Staci obycejna Cina?
http://naradi.heureka.cz/force-kleste-na-lanka...
Nejlepsi kleste vyrabi KNIPEX:
http://www.naradi-vesely.cz/kleste-stipaci-na...
...nebo specialista na cyklo-naradi PARKTOOL?
http://www.peksport.cz/produkt/parktool-pt-cn...
Nebudu si hrát na odborníka, nicméně na jaře jsem si nějaké takovéto kleště koupil. Nějaké Force, nijak zvlášť drahé. Lanka to štípe líp než kombinačky, a na druhou stranu na to, aby lanko vydrželo deset vteřin neroztřepené, než na ně člověk nasadí koncovku, na to to dostačuje.
Jestli existují ještě nějaké extra super skvělé kleště vyšší třídy, které člověku i utřou zadek nebo tak něco, to fakt netuším.
Zkousel jsem stipaci cinske kleste od Extol(CRAFT i PREMIUM) a nic moc, pak mam klasiku ceske Zbirovia ze Zbirohu a docela slusne mi to lanko smiklo, ale musel jsem zatlacit:)
Problem mam hlavne s bovdenem - ten mi to neupizla:) Ty FORCE kleste ten bovden smiknou a je jeste potom pouzitelny?
Jo, štípal jsem s tím i bowdeny, konkrétně takové ty co mají uvnitř mírně stočený svazek drátů (asi Aligator LY-186 nebo tak něco). Bez problémů. Jak by to bylo s takovým tím starším typem bowdenu co má uvnitř stočený ocelový pásek, to netuším.
Spis mi jde o ten bovden, drive jsem to stipal stipackama, ale mam pocit, ze ted je ten bovden pevnejsi. Byval to placaty vinuty drat a ted je tam jako vyztuz nezapletene lanko.
Bowdeny jsem uřízla pilkou na železo, zahladila pilníčkem a nůžkama na nehty upravila bužírku na konci. Pak jsem šídlem srovnala tu ďurku uprostřed. Lanka cvakla kombinačkama, navlíkla na ně ty čepičky a klešťama to zmáčkla. Speciální kleště mi přiši jako zbytečná investice, často to určitě dělat nebudu.
Zkousel jsem to rano upizlat pilkou na koleni a povedlo se! Nicmene s vysledkem moc spokojen nejsem - zainvestuji do tech klesti. Tobe, ale posilam pochvalu za sikovnost:)
Než se s tím trápit když na to nemáš nářadí, tak není jednodušší se stavit u nějakého servisáka a on tu udělá na počkání za pár korun nebo úplně zdarma když k němu chodíš i s jinými problémy?
..., nevim - asi protoze me ty veci bavi rozebirat a skladat:)
Kolik servisuješ kol a jak často měníš bovdeny? Je hezké že tě to baví, ale chce to taky spočítat, jestli ti to u 1 kola stojí za to pořizovat speciál nářadí.
Když ono je to na mrtvici zjistit večer doma u kola, že nejsi schopný upižlat kousek ohnutého bowdenu a zkrátit lanko aniž ho rozpleteš a zničíš.
Pokud si kola servisuješ sám, tak zrovna tyhle kleště se velice hodí. Nemusí to být ty nejdražší, ale chce to mít doma.
já ti nevím, dřív jsem měl štípačky, do těch jsem pichl bowden a švácl po kleštích kladivem. a fungovalo to :-D
teď mám nějaké levné kleště force snad za 200,- a fungují dobře a s nesrovnatelně větším komfortem.
nehledě na to, že se s tím dají cvakat i dráty, když děláš něco s elektrikou :-)
Driv jsem to delal stejne:) Mel jsem statek, kovadlinu, stare stipacky, kladivo a smiknul jsem i lanko u motorky. Ted v panelaku na plovouci podlaze se dvema prckama, ktery chteji pomahat to musim delat elegantneji:)
Dneska existují dva druhy bowdenů: brzdový, který je pořád z toho vinutého drátu (je ohebnější a snese větší síly), a řadicí, který má drátky podélně (je tužší, takže řazení chodí přesněji, ale zátěž od brzdy by ho asi roztřepila na jednotlivé dráty). Brzdový bowden se dá lehce přeštípnout štípačkami, když se trefí mezi závity. Čelo pak stačí zabrousit do roviny a je to. S řadicím je to horší, klasické štípačky ho rozmačkají stejně jako konec lanka, pokud ho vůbec dokáží přeštípnout. Když jsem ho poprvé instaloval, porcoval jsem ho tenkým kotoučem na brusce. O tom, že existují speciální kleště na bowdeny, jsem dodneška nevěděl - díky za rozšíření obzorů :-).
