Testováním životnosti některých komponentů bych se mohl živit, ale třeba máte někdo taky dlouhodobější zkušenosti.
Tyhle brzdy mám dvoje a ty starší z nich, kde mám teprve tak šestou sadu destiček, se čím dál hůř seřizují.
Pevná destička je při brždění vždycky rovnoběžně s kotoučem, to je v pořádku.
Ta pohyblivá leží celou plochou na výsuvné základně, která je ale už tak vyviklaná, že destička nejenom že sedá šikmo při brždění, ale ani v uvolněné poloze není rovně a pokud nemá být chod páky nenormálně dlouhý, tak to pořád drhne.
Na fotkách je vidět, jak destička sedí na základně šikmo a pak jak vypadají obě po vyjmutí. U pohyblivé je nahoře ještě milimetr vrstvy, zatímco dole už zmizel milimetr železa.
Pevná je sjetá dokonale rovně.
Když se rozpěrná pružinka u nových destiček dost dlouho aranžuje, dá se tak dosáhnout rovnoběžnosti při stisku mezi prsty, ale po dobu životnosti destiček to nevydrží, destička má být přece jenom vedená rovně tím pístkem a ne pružinkou.
Má cenu měnit tam nějaké díly, nebo spíš celé brzdy (a to konečně za hydrauliky)?
Přidávám nějaký závěr.
Našel jsem manuál k údržbě, ono se to má občas rozebrat, vyčistit a kupodivu PROMAZAT - to by mě u brzd teda nenapadlo, navíc nepíšou čím.
Právě jak jsem měl za to, že když se to nijak nemaže, tak tam taky nemá co rezavět, tak jsem to při čištění od bahna vždycky pořádně prostříkával vodou.
Trochu orezlé byly akorát ty tři kuličky. Mazivo, pokud tam kdy bylo, tak z něj zbyl tenký černý škraloup.
Teď už je mi aspoň jasnější, jak to uvnitř funguje.
Po vyčištění jsem namazal (jakousi černou vazelínou) kuličkové dráhy, různé vnitřní třecí plochy a nastavovací závity. Ne moc. Po tom všem jdou páčky o něco lehčeji, jenom doufám, že to nezačne vzlínat až na destičky.
Původní problém se ale příliš nezměnil, opotřebení tam je, hlavně u přední brzdy. Musel by se vyměnit hliníkový pístek, co na něm leží destička. Ostatní části jsou z lepšího materiálu, takže dobré a na funkci to zatím nemá vliv.
Od hydraulik mě odrazuje to, že by nebylo kam dát spínač na brzdové světlo, musel by se táhnout další kabel až od páčky. Takhle jde hned od zadní brzdy.
Kromě celé té práce s tím vším, když teď to brzdí víc než dostatečně.
Kdo maže, ten jede. I hydry mažu pravidelně a poměrně často. Třeba bych nemusel, ale zase by nechodily tak stejnoměrně. Prostě v tom prachu a čurbesu (naposled utopené v bahně až nad třmeny) se stává, že pak jeden pístek jde pomalejc než druhej. A jak začne lenošit, druhej maká o to víc a ten línej zatuhne úplně. A je zaděláno na blbý sjíždění, dření, cinkání atd...
Vyhodím desky, přidržím pohyblivej, vymačkám línej, špricnu oba wédéčkem (není asi ideál, ale...), párkrát pohoním dovnitř ven, nasadím desky a jedééém.
Možná, že na ty hydry by šel použít tento spínač:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Musím přiznat, že mě dost překvapuje, že jsi ty brzdy rozebíral až po tolika letech používání a ne rovnou při pořízení :-P
Co se hýbe, to je potřeba mazat. Dokud jsem na Oceláči jezdil pravidelně, rozebíral jsem brzdy každý rok.
Pokud bys chtěl mít lanka a zároveň hydraulické brzdy, existuje varianta - TRP Hy/Rd. Je to celkem dobrý způsob, jak přejít na hydry a nemuset kupovat nové řadící páky, které jsou na silničních kolech dost drahé. Pár známých je má na Cruzbike a jsou s tím spokojení. https://www.trpbrakes.com/category.php...
škoda, že je ta cena taková... kdyby byla tak do dvou tisíc, tak bych o tom přemýšlel (zlobí mě silniční BB5 vzadu, tak bych ji mohl vyměnit za přední BB7, a dopředu dát tu hydru.)
kdyby ti, Radku, stačila MTB BB5, tak bych tu jednu za 400,- měl (+ jednu na náhradní díly bez destiček). Doufal jsem, že se mi ji podaří zkombinovat s tou mojí silniční, ale nějak to nevyšlo. Ale je fakt, že BB7 se nastavuje líp :)