Já příležitostně do provozu vozím tohle malé zrcátko.
....přesně to samý používám třetím rokem k plné spokojenosti-na zjištění provozu za mnou (hlavně při odbočování)vyhovuje- problém byl jen nalézt místo na řídítkách s pevnými dvojmo zahnutými rohy(jak máš ty+ další 45°-vá plocha před zrcátkem)
Používám - na lehu to bez něj prakticky není možné.
Tohle mám pro jeho jednoduchost v taštičce s nářadím. Když se mi po cestě stane, že urazím to pořádné, je téměř nemožné pokračovat v cestě a tohle jako nouzovka postačí. (Rohy na řidítkách pochopitelně nemám a ono není moc kam připevnit, tj. na běžné použití není. Ale na dojetí lepší než nic.)
Jo, na lehu si dovedu představit, že je člověk bez zrcátka ztracený. Dokonce tak trochu doufám, že to budou lehokolisti, kteří budou umět poradit i s nestandardním řešením.
Ale chtěla jsem se zeptat...jak je to se zrcátkem přichyceným po straně do říditek? Nemám s tím zkušenost a trochu se bojím, zda si člověk nestítní to zrcátko vlastním ramenem?
to je nějakej ZEFAL SPY ?
Léta...
Už jsem typy dával v roce 2012:http://www.nakole.cz/diskuse/15667-zpetne...
Děkuji.
Ty tři AA baterky by mi snad ani nevadily. Stejně musím krmit a kontrolovat světla.
Jen se chci zeptat, nepřekáží ve výhledu do zrcátka cyklistova paže? Fakt s tím nemám zkušenost:-((
Ty baterie tam nemusíš dávat, pokud to nechceš používat jako obrysové světlo.
Jako blinkr to funguje, ale jeto k ničemu, protože řidiči nechápou, je to nesmysl.
Paže fakt nevadí, zrcátko je velké, vidět je fakt dobře. Není vidět ale to, co je napravo.
Při jízdě v pruzích mi občas pravé zrcátko chybí.
Další nevýhoda je, že je trochu omezeno použití rohů, nelze jej chytnout dole, je tam to zrcátko, co ruce vadí.
Zatím ale nejlepší model co jsem kdy vozil.
Jinak, po těch pár tisících km používání, tenhle závěr:
Blinkr nepoužitelný, k ničemu.
Obrysové světlo naopak velmi praktická věc, auta míjejí větším obloukem.
Zhruba po 2 letech zrcátko trochu "slepne".
Plastový úchyt je fortelný, ale přesto co 1000 km jej rozlomím. Úchyty se dají občas nakoupit samostatně.
V každém případě tohle zrcátko přežije mnohem víc než třeba ten Zefal do řídítek, co se láme v krčku.
Ne.
Vzpomínám si kamarádku, která měla na kole zpětné zrcátko jen pro to, aby se na sebe mohla neustále dívat (i při jízdě!). Byla schopná si za jízdy malovat pusu. Šikulka.
8-)
Já teď schválně najela se zrcátkem kolem 100 km ve dvou kusech (normálně ho používám jen do hustého pražského provozu) a musím potvrdit...sice nekoukám na sebe, tam už moc nevykoukám, ale jak to mám na rohu i na polňačkách, tak neustále špehuju "pana domácího" za sebou, co dělá a zda nekouká po jiných cyklistkách:-))
Jde o zvyk.
Jakmile si zvykneš "vidět za sebe" jízda bez zrcítka ae pak stává nepohodlnou a nepříjemnou.
Mě chybí na těch bikesharových kolech strašně.
Nejde v tvém případě spíše o zlozvyk? Nesouvisí to spíš s tím, že ti zrcátko usnadňuje korekci oční vady?
Já mám oči v cajku (přiměřeně k věku), zrcátko nepoužívám víc jak třicet let, na kole jsem tutově najel víc než sto tisíc kilometrů, 99% mezi auty. I nadále se bez něj cítím bezpečně v tom smyslu, že když zažiju blízké setkání s debilem či s člověkem, který má špatný den, zrcátko je mi stejně na prd.
Zvyk, zlo v tom není žádné.
Ale domnívám se, že bez zrcátka, s dioptrickými brýlemi, musíš při ohlédnutí-se za sebe otočit hlavu mnohem víc, než já bez brýlí.
Protože ti chybí to, co já mám v pořádku, a čemu se říká periferní vidění.
Takže pro tebe je zřejmě zrcátko mnohem přínosnější, než pro mě.
Mně zatím i nadále stačí otočit hlavu, podívat se za sebe, a vidím toho mnohem víc, a ve vyšší kvalitě, než ty v zrcátku.
Ať už klasickém, nebo elektronickém.
Z toho možná vyvěrá tvůj nepříjemný a nepohodlný pocit, když jedeš bez zrcátka.
A já, dokud budu mít krční páteř i zrak v pořádku, budu mít pocit, že se bez zrcátka obejdu. (šmarjá, snad jsem si tím něco nepřivolal)
Nevím, jsem brejlatej od dětství, a celé mládí jezdil bez zrcátek (tachometrů, navigace, mobilu, atd...).