I na brzdy se už používá podélné vedení drátů. Brzdy pak nejsou "gumový".
Jsem koupila nějakýho aligátora s teflonovou trubičkou na brzdy a je kolem té trubičky stočenej drát obalenej bužírkou.
např.
http://www.kupkolo.cz/bowden-brzdovy-alligator...
Já myslím, že Růženka není na tu modernu dimenzovaná :) :)
jj, gumovým brzdám a pákám už bowden nepomůže. I když alespoň jedna část by mohla nějakým tím procentíčkem pomáhat jinak bídnému systému :-)
Za socíku jsem koupil bowden, teda vlastně kroucený drát, víceméně volně nasunutý do buírky (nějaká úsporná inovace, na to se tehdy hrávalo, za to bývaly prémie). Při zmáčknutí brzdy se harmonika smrskla, případně udělala bouli - a brzdy nebrzdily vůbec.
Mám Super B 4570 a můžu říct, že fungují dobře.
Používám v dílně tyhle
http://naradi.heureka.cz/jagwire-kleste-na...
nastříhaly toho mraky, pořád je střih bez vady, navíc maj v rukojeti hrot na dotvarování okraje vnitřní trubičky v bovdenu, líp se provléká lanko.
Taky urcite rozumne reseni. Ten hrot tam ma Super B 4574 taky: http://www.superbiketool.com/prod4.asp?menu=3...
Na lanka mam pořádný štípačky a na bovdeny flexu s kotoučem na železo. Čímkoli jiným jsme bovden tak akorát rozmačkal a zničil, ale flexa, bovden upnutý ve svěráku v houbičce na nádobí a ideál ...
Ty kleště jsou podstatně menší, operativnější a transportovatelnější než je flexa. Také by se to dalo řezat laserem, nebo vodním paprskem, ale není to úplně šikovné.
Představa toho, že někde na cestách budu měnit bovdeny mě moc neláká. Jo lanko občas rupne, ale tak buď natáhnu nový, na konci ho zamotám a na dojetí dobrý a nebo ty štípačky s sebou vozím.
Flexu má doma kde kdo ... narozdíl od laseru a kupovat si kleště na bovdeny jen proto abych je jednou za dva roky vyměnil, to bych to musel dělat aspoň každej měsíc aby se to nějak vyplatilo, radši i častěji.
No vidíš, já třeba flexu nemám, ale kleště na lanka a bowdeny mám. Každý to máme trochu jinak.
A brzda se zamotaným špinavým kruhem lanka na konci to je tedy opravdu nádhera. Na dojetí jasně dobré, ale u mnohých je to definitivní oprava.
To snad ne, to může omotat izolačkou/izolepou a odstříhat po jednom drátku nůžkama každej :))
Neznám rodinu, kde by se aspoň jedny tupý nůžky nenašly.
No já taky bovdeny měnit nikde na cestě nechtěl, ale jak jsem už psal v tématu K24. Když mi prasklo lanko k přehazce a zjistil jsem, že v původní délce náhradní v okolí prostě neseženu, byl jsem nakonec velica rád, když se našel dobrodinec s pořádnýma kleštěma, kterým šlo můj bovden zkrátit. Že to s malýma klešťičkama nemá smysl ani zkoušet, jsem si pamatoval už od minule... :-)
Mám originální Shimano
http://www.supshop.cz/shimano-kleste-tl-ct12/
servisuji osm kol, z nichž některá jezdí i deset tisíc ročně a bez funkčních kleští by mě servis nebavil se všemi důsledky pro provozuschopnost bicyklů. Každou vyjížďkou opotřebovávané bowdeny a lanka jsou základ, u nichž začíná pravidelná kontrola stavu i řešení problémů s oběma brzdami, přesmykačem či přehazkou. V servisu Vám raději prodají nový šaltr o třídu výš, než byl původní, až přijdete se stížností na nepřesné řazení, než aby resuscitovali bowdeny s lanky, to musíte sami. Kolikrát slyšíte od nezkušených cyklistů, že jim blbne přesmykač, šaltr, brzdy dřou, nebo jdou ztěžka, ale nikdy nepřijdou s podezřením na bowdeny a lanka.
