Ahoj,
koupil jsem si na jezdeni do prace starsi kolo (asi dlouho nejezdilo) a predni vidlice se zda, ze jde na doraz. Oznacena je CAPA T6 RST, jak vypada je videt na prilozenych obrazcich. Mohl by mi nekdo poradit, jestli se jedna o vzduchovou, nebo prozinovou vidlici a pripadne jak ji uvest do provozuschopneho stavu?
(sorry za laickej dotaz, na kole moc nejezdim a tohle je moje prvni kolo s odpruzenou predni vidlici)..
Diky
Stan
Pružinovka. Na doraz znamená co ? Že nasedneš a ona se úplně zamáčkne? Nebo že se ani nehne ?
Jestli jí chceš nějak prospět, tak shoď lanko od brzdy a vyndej kolo. Zespod je v každé noze inbus šroub. Vyšroubuj a nohy vycukni. Uvidíš, jestli je tam pružina v pořádku, jestli není nějak pokroucená nebo zlomená a taky jestli je tam čistá vazelína - nebo černý mazut, případně kostka margarínu. Humus oškrabat, otřít, namáznout vazelínou, nasadit zpátky. Jestli není nic viditelně odřeného a jestli po složení nemá vidlice znatelné vůle v nohách, tak jezdi. Pokud je něco víc poškozeného, nebo jsou tam větší vůle, případně nějaká vydojená pružina, hoď vidli po psovi a kup novou. Tyhle se nerepasují, koupí se za tisícovku nové.
Ty inbusy povol a klepni do nich paličkou. Pak teprv vyšroubuj úplně.
Pokračuj dle rondova návodu ...
Tim na doraz bylo mysleno, ze kdyz na kolo sednu, tak vydlice zajede dovnitr a temer nepruzi. Nebylucuju ani fakt, ze bude jedna z pruzin praskla. Kupoval jsem kolo od nejakeho mladeho kluka a ten mi tvrdil, ze se tam dava olej, tak mel koukam o jeji funkcionalite podobnej prehled jako ja ;o)
Na doraz? Pokud je všechno ostatní, podle rad kolegů, v pořádku, tak asi budeš vážit víc než na co jsou stavěny pružiny ;-) Do tohohle vehiklu tady asi ale těžko seženeš tvrdší, nehledě k tomu, že to vyjde skoro na polovinu ceny fungl nové vidle v téhle kategorii...
Mas pravdu, se svejma 95 kilama jsem opravdu hrosik:o)
Tak to zase není váha, která by měla pružiny stlačit na doraz.
U normální vidle ne, ale tyhle levné RST snad mívaly defaultně péra tak do 80kg, pak se už musela vyměnit za tvrdší...
Nebo řešení jak u staré dobré Dacie. Do měkkých pér dát jeden až dva tenisáky a hnedle bylo pneumatické pérování. A u stotřicítky jsem taky dělal podložky pod péra, abych netahal vejfuk po zemi.
A o kolik se to dalo tou podložkou zvednout? 2..3 cm?