Když najdeš vyhovující zrcátko, strašně rychle si na jeho výhody zvykneš, tedy pokud jezdíš po frekventovaných silnicích a městem. Stejně jako si zvykneš na 9ti kolečko, místo 3kolečka ....
Prostě je to pohodlnější a bezpečnějí.
Tak často jako já kouknu do zrcátka, ty hlavou netočíš, to bys nic jiného nedělal.
Zvykneě si se rozhlídnout, když měníš směr, já si zvyknul vidět, že za mnou je volno nebo někdo jede pořád.
Problém u beranů je ten, že pohodlné zrcátko pro ně asi vyvinuto není, a tak kluci používají ty talíře na tyčkách.
Mimochodem, jestli je brýlatý ještě nemusí znamenat, že nemá periferní vidění.
Naopak, mohl bych vyprávět, proč vozím zrcátko na pravé straně a ne na levé a proč jsem se rozhodl nedělat si řidičák na auto. :( :( :( Překvapivě, nedostatečné periferní vidění není důvodem pro nezískání řidičáku, jediné komu to vadilo byli vojáci (naštěstí).
Často si vzpomenu, jak někdo takhle kdysi přejel děti na přechodu, protože je, právě kvůli omezenému perifernímu vidění, prostě neviděl. Živě si to dokážu představit.
Periferní vidění nepodléhá akomodaci a ostření. Běžná oční vada ho neovlivňuje, protože tam je poze vidět, že tam něco je. Člověk s brýlemi periferně vidí stejně co ten se zdravým zrakem. Horší je to s omezenou pohyblivosti krční páteře.
Jsem svá pozorování možná mylně analyzoval, ale například u své krátkozraké, obrýlené manželky, a nejen u ní, jsem usoudil, že má tendenci otáčet celou hlavou tak, aby co nejlépe využila ohnisko čoček na brýlích, zatímco bezbrýlý člověk celkem logicky využije možnost pohybovat jen oční bulvou.
No jo, to máš pravdu. Kam se dá natočit oko, tam to i ostří. Když tam není už to sklo, nebo už nemá správnou dioptrickou hodnotu, tak tam už to s brýlemi ostří špatně. Ale moderní obyčejné, ne multifokální, čočky ostří až je kraji. To dříve nebylo. Já považuji za periferní vidění to, co vidím na okraji viditelného pole při ostření na střed pole přede mnou. Je to tam jen tak okrajově, bez dobrého rozlišení, ale je to tam. Hokejista jedoucí na branku ostří na puk a na soupeře před sebou, ale periferně vidí spoluhráče ve srávném dresu vedle sebe a přihraje mu.
Se na to musím manželky zeptat, ale předpokládám, že bez brýlí je spoléhání na periferní vidění prakticky vyloučeno a aby měla dobré periferní vidění s brýlemi, musela by mít dioptrická skla i za ušima.
anebo kontaktní čočky. :-) No není to o rozdílném periferním vidění ale o zorném úhlu ve kterém vidí ostře člověk s brýlemi a člověk se zdravým zrakem. Prostě člověk se zdravýma očima nepotřebuje tu hlavu mít tolik otočenou aby už viděl ostře. Ale přímo v periferním vidění to není.
Moje žena vidí jak rys, k tomu má ještě kontaktní čočky, co nevidí to si domyslí, páteř se jí točí jak vrtule, přesto na kole hlavu neotočí. Má strach, že slítne, takže už se jí to párkrát vyplnilo, padá zásadně nalevo...
Já mám obě čočky už plastové, přesto (nebo proto) vidím do dálky skvěle, ale hlavně mám dobré periferní vidění. Myslím, že to je i otázka cviku, stačí opravdu mžik a vědět JAK se podívat.
Ale hlavně se mi líbí, jak tohle téma nažhavilo cyklisty. Je totiž úplně jedno kdo co používá, proto si přece nemusíme nadávat. Někdo chce značkovej i hajzl papír, jinému stačí kopřivy - no a co! A hlavně abychom všichni byli na kolech především dobře viděni:-)
Kopřivou jsem to ještě nezkoušel, díky za tip.
Když budeš v tom zkoušení možná bude lepší přeskočit kopřivy a vrhnout se na ostružiní.
Periferním viděním nevidíš za sebe dozadu, a jestli točíš hlavou málo nebo víc je celkem fuk.
Zrcátko ti dává přehled, co je za tebou aniž se musíš otáčet málo, nebo moc. V tom je to pohodlí.
Všechno co jezdí v provozu zrcátka má, mají je auta (řidič by taky mohl otáčet hlavu), mají je motocykly, mají je i mopedy. Protože je to praktické.
U kola na kterém jezdíš po lese nebo po polích zrcátko nepotřebuje, mnoho cyklistů, kteří se častěji pohybují v městském či hustějším silničním provozu zrcátko často vyhledávají a vyžadují a vznikají tak nejrůznější konstrukce zrcátek a nejrůznější způsoby uchycení.
