Hodí se toto kolo pro ženu?http://www.prodejkol.cz/kellys-cliff-40-shadow... Nechápu rozlišení na dámská a pánský rám, pokud nejde o na první pohled dámské kolo př kellys clea 40 shadow gold. Jde mi o to, že nechci na kole sedět jako na židli ale trochu dopředu. Sedlo bych si vyměnila za dámské. Děkuji
....záleží na tem, jak máš dlouhé nohy a jak nastupuješ. Jestli jezdíš v kraťasoch a nasedáš zezadu jak chlapi, tak je to fuk kde je horní rám.trubka (sedlo si za dámské nech vyměnit při koupi, pokud nebude na kole)- důležitá je vel. rámu(výška sedl. trubky a vzdálenost sedla od hlavy) a ta se určuje podle délky noh a trupu- doladit se to dá představcem (v kostce pro laika). Poradit by měli v odb. prodejně/servise kol.
Podle toho, co jsem se dočetla, tak ženy potřebují jiný rám, bo maj delší nohy a kratší trup jak muž stejné výšky.
Anglicky psaných textů na toto téma lze dohledat dost.
Např:
http://www.myra-simon.com/bike/womens-fit.html
http://productreviewbd.com/how-to-choose-women...
Dle těchtoparametrů se tedy řadím mezi muže :-D
Nevím, já už jsem na to přišla, že mi klasický rám nesedí a je mi dlouhý. Hodinu se na tom dá šlapat, ale pět hodin v kuse ne. Na dámském kole to vydržím. Z těch různých článků jsem vyrozumněla, že u dámsky krátkého rámu je problém s velkýma kolama. Řeší se to vyšším středem (případ mojí Author Visty), prohýbáním přední trubky, případně menšíma kolama. Ten vyšší střed není tak hroznej, ale každopádně to má vliv na stabilitu, máš výš těžiště, a když k tomu naložím na nosič dvacet kilo, tak je to po silnici o hubu, vír od náklaďáku s tebou pěkně zacvičí.
Hele, pokud nemáš nějaké zdravotní potíže s bederkou apod., tak je celkem jedno, jestli si vybereš dámský nebo pánský rám.
Dámský akorát poskytuje trošku větší "komfort" pro ženskou postavu, protože je kratší.
Pro tebe je prioritně nejdůležitější zvolit si vhodnou velikost kola vůči postavě. Volba zda pánský nebo dámský rám je až druhořadá záležitost.
Takže začni tou velikostí a pak řeš další.
Však se na to podívej. Nahoře jsou tři pánský rámy, čtvrtý je krátký dámský a poslední je krátký s malejma kolama.
Všimni si výšky středu u těch pánskejch a u toho dámského. Kdybys na ten dámskej dala vodorovnou horní trubku, tak si nad ňu nestoupneš, proto maj dámský rámy s velkejma kolama a vyšším středem horní trubku sníženou, to není jen kvůli nasedání...
A co sportovní kola pro ženy, ty mají také snížené trubky?
Šmarjá, já si asi teda pořídil dámský kolo !
(šíříš bludy jako vobludy :-)))
Na takovýhle rachotině si na mě troufalo včera takový vychrtlo v kopci v Jirčanech.
V pase měl asi jako ja kolem stehna a ze nastup. Tak jsem zaradil velkej vepredu a ujel mu, za rohem jsem se pak schoval a chytal dech....
Kdybys měl pořádnou pumpičku, tak jsi mu jí mohl strčit do předního kola, nebo ho s ní alespoň přetáhnout po zádech. Ale ty jsi si na veterána přidělal takovou tu ošklivou malou moderní. Tak holt musíš makat :D
Pujdu do toho moderně, vybavim se na elektrošoky...
To jako menší celá jízdní kola nebo myslíš, že mají menší přední a zadní kolo, nebo jen jedno z nich, které?
A co třeba horská kola, tam to mají s trubkou a velikostí kola jak?
Přečti si tu Simon o trochu dál, než jen první obrazovku, je potřeba rolovat myší i níž, ten text je dost dlouhej a zajímavej.
http://www.myra-simon.com/bike/womens-fit.html
Já nevím na čem ženský závodí.
No a jak to je teda s velikostí, mají menší kola nebo nemají? A jen jedno nebo obě?
