Po třech letech bych navázal na téma
http://www.nakole.cz/diskuse/16139-nabijeni...
Přeci jenom jsme se trochu posunuli v technologiích, ale ne zas tak moc. Po řadě experimentů ze solárky, kteríé jsem odvrhnul, jsem odvrhnul i jako málo efektivní nabíjení dynamem
http://www.nakole.cz/diskuse/16290-biologic...
a nabíjím zásadně z powerbanky. Při delší cestě je nutno dobíjet za jízdy, což vede k "drátování" z powerbanky umístěné v rámové brašničce na řídítka, nebo hůř, z brašny na nosiči pod řídítka. Není to extrémně elegentani, ale funguje to.
Dneska jsem objevil vychytávku, která by mohla to drátování omezit. Jde o tenhle držák na řídítka, který má v sobě už integrovanou powerbanku.
https://www.alza.cz/bone-bike-power-plus-5200...
Znáte mě, jsem pro každou hovadinu, koupil jsem, až to přijde vyzkouším, a budu hlásit.
to nevypada spatne.jen si myslim ze ty silikonove popruhy budou zasahova do manipulacnich tlacitek telefonu..
Jak ktereho, asi, muj v tech rozich tlacitka nema, vlastne nema tlacitka vubec :-)
Dnes už se dá nabíjet i při dlouhých večerech pod hvězdami :o)))
http://www.conrad.cz/cestovni-varic-na-tuha...
A fakt i funguje :o)))
Osobně vyzkoušeno? A fotky, popř. video je kde?
Pochlap se!
8-)
Tak dobrá ... pobab se!
8-D
Nepsala jsem OSOBNĚ. Koupil a vyzkoušel to známý pro cestu do Norska.
Fotky z testu jsou tady http://patapuf.rajce.idnes.cz/2016-05-28...
O tomhle jsme debatili už někde v předchozích dílech. Dle nagooglených referencí to moc nefunguje. Je to, obdobně jako solar, řešení pro cestovatele absolutně mimo civilizaci, když prostě už není zbytí.....
Pro nabití mobilu, i tęch co se toulají se stanem a spí nadivoko daleko od zásuvek, bude zjevně účinější rychlonabíjení
http://mobilizujeme.cz/clanky/quick-charge-3-0...
Prostě dát si někde u zásuvky pauzu. Přístupných zásuvek v kavárnách, rychloobáerstveních a tak docela přibývá, ten dobíjecí problém neřeší jen cyklisté.
Ale řešíme trochu něco jiného. Dobíjení zařízení během jízdy, navigační soft v mobilech prostě ty hračky rychle vybíjí
http://www.ebay.com/itm/1PC-ROCKBROS...
Máš to, jak to hraje?
Jinak, noční nabíjení, bacha na to, některé hotely mívají jen jednu zásuvku, někdy i docela dobře maskovanou, tak vozit rozdvojku je bohužel nutností....
Muziku si pouštím z té kostičky Sony
https://www.electroworld.cz/sony-srsx11b-ce7...
Vydrží hrát tak 8 hodin, ale to já zase nevydržím tak dlouho poslouchat :-)
Přehrává z telefonu přes BT. Parkrát projela deštěm a přežila.
Gratuluji k další slepé uličce. Možná by bylo příště lepší dát nejprve dotaz a pak teprve něco kupovat. Já mám tohle:
http://www.sunnysoft.cz/zbozi/058PDK-016/drzak...
A zkušenosti?
- Odolný v dešti, dobře drží na kole atd. Prostě dobrý držák na řidítka.
- Akumulátor lze současně nabíjet (zásuvka, další powerbanka) a vybíjet mobil.
- Držák nemá vstup pro nabíjení, takže nabíjení mobilu na řidítkách je nutné dělat vždy přes vestavěný akumulátor, což je i naprosto zásadní slabina.
Resumé
V mém případě dobré, protože jsem nesehnal jiný funkční držák na řidítka s přístupnou dírou pro nabíjení. Jinak viz níže.
Nojo ale to bych musel mít Samsunga nebo iPhone, bude se to hodit i pro jiné placky ?
