Ahoj, potřeboval bych poradit. Začalo mi šustit / lehce drhnout při otáčení řídítek dole v místě, kde je uchycena přední vidlice.
Video: https://youtu.be/duVCcrRhiP8
Původně jsem myslel, že se tam dostal prach, ale začalo to dělat po převozu v kufru auta, tak nevím...
V čem by mohl být problém? Chystám se teď na cyklovýlet, tak se chci zeptat, zda na tom mohu ještě něco najet, a nebo bych raději měl vyrazit hned do servisu?
Zvuk z videa zní jak vrzání pneumatiky o hladkou podlahu :-) Kolo bylo v luftu ?
Řízení jde hladce, nezadrhává ? Bowdeny se někde nedřou o rám ? Nebo někde nějak nelámou, nepřetáčí ?
Že by takhle najednou začalo divočit ložisko v hlavovým je divný. Vůli nemá ?
Tak vrzání pneumatiky o podlahu mě také napoprvé napadlo, ale skutečně to není ono. Dělá to i v luftu. Řízení mi přijde normální bez zadrhávání a bowdeny o rám nedřou. To vše jsem samozřejmě zkontroloval jako první.
Jinak kolo je téměř nové, najeto 150 km, po garančce.
Jestli ti tam fakt nikde nic "na povrchu" o nic nedře (i nějaké brašničky, pouzdra, držáky atd.), neprotáčí se, nemá vůle - a jestli se to nějak zřetelně ozývá ze spodní části hlavového složení, tak teoreticky by se mohla žvejknout taková tenká těsnící manžetka.
Jestli si troufáš to rozhodit sám (tři šroubky), ale pak správně hlavu dotáhnout. Nebo servis.
Ale napřed pořádně projít, někdo druhej ať ti přední kolo nadzvedne a lehce s ním pootáčí, ty zblízka poslouchej, odkud to přesně jde, případně lehkým dotekem, kde jsou vibrace.
Ať se servisák nesměje, že to byla nějaká přehlídnutá ftákovinka :-)
Mi to taky tak vrzalo několik let. Jsem si myslela, že je to důsledek salta přes řidítka, ale chodilo to lehce a na pohled tomu nic nebylo.
Byla to gumička na bowdenu, lehce se dotýkala vidlice, po jejím posunutí to přestalo. Nikdy mi nepřišlo, že by toto mohlo vrzat, Radek na to přišel za chvílu.
to bych spíš viděl na určité zatímní nesednutí si při záběhu :)
Stalo se to těsně po garančce ? Nedotáhli moc hlavové složení ? Nebo naopak není to lehce volný ? Zvedni přední kolo a poklepej na něj, jestli se hýbe v hlavovém složení tak lehce dotáhnout ?
Jinak většinově všechno hlukovo řeší rozebrání, vyčištění a promazání i věcí, které s tím nesouvisí:)
Na cyklovýlet se vydej bez obav, nic, co by to mohlo ohrozit, to není. Až budeš mít poté volný čas, tak to pořádně prohlédni, eventuálně rozdělej a namaž, viz předešlé příspěvky. Obecně se tady řeší toho tolik, že to je občas až úsměvné.
Jestli se v tom někdo hrabal, opravdu si to nemuselo sednout. Mně dělala něco podobného rozpadající se miska hlavového složení. To ale bylo po 25 tis. km, takže u nového kola by se to dít nemělo. Jestli je to po servisu, určitě bych se v tom nehrabal a reklamoval bych. Zbytečné jízdy bych na tom neabsolvoval.