Dělají se různé, třeba takové
http://www.podlesak.cz/Privesy_Detail_16_22.html
nebo i pro více kol.
Také není problém na běžný vozík vyrobit nástavbu s nosičem kol.
Ahoj, ja pouzivam dva privesne voziky an prevoz bicyklov. Bicykle su umksiestene kolmo na smer jazdy. Vo voziku, ktory ma loznu plochu 2x1,5 m mam ulozenych 7 bicyklov. Ukladame ich tak, ze vyberieme predne koleso a vidlicu uchytime do pripravenych drziakov. Vyhoda je, ze ak uchytim vidlicu do drziaku, bicykle stoji,a le da sa hybat so zadnym kolesom a aj z celym bicyklom. Bicykle su ottiz dost natesno a tak je treba s nimi rozne manevrovat (napr s pedalmi a tym padom aj so zadnym kolesom). Viac je vidno na obrazkoch.
Máš to někde uchycený za rám?
vsetko je to uroben samodomo. Mam kovovy ram, ktory presne pasuje do vozika a je vysoky ako bocnice. Ten som aj ucytaval do podlahy, ale v poslednom case sa mi to uz nechce robit. Na bocnice su pripevnene tie pripravky na uchytenie vidly(tam su vlastne rychloupinaky na nejakej trubke, ktora imituje osku bicykla).
tento vozik uz vozim od roku 2004, zatial som s tym nemal ziadny problem. Len som po case zistil, ze tie pripravky na upnutie vidly som urobil kratke a nevojde tam vidla z kotucovymi brzdami. Tak som si dal dva pripravky prerobit. Inak nalozeny vozik vyzera ako kopa srotu, ale funguje celkom v pohode.
Jestli tam nemáš uchycení za rám, tak bych do toho svoje kolo, pokud by to nebyla zimní plečka u které mi už nezáleží na rámu, nedal.
Tož za rám to drží ve vidlici, ne? Zdá se, že jim to funguje, akorát mi napadlo, jestli není proti předpisům, že přes obrys vozíku vyčuhují poměrně ostré věci (řidítka, brzdové páčky), ale asi to policajtům takhle nevadí.
Dělají se takové střešní, ale ty mají kola podélně. Příčné uchycení, podle mého, torzně namáhá rám víc než co bych považoval za přijatelné.
Tož ty seš asi zvyklej kalit do Alp stotřicet, ale oni s tím zas tak rychle asi nejezdí, hlavně když jim to funguje.
Bicykle za ram sme nechceli chytat prave preto, ze aj po uchyteni potrebujem s bicyklami este hybat (su naozaj nahusto). Zatial som nepocitoval potrebu este nejako zvlast chytat aj ram. Ale asi by nebol problem chytit to nejako zvrchu, tak ako sa chytaju ramy na nosicoch, ktore sa davaju na tazne zariadenie.
Vozik ma obmedzenu rychlost na 80km/h, ale do stovky este jazdime. Zatial v pohode, a to sme presli niekolko krat dialnicu z Brna do Prahy, teda tankodrom. Horsia cesta sa neda ani vymysliet :-)
Ale jo, do trenažéru taky můžeš upnout jednici. Rám se nerozpadne, jen holt časem ztratí tuhost. Nikdo soudnej to nedělá.
Teda nevím, kolik toho víš o materiálech, ale že by to mělo ztrácet tuhost lehkým namáháním jsem ještě neslyšela. Pokud to nepřekročí mez pružnosti, tak se s tím nestane vůbec nic a to určitě při takovémto namáhání nepřekročí. To spíš, jedná-li se o hliníkové rámy, zestárne časem a ztratí to i to nic z pružnosti, co to má.
Jenže tohle není žádné lehké namáhání, je tam páka přes půl metru a velká setrvačnost. Když s tím přejedeš přes hup, tak to je dost pecka.
Zkus si rám upnout podobným způsobem, pak do něj začni z boku kopat. Můžeš věřit, že se mu nic nestane...
Pamatuješ ty vytahovací antény na autech? :))
Nebo ty klacíky s praporkama?
Kdyby to mělo tak málo vydržet, tak tě to ani nepovozí, děláš, jak kdyby to bylo z papundeklu, se tomu tak maximálně můžou vytřepat nějaký šroubky. Si představ, že taková plachta na náklaďáku drží na pár šprušlích zasunutejch do bočnice...
Třeba něco takového - viz obrázek....
Horní deska je uložena na otočných pantech, vejde se tam 12 kol. Pod deskou vozíme brašny apod. Vše je domácí výroba.
To vypadá luxusně, ještě nějaká šikovná plachta a je to dokonalé, jednoduché a účelné a bez nějakého částečného rozebírání.
Tento sposob vyuzitia privesneho vozika na bicykle sa pouziva casto. Trochu je problem, ze ked su nosice blizko seba, niekedy pedale vedlajsieho bicykla zavadzaju nosicu. Ale je to jednoduche riesenie a ucelne.
vypadá to velmi dobře, ale co na to říkají policajti? to že to přesahujea pod.
Myslíš, že to přesahuje víc než může?
Mě se nezdá, ale fotka může zkreslovat.
S policií zatím nikdy nebyl problém. A to se s tím vozíkem cestuje i do zahraničí.
A kontrolovali to někdy, když se nad tím zamyslím co by to mohlo udělat při kolizi či prudkém zastavení, to uchycení desky máte doufám řádně ošefované - setrvačnost je sviňa.
Nám se jedno kolo vejde do káry napříč z rohu do rohu. Nosič je pak přišroubován do podlahy.
Výše uvedené řešení je dokonalejší a technický problém ani legislativní v něm nevidím. Vozík je určen k převážení nákladu, který je třeba bezpečně ukotvit. Jak to ukotvit už zákon neřeší. Jaký je rozdíl mezi řešením viz výše a sekačkou nebo míchačkou v káře?
Rozdíl bych viděl že míchačka je ve vozíku a tam dále zapevněna, kdežto ta deska na vozíku by mohla být chápána jako další nástavba vozíku a teprve na ní je kolo uchyceno, čili kolo není uchyceno k vozíku ale k desce, vzhledem k tomu že na autí musí být kdeco homologované tak by jednou mohli narazit na aktivní hlídku.
Až se to stane dám Ti vědět :-)
Netřeba, já jen jestli jste s touto možností počítali(kontrolou) a poptali, aby pak na cestě nebylo překvapení. Já se na takové provedení nechystám, ale třeba je tady někdo kdo ano a jestli je s tím spojená nějaká legislativa.
Pokud je ta deska pevně uchycena k vozíku (ne gumicukem), tak nemůže být žádný problém. Deska se nesmí vyvracet. Pevnost a způsob uchycení je na odpovědnosti provozovatele.
Než vyvracení měl bych obavy s ustřelení při čelním nárazu, plně naložené to může mít do 200Kg a rána zepředu a pak následně rána zezadu posádce moc šancí nedá, ale to mají snad vymyšlené aby to něco vydrželo. I přes určitá rizika se mi to líbí, účelné a pohodlné.
Este by som sa rad spytal, aka je lozna plocha toho voziku. 12 bicyklov znamena dva za sebou a to je cca 4 metre. 6 vedla seba by som si vedel predstavit na 2 metroch sirky (40cm medzery medzi bicyklami).