Dělají verze pro různé mobily, pouze se občas liší třeba způsobem uzavírání. To hlavní, proč to píšu, je ale níže.
Irelevantní, pro můj způsob využití.
Variantnost a snadnost navýšení kapacity
Určitě volit to, kde lze připojit powerbanku /zdroj/ přímo k mobilu. Pak lze totiž použít více různých powerbank a tyto připojovat přímo. Takové řešení neobsahuje žádné zbytečné slabé místo na cestě (zabudovanou powerbanku, která se může pokazit nebo věc komplikovat) a skýtá naději, že třeba nějaká z powerbank bude mít fajn vlastnosti, které půjdou využít, protože něco postavené do cesty mezi to nepohřbí.
Proud (0.5A, ale i 1A a více)
Některé dnešní powerbanky už jsou schopny dávat přes USB víc než 0.5A, což jak už bylo mnohokrát napsáno, je pro dnešní mobily málo. Buď se vůbec nabíjet nezačnou anebo při běžící navigaci jen vybíjení zpomalují. V každém případě platí, že je třeba nabíjet už skoro nabitý mobil (80% stavu baterie) a nečekat, až se přehoupne pod 50%.
Z tohoto pohledu jsou pak problémová všechna řešení, kdy je mezi zdroj a mobil vsazeno něco, co dává jen 0.5A (například vestavěná powerbanka).
A protože vývoj jde pořád dopředu, je optimální, když toho stojícího v cestě je minimum. Když potřebné vlastnosti nemá dnes žádná powerbanka, může je mít třeba nějaká příští rok. Anebo ta dnešní může být výrazně levnější.
Letos jsem musel použít mobil pro navigaci a to docela intenzívně. Naštěstí jsem spal každý den pod střechou. Tedy více méně dovolená a la Jindra.
Měl jsem powerbanku, která dokáže nabíjet 2A a vybíjet 0.5-1A. No a ta vestavěná powerbanka v držáku, která tuhle vlastnost nemá, mi dělala slabé hrdlo. Kdybych mohl připojit přímo tu lepší powerbanku,co jela v řidítkové brašně, byl bych na tom lépe (kapacita i nabízený proud).
A to nemluvím o tom, že akumulátor může odejít nebo se může na trhu najít lepší powerbanka. V takovém případě bych jí mohl snadno zakoupit a začít používat.
Vestavěného akumulátoru se nezbavím a když odejde, budu muset koupit zase stejný, aby mi to chodilo. Mobil je sice uvnitř připojen přes USB, ale spojení tohoto USB s akumulátorem v držáku je přes nestandardní konektor a ještě z venku nepřístupný.
I kdyby ale byl přístupný, je blbost nabíjet něco přes něco, když to mohu nabíjet přímo. A to je hlavní ponaučení z toho všeho plynoucí.
Takže moje varianta-mít pouzdro na mobil z Lídlu , které jakžtakž chrání před nepřízní počasí, doplněné placatou výkonnou powerbankou plus káblík s úhlovým micro USB bude optimální, pouzdro při opuštění kola beru sebou jednoduchým vycvaknutím a podle možností nechám dobít co bude třeba. Já mám ještě v záloze výhodu že moje elkolo Haibike má už v základu i výstup micro USB(model 2016).
Nevím, zda přímo z Lídlu, ale jinak souhlas. Za mně určitě kvalitní a funkční pouzdro a přístupný konektor pro nabíjení + powerbanka dle vlastní volby třeba v řidítkové brašně.
"Kvalitní a funkční" je problém. Jednak v tom musí držet konkrétní mobil a ne jen obecný mobil, ale hlavně reference na různá značková řešení nejsou zrovna pozitivní. Zvlášť při koupi na dálku je to těžké posoudit. Některá kvalitní značková pouzdra měla fórové uchycení. Neznačkové pouzdro z Lídlu, které si na místě pořádně prohlédneš a se svým mobilem vyzkoušíš tak může být ve výsledku velmi dobrým řešením za minimální náklady.
Promiň. Úzké, ne slabé hrdlo.
