Aleš chtěl vidět, jak ten obraz v elektronickém zrcátku vypadá v reálném provozu. Udělal jsem záznam z průjezdu magistrálou. Připomínám, že sobota, 14 hodin, provoz byl minimální.
https://youtu.be/6xSu6_8ivJ0
Je docela patrné, že vozovka na přemostění nádraží Střed to má za sebou...
Tak ti nevím, ale buď se ti vysunuje zadní kolo nebo kamerka nedrží v nastavené poloze...
Neutáhnul jsem pořádně ten šroub, jak to drncalo, nakláněla se dolů.
Stačí víc utáhnout, tam problém není.
Je potřeba ale upozornit, že takhle ideální obrázek já nevidím. Koukám na displej, který má své odlesky, takže reálná viditelnost je horší.
Přesto, pro potřeby zrcátka, postačující.
Chyby v přenosu, nebo nějaké zpoždění, díky kabelovému připojení jsem zatím nezaznamenal.
Zásadním limitem pro užití je nesmírná žravost toho displeje, zvlášté, když za slunečného počasí je potřeba nastavit jas na maximum. S mým aparátkem vydrží 3 hodiny a šlus.
Dobíjení za jízdy se snažím (zatím neúspěšně) řešit. Ale i když tohle vyřeším, tak při celodenní cestě bude potřebovat 12000 powerbanku. Samozřejmě lze uspořit vypínáním displeje na těch cyklocestách popř. okreskách bez provozu.
Další možností úspory je povypínat všechny funkce telefonu, a nechat jej jen jako displej, ale k čemu pak vozit foun?
Takže reálné využití vidím na kratší vzdálenosti ve městech.
Jo, do města na krátký vzdáenosti. Na dlouhý cesty bych preferovala jednoduchou mechaniku a bytelný obyč zrcátko. Ono je kolem té elektroniky dost lítačka, dobíjení, hlídat spotřebu, když se to rozbije, tak není tak jednoduchý to opravit, pokud to zrovna nemáš jako hobby...
Každej si musí najít svou parketu v relacích výkon, životnost, údržba, cena i design.
Ještě ty mě zlob, Báro.
Po dvacáté už říkám, že žádné rozumné zrcátko, co by fungovalo na beranech tak, jak jsem zvyklej ba treku, není.
Všimni si, že i to profi je na beranech:http://www.blessthisstuff.com/stuff/vehicles...
To kolo je i podobné mému Veteránu, akorát ze Veterán je mnohem krásnější.
Potěšitelné na těch stránkách je, že to zlevnili z dvěstě doláčů na pouhou stovku.
Už jsem si říkala, že by se mohlo vyplatit koupit, ale pak jsem si přečetla recenze a vzala jsem to:-))
Kde je link, za 100ku to beru, na testování na sluníčku, v deštíčku.....
Na týhle stránce vidím jen buy za 179.
Šmarjá:-)
Tak na to buy klikni, ne?
Dostaneš i ty recenze. Z pěti možných hvězdiček to má dvě:-))
Šmarjá klikám, mám tam "buy 179$" za 100 tam nevidím....
Tak prosím link, protože možná ten můj androidí prohlízeč nedá všechno.
Ty vážně nevidíš ty čtyři recence?
Nemáš náhodou svůj přístoj pořád ještě přepnutý na mód zrcátko?
Mě nezajímají recenze, mě zajímá odkaz na to, kde to koupím za 100 dolarů, nic víc po tobě nechci, ale je-li ti to za těžko....
Hmm...tak to bude asi nějaká záhada.
Vem link na to profi zrcátko, který jsi sem ty sám o pár pater výše dal a zkus kliknout na "buy".
Schválně, co se ti tam objeví?
No vidíš, že to šlo.
Nový marketingový přístup, dát na tlačítko "buy 179$" a pak prodat za 99, to by mě fakt nenapadlo.
Dík
Anyway...
We regret that this item is no longer available....
Takže prd objednám...
Co mám jako vidět, že šlo?
Že na to jde kliknout a zjistím, že je to celé nějaké podivné, a že tři ze čtyř lidí to nedoporučují? Že to furt zlevňují až to nakonec není vůbec k dostání?
Nechápu, na co tu svoji technologickou jednotku furt sebou vozíš, když před každým kliknutím na webu musíš nejdřív někoho po netu zbuzerovat:-))
Já nikoho nebuzeruju, jen ty prostě místo jasné odpovědi mlžíš, ptal jsem se na link, kde je to za 100.
Ty odpovíš, že jsem asi blbej co neumí používat internet. Pak nakonec z tebe vypadne, že musím kliknout na kup za 179 a tam se ti objeví, že je to za 100.
A tam se dočtu, že to za 100 stejně není.
Tak mi znovu připomeneš, že jsem blbej, co s těma hračkama neumí.
No prostě moje fantazie nestačí na to, abych za tlačítkem "Kup za 179" hledal slevu...
Pročetl jsem o tom celkem dost, včetně dalších recenzí, zřejmě zaplacených pochval, a stesků uživatelů.
Základní problém (kromě ceny) bude asi v tom displeji, na slunci nečitelné. Zdá se, že to odpískali. Stejně tak Cerevellum, to zmizelo někdy kolem roku 2016.
Tápání a hledání pokračuje, kluci vymýšlejí všeljaké hovadinky viz:
http://www.bikeforums.net/commuting/940337-bike...
Tápají s outdoorovýma kamerkama, připojit webku tam nikoho zatím nenapadlo. Ale je tam zajímavý nápad s tou kamerkou Sony a dálkovým ovádáním Sony.
Tu hračku mám. Displej je prťavej ale dobře čitelnej, výdrž 4 hodiny, ale dá se strašně tychle nakrmit nebo přikrmovat z malinké powerbanky. Kamera má kapacitu zhruba stejnou, má tu výhodu, že stačí po 4 hodinách vyměnit malinkou baterii a frčí se dál. Vodovzdorné provedení, má to i plastový futrál se kterým se dá potápět. Zdržení 0,2 sekundy, to je pro zrcátko aceptovatelné. Zjistím, jestli se wifi přenos také nekouše.
Velkou výhodou tohoto řešení by bylo to, že pořád může běžet záznam ve smyčce, tedy "black box" pro případ kolize.
Prostě je to hledání a zdá se, že nejsem zdaleka samotný "pošahanec" co se snaží problém vyřešit.
Ještě jen takový maličký krůček bokem - jen bacha, kdybys na tom kole pak zamířil třeba někam přes Rakousko, auta s palubní kamerou tam berou dost hákem. Zabaví kameru a napaří skoro až likvidační pokutu. Prý ochrana soukromí ostatních. Určitě by to uměli aplikovat i na záznam z kola.
Týýýýýýý, to slyším poprvé.
