Úvodní slovo:
Nejprve bych chtěl poprosit všechny mé fanoušky a obdivovatele, spolu s fanynakmi a obdivovatelkami, aby se zde vyjadřovali k tématu. Rád bych se dobral nějakého výsledu a konečně mohl stroj zrealizovat a otestovat. Odjezd se nezadržitelně blíží.
V okolí je plno zábavných témat a tak se můžeme popichovat tam a tady to nechat volné. Kdyby to tak mohlo být, tak se třeba nakonec kola dočkám.
Díky.
Bylo mi doporučeno, abych nekupoval nové kolo a použil rám a ostatní ze svého tlustokola. Mám Arguse od Moongoosee a tento rám včetně všeho kromě vidlice a zadního kola bych použil.
Na kolo by měla jít vidlice i zadní kolo 27.5+.
Změřil jsem vzdálenost mezi osou náboje zadního kola a ta vychází na 400mm.
Mám tam brzdy tektro olejovou hydrauliku a všechno je původní. Má smysl, abych to všechno předělával na mechaniku a pak zase na zimu nazpátek ?
Zkuste poradit konkrétní vidlici, střed do ní, ráfky a špice.
Zadní střed musím použít nějaký z fatbika, přestože cena je děsivá kolem 4500,- a do toho opět nějaký ráfek.
Pak nevím jaké konkrétní pneu, nepropíchnutelné, co trochu drží v terénu a na silnici se dobře odvalují. Bylo doporučováno šíře 3.0.
Jen aby to vlezlo do zadní vidlice, na výšku.
Proklikej se Schwalbe pláštěma. Jsou tam různé filtry. http://www.schwalbe.com/en/tour.html
O nich vím, ale chtělo by to něco odzkoušeného.
Já mám odzkoušené tyhle: http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon...
20tisíc bez píchnutí a i sjetý dezén nevadí, plášť je stále dost silný.
Všiml sis rozměru na který se ptá?
On se ptal na zkušenost, ale Marathony bez plusu se dělají ve více rozměrech. http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon...
Tak proč mu nabízíš galusky? :-)
On se nedotazuje na nějaké marathony plus v rozměru 28, ale na 3 palcové 27,5 plus.
6ena má 40 622 a jako galuska vůbec nevypadá. Ty rýhy jsou dost hluboké. V nabídce tam mají i 40 564 (27,5). Nevím, proč by na tom měl mít pláště jak na motorku. A chtěl taky spíš hladší, aby mu to trochu jelo. Ale taky dělají třeba tyhle http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/nobby...
Problém je, že neví co chce. Neuplyne hodina aby nepřišel s novým nedomyšleným výmyslem, takže naprosto nemá smysl cokoliv nabízet a hledat za něho nějaké řešení.
Bude potřeba ho nechat vyblbnout a až si ujasní co vlastně chce, tak teprv pak možná. Do té doby je cokoliv jen pouhé plané plkání.
To je omyl. Mám pořád stejný požadavek. Jen na něj nikdo ještě neodpověděl.
A ten je jaký?
V tom neustálém měnění to nejspíš nějak zaniklo.
Už to píšu snad podesátý, ale jak říkáš, mediální skandál, který tady vypukl to smetl ze stolu.
Horské kolo, ne lehokolo, ne silniční kolo.
Přední odpružená vidlice. Gumy asi tak 2.4 šířky. Univerzál.
Konečně něco konkrétního.
Když už víš co chceš, tak není co řešit.
Pořád dokola, jako kafemlýnek a pořád se nemůžeme dobrat konce.
Když víš na čem chceš jet, tak nechápu s čím máš problém.
Komponenty je ten problém.
A co je na tom za problém?
Vybereš si co ti bude vyhovovat, nakoupíš, namontuješ, seřídíš, vyzkoušíš a jedeš.
Tolik toho snad nepotřebuješ. Převody, řazení a brzdy. Víc toho snad ani není.
Zkusím nějaké kolo nakonfigurovat a uvidíme.
Ještě mám jeden takový technický dotaz. Třeba to nejde, ale co kdyby.
Co by se stalo, kdybych do přední pevné vidlice šířky 150 namontoval zadní náboj z normálního kola, který má šířku 135 ? Těch 7 mm z každé strany bych nastavil podložkou a dal nějaký hodně pevný upínák. Dalo by se, anebo by se snížila podstatně pevnost ?
