Zdravím všechny příznivce velocipedů!
Hodnotíc svůj stávající životní styl (kancl krysa, sedící celou šichtu, z prominutím, na řiti), rozhodl jsem se rozšířit Vaše řady. Rád bych si pořídil (výhledově) nové kolo a potřeboval bych poradit.
Předpokládám cestovat 70% po městě, 30% polní-lesní cesty, zkrátka žádná divočina. Moje pozornost je tedy upřena na typ cross. Původně jsem se rozhodl pro GT Nomad (Ltd), ale brouzdajíce po webu narazil jsem na Apache El Condor, který mě dostal především svou jednoduchostí (nenávidím! čištění převodů svého starého kola).
Můj dotaz tedy padá na ty, kteří zmíněné kolo vlastní, popř. mají s ním "delší" zkušenost. Vyhovuje tenhle bike rekreačním vyjížďkám a je nexus spolehlivý?
Je možno si El Condora někde v Ostravě a okolí osahat, projet, koupit?
Díky za odpovědi!
Viděl´s tohle kolo? (A ještě bys uše3l)
http://zbozi.seznam.cz/searchScreen?q=superior...
Ušetřil poměrně hodně a navíc je ten Superior v lepší výbavě
http://www.kola-online.cz/Superior-Flight-City...
Viděl a mám v "seznamu" (ačkoliv jsem jej výše neuvedl). Bohužel jsem ani jedno neviděl v reálu, takže z fota inklinuju k apači. Co se týče výbavy. Nejsem znalec, čili posuzovat kvalitu mohu snad jen podle cen (což nemusí vypovídat o kvalitě), a to se mi u některých částí (sedlovka, řidítka, ...) zjistit nepodařilo. Ale určitě si nechám poradit.
A není FC levnější kvůli vidlici?
Já ho viděl v reálu a je o hodně hezčí než na obrázku. Na jízdu po městě ideální kolo. Je to vlastně MTB s řazením v náboji, blatníky, hladkými plášti a pevnou vidlí. Odpruženou vzhledem k určení kola a rozměru plášťů 26x2,35 určitě nikdo postrádat nebude. Komponenty jsou slušné a odpovídají dané cenové kategorii. Ta tuto cenu nelze čekat víc.
Ahoj mám dva roky kolo od Apache Kollu a jsem s ním nad míru spokojen. Na stránkách http://www.apache-bike.cz/ nalezneš prodejce přímo pro dané město. Co vím tak v Ostravě jsou dva prodejci.
Tazatel uvádí výslovně "nenávidím čištění převodů"!!! Podívej se dozadu na své kolo a na apache který chce koupit on sám :
http://www.apache-bike.cz/apache2004/text.php...
Je tam jeden drobný rozdíl. Uhádneš jaký?
Jediný rozdíl mezi Superriorem a Apache je že první z nich je Cross a druhý MTB. Vidle v městě nehraje žádnou roli. Zvlášť ne u pneu SCHWALBE BIG APPLE 26x2.35.
Hm, jak jsem psal nejsem znalec, ale na stránkách obou výrobců jsou uváděné bajky v kategorii cross.
FC- http://www.superior.cz/cz/kolekce-2007/cross...
EC - http://www.apache-bike.cz/apache2004/text.php...
Superior má obuté SCHWALBE BIG APPLE 26x2.35 slick. To znamená že má i ráfky 26" a to je rozměr MTB. Tudíž to není a nikdy nebude Cross ani kdyby si to výrobce sebevíc přál. Navíc to mohu osobně potvrdit. Viděl jsem ho na vlastní oči a není to chyba tisku. Má skutečně horská kola a pneu.
Aha, čili FC je MTB podle rozměru kol-plášťů. V mém případě tedy body pro apače, i když asi nebude problém přezout na užší pláště. A jak je teda na tom EC když je u něj uveden rozměr 622x40?
Teď mě ještě napadlo, udává se u ráfků nosnost? Uveze ElCondor s nabízenýma kolama 100kg živé váhy??
622x40 je Crossový plášť. Na větší váhu je lepší širší plášť. Neprocvakne se tak snadno jako tenký. U muších vah je to jedno. Předevčírem jsem na rozbité lesní cestě v rychlosti přes 50km/h cvaknul o šutr velikosti cihly 26x2,0 nabušený na 4 atmosféry. Únik tlaku byl tak rychlý že jsem málem hodil mrchu. Čím širší plášť tím větší rezerva že se ti to nestane.
Ráfky jsou u obou kol Remerx Dragon a ty jsou velmi pevné.