Jako že nemůžeš mít záznamovou kameru v autě?
To vozím pořád. Musím se na to tedy juknout. To by mě vůbec nenapadlo, že kamerka v autě může těm dobroserům vadit.
Obecně vzato, pak bys nemohl filmovat vůbec nic.
Všude jsou nějací lidé. Manželku na sjezdovce?
Co když jí bude míjet jiný sjezdař, co jeho soukromí? Stejně tak na kole, při běhu, na procházce...
Ale Rakušáci jsou špičkoví byrokraté, tam je možné ledacos.
Tak jsem to nagooglil, to jsou ale lemra...
http://www.macwelt.de/ratgeber/Vorsicht-mit...
Jiný kraj, jiný mrav... Jistě to budeš snadno akceptovat :D
No, ty jako správný Evropan by ses měl ptát, jakto, že tohle není upravenou v Unii jednotně :-)
V autě kameru vozím a smyčku natáčím.
Aby bylo jasné, kdyby náhodou něco, kdo za to může. Záznam se neustále přehrává, takže kydy o "ochraně osobních dat" jsou jen další právnická buzerace.
Klasický evropský systém politky korektní demokratůry.
Natočíš zloděje jak ti krade auto, zveřejníš na internetu a budeš stíhán za poškození jeho osobnostních práv a napří ti 100 tisíc pokuty.
Zloděj řekne, že mu byla zima a že se potřeboval v tom autě ohřát a dostane podmínku....
Jestli píšeš Rondo o mém úsměvu, tak v to také doufám. Myslím, že v neštěstí ti kamera moc nepomůže. Ta pomůže na řešení pomačkaných plechů, což běžně řeší pojišťovna. Vlastně jen přispíváš k rozhodnutí, která pojišťovna to bude řešit. Poškozené zdraví nespraví ani pojištění auta ani kamera. Na to je dobrá jedině zdravotní pojišťovna a ta kameru nepotřebuje.
Když to chceš brát z téhle stránky, tak ne tak docela. Snazšímu uzdravování napomáhá i dobré psychické rozpoložení. A to určitě nemáš, když kromě úrazu ti visí nad hlavou nespravedlivé rozhodnutí o tvé vině a musíš v nepřehledné situaci třeba bez svědků složitě dokazovat, že to nebyla tvá vina. Tak proč si to případně nezjednodušit ?
No, není to přesně tak,Brahmo.
Takový záznam z kamery může umožnit usvědčit piráty silnic, co tě "vybržďují" nebo jinak ohrožují, a tím může napomoci kultivovat u náš mírně nervní až hysterický způsob jízdy na silnicích a dálnicích.
Tohle je ptákovina.
Filmují tě na každém rohu, kamera je nakonec i na konci té naší polňačky a monitoruje vchod do mateřské školky, a tady se nějaký byrokrat pomátne, a začne "chránit soukromí".
Přitom stát na soukromí zvysoka sere, protoze veškerá data jsou přístupná na netu, teda u lidí, co si troufnou mít tu drzost a vlastnit nějakou firmu.
Brahmo, to jsi na hodně velikém omylu.
Ty pojedeš podle předpisů a nějaký blb tě vytlačí nebo o tebe jen škrtne. Nikomu se moc nestane, pomačkané plechy. Normálně by škodu zaplatila pojišťovna. Jenže v tom autě co to zavinilo bude někdo, kdo bude tvrdit, že to byla tvoje chyba, bude to zdůvodňovat a k tomu přidá velké zdravotní problémy způsobené nárazem, šokem a otřesem a k tomu přidá měsíční pracovní neschopnost a jsi v takovém maléru, že si to ani neumíš představit.
Záznam kamery to může vfelmi snadno vyjasnit.
Nebo jiný příklad, někdo projede proti a dostane se do tvé poloviny, ty aby ses vyhnul nehodě strhneš řázení, minete se, on odjede, ale ty vletíš mimo vozovku a nabouráš a rozmlátíš třeba železniční zabezpečovací zařízení, světla a závory. Nikde žádný svědek a škoda na tvém autě, ale horčí, že bude škoda třeba 200 tisíc na zabezpečovacím zařízení. A máš na krku krásné obvinění z poškozování obecně prospěšného zařízení. Bez kamery může vykládat co chceš a pokud tě státní zástupce obžaluje, trest bude jistej. Kamera a záznam by to hned vyřešili.
Koukám, že asi i v Belgii a Portugalsku to je zakázané.
UAMK by se mělo dát věřit
http://www.uamk.cz/informace-pro-motoristy...
To je jen v kostce. Četl jsem mnohem obšírnější pojednáníčka. A určitě by se dalo proklofat jejich oficiálním stanoviskům na webech rakouských úřadů.
No pro sichr seznam zemí:
Německo: nejednoznačné
Rakousko: zakázáno
Švýcarsko: nejisté
Belgie: zakázáno
Luxembursko: zakázáno
Portugalsko: zakázáno
Bosna-Herzegovina: povoleno
Dánsko: povoleno
Francie: povoleno
Velká Británie: povoleno
Italie: povoleno
Malta: povoleno
Holandsko: povoleno
Norsko: povoleno
Srbsko: povoleno
Španělsko: povoleno
Ale nechcu zlobit :))
Dyť to píšu, každej má svý kritéria. Co mě se týče, tak berany klidně oželím (tím mi odpadne i případné řešení zrcátka na beranech), ale zase tu máme ten desing a Veterána, že ano. To jsou pak těžký dilemata. Tebe to baví, ti fandim a hlavně ať s tím dojedeš až do tý Paříže.
Báro, plánoval jsem to na příští rok, ale jsem netrpělivěj, asi to zkusím koncem léta.
Teď se chystám na tu dvoustovku, snad v půlce dubna se o to pokusím. Pak jedu do Frankrajchu do školy pod Pyreneje, a mám dilema, jestli vzít Pepíka nebo Veterána, asi pojedou oba....
Na denní dojíždění do školy Pepíka a na výlet do hor Veterána...
Na tech strankach jsou i mnohem libivejsi doplnky na Tveho veterana
http://www.blessthisstuff.com/stuff/vehicles...
http://www.blessthisstuff.com/stuff/vehicles...
http://www.blessthisstuff.com/stuff/vehicles...
srandičky, na to výs užije :-)
...proč kožený sedlo k veteránu nepatří? :-O
Je to krásný širokoúhlý pohled. To se z mého skleněného nedostane. Jen jak je to natočené, tak ti na můj vkus příliš rychle zmizí auta už vedle tebe. To moje je vidí déle, ale to je asi už věc osobního vkusu. Trochu je blbé, jak rychle se uvolnil ten držák. Tohle by mělo držet týdny bez štelování a ne to poklesnout po 10 minutách. To je ten problém nutně sundavací kamery. Tahle sundavací hejblata je otrava stále sundavat a nandavat a štelovat do správného směru. Před krámem se musí zamknout kolo a sundat vše, co je cenné a sundavací. Pak jde člověk do obchodu s plnou přilbou těhle drobných hejblat. Po nákupu zase odemyká a nandavá a pořád dokola.
