Ano, ano, koupil jsem si mini se spodním řízením a narazil jsem na potřebu zrcátka, nejlépe zasunovacího do trubky a stálé brašničky na nářadí, lepení, pumpičky a nepromokavou bundu s gaťama. Byl jsem sice na Lehoslehu v Lučině, ale zaměřil jsem se jen na umístění akumulátoru, protože jsem na tom mini ještě nejezdil a tak jsem to nemměl na očích...
Zrcátko za 500 považuju za drahé na u mně vysokou pravděpodobnost poškození při pádu. Kvůli brašničce mně napadl i přídavný nosič, i kdyby ten expediční od Azubu, abych to měl třeba jak konstruktér Holfi. Umístění držáků pro láhve je zatím vymyšlené, ale řeším nákup šroubů nebo to třeba připevním na přídavný nosič.
Mám ještě první SA brašničku na přední řízení, kterou asi vrznu na "U" držák opěrátka hlavy přišroubovaného do sícu
Měli by jste prosím Vás fota Vašich řešení?
Náhodou jdu kolem ...
https://www.nakole.cz/diskuse/17843-zrcatko-na...
nemám leho ale:
https://www.decathlon.cz/zpetne-zrcatko-100-id...
neklepe se, mírně sférické, rozumně utáhnutelné.
Problém spodních řidítek u Azubích lehokol je, že jimy vedou bovdeny, takže cokoliv, co se takhle zasunuje dovnitř řidítek tam nelze použít.
Respektive už jsem viděl brzdy a řadící páčky připevněné i opačně, asi to bude věc zvyku, situaci to zjednodušuje, ale vyhovuje mi to tak, jak to je.
Já jsem celkem spokojený se zrcátkem, co naposled dodal Azub, byť bylo docela drahé. Předtím jsem kupoval nějaká levná, jenže tam jsem musel vyměnit pružnou tyčku za měděný drát, jinak se to hrozně klepalo...
takže
-objímka na blikačku: https://www.cemos.cz/cyklodoplnky/osvetleni... (prumer 22) (možná bych Ti vyhrabal)
libovolné zrcátko s kulovým uložením (to co jsem Ti postoval předtím)
-2šrouby
-kus tyčky.(nebo možná netřeba- závisí od zrcátka)
-kde je problém?
jako chuťovku bych uvedl možnost navrtání čepu brzdové páky (+ nařezání závitu), ale nevím zda by to šlo i na lehu.
(malá má tak zvonek na "klasice"
ten zvonek je vlastně uchycen takto:
https://www.cyklomania.cz/prodej/Zvonek-PRO-T...
podle mého by to šlo udělat i pro zrcátko- jen jde o polohu brzdové páky.
Ještě se tomu pověnuju, tip je to dost schůdný a souseda s vybavenou kutilskou dílničkou v kóji, ale preferuju pro "ergonomi" mačkání palcem spíše páčku kolmou k ose zvonku. Pak by se vešla i objímka se zrcátkem. Mám to kutění pozvolné, bo su trochu honěný v nepřetržitém poklusu a čas mám v podstatě akorát při vypadnutí z baráku.
Na kole jsem vozil zrcátko na přilbě.
https://papji.wbs.cz/Zrcatko-na-bryle39.html
Nebo
https://www.aliexpress.com/item/4001284801541...
S tím mi padají brýle na stranu.
To své jsem měl přizpůsobené tak, aby ho bylo možné připevnit na štítek (kšilt) přilby.
Mám víceméně totéž (akorát že nepanoramatické a bez toho suchého zipu) a můžu jedině doporučit. Zorné pole odpovídá zhruba 20 cm zrcadlu na spodních řidítkách.
http://nightrider.mzf.cz/tech/zrcatko3a.jpg
http://nightrider.mzf.cz/tech/zrcatko3.jpg
Zkus tohle za 69:
https://www.moxma.cz/zpetna-zrcatka/24416...
Je to na kulovém čepu a dá se to na/vyklonit podle potřeby.
Ovšem kromě dvou fungují všechny jako špunt, což není slučitelné s bovdeny vedoucími řidítky, což jsem bral pro USS od Azubu jako standard.
Teď ale koukám, že sám pisatel chce zrcátko zasunovací do trubky, tak já nevím, jak má bovdeny řešené, možná to někde psal?
Každopádně to poslední za 69 jsem používal před výměnou rámu a použitelné s originální tyčkou moc není, nedrželo seřízené a klepalo se.
Já mám hned to z prvního odkazu a funguje, ten kulový čep se dá dotáhnout šroubem, kterým se to upevňuje do řidítek a ani se to nehne. Akorát v beranech to vypadá blbě, tak ho dám na nové nákupní kolo, které si dělám, to bude mít vlaštovky.