Poslední dobou se mi zdá, že se nesmyslně kazí ustálené fráze, tak se to snažím, když to jde, opravovat.
Já jsem doteď snad nikdy neslyšel ani o slabém nebo úzkém hrdle v tomhle smyslu, ale vždycky jen o slabém místu. U nás je ustálená fráze jen slabé místo. Ono to bude nejspíš o oblasti, všude se ustálí asi něco jiného. Hlavně, že víme co tím kdo chtěl říct :-)
Úzké hrdlo - velmi často používaný termín v dopravním inženýrství.
Představa je jasná, z tří pruhü do jednoho...
Jen v tý flašce to funguje jinak, tam, aby za stejný čas proteklo stejné množství, se prosté průtok zrychlí, a funguje to. V dopravě vznikne zpomalovací špunt, bo ti hajzlové co to řídí sr nechovají jako kapalina
Zanechte těch žabomyších diskusí a nezasírejte vlákno o ničem, stejnak jde o prd.
Že tě smáznu, vobludo :-)
1) nevím, musím vyzkoušet
2) nechápu proč bych měl za jízdy napájet powerbanku, takovou potřebu nemám
3) netuším vůbec o vem mluvíš.
Vodotěsnost řeším vodotěsným mobilem...
Záleží, jak se mobil intenzívně používá. Pokud musí navigovat celý den, tak jedna nebo dvě baterie nestačí. Buď tedy musíš mít extra silnou powerbanku anebo vysát jednu a pak přehodit na druhou a pak na třetí.
No a když je v držáku zakryt konektor pro nabíjení nebo je v něm pod krytem (uvnitř pouzdra) zacvaknutá vestavěná powerbanka, tak se nabíjí přes tu vestavěnou powerbanku. Tedy externí powerbanka ---> interní powerbanka ---> mobil. Proto ty vestavěné powerbanky tuto možnost mají a prodejci ji v popisu uvádějí (viz popis Alzy). No a pak je ta interní powerbanka úzkým hrdlem, protože ji bez vyjmutí mobilu z pouzdra neobejdeš.
Podle mne je vestavěná powerbanka na první pohled hezká věc, ale na druhý nesmysl. Jinými slovy pokud Ti stačí její kapacita na celý den, tak možná přináší úsporu místa. Jinak potřebuješ kvalitní držák pevně držící a chránící mobil a umožňující jeho plné používání a nabíjení obstarají za menší peníze běžné powerbanky, jichž je na trhu za velmi přátelské ceny široká nabídka.
V případě použití vodotěsného mobilu se snižují nároky na držák, názor na vestavěnou nebo nevestavěnou baterii (akumulátor) to nemění.
Ona není vestavěná, je jen zasunutá v tom gumovem futralu, zda se, ze by i nabijet sla, konektor je pristupny.
Jestli zvlada soucasne nabijet a vybijet, netusim, ale tenhle pozadavek na ni nemam.
Uvidim jak se lisi deklarovana kapacita od realne, me by mela na celodenni navigaci s xperii z5 stacit, a kdyz bych vypinal displej, tak bohate stacit.
Jina vec je, jak to bude drzet na riditkach, je to cele z gumy vcetne toho uchytu, a zda se mi to dost tezke, jestli to dokazu utahnout, aby se to neprotacelo, nevim, mam trochu pochybnost.
Jinak s mobilem na riditkach uz mam trochu najeto, ochranu futralama nepotrebuji. Dulezita je jen jedna vec, aby telefon vzdy zustal v drzaku, jako nejlepsi univerzal se mi jevi toto:
https://www.alza.cz/iottie-active-edge-bike...
Telefon je pri mem stylu jizdy ohrozen jen kdyz vyleti z drzaku, nedotahnu poradne celisti, a leti. To tenhle kram, tim ze je to v gume, neumozni.
Uvidim, jedine co mohu ted rici, ze nabiji
Ta Tvoje powerbanka vestavěná v držáku podporuje současné nabíjení telefonu a nabíjení powerbanky, aspoň to píšou v popisu.
Jinak jsem příznivcem funkčního futrálu pro mobil a powerbanku samostatně s možností volby, jakou použiji.