Moc pěkný a funkční výsledek. Jen kdyby to tolik nežralo. Všechno bych skousnul, ale trvale to krmit externí baterií, aby to vůbec fungovalo to je dost nešikovné. No a kameru bych nějak zohavil a zamaskoval a trvale bez sundavání napevno přidělal pod sedlo. Tak, aby se už nepohnula.
Ale ne, dneska jsem s tím ujel 60 a ani se nehnul. Šlo jen o dotažení jednoho šroubku.
Použil jsem držák na světlo, znáš to, takový ten otočný, co pri otáčení přecvakává. Když je vodorovně, drží, když je nastojato, má tendenci se otáčet dolů. Stačí zezadu utáhnout šroub, a ani se nehne.
S tou externí baterií je problém, ono se ta Z3+ krmit současně se zapojenou kamerkou nedá, tedy s tím, co mohu běžně koupit. Prostě jedna díra na dva šlahouny, to nefunguje. USB-OTG kabel s příkrmem mi taky nefunguje.
Takže lze použít jen Z1ku, ta má jak USB dírku, tak magnetické nabíjení na straně, takže to živit za chodu lze. Ale je to opruz.
Stejně se chová i navigace v mobilu, bez přikrmu dá pár hodin.
Ale není pravda "aby to vůbec fungovalo" že to potřebuje trvakej příkrm. Funguje to 3 hodiny bez napájení, což není tak málo, pro městského cyklistu.
Já dnes dojel k mámě na 50%. Tam jsem vytáhnul malou powerbanku (5000) a nakrmil to na 87%, než jsem vypil kafe a dozvěděl se, jaké má trable ze ségrou.
Cestou domů jsem se stavil v Jesenici na kafe, zase přikrmil asi 20 minut a domů dojel na 63%.
Pro normální výletníky tedy bezproblémovka.
Horší je, když jedeš 14 hodin a pauza na oběd trvá 20 minut. Tam už je potřeba řešit.
Ale i tak, řešení váží 300 gramů, prori starostem s elektrokolem banalita.
No, to video, které jsi sem pstnul je fakt děsivě rozklepané. Ta chvíle, kdy je za tebou autobus a kamera si hopsá jak se ji zachce by pro mě byla infarktová. Já do toho obyč zrcátka nečumím furt, ale když se mi v něm objeví něco objemnějšího, tak si to hlídám.
Zdá se, že problém pevného neklepavého úchopu zrcátka a kamerky je více méně stejný. Oboje chce uchytit pořádně a zabezpečit proti samovolným pohybům.
Aby se to nenaklánělo zabezpečené je. S klepáním nic neudělám, nevím jestli si někdy jela na 20mm pláštích nabouchaných dotvrda. To kolo nemá žádné odpružení.
Když jsem poprvé na to sednul, měl jsem pocit, ze jedu jen po ráfkách.
S tímhle kolem se s tím asi nic nedá dělat, když stojž vozovka za prd. Ale mohu tě ujistit, že ať se klepe nebo ne, ta vozidla za mnou jsou furt bezpečně rozeznatelná.
Proč pořád sundavat a nandavat? Když jedeš na kole do obchodu, tak přece na něm nemusíš mít nic navěšení, nic nepotřebuješ a to co považuješ za nutné, tak můžeš mít napevno přidělané tak aby to nešlo snadno sundat.
Už chápu na co někteří cyklisté vozí přilby, aby do nich mohli dát věci co sundají z kola :-)
Mít to tak jako stovky jiných lidí, kteří na kole jezdí po městě a do obchodů a tisíce jiných co něco podobného provozují v cizině.
Třeba v Nizozemí na kole nevozí nic co by museli sundavat a nandavat. Na kole vezou jen 10 kg řetěz s obrovským zámkem. Přilby pak nemusí vozit, nemají do nich co dávat.
No tachometr už nesundavám, nářadí tam také nechám ale pěknou výkonnou ledkovou baterku je sundat vhodné. Pak také musím kolo zamknout a sundat kapsičku z nosiče, kde mám všechny věci. Takže do obchodu táhnu přilbu a v ní mám baterku, klíče a rukavice a v druhé ruce tu kapsu. Jsem jak vánoční stromeček. Když je v krámě teplo a venku zima a ještě sundám bundu, tak už potřebuji nákupní košík, abych to tam všechno poskládal. Když předem vím, že půjdu na nákup, tak si beru na záda batoh, kterým se mnoho problémů zjednoduší. Ale většinou se někde jen zastavím cestou z práce a pak ten batoh netahám, mám raději volná záda. Při představě ještě sundavat a nandavat mobil a kameru, tak bych raději chodil po nákupech pěšky.
Samozřejmě bych si mohl pořídit to tzv. městské kolo. To jest maximálně to očesat, doplnit košíkem na tašku, ohavně přestříkat rám aby to nikdo nekradl a jezdit pomalu abych se nezapotil. Ale to by mne asi tolik nebavilo.
Včera ještě Lanna vznesla dotaz jak to vypadá když je přímé oslunění.
Pokusil jsem se to vyfotit, ale fotkz zdaleka nevystihují skutečnost. Je to vidět mnohem lépe, povšimněte si toho tachometru, ten není vypnutý, jsou na ně, jasně zřetelná čísla, ten displej je z tekutých krystalů (snad) a tak je vidět i za ostrého slunce, však ty tachometry znáte. Tady na fotce není k přečtení nic.
Jinak, na to slunce použit filtr "protisvětlo" proto se to zdá tmavé....
Vyfocena Sony Xperia Z1 (cca 7000 Kč), displej Triluminos, na slunci dobře čitelný....
Hele, nemáš strach, že ti nějakej nešikovnej čmelák někde ve sjezdu vylomí tu pidiUSB patici z boku mašinky ? Když se trefí, tak to jsou děsný pecky...
Stát se může cokoliv.
Překvapivě to drží i na hrbolech
Tahle Z1 má USB z boku, Z3 už normálně zespoda. Tam je to více chráněno. To napojení přes USB není ideální, ale bezdrát nefunguje a jiné k dispozici foun nemá.
Mohu se slušně zeptat?
Čím si vysvětluješ fakt, že na fotce na tvém tachometru není nic vidět?
Tím foťákem.
Prostě ten lesklý odraz odfiltruje asi jako při protisvětlu. Foceno xperii z3+.
Zkusím digitální zrcadlovku, az budu mít chvilku.
Nemusíš.