Tak koukám, že ElCondora nikdo z "místních" nemá. Má aspoň někdo dlouhodobější zkušenost z nábojem Nexus? Krátkodobý test jsem četl, zajímá mě delší funkčnost, a to zda je jeho údajná spolehlivost pravda nebo jen reklamní žvást.
sadu Nexus jsem si koupil před několika / 5 nebo víc/ roky, tenkrát měla 7 rychlostí, ze sady používám dodnes přední náboj s válečkovou brzdou, která mě přesvědčila funkcí i spolehlivostí, zádní náboj fungoval celkem spolehlivě, až na některé nevýhody, které mě nakonec vedly k demontáži a k závěru - už si to na kolo nedám, tedy - poměrně obtížná demontáž kola / rozhodně to není brnkačka jako u upínáku - zde byly použity matice na klíč/, řazení v mrazu vypovídalo službu - lanko bylo prakticky celé v bowdenu, někde možná mrzla kondenzovaná voda, problém jsem měl možná řešit důkladněji - běžným promazáním jsem si nepomohl, další nedostatek spatřuji jednoznačně v tom, že náboj "sežere" /díky poměrné komplikované konstrukci s řadou ozubených kol/ víc energie než klasická soustava, dalším mínusem je velký nárust hmotnosti zadního kola, což se projevuje negativně zejména při jízdě na nekvalitním povrchu. Sumasumárum - jedinou výhodu spatřuji v optimální lince řetězu, který je pochopitelně kratší a možná déle vydrží, pak možná vzhled může někoho přitáhnout. Vícerychlostní náboje se prosadily v podstatě jen do rekreační třídy kol, proč je nevozí / a v dohledné době vozit nebudou/ výkonostní cyklisté? A to jsem ještě nevzpomněl otázku napínání řetězu, které u běžného kola řeší přehazka po celou dobu životnosti řetězu, u vícerychlostního náboje je nutné časté napínání řetězu , jinak má řetěz sklon k padání. Jednoduše - nedoporučuji.Zbytečně komplikované a těžké.
A jak je to s volnoběžkou?? V <a href="http://www.sterba-kola.cz/item/jizdni-kolo... EC</a> se píše : "Naopak určitou nevýhodou je absence protišlapné volnoběžky, jíž nahrazuje funkce známého torpéda....a kolo je tedy vybaveno trojicí brzd."
A na jiném <a href="http://www.ebikeshop.cz/zbozi/376-flightcity-07...ístě </a> píše prodejce: "Pri slapani vzad se kliky protaci, neni zde torpedo, brzdite zadni a predni V-brzdou."
Jak to tedy je?
ach ty odkazy... recenze EC: http://www.sterba-kola.cz/item/jizdni-kolo...
maželka má 8r.Nexus s volnoběžkou už 2 roky bez poruchy a seřizování.Já mám s torpedem a vadí mi.proto jej budu měnit za 8r.Sturmey Archer s kotoučem jako mám na ležáku k plné spokojenosti.Nexus má 4r.dopomala a 4r. dorychla,proto musí být větší převodník než u St.Archer,který má vše dorychla o 300% a tudíž převodník jen 33 zubů.
Tak jsem se podíval na 8r.Sturmey Archer. Je menší než Nexus8, absolutně nechápu jak tam namačkají převody a ještě k tomu bubnovou brzdu :) .
K té buben brzdě, ví někdo jakou má asi účinnost (v porovnání s V) a jak je to s opotřebením-údržbou?
Lepší je s kotoučem a taká levnější.Bubnovka má samozřejmě menší účinnost než kotouč,ale dozadu stačí.
No, dobrá V-brzda je prý lepší než špatná kotoučová, a dobrá kotoučová bude dražší než bubnová. Takže srovnat účinnost obecně asi nelze.
Nevýhoda té bubnové bude asi v zahřívání při delších sjezdech, což se rovná menší účinnosti. Otázka jestli si toho člověk při rekreačním ježdění vůbec všimne.
Je na Nexus zapotřebí speciální rám? U FlightCity jsou použity napínáky (http://i.mall.cz/2197833/) zatím co u El Condora nikoliv (http://www.sterba-kola.cz/fotogalerie/thumb.php...
Jo tak z presne stejnych duvodu jsem si ho prazdninach koupil a zatim zadny problem. Vse funguje jak ma a ta odpruzena vidle se taky nakonec hodi. Jen ta zadni brzda me zacina trochu stvat kdyz ikdyz jsem si myslel ze si na to zvyknu, nestalo se. Ale nekde v navodu jsem videl ze se da odstranit ta paka co je prisroubovana k ramu a tim brzdu znefunkcnit. A ted me jeste napada dedna nevyhoda vyndani zadniho kola je docela komplikovane takze pokud cvaknes nekde daleko od civilizace a jsi bez naradi tak mas problem, nastesti se mi to zatim nestalo.
Kazdopadne pokud e budes chtit podivat jak to vypada po najeti nejakych km tak napis.
Big Apple je speciální plášť do města. Na asfaltu jede a na kočičích hlavách nevytřepeš duši z těla. Při přejíždění obrubníků je taky k nezaplacení. Kdybych kupoval nové kolo do města byly by pro mě důležité dva faktory- planetovka a rám umožňující obutí Big Apple.
Prosím neviděl někdo, v OV nebo okolí, někde na prodejně Apache El Condor nebo Superior Flight City? Oficiální prodejci v OV mají na prodejnách "velké kulové" a já bych nerad kupoval zajíce v pytli.
Potažmo, kdybych nakonec koupil přes internet, platí možnost vrácení zboží (kdyby mi třeba nesedl rám)?
Jak uz jsem psal, pokud se budes chtit podivat nebo vyzkouset tak napis pres PM nebo email nejak se domluvime. Jsem z Ostravy a mam el condora. Jo a nepis mi prosim pres ICQ ikdzyz to vypada ze jsem online nei tomu tak, pkud chces tak zkus JID:[email protected]