Pokud Ti ale stačí kapacita vestavěné powerbanky a baterie mobilu, pak uznávám, že na silničce to může být zajímavé z důvodu minimalizace potřeby místa a zavazadel. Při klasické turistice, kdy se zpravidla používá nějaká řídítková brašna, je to ale zanedbatelná výhoda, protože do brašny se vejde powerbank více, jakýchkoliv a tedy řešení je univerzálnější a s libovolnou kapacitou a klidně i nižší cenou.
Nevím, jsem jen statik, elektrice nerozumím, ale nabíjet baterii z baterie, me nepripada jako dobry napad, ztraty musi byt ohromne.
Vymenit baterii, nez z jedne krmit druhou, bude jiste uspornejsi cesta.
Vyzkousel jsem ten kram, funguje, nabiji.
Porovnam-li cenu drzaku, ktery fakt mohu doporucit
https://www.alza.cz/iottie-active-edge-bike...
s touhle hrackou
https://www.alza.cz/bone-bike-power-plus-5200...
Mam pocit, ze musim sve doporuceni prehodnotit.
Jinak, problem nejen na silnicce, ale vsude kde tahas energii z powerbanky jsou ty draty.
A kontakty. USB neni reseno tak jako ty e-werky.
Drncnes, a kontakt v riti, nenabijis, i kdyz vsechno zapojeno. Je trochu vyskoci USB.
Kdyz to mas na riditkach, opravis to za jizdy, jen pritlacis.
Tahle hracka mi pripada jako dobra vec,vlastne resil jsem to vzdycky stejne, pwb byla v ramove brasnicce.
Ale nerikam, kupte si to.
Na to, abych to mohl doporucit, musim s tim chvilku pojezdit, a ne jen na stole vyzkouset, ze to fakt nabíji.
Pokud to bude fungovat, na jednodenni cykly nabijeni by to mohlo byt reseni.
Určitě souhlas, že optimum je nabíjet přímo. Já tak činit nemohu, protože to pouzdro neumožňuje, což je určitě jeho mínus.
Držák má jinou životnost než akumulátor (powerbanka). U držáku to stojí na stálosti jeho mechanických vlastností. U akumulátoru (powerbanky) je to kromě počtu nabíjecích cyklů i morální opotřebení, jak už se tu mnohokrát napsalo. Z tohoto pohledu mi to přijde poněkud nesourodý komplet, a proto jsem reagoval, jak jsem reagoval.
Samozřejmě rozumím tomu, že stačí-li svou kapacitou jedna powerbanka, pak je při použití kompletu úspora na brašnách, což na silničce není nevýznamná vlastnost.
Zatím jsem to nevozil, ale rozdejchal jsem tu baterii. Z5ku to nabije 2x a to velmi rychle, což je fajn.
Jinak máš recht, protože je to jen taková gumová kapsa, až odejde powerbanka můžu to celé zahodit. Píší, že to má vydržet asi 500 cyklů, já tomu krámu dávám tak rok, dva, pak se třeba objeví zase něco jiného. Jde to strašně dopředu, ještě před 4 rokama byl jeden dva futrály na mobil na řídítka, dneska si už můžeš vybírat ze spousty typů, určených pro konkrétní mobil, nebo univerzálů.
Na problém nabíjení na řídítkách nás zatím narazilo pár, tak ty držáky, které by dobíjení nějakým způsobem řešili, jsou jen v plenkách. Ale věřím tomu, že během dvou let se ta situace i v tomhle dost změní.
Problémy tohoto řešení jsou v zásadě tři.
1. Průměrná rychlost a odchylka aktuální rychlosti od průměrné,
2. Vestavěná (vyrovnávací) powerbanka,
3. Německý standard 6V, 3W a 0.5A.
Zatím jsem potřebné vybavení nekoupil, nicméně je třeba konektor s kablíkem od dynama, vyrovnávací powerbanka a kablík USB k telefonu. Telefon nelze připojit přímo, protože v souvislosti s terénem a rychlostí jízdy se mění proud, napětí a výkon dodávaný dynamem. Proto je třeba ta powerbanka, která nepožaduje na zahájení nabíjení vysoký proud a místo mobilu odskáče výkyvy na vstupu. Powerbanka se umístí na řidítka nebo na rám, takže další hmotnost a zabrané místo navíc.