Už jsi sem lepší fotky toho tacháče dával.
To ale nebylo prime osluneni, to ru resime
Tak, co, Jindro? Už se ti povedlo nafotit tvůj cyklokomp v plném oslunění zrcadlovkou?
Já to zkoušela několikrát a třemi různými foťáky a nepovedlo se mi udělat fotku tak, abych z místa, ze kterého fotím, a ze kterého zároveň volným okem vidím ty číslice na tachometru, udělala fotku, kde by nebyl ani náznak těch cifřiček.
Ale pokud by opravdu kvalita snímacího optického a zobrazovacího zařízení měla na tyto skutečnosti takový vliv (volným okem vidím, na snímku nevidím), tak na ni nelze spoléhat. (Dokonce chápu, že natočené video nebo fotografii nelze v vždy brát jako jasný důkaz)
Ne, ještě jsem se o to nepokoušel.
Závěr, že něco nejde vyfotit, tak proto je to nespolehlivé, není správný.
Dobře víš, že ty tekuté krystaly tachometru vidíš za jakéhokoliv světla, presto nevyfotíš.
To znamená, že tachometr je nespolehlivý, nebo že ta optika, kterou to snímáá si s tím nedokáže poradit?
Nicméně, nejlepším měřítkem je praxe.
Takže, nejen kvůli testování zrcátka, jsem tento týden s tím najezdil něco přes 100, a výsledek je v pořádku. Na displej vidím za jakéhokoliv oslunění, spolehlivě v něm rozeznávám co je za mnou a to tak, že jsem usoudil, že je zbytečné zvyšovat jas displeje na maximum.
Zapojil jsem tedy režim STAMINA, Xperie v tomhle režimu maximálně šetří baterii, odpojují všechny nepotřebné služby telefonu a také optimalizují jas displeje podle okolního světla. V režimu STAMINA se výdrž baterie dostává nad 4 hodiny.
Slabým místem zůstává jedině ta spotřeba energie. Při rekreačním cestování stačí k celodenní funkčnosti malá powerbanka, a když se někde stojí (sedí) déle, píchnout to do ní a nakrmit (ano, je pitřeba na to myslet).
Cestu do dálav nemám vyzkoušenou, ale zatím jedinným schůdným řešením se mi jeví střídání dvou aparátů, jeden v nabíječce, druhý na řídítkách. Pochopitelně s tím, íe v noci se vše dibije do plnejch, tedy nutnost zásuvky.
Nevím kolik lidí cestuje 12-14 hodin denně způsobem, že si dá 20 minut pauzu na oběd, ale prostě je to jako z navigací v mobilu (ta je žravější). Jistým řešením je, mít to zapnuté, jen když potřebuji, tedy na silnici. Na stezkách nebo obslužných komunikacích vypnout.
Další věcí je, že je škoda, že nemůže soucasně běžet navigace a zrcátko. To se dá řešit softwarově.
V každém případě mám za prověřené, že připojení webové kamery k smartfounu funguje, dává dobrý a stabilní přehled o situaci za cyklistou a v případě displeje typu Triluminos, nejsou žádné problémy s viditelností na přímém slunci.
Na smartfounu přece můžeš mít puštěné obě aplikace. Navigaci na silnici potřebuješ méně často než zrcátko a mimo silnici zase nepotřebuješ zrcátko. To přepínání bych jako veliký problém neviděl. Vlastně to má jen dva zásadní a kardinální problémy. Moc to žere baterky a mimo silnici je to málo mechanicky a klimaticky odolné. Jinak to nejspíš pěkně funguje. Ty baterky lze na cestách z powerbanky dobíjet, ale už teď je třeba dobíjet příliš mnoho baterek (foťák, mobil, navigaci, přední světlo). Všechna tahle dobíjedla mají většinou vlastní zdroj a kabel. Je to dohromady velké, těžké a nemotorné. Ještě tu hromadu dobíjedel zvětšovat je pro mne neúnosné. Ano vím, modernější stroje už dobíjí přes USB konektor, ale i tak. Takže jako zpětné zrcátko do města na ježdění je to príma, na cesty pro většinu lidí problematické. (Ne každý s sebou chce tahat elektrárnu) Ale určitě pěkný průkopnický a funkční pokus!
Zatim mam vyzkouseno 8 hodin v kuse, s kamerkou Sony QX 10, http://digitalni-fotoaparaty.heureka.cz/sony... pripojenou bezdratem na mobil xperia z5 na riditkach.
Obe zarizeni soucasne dobijena z PWB https://www.alza.cz/sony-cp-s15s-stribrna...
Ulozene v ramove brasne. Udrzelo to vsechno v chodu, telefon byl na 85 procentech, kamera naplno.
Mobil vyresit jinak neumim, kamera ma vymenne male dobijeci baterie, tam by slo asi najit lehci reseni.
Presne popisujes problem.
Toho, co se musi dobijet, je moc. Nejde o to, ze bys nezvlad jizdu 16 hodin, to dokazu udrzet pod proudem jak telefon, tak kameru.
Jde o to, co musis vsechno pres noc naflakat do plnejch.
Tedy predevsim ta PWB, musis mit spravne velkou, ale taky schopnou rychlonabijeni, protoze na to tech 8-10 hodin v noci nemas. Ok, tohle mam vyreseno. Mobil dobijes rychlonabijeckou za 2 hodiny,'ale je to nabijecka navic. Pak gps hodiny, na ty nesmis rychlonabijeckou, musis do nich poustet max 1000 = dalsi nabijecka. Pak svetlo Fenix = nabijecka na 18650.
A to mas takovou minimalistickou sestavu.
Kdyz si vezmes tablet, chytre hodinky, bt repracek, nebo ActionCam, mas ke kazdemu zarizeni nabijecku. Vsechno jsou micro USB, tam problem neni, problem je v tom, ze musis nabijet simultane, nebo v noci se vzbudit a prehazovat nabijecky. Dalsi vec je nutnost vest rozdvojku, v hotelech maji vetsinou malo zasuvek, na takove mnozstvi zarizeni.
Takze problem je resitelnej, ale dohromady vezes tak kilo dratu a baterek, aby to vsechno bylo kazdeho rana plne k dispozici.
Je to peklo, sjednoceni nabijeci diry na formatu micro USB je fajn, ale muj problem, kdy noc ma tak 6 hodin u zasuvky, nevyresi.
Ale to neni problem jen zrcatka, to znamena jen jednu kamerku navic. Navigace, mapy, fotak, prehravac, to vsechno obstarava foun, a ten, kdyz se chovas rozumne, vydrzi jednu etapu. Vecer musi tak jako tak do nabijecky, a jsi tam kde jsi zacal....
