Tento plášt´ Schwalbe Kojak mám 4. rokem na skládačce a má najeto ca. 2000 km.
Koupil jsem nové kolo osazené novými plášti.
Kdysi jsem zde diskutoval s kýmsi na téma Rubena versus Schwalbe.
Rubeny mají na jednotlivých mých lehokolech najeto podstatně více a na jednom mám Rubena pláště již 9 let. Bez problémů.
Schwalbe u mě bohužel opět propadl.
A to jeho cena je více než 6-ti násobná!!! ve srovnání s Rubenou
Chceš názor - jezdily podhuštěné. Nebo vzhledem k tlaku přetížené.
U Schwalbe mě vyhovuje, že jdou nafoukat na tlak, co x-krát levnější Rubena rozhodně ne. (A nebo že líp jedou.)
Při tom správném tlaku by měl rozdíl životnosti převálcovat cenové rozdíly, tolik aspoň moje zkušenost.
Rubeny jsou největší šmejd pod sluncem.
Na rubenách jsem najel nejvíce 700km ale většinou jen 400km. Neustále reklamace a výměny skončily když jsem přešel na Schwalbe.
Najeto na nich 4500km a to jsem je ještě nemusel měnit. Defekt ani jeden.
OK.Po 35-ti etech jezdeni na kole se budu muset naucit foukat gumy a budu si muset nechat seridit manometr.;-)
Pánové je zajímavé, že přední plášť foukam lehce méně než zadní a ten tedy tak katastrofálně nedopadl. Jak jsem již psal,za 35 let,co jezdim na kole, jsem jednou lehce podhusteny plast a prodrel v patce o rafek u tandemu, kde byl nosič vrchem naložen a dva lidí na kole a to se mi stalo dvakrát za život a to jen na tandemu.Na singlu nikdy! Na podhustenych ani prehustenych pláštích vědomě nejezdím. Ale kazdy den před iizdou to tedy nekontroluji.Tak jednou ,dvakrat za měsíc....
Ahoj,
ještě jsi neřekl jaký rozměr, jaká patka, a na kolik barů jsi jej bouchal?
Případně kolik vážíš a na jakém typu kola jsi to vozil.
Já mám teď na singlu vpředu Ultremo ZX 25mm, ale musel jsem se naučit co potřebuje. *
Bok už má rozsekaný a začíná bublat, protože jezdím každý den asi míli po polňačce.
Ono to chce se podívat na bočnici pneumatiky, jaký je tam napsaný minimální tlak. On je u té Schwalbe dost vysoký. Něco podobného mi udělala Schwalbe Marathon Racer, jenže já foukám dost od oka a dodatečně jsem zjistil, že tlak byl pod minimem, i když mi připadala OK. Nevím jak Kojal ale ten Marathon Racer má tenounké bočnice.
Kojak je na tom s tlouškou bočnice stejně jako Racer. Podle fotky je to jasné podhuštění pláště. Prolamuje se slabá bočnice (šikmé tmavé čáry). Už jsem viděl takhle zničeného i závodního Contíka.
Rubena to zkrátka ustojí, bo váží kilo a bočnice má o hodně tlustější.
Oni to dokonce píšou někde v katalogu či na stránkách, že se má foukat podle manometru, že vzhledem ke konstrukci pláště nejsi schopen prstometricky zjistit správné nahuštění.
Jojo, někde to tam opravdu píšou a u Raceru bylo nějaký varování, že je háklivý na nízký tlak...
Lidí, kteří tlak měří prstem nebo vůbec neřeší a pak se diví, že se při jízdě hrozně nadřou, protože jedou skoro po ráfku, znám spoustu.
Ono taky třeba ten Racer má minimální tlak skoro 2x vyšší než bylo maximum u nějakého starého Kenda pláště, takže já bych si tlak odhadovat netroufnul, zásadně kontroluju budíkem.
Nevím, kolik mají předepsáno Kojak pláště, ale pokud byly nafukovány stejně jako předchozí Rubeny, taky bych věřil, že to bylo málo.
Kojak je vysokotlaká guma.
Když píšou 6 barů, potřebuje kolikrát přehustit na 7, a při sundávání pumpy z ventilku tak půl baru až bar uteče a jsi na 6.
Nebo to dělěj tak, aby jsi jezdil na 7, pokud jsi moc těžkej - tak jsem to dělal na FWD lowraceru s 20" předním kolem.
Ale co je nejdůležitější, stále by měla ta nabušená guma znít spolu s ráfkem při lehkém poklepu prsty.
Ymte Sijbrandij běžně přehušťoval například Durano 28-406, pro závodní účely z 8 barů na 10-11, jednak kvůli menšímu valivému odporu, a také kvůli zmenšení rizika snakebite defektu. Pravda, je pak důležité nemít ráfkové brzdy.
Znám spoustu lidí, kteří jezdí na podhuštěných vysokotlakých gumách, protože jsou lehcí, ale pak se nestačí divit - například teď nedávno snakebite vpředu i vzadu naráz.