Jinak je to řešení, které je schůdné a pokud už kolo má nábojové dynamo, není to drahé.
Když už jsem se takhle rozepsal, tak já mám Shutter Precision PV-8 a mohu stejně jako Jindra potvrdit, že ho při jízdě nepoznám, takže světla nevypínám. Takže když se jede pod stan, není od věci nesvítit (stejně se svítí hlavně v Německu jinak je to přes den výjimka) a nabíjet. Zvažuji to příští rok, kdy bych rád jel zase pod stan.
Powerbanky jsou určitě nejlevnější a hlavně modulární řešení a jdou využít i bez kola. Je ale pravda, že jejich nabíjení stojí čas a čekat kvůli nim každý den v hospodě 2 hodiny, to je komplikace.
Dynamo:
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product...
Werk pro nabíjení z dynama:
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product...
Nebo:
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product...
Německý standard aneb 0.5A
S tím se asi těžko něco stane, takže tohle je opravdu fix problém. Kromě vysloveného samo domo je možné to "vylepšit", pokud je přední kolo 20" (asi hlavně lehokola). Pokud se osadí dynamo pro 26-29" kola, hodnoty výstupu z dynama hezky narostou a vyřeší to i problém s nízkou jízdní rychlostí. V opačném případě je nutná ta powerbanka v cestě, která výstupní hodnoty z dynama pro náročný mobil "vylepší".
Rychlost jízdy
Viz výše. Druhý problém je, pokud sice celý den jedete na kole, ale po cestě jsou třeba zajímavá města, kde více méně popocházíte od památky k památce. Deklarované hodnoty totiž dává dynamo při okamžité rychlosti cca 15 km/h.
Vyrovnávací powerbanka
Viz problémy výše plus otázkou je její výdrž a nahraditelnost v případě opotřebení. Přerušované nabíjení jí určitě dobře nedělá.
"čínský" standard - 12V, taky 0.5A :-)
http://www.aliexpress.com/item/2016-Best...
a i s regulátorem ...
Na silničku nábojové dynamo přehazovat nebudu a proti předchozímu, uz gramařím:-)
V Tvém případě je powerbanka nebo sada powerbank bezkonkurenční řešení.
I pro jiné ale podle mne platí tento žebříček.
1. Powerbanka nebo více powerbank
Cena, výkon, modularita, lze použít i mimo kolo. Při spaní pod střechou bezkonkurenční varianta, jinak problém s nabíjením. Pokud lze spotřebu pokrýt ze zásuvek po cestě byť s menšími komplikacemi, tak stále nejvýhodnější řešení (hospody, střecha aspoň někdy atp.).
2. Nábojové dynamo + sada s vyrovnávací powerbankou
Hlavně delší expedice s dostatečnou průměrnou rychlostí. Řešení není stejně kapacitní jako powerbanky dotované zásuvkou z běžné rozvodné sítě. Nezávislost, rozumná cena při vlastnictví nábojového dynama, ale při nutnosti pořídit i dynamo už relativně drahé.
3. Solár
Dříve fraška, nicméně vývoj jde dopředu. Minulý týden mi borec v Amsterdamu vyprávěl, jak on dnes nabíjí přes solár, že má nějakou novinku a opravdu to funguje. Nicméně po delší diskusi z něj vypadlo, že nemusel jet jako já celý den se zapnutou navigací. Bude to tedy kus od kusu a pokročilosti konkrétní nabíječky.
Jinak se divil, že nenabíjím z dynama. On ale živil ze soláru, protože když nechal kolo se SONem na ulici, tak mu ho v Amsterdamu z kola vystříhali štípačkami a ukradli. Pro úplnost on jezdí dlouhé expedice (třeba na měsíc), stan, celta, širák, žádný hotel nebo penzion, žádná zásuvka.