Ty si fakt někde viděla v prodejně kola dělená na pánská velikost a dámská velikost? Já viděl vždycky jen kola s nějakou velikostí a rozměry.
Když nevíš na čem závodí, tak proč sem cpeš obrázek závodnic a prohlášením, že mají menší kola?
Hele, ale ony jsou dneska už opravdu typy kol ve verzi dámská/pánská.
U GT, na kterém jezdím, je to zejména v délce rámu.
Osobně jsem tehdy u svého kola vybírala z možností pánské M, dámské L a M. Rozdílná byla hlavně ta délka a nejlíp mi nakonec sedlo dámské M, které mám.
Někdy i ten cenťák nebo dva dělají s komfortem posezu divy...
Ale jak už tady bylo několikrát psáno, je to jen takové hrubé třídění. Protože je i fůra ženských s kratšíma nohama a nemálo chapů-pavouků.
Ale dyť jo. Já si to svoje kolo také nevybrala kvůli tomu, že je ve verzi "dámské", ale protože mi zkrátka sedlo nejlíp. Asi to z mého příspěvku nevyplynulo.
Navíc jinde tady píšu, že si prioritně musí dotyčná ujasnit, jakou vlastně velikost kola chce a až pak laborovat, jaký typ a verzi.
Třídění na dámská/pánská jen nabízí větší možnost výběru toho nejvhodnějšího rámu vůči vlastnímu tělu.
Ale vlastně, viděl jsem dost jednoznačně dámská kola, i když s klasickou horní štanglí. Ale perleťově bílá s růžovýma kytičkama :-)
Jj, některá jsou i takto odlišená...
Ovšem proč by na takovém kole nemohl jezdit i muž?!? :o)))
Ale bošinku, málem bych zapomněl :-)
Tak ne, teď jsem koukal - Kluci Na Kole kytičky nemají
Kola těchto kluků se poznají podle toho, že nemají sedlo, pouze sedlovku.
....to jsi se splet- myslíš verzi pro ženy, né? :-)))
A navíc, zřejmě šlo pouze o sedlovou trubku, jako jsme mívali na Favoritech, nikoliv sedlovka, ale trubka, na ní přišroubovaná sedlovka, a pak teprve sedlo....
Tož s tím číslováním si nejsem tak jistá. Moje kolo má klasický dámský rám a prodávaj ho ve velikostech 17 a 19.
Psal jsem například. Také to může být opačně nebo i úplně jinak. Smysl tvrzení byl, že to rozdělení na dámské a pánské se hlavně hodí prodejcům kol a je v podstatě umělé. Je třeba hledat rám odpovídající fyzickým proporcím daného jednotlivce a doplnit ho sedlem opět odpovídajícím fyzickým proporcím daného jednotlivce. To platí, pokud ta žena ovládá kolo stejně jako muž, což není nijak obtížné. Pokud se bojí, či chce jezdit v dlouhé sukni, tak si musí koupit lomený dámský rám a zadní kolo opatřit síťkou.
když zakladatelka si o nás myslí, že plkáme, tak svůj příspěvek přilepím sem. já toužila po "dámském" kole, ale vzhledem ke své výšce a dlouhým nohám jsem ho mít nemohla :-), takže mám opět 19" rám se sníženou trubkou, možná Author nabízí kola dámská i v těch větších velikostech, ale to jsem zrovna nechtěla. u silničního je to možná jinak, ale kdysi dávno jsem jezdila na silničním pánském, favorit, neb jiné kolo nebylo a ani jsem tenkrát netušila, že jsou i kola dámská :-)
....já jsem neutrál- ale asi to není tak. Potkávám dost žen i mladých dívek s "nízkým podvozkem"(krátkýma nohama) a rámy jsouděleny na kratší/delší a nižší/vyšší plus kombinace, takže se dá vybrat. Typicky "ženské" jsou u městských kol- bez horní rám. trubky.
Takže si tu zase pomateně každý plácá to svoje. Zde typické. Jestli jste si nevsimli, ptám se na konkrétní věc u konkrétního kola.
Vyber si kolo růžový barvy, s kazetou a převodníky z tvrzené oceli, odolnou přehazkou a přesmykačem, pohodlným sedlem a gripy, se stojánkem. Kup si k tomu hadry, které ti ke kolu budou ladit. Rám vyber takový, aby se na něm pavoukům blbě dělaly pavučiny a víc neřeš...