Ještě k té Xperii Z5, jak ti na kole vadí či nevadí ta dvě skla kryjící tu Xperii? Nemá to tendence při pádu se rozbít? Přece jenom ten provoz na kole je hrubší, než to jen nosit v kapse. A také jak dlouho to dokáže jet z vlastních baterek při různých režimech. Například při tvém plném spojení, případně i s navigací. Je mi jasné, že nedlouho, proto ta powerbanka. Odešel mi starý mobil a teď řeším, co místo něj. Chci smartfouna, ale jen na telefonování a občas příležitostně nějaký internet na cestách, nebo ztaženou mapu. Navigovat budu zatím dál s Garminem na řídítkách. Jo a jak dlouho to vydrží dělat zrcátko bez powerbanky? Kdybych s tím chtěl začít jezdit do práce. Tam to asi spíš limitují baterie v té kameře. Spojení máš kabelem přes USB, mobil je asi máster? Nebo když přes bluetooth, zvládne to ten nízkoenergetický blutooth 4.1 tak daleko přes celý rám? Není nakonec to vypadávání a zarušení způsobené tím?
Xperii Z5 mam 3 tydny, jeste jsem ji neprotestoval radne. Ma jen jedno sklo navic, tvrzenou ochranu displeje, mam ji v gumovem futralu co kreje zada a boky.
Ted jsem to mel pripojeno bezdratem, dobijeni kratkym USB do ramove kapsy. Tvrdi ze pri plnem vykonu da 6 hodin, moc jim neverim, predchozi modely to balily po 4 hodinach. Na hodinu jizdy jako zrcatko dobijet nemusis. Predchozi model Z3+ se nepovedl, prehrival se. Jedinou vec co vychytali bylo to, ze displejh sel ovladat mokrou rukou, to u Z5ky drzi.
Z5 bych nedoporucoval, je to naprosto zbytecny luxus co bezne nevyuzijele, luxusni fotak, 4K displej (kdo to pozna????), zmenu rychlosti spojeni proti predchozim modelum jsem nezaznamenal.
Z2 neumim; Z je takovy nastrel, blbe krytky co se vybehaji, Z1ku ma Sona par let bez problemu, ale furt otravuji s krytkama.
Rozdil mezi Z1 a Z4 (Z3+ ja sam osobne vidim maly, snad jen kapacita SD 128G se hodi..)
Z3+ ne; uvazovaml bych o Z3 nebo spis Z1. To je solidni androidi telefon, system upgradujou, vodovzdorny, se slusnym fotakem snad za 7 tisic; dneska.
Z1ka bez powerbanky, a k ni pripojena webova kamerka bez napajeni, vydrzi delat zrcatko spolehlive 3 hodiny.
Prikrmovani pres USB moc nefunguje; Z1ka je ovsem jeste model, co jde krmit i pres dokovaci magnetky, takze do USB se strci zebova kamerka a prikrmuje pres magneticky konektor.
Az budu mit chvilku tak ty nejroznejsi sestavy nafotim.
No a pak jsou tu jeste dve veci
Vodotesnost a zaspineni, popr. namoceni cocky kamery. Blato jsem nedostal, ale klika, kapka se usadi na cocce a razem vidis jako v mlze, zastavis, utres kapku, popojedes 20 metru a svine se trefi znova, ac pravdepodobnost ze se to stane je minimalni. Takze reknes - na to se muzu akorat tak ..... - a kamerka putuje do kapsy.
Kupovat si mobil jen kvuli tomu, abys z nej udelal zrcatko, je asi hlopost. Kdyz uz ho mas a mas nejakou tu webovou kamerku, udela dost uzitecnou sluzbu; kdyz neleje
to chce cirkulární polarizační filtr. tím odfiltruješ LCD tak, že je bez písmenek a naopak jde natočit tak, že sjou písmenka ostře vidět.
Jdou na to i jinudy
http://www.garmin.cz/produkty/sport/cyklisticke...
Zasadni problem, stejne jako zpetne kamery k mobile phonu, je ze to zere moc, 4-5 hodin, to je fajn do mesta.
...neměl by provozu před sebou věnovat dostatečnou pozornost řidič za tebou? Vždyť to by potom i chodec musel mít "oči vzadu" kvůli bezpečnosti! Halt někteří šoféři(skoro všichni Češi, Slováci, Poláci) jsou bezohlední, vidící jen svůj cíl, ale jen doma- jakmile jsou v Rakousku či jinde na západě, jsou najednou "beránci". Asi to bude policií...:-(
No mel, o tom neni pochyb.
Jenomze, znas to, jeho chyba tvoje zraneni, ne-li hur. Pro tvoje zdravi je celkem nepodstatne, jestli jsi byl v pravu.
Proto se snazime prechazet i chybam druhych, je dobre vedet, ze mas prednost, ale vzdy je potreba se ujistit, jestli to vi i ten druhej a je ochoten ci schopen ti prednost dat.
Proto na silnici vozim zrcatko, abych videl, co se za mnou deje, a kdyz vidim blbouna, co me nutne musi predjet i kdyz se na silnici sotva vejdeme, radeji se klidim do pangejtu.
Tenhle radar ma asi fungovat podobne, navic ma prvek te aktivni vystrahy, proste kdyz se k tobe blizi auto, zacne durazne blikat. To se mi zda celkem uzitecne, protoze stale blikani przhledne ten za tebou lepe, nez kdyz se to pred nim najednou rozblika.
Jen jak Brahma podotyka, do mesta naprd, tam za tebou furt neco je, na nasi Videnske totez, vlastne uziti jen na silnicich, kde jen obcas neco prejede, a tam zase nepostaci vydrz baterie.
Tedy, zda se ze ponekud slepa ulicka, ale pozit princip radaru a rozumneho zobrazeni na stinitku na riditkach neni tak blba idea.
Me vyhovuje spis ta zpetna kamera, do mesta ideal, nahradi prave i leve zrcatko.
Potrebuje to jen vychytat, resp. najit lehounkou, spolehlivou, vodotesnou kamerku, s dostatecnou kapacitou baterie a spolehlivym pripojenim.
Kdyz jsem dokumentoval kopec, zjistil jsem, ze ten bezdrat je vlastne velmi spolehlivej, nevim, co tu na trase je, ze to zpusobuje vypadky signalu. Tak mozna zrehabilituji bezdrat, zkusim to vic povozit.
V kazdem pripade, at uz tak nebo tak, pri zmene smeru, je dobrz se nespolehnout na zadne zrcatko, a rozhlednout se.
Pokud jde o ridice, nemyslim si, ze to je policii, pokuty jsou u nas taky mastne, kontrol snad i vice, tedy z meho dojmu, prisnosti je dost.
Jde o narodni vlastnost - nekazen. Francouzi jsou na tom podobne jak my. Nemci zase projevuji vice kazne doma, nez v cizine, proste rychle si na nekazen zvykaji.