Zjistil jsem, že se i mobilní technika pohnula, zatímco Z1 na nabíjení proudem 500 mA nereagovala, Z5 už i tímhle nízkým proudem nabíjí a celkem dobře.
Takže lze oprášit řešení z dynama nabijím powerbanku a z té pak mobil, ačkoliv ta BioLogic dává jen 700 mA.
Solar bych považoval za řešení na opravdu dlouho mimo civilizaci, výkon/hmotnost je tragický proti poměru u opravdu solidní a velké pwb, mám tohle: http://global.energizerpowerpacks.com/energizer...
To satisfakuje i velké žrouty na pár dní, ze sítě se dobije za 4 hodiny.
Té kapacitě nevěřím ani náhodou i jkdyž je to lipolka.
Jen pro porovnání kde ta kapacita skutečně je i když pro mnohonásobně větší odběry
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
No, foun z toho krámu nabiju 6x, utáhne to i notebook, mám to už přes rok, a krám se drží.
Je to taková cihla, možná sis toho nevšimnul, ale krám váží přes půl kila a fakt vypadá jako malá cihla, to do rámové brašny neschováš.
Taky stojí skoro 4 tisíce.
To není žádná hračka z dx.com...
Jindrův powerpack má kapacitu 3.6V*18Ah = 67 Wh. Tebou odkazovaná lipolka má 237 Wh.
Jindrův powerpack nejspíš bude 6-8 článků 18650 spojených paralelně. Do těch rozměrů se to v pohodě vejde.
Ano, je to takový dementní marketingový trik, uvádět kapacitu, která kvůli výstupnímu napětí stejně nejde přímo použít.
To není lionka ale lipolka tak že 18650 tam asi nebudou.
Ono jemi celkem fuk, co to je, podstatné je, že to fakt nabíjí. Jen je to na převoz těžké, protože kromě baterie, pokud nejde jen o 3 dny cesty, musím táhnout čtvrtkilový adapter.
Ale ve srovnání třeba s kilovým rozkládacím solárním panelem, je to furt lehčí a spolehlivější zdroj energie ma cesty, pokud počítáš s tím, že se jednou za týden dostaneš k zásuvce alespoň na 4 hodiny.
Jindro možné to je, ja se jen podivil že podobná kapacita váží více jak 1kg.
Zřejmě v té tvé to bude natlačené s větší hustotou:-)
To není podobná kapacita, ta baterka z hobbykingu má 3.5x vyšší kapacitu.
Nevím Bobe, je to Energiser, koupil jsem ho tady a pred tim si precetl ty recenze
https://www.alza.cz/xpal-viktor-xp18000-d114243...
Taky mam Sony, ta tvrdi ze ma 15000 mAh,
https://www.alza.cz/sony-cp-s15s-stribrna...
je menší, ale taky dost těžká, a zdá se mi, že nabíjí hůř.
Nejrychleji, fakt během hodinky, nabije tu ZYku tohle: https://www.alza.cz/sony-cp-v3w-bila-d484445...
ale zase jen jednou....
On je to trvalý zápas s dobíjením, nejen na kole, takže toho malýho šajzíka nosím furt s sebou. On foun někdy vydrží celý den a sežere 40%, jindy se splaší a vybije se za dopoledne, moc tomu nerozumím a neřeším, dobiju :-)
Ja to mám jednodušší, tlačím to přímo z baterek pro napájení elektrokola:-)
Ta kapacita lipol článku je i 20Ah/3,7V otázka je kolik těch článků tam je.
Zřejmě je tam měníč jinak ze 4,2V, což je plně nabitý článek neuděláš 5V natož 19V:-)
Ideální by byly dva články což by dalo 8,4V a tím nabiješ mobil i tablet v pohodě.
Váhově by to hodilo zhruba 850g a rozměrově 20x2x9cm.
koupil jsem zapletené kolo s nábojovým dynamem - 550kč (http://www.kolonet.cz/detail/7069-1/)
ca za 100kč jsem koupil součástky na usměrňovač/regulátor (http://www.14degrees.org/diy-bicycle-dynamo-usb...
a výsledek: už při rychlosti 10 km/h pokryje spotřebu mobilu se zapnutou GPS a trvale rozsvíceným displejem (xperia active), takže zatím maximální spokojenost
Odkazy fungují, ale musíš si odmazat koncové závorky co k linku nepatří.