Tak to je :-)
Až když jsem při řazení na přesmykači koukal jak pomalinku leze dolů, místo aby skočil a klupnul do řetězu, došlo mi že je něco špatně. Po výměně bowdenů a lanek jsem pochopil, že i zde je potřeba občas něco vyměnit. A kleště jsou pohodlnější než bruska. I když bruskou to jde taky.
Tak jsem si konecne koupil kleste - SUPER B TB-4574 a jsem spokojeny:)
Uz jsem s tim zkusil strihnou bovden(5x) a nebo lanko(10x). Vysledek je super - cisty rez:) Lanko se netrepi a hrot na bovden pomuze. Upozorneni: jsou to male klesticky 125mm - divim se, ze to zvladnou. Do dilny cykloobchodu bych doporucil nejake vetsi 150mm nebo 190mm(..., ale tezko se to zjistuje). Na cestovani jsou naopak idealni. Poznamka pro cyklistky: je na ne potreba pochopitelne o trochu vetsi sila.
Aha. Takže když po normálních štípačkách musím bouchnout kladivem, bo to rukou tak nezmáčknu, tak tyhle by byly jen na jedno použití :)))
Ta sila neni zase tak velka, asi jako kdyz oteviras marmeladu:) Vsem vrele doporucuji, alespon vyzkuset - je to lepsi nez se zda. Ja jsem nadsenim rozstihal stare lanko na 100ks a pak i to nove - POZOR: je to navykove.
:-) Bacha na to, ani ty nejlepší a nejdražší kleště nejsou věčné a tupí se. Natož ty levnější. Tak aby sis jejich "kapacitu" nevyplácal na tuhle lankovou onanii :-))
...ne, ted vazne:) Nejsou to kleste za 50,- 100,- 200,-, ktere jsem zkousel pred tim, ale za 400,- a na tom strihu a materialu je to snad videt. Oproti FORCE jsou z jednoho kusu. Na cestach ocenim, ze jsou male, umi krimplovat koncovky a maji trn - nemusim sebou brat dalsi kleste a sidlo. Delat to na dovolene, neni uplne idealni, ale mam sebou "male" auto, v aute "maly" kufr a v kufru zakladni cyklo-naradi + "maly" stojan + velkou pumpu:) Behem nejakeho destiveho dne se vrhnu na jedno ze ctyr kol a zbavim se "restu", na ktere jsem nemel cely rok doma cas:)
Taky mám kleště solidnější. Ale fakt jim každý střih odebírá z ostrosti. Lanko není perník. Nejde samozřejmě o pár střihů, na to je to stavěný. Naporcovat ale pár lanek nebo bowdenů na žížalky už se na břitu ale může podepsat. I profi nářadí se musí brousit, pokud to vůbec jde, nebo se to vyplatí.
Mobilní dílnu i sysláty spotřebáku taky sebou na delší akce tahám :-)
Zajímavý. Na fotkách na netu vypadaj ty kleště valikostně podobný. (Jag i Sub)
..., abych nemystifikoval. Kdyz v tvem pripade je delka celych klesti 180cm, tak u mne je to 140cm. Predtim jsem meril jen paku:)
Pákovky jak chlap? Nebylo by lepší pořídit si hydraulické?
Používám běžné štípačky nebo skládací kleště. Lanko předtím v místě budoucího přeštípnutí několikrát omotám lepící páskou, aby se netřepilo a nežvýkalo. Když nemám koncovku, nechám tu omotávku. Štípu uprostřed omotaného místa.
Taky jsem chtěl koupit speciály, jenomže když pak měním v terénu, tak bych je s sebou stejně nevezl. Skládací kleště (kombinačky) ale vozím stále a pásku taky. Takže je to takové samo domo, ale funkční. Ta omotávka pomůže, když nejsou štípačky ve 100% stavu, tedy mají vůli a mají snahu žvýkat.
Já lanka upaluji svařováním. Není to sice bikerské, ale netřepí se i bez koncovky.
Můžu potvrdit, už jsem to taky prakticky vyzkoušel a funguje to. Nerezová elektroda, jeden krátký prsk a je to.