Co se týká rušení bluetooth z kamery do mobilu, tak bych si v Praze typnul na tramvaje. Mně takhle zarušila spojení od hrudního pásu do hodinek na sportesteru na vzdálenost asi 50 metrů. To venku na silnici nebude, ale tam to zrcátko zase nijak moc nepotřebuješ.
Me to vypadavalo nekde v polich za Petrikovem, tam tramvaj neni, mozna draty vysokeho napeti, netusim.
Jeste to povozim, uvidim co to dela.
K čemu by měl být radar detekující auta ve městě? Vždycky tam nějaké auto bude. Zrcátko potřebuji na to, abych při odbočování dokázal najít dostatečně velkou díru mezi těmi auty. Mně takhle jen podle popisu a obrázku připadá, že to dobré zrcátko nahradit nemůže. Ty s tím máš nějakou zkušenost?
Nemam, je to nepouzitelnz uz z principu vydrze 4 hodiny.
Jasne, ty nepotrebujes vedet jen ze za tebou neco je, ale i co dela, kam ukazuje, a tak.
Zda se mi, ze s timhle garmin diru do sveta neudela
....to bych teda potřeboval, ale téměř vymizeli řidiči dodržující prav.sil.prov.-čím dražší a silnější auto, tím nepředvídatelnější chování řidiče (blinkr vyhodí jen když omylem zavadí o páčku nebo až při odbočení, zničeho nic si zmyslí zařadit se do druhého pruhu, předjíždí i když jede v protisměru a natlačí tě do škarpy- a to nemluvím o kamionistech, kteří zapomínají při předjíždění na odstup i na svou délku, ap). To mne nutí jezdit metr od krajnice a nedat jim šanci k předjetí, když není v protisměru volno a zatím to kupodivu u nás funguje pár let....
Netuším kudy jezdíš, ale zdaleka tak hrozné to rozhodně není.
Hustý silniční a zvlášť nákladní provoz na užší silnici je pro cyklistu krapet nepříjemný, ale docela přijatelně slušný.
Blbé je na nějaké 7 nebo 8 m vozovce kde je hustší provoz aut, že cyklista opravdu hodně brzdí provoz nákladních aut a pokud nemůže jet po krajnici, tak je jasné, že nákladní auto se bude snažit co nejdřív cyklistu předjet a pak to může být těsnější než by bylo cyklistovi příjemné.
Jenže na druhou stranu i oni chtějí jet a včas dojet a ne se třeba kilometry ploužit za cyklistou.
Chce to ohleduplnost a tak pokud to není opravdu nutné, tak na takovou silnici s kolem nelezu a snažím se jet jinudy.
...také to tak řeším, ale poslední dobou se kamiony hromadně a stále častěji objevují i na cestách 2. a 3.tř.(vyhnutí se mýtu?)a to je horor-všichni spěchají, silnice nejsou na zátěž stavěné, krajnice zalátané a "potrhané", takže vyhnout se jim(cestám) kudy?
Konkrétně z Rakouska, Itálie, Č.Hory i Rumunska mám zkušenost, že ani úzká vozovka a cyklista na ní nenutí řidiče k předjetí, pokud není bezpečné. V nepřehledném terénu jsem kolikrát uhnul a zastavil na vhodném místě, aby se řidič nemusel za mnou "plazit".....
U nás i naSlovensku se mi však zdá, že cyklista je účastník sil. provozu jen pokud jde o povinnosti a předpisy- práva nemá žádné(aspoň podle chování většiny řidičů)- navíc na Slovensku jsou cyklostezky spíš rarita než skutečnost....:-(
Jo, zrovna před asi půl hodinou, řidič bílé Oktávky, vyjížděl z polní cesty, zcela nepokrytě mi nedal přednost, nebylo to nic fatálního, nejel jsem rychle, on taky ne, se zájem mne pozoroval zkrzevá to boční okénko, jak si s tím poradím, to ti bylo tak neskutečný, že jsem se tomu musel smát, čímž jsem ho asi trochu překvapil.
Jo, to mám okolo sebe pořád. Silnice 2. a 3. třídy s nákladní dopravou. Ač se to nezdá, dost fabrik v okolí ještě funguje, k tomu hromada benzínek. Výsledkem je, že člověk nějaké ty velké náklaďáky potkává stále a ani nemusí objíždět mítné úseky.
Na venkovních silnicích se snažím jezdit jinudy. V Praze to jde hůře, ale zase tu nejezdí ty kamiony. Autobusy s kamionem zcela srovnatelné jezdí ovšem skvěle. Pravidelně jezdím Nádražní ulicí s těžkým provozem autobusů i těch nejdelších a nemůžu si ztěžovat na těsné objetí, či nedání přednosti. Ti řidiči jezdí opravdu ohleduplně a jako profíci.
Nemam moc moznosti jezdit jinudy.
Kamiony jsou neprijemne, jsou velke a siroke, jsou protivne i kdyz miji velkym obloukem. Casto na velky oblouk nemaji misto, a tak je cesta po silnici, po ktere svisti jeden kamion za druhym dost protivna.
Nerekl bych, ze jsou mene ohleduplni, proste jsou velci. Praha a magistrala zvlast, je proto proti takove Videnske, naprosta pohoda. Nejsou tam ty kamiony a je tam 50/70, a ne 90.
Jinak pokud jde o ridice osobaku, povazuji za naprosty predsudek, ze v tech naestenych farech sedi sami kreteni, zatimco v 20 let starych fackach sami slunickovi lidickove. Rekl bych, ze pocet kretenu je rozlozen celkem rovnomerne po vsech cenovych skupinach vozidel.
Pokud jde o respekt a ohleduplnost cyklistum na silnicich, jsme na tom hur, nez v Nemecku nebo ve Francii, ale zase o dost lip nez v Italii nebo Spanelsku.
Souhlas, to jak jezdí je otázka obsahu mozku a všeobecné vnímavosti a ohleduplnosti a nikoliv ceny auta. V Praze jsou zdaleka nejagresivnější a nejhrubší řidiči malých dodávek. Většinou jsou mladí, nevyježdění a stále spěchají.
Že by na tom byli Španělé s respektem a ohleduplností hůř než my, to mi nepřišlo ani náznakem.
To neni smeroplatne, proste bude lepe, kdyz se smiris s tim, ze moje zkusenost je jina.
Navic, ty jsi byl jen v Katalansku :-)
Každodenně mohu srovnávat Sasy a Čechy. Rozdíl v kreténnosti je dán spíše územím než národností. Mnozí z těch, co tady jezdí jako hovada, se po přejetí hranic zklidní.