Tak zběžně prostudováno, výpadky řeší kondenzátory, přepětí zřejmě nic. Nábojové dynamo dává ve sjezdu klidně 20V, jestli si dobře pamatuji grafy. Taky už tu na ně, myslím, byly odkazy. Prodávané sady obsahující powerbanku samozřejmě lépe vykrývají nedostatek energie při pomalé jízdě a řeší i přepětí. Taky je otázka, jak moc je XPERIA vhodný referenční mobil vzhledem ke své spotřebě a nárokům na nabíjení.
použil jsem regulátor, který zvládá vstup až 40V http://www.gme.cz/lm2940ct-5-to220-p330-097
jen je potřeba dávat pozor, aby to bylo vždy pod zátěží, protože na volno se při vysokých rychlostech může údajně generovat i přes 100V a to se asi spálí hned.
ještě mám nachystaný akumulátor 18650 a jednoduchou nabíječku https://www.fasttech.com/products/1137904, abych mohl místo mobilu připojit světla, jen to všechno dát do nějaké rozumné krabičky
můj mobil asi není ideální referenční model pro současnou dobu, ale mě naprosto vyhovuje (nepotřebuju 6" obludu s 8 jádrovým procesorem a trvale zapnutý data)
asi to bude spíš vlastnost mobilu, než nabíječky, ale nabíjení se zahájí už když jdu vedle kola, takže výpadky při pomalé jízdě se nekonají :)
No, ale je to zásadní informace.
"v pohodě stačí na nabíjení mobilu" je informace taková jaksi neúplná... :-)
Když potom dodáš co jsi dodal, je celkem jasno.
"v pohodě stačí na nabíjení mobilu" - nic takového jsem nepsal, hodil jsem konkrétní zdroj a jak se chová s konkrétním mobilem, nevím co na tom bylo jaksi neúplné?
Časem snad zabuduju nějaký ampérmetr a dodám konkrétní proudy co z toho lezou ale jezdit s multimetrem na řidítkách se mi moc nechce :)
jinak pointa byla, aby to bylo co nejlevnější a i když to má docela nějaké mouchy, tak mám za ani ne 1000 kč kompletní a docela obstojně fungující zdroj energie, který využívá i nízké rychlosti a to mi přijde super.
http://www.dx.com/cs/p/usb-2-0-micro-5pin-flat...
spíš něco takovéhoto http://www.dx.com/cs/p/c20d-3-digit-0-56-led... mám podobný voltmetr na sledování napětí akumulátoru u světel.
Ochranu proti přepětí má LM2940 vestavěnou, při překročení napětí se automaticky vypíná. Takže toho bych se nebál. I když já bych si před něj radši nějakou zenerku dal, už proto, aby mi nabíjení při rychlé jízdě zbytečně nevynechávalo.
Spíš bych se bál přehřívání, ten stabilizátor docela topí. Přišroubování k nějakému kusu kovu bych považoval za základ.
Větrná elektrárna
https://www.youtube.com/watch?v=QwGvKlMBftc
A když na vozík přibalíš i tenhle forichtung, můžeš kombinovat spaní na větrných hůrkách s hlubokými lesy u divokých řek a potoků :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qLrEmjjBbmI
Tak jsem to zkusil natahnout na riditka, drzi to prekvapive dobre. Diky tomu, ze to ma vlastne jen to uchyceni pomoci gumy, je to dost flexibilni a vejde se do toho padlo Z5 i ten Garmin.
Treba pro tu navigaci je to prima, odpadne mi ramova brasnicka s powerbankou. Taky se mi libi, ze kdyz prijedu do mesta, kde ten garmin naviguje yrochu k prdu, protoze jen pipa, muzu si ho vrazit do kapsy a misto toho do futralu narvat mobil a pustit si jinou navigaci, na kterou nemusim furt koukat, ale hlasi mi "za 200 metru odboc doprava"