Zdravíčko. Před časem jsem zakoupil asi 3 roky staré kolo Univega, kompletně osazeno SLX. Kolo je z celkového hlediska v pěkném stavu, ale mám tu dvě drobnosti a prosím o radu.
Při jízdě vše OK, zadní brzda OK, ale při brždění předním kotoučem je slyšet nějaké švitoření. Nemám na mysli, že se kotouč nějak dotýká a "cinká / smýká" se. Mám spíš na mysli takové doslova švitoření, bublání, takový kapalinový zvuk. Brzda brzdí perfektně, jen je toto slyšet a zezadu to slyšet není. Čím vyšší rychlost a větší stisk, tím je zvuk hlasitější.
Má někdo tušení, co to může být, zda je to na samoopravu nebo raději profíkovi (já se za něj nepovažuji, výměna komponent u běžného staršího kola ano, ale toto je na mě moc), nebo je to normální...?
Díky za tipy a rady, co vlastně případně v servisu požadovat, aby si nevymysleli bůhvíjaké operace.
Když zmáčkneš brzdu na stojícím kole, páka se nepropadá, nepruží, kolo se zašlajfuje ?
Za jízdy je ten zvuk při přibrzďování, nebo až při ostrém brzdění ?
Co destičky, jsou v pořádku, nesjeté ?
"podivný" zvuk můžou vydávat destičky o díry v brzdné ploše kotouče. Pokud by to bylo ono, není na závadu. A od zadního bys to akorát tak dobře neslyšel.
Když na stojícím kole zmáčknu brzdu, tak drží pevně.
Při jízdě ten zvuk začíná u přibržďování (zvuk je tišší) a při ostrém brždění je slyšet taky, jen o něco silněji.
Od zadního kola tento problém nevnímám ani když jsem se na to zaměřil, takže zbývá zkontrolovat ty přední destičky. Měly by být logicky mnohem víc sjeté než ty zadní. Kotouče jsou stejně velké vpředu/vzadu (jsou stejné), tak by opotřebované destičky mohly mít vliv.
Vyndej desky, okoukni, aby to fakt nebyl plech na plech. A i kdyby byly dobrý, zkus tam dát nový (starý nech jako náhradní) a poznáš, jestli tohle bude mít vliv. Mohly někde dostat větší záběr (nebo nabrat nějaký bordel), "zesklovatět" povrch, a než se zas ošoupe, může změnit zvuky při styku s kotoučem. Přes ty chladící díry to umí občas ševelit.
Každej pěje chválu na kotoučovky, ale všude čtu jen o problémech - kroucení předního kola, vidlice, kotouče, pískání, švitoření, zavzdušnění a bůhvíco ještě....Zlatý véčka! :-)
do prvního většího marastu :-D mám na kole oboje a kdyby šla dát dozadu kotoučovka, tak už je tam. A to tam mám avid single digit7
S mizernejma véčkama budou problémy obdobně jako s mizernýma koutočovkama.
Mám dost obyčejné a žádné problémy.
Naprostý souhlas, kotoučovky mně vydržely na kole týden a už nikdy více.
S véčkama naprostá spokojenost, dokáži zablokovat na fleku.
Hele jako ale to je asi úplně normální, děrovaný kotouč prostě při brzdění bublá a švitoří, to je krásný popis toho zvuku.
Hodně se to liší od skřípavého kvílení véček při razantním brzdění a dost lidí to asi pořád znervozňuje :)