem tohoto způsobu cestování bylo, že na spánek mně stačily i 3 až 4 hodiny a byl jsem odpočinutý, a při častém a pravidleném vaření a konzumaci jídla jsem se vrátil těžší než při odjezdu z domu.
Po 2200 – 2500 km jsem se z dovolené vracel odpočinutý. Pro zajímavost: na spánek po práci jsem potřeboval 9 – 10 hodin.
V pořádku, díky za odpověď.
Z toho všeho jsem pochopil, že ti kolo a běhání hodně daly, lecčemu ses přiučil, poznal jsi víc sebe samého, spoustu lidí, nové kraje, země.
Tak v tom prostě pokračuj dál. Já nevidím jediný problém, který by ti to měl překazit.
No, pokud někoho kolo živí, tak proč ne... Jinak je takovéhle prožívání malinko k úsměvu. I když třeba tu naprostou dokonalost opravdu do důsledku využiješ a nejde jen o to být zajímavý (po našem "manekýn") :-)
Jakou řečí se to tu mluví?Tady je to jak na tunning party v Mimoni:-))Rád si pročítám články,diskuzi... a teď nevím,jestli tady mám co pohledávat,když napíšu,že jsme všechna naše kola koupili v Mountfieldu a jediný co můžu sdělit je,že na koponentech je napsáno Shimano :-)))Zuby jsem fakt za tu dobu nepočítal,jestli je to RX,WRC nebo SdLuxe nevím,sedlo je tvrdý tak akorát,cyklocomputer ukazuje snad jakž takž,řetěz tam je a kydž chci někam jet,musím šlapat.Stačí? Ne? TAk jediný co vím,že nosič a brašny kupuji od firmy Sport Arsenal,ale to asi na jízdu moc vliv mít nebude :-))
Fajn, a až to budeš jednou servisovat sám, tak budeš dělat co ? ;-) Ne každý kus komponenty z jedné modelové řady je kompatibilní se všemi dalšími... Už třeba jenom rozdíl v 8mi a 9ti rychlostním řazení. Řetěz se kvůli tomu musí hlídat, kazeta asi taky, protože to jinak fakt nebude fungovat :-)
NIC,krom běžné údržby a výměny duší apod..se do větších akcí nepouštím!Samozřejmě se jakž takž orientuji v nabídce příslušenství,ale abych takhle dokonale popsal své kolo,včetně sériových čísel a roku výroby jednotlivých drátů,tak na to nemám:-)
..a taky mě zaujalo "díly na kolo si také vždy pečlivě vybírám, nechci mít kolo, které bych někde potkal".Tak takhle jsem o tom ještě nepřemýšlel.Trochu mi to připomíná slavné dámy,které se bojí potkat někde stejné šaty:-)
Njn, někdo má peníze na vyhazování za zbytečný servis, a někdo si holt kolo opečovává sám ;-) Je to Tvoje volba...
Mimo to Ti mnoho lidí asi řekne, že dát 100% důvěry svému kolu může jen ten, kdo si na něm všechno dělá sám...
Kamarád si na kole dělal taky všechno sám(taky tunningář).Pak ho jednou nechal pět minut nezamčený před Lidlem a ono mu zmizelo.A to mu taky 100% důvěřoval..
Kolo si opečovávám v naprostý většině sám, důvěřuju mu. Některé díly jsem i vyměnil za lepší. Ale abych takhle prožíval každý detail ? Chápu to u špičkového závodníka, kterému jde o tisícinky. Jinde by ale mělo platit "přiměřeně".
Psal jsem snad někde o nějakých detailech ??? Reagoval jsem jen na to, že cinca vůbec neví co všechno na kole má. Což je sice jen jeho věc, ale nějaké základní věci by, podle mne, znát přeci jenom mohl. Už jen aby mu třeba v servisu nenabulíkovali cokoli a neokradli. Tuplem když jde o supermaketovku a nechává to servisovat opět u nich, protože nepředpokládám, že by to nějaký solidní servis vůbec přijmul do své péče...
Sám jistě víš jak se dnes kola v marketech prodávají, ne ? Do letáku napíšou, že řazení je XT, a přitom z téhle řady je tam jen šaltr, ostatní je minimálně o dvě řady níže. Tak třeba i proto...
Moment, tahle diskuse se momentálně neodvíjí od cinca, ale od Tomana. Na jeho příspěvky reaguju.
No, a já zase na cinca :-) Koukni se po vláknech a uvidíš, že jsi teda asi trochu mimo ;-)
Mimo nejsem, o Mimoni píše cinca v reakci na Tomana : "Jakou řečí se to tu mluví?Tady je to jak na tunning party v Mimoni:-))". A na něj tyhle reakce pokračují, o jeho mánii jde řeč. Zkus jít po té dlouhé čáře hóóódně nahoru. :-)
Než mne začneš poučovat, tak se laskavě nejdřív podívej kam vede ta dlouhá čára od toho mého prvního příspěvku ;-) Já totiž Tomana vůbec neřeším, s ním žádnou debatu na tohle téma rozvíjet nebudu, on už v tom má jasno a není důvod to nějak víc pitvat...