Nevím, jak se Španělé (Katalánci) chovají za hranicemi své vlasti, ale u nich doma mi někdy až lezli na nervy tím, jak dlouho vyčkávali s předjetím, kolikrát se tak chovali v podmínkách, ve kterých by mě tady bez velkých rozpaků předjel náklaďák.
Oni totiz nikam nespechaji (vetsinou).
A jsou celkem bezohledni. Zastavi taxik uprostred ulice, i kdyz misto na kraji je, a vykladaji zakaznika.
A kolona stoji, nerozciluji se, proste nespechaji. Schuzka nacasovana na 8mou znamena, mezi 8-9 tou. Proste jina mentalita.
Na silnicich ovsem nejsou vubec ohleduplni, spis jen pomali a letargicti. Moc ohledu na nikoho neberou, jen se nikam nezenou, tak to vytvari dojem ohleduplnosti a tolerance. Proste kazdy, krome jich samotnych, je jim celkem volny.
Takze klidne se za tebou povlece par kilometru krokem, aniz by se dotknul klaksonu, ale pak te ohodi z louze, nebo nakrmi prachem, ne proto, qby se ti pomstil, ale protoze jsi mu dost volnej, nevnima te.
Myslet za druhe a na druhe jim vlastni neni, zaparkuju tak, jak mi auto zastavilo, ne tak, aby vedle me mohl zaparkovat nekdo jiny.
Zatimco ve Francii ma cyklista na silnici spise respekt a prizen okoli, ve Spanelsku je ignorovan, pokud si ho vubec vsimnou.
V sezone pak lze tezko cokoliv soudit, protoze v turistickych zonach bude mit tak kazde treti auto spanelskou SPZ a to vubec neznamena, ze to ridi Spanel.
Jo, já tohle znám z Německa taky, že se člověk otočí a za nim je štrůdl aut. Protože jedou pomalu, nejsou ani slyšet. Ale mám pocit, alespoň z těch, co se s nimi denně potkávám, že jakmile přejedou hranice k nám, hned zapomenou na dobré vychování. Třeba jeden hoch z Pirny jezdí jak prase. A to by člověk řekl, že když má neustále na střeše nosiče na kola, že by mohl mít ohled, ale možná si myslí, že na kole se má jezdit v lese a ne ráno po silnici.
Rozdil mezi "silnicnimi"a "lesnimi" cyklisty se stale prohlubuje, si myslim.
Na kole jsme jezdili, protoze to bylo jedine, spolehlive, a levne reseni. Pak se z toho stal trochu konicek, trochu sport, ale ten dopravni smysl to furt melo.
Az nekdy koncem 80tych, jsem poprve slysel termin "horske kolo". Moc jsem tomu nerozumel, zprevodovat, fajn, ale co vic?
Dneska, mala horska kola jsou pasé, lesni cyklisti brazdi tereny na podivnych velestrojich, kolo je sportovni nacini.
Tech, kteri chteji na kole ject od nekud nekam, nijak neubylo, ale pribylo tech lesnich..
A svoje divne lesni navyky touzi implementovat do mest. V lese auta nejsou, ve meste by taky byt nemela. Protoze se v lese s auty nesetkavaji, netusi, ze nikdo z ridicu je netouzi zabit, a ze je klidne mozne, aby auta jezdila na stejne silnici, jako auta.
Touzi po segregaci.
Nemohu mluvit za lesní cyklisty, protože jím nejsem. Nevím ani, zda vůbec tato kategorie existuje. Ovšem vím, že hlavní rozpor mezi automobilisty a cyklisty se odehrává v Praze, kde je ta doprava u nás nejhustší a díky tomu ty rozpory největší. Z mého pohledu si nemyslím, že chceme nutně cyklisty segregovat od aut. Já to rozhodně nedělám. Jen nechceme být zabiti a zmrzačeni. Dokonce poslední článek pana Fillera, známeho to cykloaktivisty, je o sjetí z chodníku a ježdění tvrdě a rovnoprávně mezi auty a s auty.
http://prahounakole.cz/zpravicky/vrata-filler...
Já mám pocit, že řada místních "skalních" považuje pohyb na kole na silnici/ulici nebezpečný, protožz v autech sedí bezohlední vrazi, kteří si vzali do hlavy, že cyklistu musí zabít. Proto požadují zvláštní cyklopruhy, cykloopatření, možnost jízdy po chodních a tak.
Některá ta opatření, jsou-li realizována, jsou pak vysloveně nebezpečná, protože narušují stereotypy řidičů.
Pro jízdu na kole městem myslím bohatě postačí dobré silnice a umice, bez chybějících deklů od kanálů, nebo jiných zrad. Cyklista se s přítomností aut musí srovnat, nebo se na to vykašlat.
Jinak, je to skoro až legrační, jak jsou ty příběhy podobné. V Perpignanu existuje taky aktivistická skupinka prosazující cyklodopravu, která je provázána s místními politiky. Podařilo se prosadit postavení celkem zbytečné lávky přes řeku (zbytečné proto, že je most asi 50 metrůo proudu). Lávka je hezká, ovšem celkem nepoužitelná, protože přístupná jen po schodech.
Ok, vybetonovali tedy u kraje schodiště rampičku, jenže je tak blìzko zábradlí, že kolo po ní tlačit nejde. Na druhé straně lávky sice rampa je, ale je tam taková ra šikana, kterou kolo neprotáhneš, pokud to není miniskládačka. Prostě cyklomost pro cyklisty nevhodně zkonstruovaný.
Oficielní aktivisté blamováni a podezíráni z finančního podílnictví na zpackané investici, vytváří se neoficialní skupinka lidí, která má zájem o kola a ne cyklo-politikaření, prostě situace jak přes zrcátko, a nemusí být elektronické.
Zdá se, že všude, kde se rozdělují veřejné peníze, se najdou skupinky filutů, kteřî si chtějí trochu přihrábnout maskováni za ušlechtilé cíle.
Moc ti nerozumím. Oddělená cyklostezka vedle silnice je ve městě většinou populární a vyhledávaná celkem všemi cyklisty, pokud není beznadějně ucpaná. Ráno vidím po Modřanské cyklostezce (v tu dobu je krásně volná) jezdit i silničky. Po silnici nejezdí prakticky nikdo. Také v tu dobu je na ní dost aut.
Cyklostezka po levém Smíchovském břehu je vyhledávaná vždy, poněvadž po ní nejezdí bruslaři. Na hlavní silnici na Zbraslav jsem už pěkně dlouho kolaře neviděl, i když tam nemá zakázaný vjezd. (Ta silnice byla hrozná už za Novotného.)
Takže smysluplně udělaná cyklostezka je rozhodně přínosem.