Tak pokud je to s kloubečkem, který tam svýma slepýma očima vidím, tak by to šlo použít i jako základna pro upevnění klimbacích delších zrcátek. Jednojsem měl zalité do trubky na ECU, tak by to byla cesta. Přežilo to všecho, ale plast byl po roce už navždy lehce "zamlžený".
Takže, zrcátko na brýle mám, padají mi ale pak, tož tak.
Koupím ještě zefal na přilbu.
Bowden hydrauliky vede trubkou, ale nechám si páčky brzd předělat na zespodu a levou trubku budu mít tak volnou. Na levém madle mám od konce nějak 2cm volné od páčky sundané elektriky. Na pravém madle je ale trubkou vedené i dvouhadičkové / dvoubowdenové řazení rohlíka a zatím netuším, jestli se to povede.
Zatím mi ty "smyčky" hadičkobowdenů vyhovují při při řízení za tlačení kola. Vedení kola za síc mi zatím nikdy nešlo, i přes různá "zlepšení" motoriky.
Snažil jsem se jezdit v noci, bo sem musel, s 20kg nákladu a ta varianta se spodním zrcátkem je zatím pro mou doslova padací začátečnickou jízdu v noci naprosto nepoužitelné, bo s očima nemožu zatím "uhnout" a je v tom v noci vidět jen rozsvícený světlomet. Zrcátko s objímkou na trubku z alíka jsem lehce vylomil při prvním pádu a opravované elektrikářskou páskou bylo víceméně pro ozdobu.
Řídítka jsem musel na podélné ose i trochu natuho utáhnout. Prostě jízda na supertěžko není zatím mým šálkem čaje, ani náhodou.
Mám už dokonce "vyboulené" okraje laminátového sícu od řídítek, budu muset nejak síc zespodu nějakýma kovovýma páskama tak alespoň 3mm zpevnit, dříve než laminátový síc vyštípu na okraji a pak dále...
Zatím budu pro ty řídítkové zrcátka "skenovat" fotky ze slehů.
Kastlik na nářadí je praktická aplikace 3D tisku, zrcátko jest na spodním řízení i s Rohlíkem.
Jako celek příjemně funkční...
kdyžtak ti to můžu vyfotit ještě za nějakýho racionálního osvětlení, předsíň není uplně vhodnej fotokoutek.
Jako fotokoutek to úplně vyhovuje :-D
Tak další brašnička na rámovou trubku určitě půjde, ještě vyřešit bundu a gatě, potažmo pití. Zatím je to mini další hračka na DoDo :-D Ale to zrcátko by u mně zatím ve Tvé podobě nepřežilo první vyjížďku.
Začínám vážně uvažovat o tom přídavném expedičním nosiči za 4000,-Kč, bo na to můžu pověsit jedno esáčko z kolobky a držáky pití. Hlavně by to nezavazelo cestovním brašnám, ale čtyři klacky z palce jen tak nevycucám.
No, mám pro tebe špatou zprávu: zpětně zrcátko tak nějak z principu funkce a optiky musí vyčnívat z profilu, aby mohlo fungovat :-)
Možná bys ho mohl vytrčit do výšky na vnitřní straně spodových řidítek, ale to bude taková opičárna... Pokud to rovnou nebude bránit původní funkci řidítek.
To je trochu nevýhoda spodního řízení, jak nemáš před sebou tu hrazdu, najednou je málo prostoru pro montování čehokoliv...
Nosiš s taškama kam jen tak zahodím mapu, mikinu a dvoulitrovku s vodou mám samozřejmě taky, tohle je jen na droboť kterou nechceš vydavat abys jí nekde nezapomněl. V podstatě tam má trvalý bydliště.
Tak jak tu Bára2 dala odkaz, tak jsm si představil něco kývacího jak na ECU. Měl jsem dvě taková zrcátka na 3mm hliníkovém drátě zalitém v 8mm tlustém plastovém válečku. Jedno se mi ukývalo bez možnosti opravy. U kamaráda mám ještě rezervní řídítkové, ale už si nepamatuju tvar. Jak k němu půjdu na filmovou noc, tak si ho vezmu domů. Připlulo z čajná po 4 měsícách. Teoreticky je to kývací, tak ho když tak fíknu od držáku a tepelným lepidlem "prut" prostě zaliju na objímku pěkného velkého zvonku.
A ten okraj sícu je taky velká potíž, napadlo mně i zesílení epoxidem, ale bylo by to i nadále křehké.