Hele, nebuď na mě hnusnej a sám se projdi po dlouhý čáře. vede k Tomanovi. To, že ho ty neřešíš, ještě neznamená, že k němu vlákno, téma a reakce nevedou. Kolega reagoval na něj a my se k tomu přidávali. Takže pokud chceš, aby se diskutovalo po tvém, nesmíš se připojovat "v půlce". :-)
Ale takhle to nefunguje, pokud se někdo přípojí "v půlce", tak reugje na to, co někdo řekl "v půlce", Jarda odpověděl na cincu, takže se baví s cincou. To, že cincova reakce vznikla díky Tomanovi je v tomhle případě vedlejší, pokud by se chtěl bavit s Tomanem, tak klikne na "reagovat" u Tomanova příspěvku, to on ale neudělal
Mrkni na to, že cinca jednoznačně a logicky trošku ironicky reaguje na Tomana. Jarda asi nebere ironii a přes dva příspěvky to vede přímo k mé reakci. Takže to souvisí s Tomanem a reakcemi na něj, nezačali se bavit o něčem jiném. - No ale nakonec, je to jedno, hlavně že už bude víkend a nebude pršet na cestu :-)
Já ale nejsem hnusnej, všimni si, že jsem tam dal majlíka ;-)
Ale stojím si zatím, že reaguji pouze a jen na cincu, proto ta čára vede k němu. Pokud bych se chtěl vyjadřovat k Tomanovi, tak povede k němu... Nevím co je tak těžkého na pochopení, že se vyjadřuji jen k příspěvku uprostřed debaty :-) Pak by ten systém čar neměl žádný důvod existovat, ne ?
cinca zhruba ví,co na kole má:-)Ten původní příspěvek,byl jen na odlehčení těch zevrubných popisů svých milášků.
Jinak údržbu si dělám sám,zatím dvakrát servis ve zdejším myslím velmi slušném cykloobchodě.Bohužel,nenadálá situace mě donutila koupit čtyři kola najednou a nemaje peněz na rozhazování a protože jsem nechtěl opravdu supermarketová kola z plastu,vrhnul sem se k Béďovi pro Madisony.Zatím na nich jezdíme přes rok běžnou víkendovou a dovolenkovou cykloturistiku a docela to ujde:-)
Muzu te presvedcit o opaku, nemusi jit rozhodne o spickovyho zavodnika- cim jezdis sportovneji, tim min se s kolem piplas a jde ti predevsim o funkci. A tem opravdu spickovym se o kolo staraji jini.
Opravdovi technicti hracickove, hmotnostni a designovi tuneri se naopak pro svoje hrani s kolem k jezdeni moc nedostanou, navic je potom takovyho kola pro normalni jezdeni casto skoda (plati predevsim u MTB).
Na MTB staci par kamenov alebo nejaky dobry klacek a mas po designe, skor by ma zaujimalo keby sa ludia vyjadrili k funkcnosti a zivotnosti. Z mojich skusenosti a kamaratov si myslim ze od istej sady to uz funguje uplne rovnako(vsak to aj je stale rovnaky system) a asi aj co sa tyka napr. shimano vers. sram (aj ked to su len moje dohady, lebo sram ma malo ludi ).
Takze jazdim to co mam a ked nieco dojde , dam hocico kompatibilne co je prave poruke s dobrym pomerom ceny k vykonu. Image mi moze byt ukradnuty, nie som ziadny frikulin. :)
jezdil sem cca 2 mjesice kamosuv bike cely v XT a myslim ze XT je uplne v pohode, nemuzu nic vytknout.
Vsak keby ani xt nefungovalo, to by uz bolo naozaj zle!
Mal som na mysli ze uz deore a niektore veci aj alivio sluzi uplne tak isto...
co byste radsi brali vse je na kolech rovnakyy :
jedno je celyy v LX deore ale ma kluky s prevodnikmi tiez LX deore
a druhe je cele v XT ale kluky s prevodnikmi ma len deore.
Pokud je tam fakt celá sada XT a jen ty kliky deore, tak bych bral tuhle variantu.
Deore 08 jsou už také Hollowtech II, takže konstrukce stejná jako LX a XT a oproti LX jsou jen těžší a mají jiné převodníky, které vydrží déle spíš právě na těch Deore (hlavně prostřední, který je na LX hliníkový a je to bláto).
Pokud by ty kliky Deore ale nebyly 08 model, tak bych bral LX variantu.
mlok,
nevim ci se jednaa o deore 2008. tu maas oba linky a mrni na ne :
http://www.merida.sk/prodej/crossway-tfs-900-v-08
http://www.merida.sk/prodej/crossway-tfs-900-v-08
Ta má Deoreo 08 kliky, takže v tomto ohledu je to ok. Ještě teda je ošizená kazeta a řetěz (u řetězu to je fuk, u kazety škoda). Ale ostatní včetně náboju XT je, klidně bych šel do téhle kombinace.
A vidím jen jeden link.
este raz : Mloku mrkni na to
:
http://www.merida.sk/prodej/crossway-tfs-800-v-08
http://www.merida.sk/prodej/crossway-tfs-900-v-08
Kazeta a řetěz je ošizená i na té druhé Meridě, takže tam je to vyrovnané.
Z těch dvou variant určitě ta XT + kliky Deore je lepší. Akorát jestli je současně i dražší jako na těch odkazech, tak už je to otázka...
ok diik mloku
takze bys bral tu 900v s xt+kliky deore jo?
posledni dotaz mrkni jeste na 3000V stoji za to ten cenovy rozdiil
http://www.merida.sk/prodej/crossway-hfs-3000-v-08
Tohle třetí o hodně dražší bych nebral, ten nárůst ceny je tam sakra velký.
A z těch dvou těžko říci. XT + ty Doore kliky je určitě lepší volba, ale jestli ti to stojí za ten rozdíl v ceně, to už musíš posoudit sám. I ta varianta LX bude ok.
z tych dvom moznosti jednoznacte vsetko XT + kliky deore cize model 900 V