Myslíš, že plácá?
Když se tady plácá, tak proč se ptáš na nějaké rady, když tě plácání nezajímá a obtěžuje.
Odpověď na konkrétní věc u konkrétního kola:
1/Ano, toto kolo se hodí i pro ženu
2/To jak budeš na kole sedět záleží hlavně na tobě
Každé kolo pro dospělé je pro obě pohlaví- nerozlišuje se to už jako dřív(dámské-bez hor.rám.trubky), ale podle fyzických rozměrů majitele mají rozměr i rámy. Jsou muži i ženy s krátkýma nohama a delším trupem a naopak- podle toho se vybírá velikost rámu. To, co píše bara2 si možná někde přečetla, ale je to v podstatě nesmysl. V každé solidní prodejně/servisu ti poradí.....
:)
http://totalwomenscycling.com/road-cycling...
....to co píší,platí nejen pro ženy. Jediný rozdíl mezi mužskou a ženskou stavbou těla z hlediska výběru kola je u řídítek, sedla a převodů. Pokud jde o stavbu rámu, ten se přizůsobuje tělesným proporcím (nohy, ruce, trup). Uveď sama, které tyto rozměry jsou specifické JEN pro ženu.
Tahle fotka není tajná, už tady kdysi byla. Jako ilustrační foto je dost vypovídající. Výšku sedla bychom asi měli plus mínus stejnou, myslíš, že bys rozdíl v délce rámu vykompenzoval posunutím sedla a představcem?
Kdybys jim stáhla trencle, tak bys zjistila, jak jim ty srandačáry jdou pod a nad vercajkem :-))
Myslíš, že tu ruku má opřenou ve výši přirození? Já bych to typla na ten vrch pánevního oblouku...
Poměr nohou a těla nemusí mít stejný, ale ten v modrém má rozkrok o dost výš, než je ta čára. Ty široký šortky dost zkreslujou.
Tak ještě raz, žlutá čára je vrchol pánevního oblouku té vlevo. Jednak je to vidět na záhybu trička a druhak jsem schopna si to ověřit, přesně ve výši důlku na lokti :))
...určovat tělesné partie dvou různých váhových kategorií podle fotky v oblečeném stavu je stejné, jako porovnávat dva přístroje v krabici- možeš jen odhadovat, ke skutečnosti se ani nepřiblížíš, takže tato diskuse je vlastně o ničom a proto ju skončime...;-)
Jasně, že obrázek byl jen taková ilustrace, která až tak moc neprokazuje. Ale ty rozdíly mezi pohlavími v poměrech částí těla opravdu antropometricky zdokumentovány jsou, byť jde samozřejmě o statistiku a jednotlivé odchylky jsou možné. (Podobně jako Báře sedí lépe pánské kalhoty, ale přesto se konfekčně šijí pánské s jinými poměry než dámské a těch lidí, co si to potřebují kupovat opačně, je jen málo.)
Takže by se to dalo asi zobecnit, že jsou v běžné konfekci kola "statisticky" dámská a "statisticky" pánská. Nic moc vyloženě speciálního se za tím hledat nedá (kromě některých barviček a obrázků, vzácně)
Kolům na rozdíl od kalhot, fakt nerozumím (a u leha je to trochu jinak), ale právě si myslím, že ta stavba by se lišit měla podle těch "statistických" rozdílů. Především rozdílu v poměru délky trupu a nohou.
Kdysi jsem dávala bráchovi svůj starý rotoped, protože se na něm fakt šlapat nedalo. Měla jsem pocit, že je to dětská velikost, i při sedle vytaženém na max jsem šlapala s úplně pokrčenýma nohama. A můj o něco vyšší bratr si sedlo ještě dával o pozici níž...
Však jo. OZevšeobecnit se ty velikostní a proporční rozdíly dají - ale v nějakém procentu se to bude potkávat nebo prolínat. Takže nejde určit pevná hranice, kam až je pánské a odkud je dámské. A že prostě z nějakého důvodu nějaké dámské kolo je nevhodné pro všechny muže, i s netypickou postavou - a naopak.