Ten zefal na přilbu mi někdy v týdnu přijde, ale zrcátko na řídítku, je zrcátko na řídítku. Problém je teda v mých pádech, než v něčem jiném.
ten kastlík by šel zbastlit z lock-lock krabičky
(dělají se takové hluboké)
kterou bokem (skrz podložku)přišroubuješ k trubce (nebo k objímkám)
původně nevýhodou, nyní konstrukčním záměrem je skřípnuté víčko o trubku- tj neztatitelné
(obrázek je jen z toho co jsme měl po ruce, teda mělká krabička)
Bacha na to, některý krabičky mají tak blbě tvarovaný víčko, že nejde pořádně vyklopit když ho necháš takhle zaklaplý na jedný straně.
Výhodou je, že by to mohlo být relativně vodotěsné, když se podaří vyřešit samotné přidělání.
Ta moje škatule je konstruovaná jako průtočná, tzn s vodotěsností se nepočítá, dole jsou prostě dirky aby se tam ta voda nesulcovala.
Elektroinstalace už mě takhle vypekla - voda se do krabičky dostala NĚJAK a tam seděla nemaje kudy ven...
Takže jsem na rajčeti Jurimíra objevil Jergušovo řešení velké trojúhelníkové rámové brašny schované pod hliníkovou lištou. Pro hrubou neznalost jmen lehokolových osobností jsem to připsal Cévovi. Jerguš si to pak přendal na azub5 nebo SIX. Teda jestli si to pamatuju z MSSL 2021 v pořádku.
Toto mně docela oslovilo, bo to je i zároveň základna pro úchyt computeru, navigačního telefonu i láhve.
Ten tandem se pěkně vlnil, docela jsem bojoval s řízením :-) Jinak hezká fotka .-)
Ahoj.
Koupil jsem si inspekční zrcátko (v kutilských potřebách) vhodné velikosti (není sférické tak nezmenšuje)za asi 100,- a přidělal jsem ho zip páskami na štítek helmy. proti vysouvání teleskopické ručky jsem to fixoval smršťovací bužírkou.
Dobrý, já to mám takhle:
https://www.nakole.cz/diskuse/17843-zrcatko-na...
Takže jsem zapracoval při celkem dvou pivech a tady je výsledek.
https://arnost905.rajce.idnes.cz/Zrcatko_a...
Ještě jsem s tím nejel, tak netuším chování brašny SA, kterou mám přichycenou k pravé noze zadní vidle. Jako nosnou trubičku jsem použil bývalou origo vzpruhu sícu na ECU. Na jedné straně k úchytu řetězové trubky, musel jsem jen vyměnit nerez šroubek za delší a pak podle Azubu k základnímu nosiču. Kupodivu to drží i na těch páskách docela pevně bez vyklání. Pokud to nechám, tak je vyměním za několikeré omotání sportpáskou přetažené hadicovými stahovacími páskami. Z úchytů na brašně jsem jen vycvakl ty vymezovátka průměru nosné trubičky.
Zrcátko na přilbě drží pevně, ještě to bude nastavování nějaké, naštěstí není vydulé a vše má normální rozměry. Jen ještě netuším nejvhodnější nastavení.
A jako perličku jsem v zazipované kapsičce zevnitř ve víku brašny, kam jsem dával ty vymezovátka, našel pas syna vydaný v jeho 14Letech kvůli rodinné dovolenkové cyklocestě do Rakouska a jeho výletu se školou do Chorvatska na stmelovák :-D
Byla nostalgie, byla :-D
Už jen cyklocompjůtřík a upevnění navigačního telefonu. Trochu jsem vyhnul i úchyty držáku lahví, do které už lze láhev zasunout.
A pak ty už měkké okraje sícu od řídítek...
Tu brašnu budeš mít jako přídavnej tlumič.
No, to je právě očekávání výsledku projížďky. Asi tomu dám nějakou omotávku před výjezdem kvůli otřískání, ale ve výsledku to chci jako alternativu k vyhození 4000,- za ten přídavný expediční nosič. Ale další varianta je ještě rámová brašna uchycená z boku k rámové trubce, jak jsem to viděl u Poláků na Lehoslehu. Takže mám v záloze spolu ještě dvě možná provedení.
a proč nedáš tu brašnu na "hlavní" nosič?
Abych tam kdykoliv mohl přihodit bagáž. Na to su celkem rozmazleně zvyklý z ECA. Mega brašna pod sícem a k tomu kdykoliv přihoditelná bagáž bez omezení při nasazování. To ECO je z tohoto pohledu lépe připravené pro život než ta odpružená řada. Zvlášť když pro leháče zas taková nabídka poněkud chybí.
Původně jsem vycházel v úvahách z karabičky na na nářadí.. nenapadlo mne , že potřebuješ tak velkou brašnu.
vychází mi 2-3 možné umístění stálého zavazadla - tipuji že jsi našel nějaké "ale"
1- červená: ta sportarsenalka, ale naplocho k sedačce. Tj zezadu přidělat ouška pro ty háky + provléknout to gumové oko brašny kolem sedačky pod ventisitem.