Ona cykloopatření v centru, kde se oddělená stezka vybudovat nedá, nechce, nejde to, jsou jen jakousi náhražkou a zmírněním tlaku na méně schopné jedince. Ne každý dokáže hned naplno jezdit v provozu. Také se to musí trochu naučit, že? To, že to většinou funguje pociťuji sám na sobě. Prostě i na těch piktokoridorech mne řidiči čekají a více sledují a jsou vůči mně ohleduplnější. Některá ta opatření se nepovedla z nejrůznějších důvodů. Jsou moc složitá, dělal to pitomec, bez nich se mi jezdí s mou zkušeností lépe. To ale neznamená, že méně zkušený jezdec je rád nepoužije. Například když jede jednou za měsíc na nádraží na vlak a jinak po Praze nejezdí.
Ne vše je jen malá domů do vlastní kapsy. S takovýmhle pohledem bys nemohl snést vůbec žádnou neziskovou organizaci. Přitom budeš rád, až ti někdo v neziskovém hospici zatlačí oči, místo abys umíral ve standardním špitále se standardní péčí a přístupem. Celé paliativní zdravotnictví a ošetřovatelství stojí na neziskových organizacích.
Vsak ja ten tzv. "neziskovej" kseft moc nezeru a to se zdaleka netyka jen kol.
Jde o to, delat veci z rozmyslem, Modranska svoji dopravni funkci muze plnit a plni, v casech, kdy neplni funkci rekreacni.
Proti podobnym stavbam nelze nic namitat. Naopak, nacarat na Novodvorske na silnici cyklopruh, nebo oznackovat chodnik na Michelske, je zbytecne mrhani prostredky a jistojiste pro nekoho moc dobry kseft.
Takova neucelna moda, predstira se, za drahe prachy, zese neco dela. Tam na tom jihu hsem videl, jak se to da delat dobre. Kolem mesta jsou nalepene vesnicky, ty jsou vsechny pripojenyna centrum velmi kvalitnimi cyklostezkami, oddelenymi od silnic i chodniku. Parada. Tam kde musis na silnici, nepokracuji s maluvkama, protoze je tozbytecne, cyklista vi, ze ma jet vpravo. Ale autum daji znacku, tady muzejet cykloun.
Unas mame spoustu parazitalnich organizaci, i obskurniho narodniho cyklokoordinatora, placeni cyklobafunari posedavaji (za penize) v nejruznejsich radach, a vysledek se velmi podoba te zbastlene cyklolavce v Perpignanu.
Misto aby se cykloinfra budovala, znackuje se a maluje, ovsem fakturuje se, skoro jako skutecne nova,to je vsechno spatne. Plati se projekty, studie, expertizy, ale skutek utek, nebo zase, mistoskutecne stavby, jen pocaranej asfalt a cedule.
Nebo se draho pistavi lavka od nikud nikam, jako u Rokytky.
To bylo. Teď se paliativní péče a domácí hospice úspěšně protlačují do péče hrazené ze zdravotního pojištění.
Nevim kolik připlácí pojišťovny, ale plně hrazené určitě nikdy nebudou, to by pojišťovny vycuclo. Na hospice a podobná zařízení si musí každý hodně zaplatit.
Ono je to v pořádku, měl by to být vždycky celý důchod a podle možností i třeba něco navíc. Tahle péče, pokud je kvalitní je hodně nákladná.
Vec se ma tak, ze pojistovny "priplaceji"jen z toho, co obcanum - poplatnikum, povinne, pod sankci, seberou.
To neni zadne pojisteni, to je raketeering, cesky, vymahani vypalneho, co stat predvadi.
Pojisteni, ktere je vynucene zakonem.
Pojistovny nehospodari hospodarne, kradou, a zrejme i k par odsouzeni dojde. Ale to vsechno nestaci.
Pojistovny nikdy nic nepriplaci, to platime my, ty Lelku, nebo ja.
V tomhle state je zhruba 3 milionu lidi, co neco tvori, zbytek zije z toho, co z tech efektivnich lidi vyberou. To neznamena, ze nic nedelaji a ze jsou flakaci. Ucitele, policie, justice i statni sprava, to vse je potreba, jen je nutne si hlidat, aby tech co "dozoruji" nebylo vi nez tech "co tvori".
Do teto skupiny nam casto podsouvaji zdravotnictvi, ale to tam nepatri. Ti jsou placeni z dalsich penez, co z tech co neco tvori, tedy z tzv. zdravotniho pojisteni, ktere je vlastne povinnou dani.
"konkurence" pojistoven je v pripade povinneho pojisteni jen hra pro hlupaky. Proste ze zakona pojistovny maji naprosto nemravne penize, na svuj provoz a muzes remcat jak chces.
Neni nic blizsiho tiskarne na penize, nez mit statem vynucovany, zaruceny prijem.
Dalsi vec, kterou nam podsouvaji, je to, ze stat nam bude, nebo plati, penzi.
Zase, na to odvadime socialni pojisteni, jedno z nejvyssich v Evrope, ale paradoxne, duchody tomu neodpovidaji.
Pro mnohe je to asi jedno, stat plati, statu odvadim, ale neni tomu tak.
Dane jdou zjednodusene na cyklostezky, na zdravotnictvi jde tzv. pojisteni a na duchod tzv. socialni pohisteni, a to s danema nema nic spolecneho.
Patrime mezi staty s nizkou dani, ale s extremne aabsurdne vysokym tzv. "socialnim pojistenim".
Proste vec se ma tak, ze kazdy z vas, z kazde stokoruny co vydela, po splneni povinnosti vuci laskavemu statu, mu zbude tak 33-38 korun
Jeste bych k tomu dodal.
Tohle neni spatne. Proste jsme solidarni spolecnost, ne kazdy ma v zivote stesti.
Odvody, byt tvrde, dane, byt vysoke, OK.
Zakladni problem je v tom, co me, obcanu, za to co statu dam, stat poskytne.
Kdyby se u nas nekradlo, byli bychom jednim z nejbohatsich statu v Evrope, a to je ten problem.
Motáš dohromady dvě věci - úhradu za zdravotní výkony a úhradu za pobyt.
Ano, úhrada za pobyt se může lišit podle zařízení - tady je na každém, jaké zařízení si vybere. To si hradí každý sám.
Úhrada za zdravotní výkony jde ale ze zdravotního pojištění. Tady dochází k nárustu hrazených výkonů a lze získat úhradu už i za domácí hospic a za tu paliativní péči, což nebylo.
A naopak :-)
Vypozoroval jsem to na nasi louce, dokud nebylaupravena, ale zarostla koprivama, nedelalo nikomu problem nalozit kolecko bordelem, a vyvezt ho na louku. Jakmile se to uklidilo, uz je to vetsine zinantni.
Proste tam kde je poradek, mas sklon poradek dodrzovat, a naopak.
Ale porad se najdou i jedinci, co klidne to kolecko nahybnou, a vyvezou. Pry to tak delali 30 let..