....to možná platilo před desti lety a víc. Když dneska vidím běžně dívky s botama č.7 a 8(kdysi běžná pánská velikost) a výškou 170cm a víc, některé s dlouhýma nohama, jiné s "nízkým podvozkem" a chlapce jim rovné,tak si myslím, že se o nějakých tělesných rozdílech ve stavbě těla nedá mluvit už ani v bocích. Potkat dívku či ženu do 30-ti s "klasickými boky a zadkem"je vzácnost- buď mají nadváhu, nebo jsou vychrtlé s "chlapskou prdelkou". Jediný rozdíl je už jen v ramenou a i ten pomalu mizí dnešním živ. stylem chlapců, takže nějaké statistiky jsou jen statistiky,ale kolo bych si podle nich nekupoval.
....jak vidíš, je různá stavba těla u mužů (fotka není směrodatná- nemají stejnou výšku, proto rozdíly v proporcích).Zrovna tak tam mohou stát dvě ženy podobných "váhových" kategorií- těm bys to kompenzovala jak? Pokud jde o takovéto "extrémy"(krátké nohy/dlouhý trup a naopak) a nenajde se vhodný rám seriový,je lepší si ho nechat postavit "na míru" než se trápit. Představcem se něco kompenzovat dá, ale posunem sedla vzad se ti bude hůř šlapat (naruší se dráha "osa pedálu ve vod. poloze vpřed/kloub palce/kolenní kloub).
Dívej se zejména po kole a nikoliv po tom zda je dámské nebo pánské. Ona se totiž ta kola liší zejména barvou a tanečky, které kolem toho dělají prodejci. Přitom je to zcela umělé rozlišení. I muži jsou menší postavy s drobnější "ženskou" kostrou. I pro ty se staví rámy. Pokud ti to kolo vyhovuje posedem, cenou, vybavením a líbí se ti, tak ho kup a neřeš přiřazení pánské x dámské. Až vyjedeš z krámu, tak na to nikdo ani nevzdechne a nikdo to nepozná. Ale určitě si vyber dámské širší sedlo, třeba i sportovní. To ti každý prodejce rád vymění.
Pokud máš spíš pánské míry, tak si vyber určitě to kolo vlevo. Do rámu se ti vejde aspoň láhev na vodu a třeba i nějaká brašnička. Posez lze upravit sedlem, nastavitelným (otočným) představcem.
Ty jo, ani nevíš, jak mi stouplo sebevědomí :)
V dámský konfekci jsem se nikdy neoblíkla, když jsou gatě akorát dlouhý, na prdeli a přes boky mi to plandá a dělá balóny, v pase to nejde dopnout a musím jít do pánskýho oddělení koupit nějaký chlapecký džíny.
Du koupit košilu do dámskýho, a když je to v ramenách dobrý, má to rukávy o pět čísel kratší, než potřebuju, a nedopnu to přes hrudník, ač šprndu ani na tak malý číslo nedělaj. Tak koupím kluckou košilu, ta mě aspoň sedne v ramenách, rukávama i kolem hrudníku a co dole přečnívá, zastrčím do gatí, a netáhne mi na cemr.
Já z toho mám málem mindrák, ale jak to tady čtu, jsou na tom zřejmě místní ženský ještě mnohem hůř, mně aspoň rozměrově sedí dámský kolo :))
...právě proto, že každý má stavbu těla jinou, je volovina dělit kola na dámský a pánský- důležitý jsou míry jak rámu, tak těla a prd záleží na pohlaví.....
Mně teda na pohlaví záleží, nehodlám jej ani v budoucnu měnit..;-)
...tak si jej chraň víc jak kolo !!!! ;-)
A co takhle konečně sedět přepychově bez bolesti zad, zadku, za krkem, zápěstí a nohou.
www.stercl.cz
sekce tříkolky
Přestože již několik let jezdím na lehokole, tak o sedlech a klasických kolech také něco vím.
Takže stručně. Pokud jste už matka, která nerodila císařem, tak doporučuji vyzkoušet dámské sedlo. Pokud matka nejste, tak Vám bude klidně vyhovovat sedlo pánské. Píšete, te nechcete sedět jako na židli, stačí použít krček o délce 7 cm. Řídítka byste měla mít na šířku ramen - ninimálně. Já jezdil na horáku 120 cm vlaštovky, ale Vám budou stačit přímá řídítka s ergonomickými gripy a rohy.
To je má rada. S pozdravem větru v zádech Mio