Ahoj,
zdá se, že mě zadní brzda (avid bb5 road) opouští a nehodlá nějak rozumně fungovat, takže hledám náhradu.
Buď BB7 road - 1487,-
http://www.koloshop.cz/brzdy-kotoucove-brzdy-99...
nebo
Tektro TRP Spyre - 1699,-
http://www.axit.cz/D131704-mechanicka_brzda_trp...
přední brzdu mám BB7, takže by byla výhoda jen jednoho druhu destiček, beru od Force kolem 200,-
na druhou stranu má Spyre pohyblivé oba třmeny, takže by mohl brzdit líp než BB7 - ale v tom se recenze hodně rozchází, někde chválí to a někde to. tak nevím.
TRP HY/DR vypadá taky dobře, ale už je to 2400,- a to za brzdu teď nemůžu dát, přeci jen výročí a Benátky se blíží :-))
BB5 už znovu nee - destičky jsou malé a houby vydrží (tak 3 tisíce km a je po nich, na BB7 kolem 6 tisíc a nemusím na ně skoro sahat, jen občas cvaknu)
nemáte někdo zkušenosti s těmi brzdami Spyre, případně Spyke pro mtb?
jsem docela na vážkách...
Díky
Brůča
Já osobně bych rozhodně šel do těch BB7, abych měl vepředu i vzadu stejné destičky. V případě problému s přední destičkou můžeš vzít ty ze zadní brzy.
Kdybych teď stavěl nové kolo na mechanických kotoučovkách, tak by asi šel spíš do těch TRP Spyre, protože mají pohyblivé obě destičky.
Sice nemám silniční, ale BB7 bych už nebral.
Ty Spyre/Spyke jsou vychvalované, prý jsou tam destičky fakt rovně a dobře se nastavují.
Musí být asi hodně přesné - když se hýbou obě destičky, tak pro stejný účinek bude jejich klidová vzdálenost od kotouče poloviční proti jedné pohyblivé destičce u BB7, kde je tohle už zhola nemožné - jak je zešikma, drhla by pořád. Přitom pevná se musí udržovat skoro na dotek.
Jenom jestli ty TRP dlouho takhle vydrží.
Co mě akorát štve, že jsem sehnal výhodně náhradní kotouče, protože sjeté už jsem viděl a netušil jsem, že vlastní třmeny můžou často odejít dřív.
A bez kotoučů se žádné nedodávají.
kdybys chtěl BB5, tak mám doma dvoje na mtb. jedny úplně v pořádku, jen jsem z nich vykradl včera destičky, druhé mají strhlý ten vnitřní torx na pohyblivé destičce - ale to mám orvané i na své bb5 road.
co ti u těch třmenů odešlo? nestačí jen vypucovat závity ocelovým kartáčem a trošku je máznout, aby chodily hladce jako dřív?
někde jsem viděl i ty třmeny bez kotoučů, ale nevzpomenu si...
O těch BB7 jsem už psal, dělal jsem celkovou kontrolu, vyčistil a máznul je , jdou lehčeji, nosič pohyblivé destičky je ale vykvedlaný a je trochu problém nastavit, aby nedrhla a sjíždí se stále víc zešikma. Přední je na tom hůř, zadní ujde.
Na jiném kole, které se nesetká tak často s bahnem, tam chodí po 25 tisících jak nové bez údržby. To ty první šly vlastně ještě taky.
BB5 nechci, i když - náhradní díly by mohly pasovat.
Kdybych teď upgradoval svoje brzdy, pak bys měl použitelné BB7. Ale spíš to tak ještě zůstane(vždycky problém, když si člověk na něco zvykne).
jj, já vím.
potíž je v tom, že verze mtb a road není moc kompatibilní.
kupoval jsem ty bb5 mtb s tím, že je zkusím rozdělat a zkombinovat s mojí bb5 road, a ono to nepasuje :-))
a mtb verze se silničními dualy nebrzdí takřka vůbec.
takže se mi teď pořád motá jestli bb7, spyre nebo ty hydry (když bych pohnul a vydělal v práci)
tak jsou objednané ty BB7 z koloshopu.
při cestě jsem tam přihodil ještě konusové klíče (měl jsem jen jeden a pěkně ochemlaný) a tenhle bowden:
http://www.koloshop.cz/servis,-naradi-bowdeny...
chápu dobře, že je to ten s podélně vedenými dráty (ne taková ta spirálka), který by neměl zbytečně "pružit"? :-)
Konusáky buďto pořádné (ale za dardu), nebo samodomo. Vzal jsem tři slušnější stranové klíče příslušných velikostí a flexou je oblejskal na potřebnou tloušťku. Do ruky padnou jak ulitý, nestály mě v podstatě ani floka (letité sysláty), ale hlavně přesně sedí, nehnou se a nemrví plošky kónusů.
Vidíš, zbrousit staré mě nenapadlo :)
Vzal jsem ty obyčejné od force za 110. Jeden už doma mám, funguje dobře vzhledem k ceně. Žádný zázrak, ale práci odvede dobře :)
Průšvih je, když jsou ty klíče z perníku, omačkají se, nebo roztáhnou. To pak snadno omrví hrany plošek konusů.
I normální klíč je naprd, když je z mizernýho matroše, ale tam se to dá dohánět tím, že ten klíč sotva uneseš. Potkal jsem ale tenké konusáky vyseknuté z takového hnoje, že s tím ani flaška nešla otevřít.
Co to jsou ty konusy? To se ještě dneska používá? :-P
Když máš rád retro, tak se s tím holt občas ještě potkáváš...
Konusy jsou vlastně ještě celkem v pohodě, když to srovnám s klasickým šroubovacím hlavovým složením, co mám na singlu nebo na koloběžce :-)
dobří vílové, k čemu jsou tydle čurybrky, co byly přiložené u kotoučovky?
ten stříbrný poznám, to je koncovka bowdenu, ale ty dva? na BB7, co mám na předním kole, nic takového není, a z toho návodu nejsem úplně moudrý :-)
dík :)
UTFG http://www.charliethebikemonger.com/ekmps/shops...[2]-3129-p.jpg
http://www.charliethebikemonger.com/ekmps/shops...[2]-3129-p.jpg
Tak nic máš to v obálce
díky :-D
a k čemu je to udělátko jako dobré? moc to právě nechápu...
je to k tomu, když budu měnit bowden, abych nemusel měnit i ten pod omotávkou, a vyměnil ho jen od udělátka? stejně tam mám další cx brzdové páky na řidítkách, takže měním až od nich..
Když silniční páky nemají štelovátko na bowden pro předpětí lanka, tak se to má nastavovat tímhle, aby lanko nemělo vůli, když časem trochu povolí.
Na normálních silničních ráfkových brzdách štelování je, pak to na pákách už nechybí.
Podobné štelovátka jsem sháněl.
V ČR nedostupné. Sehnal jsem je v eshopu na Slovensku, který neposíla do ČR, takže ve výsledku přes 3 známé jsem je nakonec sehnal. Cena byla asi 350Kč (v přepočtu).
http://www.kupkolo.cz/srouby-stavitelne-na...
Vypadají podobně, ale jsou tak fortelná ? Vždyť jsou to "jen" brzdy... :-)