;)
S bezdušemi snakebit nehrozí :-P Ale při moc nízkém tlaku na předku se ta Vendetta chová už celkem divoce.
Dík za tip, poradím to dotyčnému, ale musí si ty duše vyndat sám ;)
Já mám s mlíkem tak špatné zkušenosti, že mně nejde postavit bezduše ani z nejlepších komponent.
Vlastně se o to nepokouším a tak jednoduše nemám ten správný náhled na věc.
Já nevím, jestli se od těch dob něco změnilo, ale dal jsem tehdy mlíko Contík do duší Contík, a mylně jsem si myslel že jej potřebuju kvůli neustálým defektům.
Raději jsem měl zainvestovat do pořádné gumy s guardem.
Takže věřím, že guma s guardem, foukaná jako bezduše s mlíkem, obstojí test ve slejváku.
Já oproti tomu skončil hanebně tak, že voda rozpustila mlíko v desítkách malých děr, což mělo za následek postupný únik mlíka z těchto děr při jízdě, notně podporovaným 8mi bary počátečního tlaku...hned druhý den.
Naštěstí to jde vyprat ;)
Naprostý souhlas s Radkem. Takhle se plášť odrbe, když se na něm jezdí v podhuštěném stavu.
Velmi podobně vypadá můj přední Marathon Racer, který jsem nějakou dobu zapomněl nafouknout. Až na to, že mně se zatím jen odloupal ten reflexní pruh, guma samotná to zatím dává. Kojak se skoro závodní plášť, má úplně papírové stěny. Na něm prostě nemůžeš jezdit v podhuštěném stavu.
Mohu srovnat schwalbe blackjack a Rubena teď nevím přesně název. Cenový rozdíl 80,-. Rubena dala jednoho drtiče cca 120km a byla odrana na plátno, schwalbe vydrží cca 20x tolik.
Svoje kolo jsem koupil s plášti Schwalbe Smart Sam. Dlouho jsem si je nemohl vynachválit. Po jejich sjetí jsem si koupil nové a už to začalo. Defekty, jejichž příčinou byl většinou příliš slabý bok pláště. Pak už jsem začal vyhazovat pláště s proraženými boky. Teď testuju Hutchinson Python. Uvidíme.
Ono těch Smart Samů je několik různých provedení (a teď nemyslím jenom kevlarová/drátová patka), takže se klidně mohlo stát, že sis koupil nějaký jiný model než jsi tam měl původně. Jsou totiž mezi nimi docela dost podstatné rozdíly...
No to mi povídej. Než jsem se vyznal v sortimentu Nobby Nic, dalo mi to dva večery pátrání v katalogách a e-shopech. Kromě velikostí, různé verze ochran boků, běhounů, směsi, notube verze... A do toho změny s každým ročníkem. Prostě děsnej chaos.
Vůbec se nedá objednávat a kupovat jen podle názvu. Chce to přesně vychytat konkrétní model a verzi, opsat katalogové číslo, případně EAN kód a pokud to e-shop přímo neuvádí, dotázat se předem (můžou mít ještě loňský model s jinýma vlastnostma).
Ono vychytat model... když jsem konečně došel k závěru, že Schvalbe marathon racer Evo mi vyhovují, tak je přestali vyrábět... nechali jen základní Marathon racer, který se liší materiálem i vzorkem...
Ale snad mi ještě minimálně rok vydrží a pak budu zkoumat nabídku...
Kdybys vydržel déle, tak je zase vrátí do nabídky jako novinku.
Jako např. Marathon Cross nebo City Jet.
No tak to valim bulwy :-o.
Po tisících kilometrech jsem měl první závadu na plášti Schwalbe Marathon Supreme. Uvnitř pláště povolil spoj mezi vrstvou běhounu a boku pláště. Plášť se vyboulil, ale nouzově jsem dojel ještě 15km.
*
Zatím jsem byl skalní fanoušek značky a drobnosti jsem přehlížel. Loupaly se reflexní proužky, pelichaly boky, na balení pneu za 800,-Kč nápis Made in Indonesia. Beru si z toho poučení a můj příští plášť budu vybírat z více voleb.
Rubena ... Schwalbe ... já vám nevím. Koupil jsem Michelinky Country Dry 26"×2.0 (360,-) a na zadním plášti nalítám v pohodě kolem 7-8tkm, přední zvládne klidně i 10tkm. Kolo jezdí povětšinou naložené vpředu i vzadu brašnama a já mám lehce přes 60kg. Pláště měním, když se mi ztratí památky po vzorku a začne hrozit propíchnutí na štěrku.
Faktem je, že pláště maj předepsané max 4 bary a já tam cpu 6 - ono je to na tom asfaltě docela znát a do terénu moc nejezdím.
Guma je to měkká, takže nemám sebemenší problém jezdit i za deště a s naloženým kolem klopit zatáčky. Rubena a Schwalbe byli na muj vkus dost tvrdý a za mokra klouzali jak ta Michelinka v zimě na sněhu.