2- speciál box uvnitř v nosiči (oranžová)
asi teda udělat laminátový / alu plech nebo najít
u prodejců boxíků na nářadí pro motorky. Nebo možná vhodná plastová krabice. Tvar nesmí omezit propružení kola/ vidlice/ tlumiče, takže bude proti obrázku asi o dost plošší.
Další možnosti které nejsou na obrázku:
-brašnička pod rámem mezi vidlicí a řidítky(ta bikepackingová) ale nevím zda tam nejdoe táhlo.
-brašnička na nosiči (nahoře)která nebrání nahození postranních brašen.
-bikepackingová brašnička/ vhodná plastová krabička nahoru na přední část rámu ("šlapák")... zde byla fotka toho trojuhelníku do rámu.
-osobně bych asi udělal "vložku" s nářadím dovnitř do nosičové trubky (do rámu) a další nezbytnosti dal zezadu na sedadlo.
Tak brašničku na síc jak když chystám, protože mi zůstala plonkovní stará látková řídítková SA a mám držák opěrky hlavy na lehokolo. Dát tam tu zadní brašnu mně teda nenapadlo. Budu používat 6mm závitovou tyč navlečenou do provrtaných dřevěných prutů 22-25mm, jako mají řídítka, ale ty asi nejsou nerez, ještě pohledám, bo bych chtěl i držátko na jednoduché vedení kola.
hele, toto jsou objímky většinou ze zvonků a pod.
Ta nejvíc vpravo je na průmer 25, tj chce to dát dovnitř ještě jeden závit gumy.
dopravu snad nějak vymyslíme..
Ještě bych neplašil, taky něco mám. Musím proběhnout ještě kvelby na zvonky a ty zrcátka na řídítka. Zjistil jsem, že tyzrcátka na přilbu moc velký úhel rozhledu teda nemají.
Totiž, to zrcátko musí být, pochopitelně, decentně vypouklé.
Chlapík ve sklenářství našel střep z autozrcátka a opracoval ho do finálních rozměrů.
Stálo to 5 (pět) Kč ...
To mi chceš tvrdit, že někdo vzal něco do ruky a dokonce s tím jetě něco dělal a řekl si míň jak stovku???
Předpokládám, že jedině ze známosti nebo u někoho, kdo to má jako koníček, jinak je to málo i jako marže pro prodejce, který hotový výrobek položí do regálu...
To jsem si taky myslel, leč není to pravda. Na přilbě máš zrcátko poměrně dost blízko, takže rozhled je slušný. Nehledě na to, že stačí nepatrné pootočení hlavy a máš takový úhel rozhledu, jaký pevné zrcátko nepojme ani náhodou.
Totéž jako zrcátko na hřbetě rukavice ...
Čuves, zase s křížkem ..., Kdysi jsem to sem dával, kus trubky, Zefal otáčecí, easy. Teď už mám nové řídítka, ale mám to tam furt stejně.
Arnošte, jak js to rozsekl?
Brašnička OK a ještě půjde na síc ta řídítková, bo míním objednat u Ladi Štercla to vodící madlo, na které pověsím tu řídítkovou brašnu. Ale zrcátko mám na přilbě a nenaučil jsem se ho ještě používat, točí se mi hlava. Řídítkové jsem "uspal", bo mám problém za jízdy sklopit zrak a to zrcátko na řídítku vůbec najít... Su pořád vratký.
Víc mně trápí teda hydralické špalko brzdy, které míním vyměměnit snad za cokoliv a budu posílat zadní výplet do Azubu pro namontování diskového čelíčka rohlíka. Ale skládám po vyúčtování elektriky koruny a zatím netuším, jestli po tom servisu rohlíka budu mít na hydraulické diskové brzdy a jestli nedám tak na další sezónu jen táhlové špalky.
No, a co budu lhát, nyní v té kose nejezdím a tak to má prioritublízkou nule :-D
hydraulické ráfkovky slabé?
Magury mne někde v 1998 poslali přez řidítka ani jsem nemrkl. (na klasice)
"asi máš něco špatně"
Ne ne ne, nenapadám účinnost, ale zbavím se jich, bo mé ruce to nezvládají :-D Ale z Azubu mně poslali do PedalSportu coby výhradnímu všemu od rohlíka.
Uvidím, jestli ty Magury spolu s japonskými vycvakávacími šlapátky na skládací kola za něco vyměním poř. jen prodám.
ráfkový hydraulliky jsou zajímavej artefakt. Že to existuje vim, ale nikdy jsem to v praxi nepotkal.
Má to nějakou smysluplnou výhodu za provozu, nebo to jen kombinuje ošoupanej ráfek a komplikovanější údržbu?