A to proč? K čemu by to bylo dobrý?
Ušetřil by nějaké chcechtaky na benzín. To víš, když ten motor žere 2 litry za hodinu, tak za sebou musí táhnout ještě cisternu :D
za hodinu ne, za 100 kilometrů a průměrně
Jo, 100 km do kopce a spotrebujes 2 litry benzínu. Jasně. A teď tu o červené karkulce, jo? :D
Tak záleží kolik potom pojede bez motoru tím by sa na ten průměr dalo dostat. Teoreticky ten motor žere málo
Průměrná celkem, ne průměrná do kopce a to je rozdíl.
Jestli to pak 4 do kopce a pak po rovine 1,5 tak je mi to jedno. Jedná se o pár korun rozdílu. To nemá smysl řešit.
Krátká osa. Jedině zkusit, jestli půjde použít osa z původního náboje.
nebudu to řešit, to nemá cenu, za ty složitější úpravy to asi nestojí
Nevíte kde zjistit, jaký průměr budou mít 27.5+ 3.0 velkový průměr nafoukané ?
nikdo to nemůžu najít
Anebo tam rovnou dát 29-ky kdyby vlezly ?
Vepoředu to určitě půjde a vzadu asi taky. Jen je potřeba nechat slušnou díru pro lepivé bahno.
Když použiješ 29 ráfky tak nejspíš víc než nějakých 2,4 pláště se ti nevejdou a když vymeteš lepivější bahno, tak budeš každou chvíli stát a klacíkem šťourat.
Kdybych věděl průměr tak to změřím přesně.
A klacík nepředa, přidáš plyn a špice lítají.
Proč to potřebuješ vědět?
Počitadlo kilometrů si nastavíš až obuješ, nafoukáš a změříš obvod :-)
Jinak do 29 kola by se měly bez potíží vejít, proto je ten rozměr 27,5 a ne 29 kvůli velikosti pláště.
Protože někdo píše abych dal 29, někdo zase 27.5 tak nevím. 3.0 plášť se mi přestal líbit, je to balón a silnice je na něm špatná. Asi bych to viděl na 2.4 jako kompromis.
Víš ty vůbec co chceš a hlavně kam a kudy chceš jet a na čem chceš jet.
Na asfalt je i 2,4 zbytečně moc, bohatě stačí 2,1
Nejde o to co chci. Ale co je na takovou cestu potřeba. Nejraději bych jel na lehokole, ale v kopcích by mi upadly nohy, na blátě bych se vyklopil. Navíc je kolo příšerně těžké.
Moment, lítá tady komár, určitě nese minimálně malarii nebo denghí. Musím ho zabít.
Jestli ti vadí jeden komár, co si pak počneš v Amazonii? Leda abys počkal, až tam začne mrznout..
Repelent vedne v noci, jako vždycky, až se za tebou táhne takový smrad, že tě ani krokodýl nesežere.
Už je po něm. Spálil jsem ho, pro jistotu, sirkou.
Takže lehokolo neklapne. No a co mi zbývá.
Koupit nový stroj, anebo přehodit kola a vidlici na tlustokole. Jenže náboje na fatbiky stojí jeden 4500,- a nic levnějšího jsem neobjevil. A to se mi nelíbí.
Přední vidlici musím dát odpruženou, anebo nemusím, ale chci. A dál jsem zatím nepokročil.
A k plášťům, asfaltu je hodně, ale ne všude. Musí to být bohužel univerzál.
Tak jsem to vše posčítal. Vidlice přední, komplet kolo, brzda, zadní náboj, kolo, brzda. A jsem na 15 tisících.
Tak si říkám, jestli to má smysl, když stačí připlatit 10 za rám a jsem ne 25. Nemusím nic kromě sedla přehazovat a kolo je okamžitě pojízdné.
Tak hurá do toho!
Na co předělávat?!? V létě se fatbike výtečně hodí k jízdě na písku - než to předělávat, můžeš si dát nějakou tu poušť :o)))
Myslíš něco jako "Moravskou Saharu"?
Tu by snad dokázal přejet. :-)) A když mu klekne motor, dotlačí i pěšky. :-)
Tenhle si kromě opatření kola motorkem Od Golden Eagle Bike Engines uděkal i extrawheel samodomo
https://www.bikeengines.com/reviews/augie-in...