Ale jsou i městští "cyklisté" kteří jezdí bez přehazovaček, bez brzd, a bez zrcátek....
Říkat používání zrcátka "zlozvyk" je poněkud jednostranný pohled na věc, mírně řečeno.
No né, já přeci neřekl, že je to zlozvyk, byla to spíš jen řečnická otázka.
Prostě mám pocit, že přínos zrcátka poněkud přeceňuješ v tom smyslu, že podle sebe soudíš ostatní.
Já když to tady čtu, taky uvažuju, že si ho pořídím, akorát teda nevím jaké, na ty silničářské oblouky.
Muselo by mi tu jízdu opravdu zpříjemnit, nesmělo by mě rozčilovat, že na něj musím pořád dávat pozor, abych ho nezničil.
A co se týče toho elektronického, to si neumím představit vůbec, že bych se měl o něco takového po cestě starat, to jako chápu, že tě to baví si s tím hrát, ale mě by to nestálo za ty starosti.
Na ty berany fakt nevím kam bys to dal, možná toho Zefal Spy by šlo pověsit někam na řídítka, ale když ho plácneš tak, abys viděl dozadu a nepřekážel tělem, strašně si změnšíš možnost úchopu.
A to kejvadlo na tyčce vypadá děsivě.
Na berany se nejlíp hodí fakt ta kamerka :-)
Mobil máš napasovanej těsně u představce, tam tak často nesaháš. Žádný starosti s tím vlastně nejsou, kromě toho zatrolenýho dobíjení, to je nekonečný příběh. Než vyjedu, určitě budu mít další novej model mobilu, takže povezu možná 3, a dobíjení cestou řešit nebudu vůbec.
Na cesty tady mě stačí jen dva a vidím celej den...
Takže už jsme u zrcátka o třech mobilech a kamerce:-))
Klidně, když ti to vyhovuje, proč ne.
Bavíme se o zrcáku na berany.
Takové, které by optimálně vyhovovalo není na trhu, proto, a jen proto jsem volil alternativu.
Pokud máš nějaký typ, jak umístit na kolo s berany zrcátko, dej vědět.
Já vyzkoušel tohle:
http://www.bike-eye.com/about.html
které se zdálo být na silniční kolo vhodné, ovšem neosvědčilo se mi zcela.
Důvod je ten, že při změně úchopu je potřeba měnit sklon zrcátka, aby člověk za sebe viděl. Pro kluky, co jsou zvyklí jezdit zalehnutý asi smysl má, pro můj styl jízdy nikoliv.
Pak se zdá, že tu existuje možnost velkého zrcátka na tyči, s tím mají hoši pozitivní zkušenosti, já mám negativní s tím co se běžně prodává, joši používají zrcátka upravená.
Hraboš postoval zrcátka v ucpávkách beranů, o tom jak to funguje s tu nikdo nerozepsal.
Pak tu existuje možnost zrcátka na přilbě, ale jelikož nemám přilbu, neřeším.
Pokud máš nějakou technickou připomínku, sem s ní.
V dobách když jsem jezdil na favoritu jsem měl zrcátko puvodem z nejake motorky (snad simson?)
a uchycene bylo v čepu brzdové páky.
Ten jsem si udělal nový z šroubu tak aby ven z páčky koukal závit na něm jsem měl přichycené to zrcátko.
Pochopitelně jsem patřičně zkrátil ten drát na kterém bylo aby nevibrovalo.
Nejhorší bylo sehnat kousek trubky ze které jsem si uělal spojovací "matici" na spojení závitu který koukal z brzdové páky a toho který koukal ze zrcátka.
Zrcátko bylo vypouklé a docela šikovné i odolné (kovový rámek).
Uchycení zrcátka mi nevadilo ani při držení za páky ani při držení dole za berany.
Zjišťuji, že na beranech je docela těsno, tachometr, světlo a mobil a už je plno.
U toho bike-eye je asi základni nedostatek, ze není vypouklé. Koukat mezi nohama se naučíš, umístění, aby nedošlo k úhoně je OK.
Já tedy na veteránu mám další problém, že občas řadím tím zrcátkem, ale to se snad odnaučím a ti co mají řazení nahoře problém nemají.
Špenáty jsem ještě nedávno viděl prodávat na netu, tam se toho vejde..
Edit: a taky už je to retro
A škaredý...
To bych Veteránovi neudělal..
Právě ta zrcátka v ucpávkách beranů mě zaujala, sice je v nich asi hovno vidět, což by ale mohlo býti kompenzováno skutečností, že jsou na obou stranách řidítek.
Vidět dvojnásobné hovno se vyplatí :-)
Bych to musel objednat, vyzkoušet, se na to asi vykvajznu.
Si pamatuju, že při nočních jízdách jsem na předním ráfku docela dobře viděl(včas) světla aut, přijíždějících zezadu, když byl dobře naleštěný.
Bejvaly kdysi sluneční brejle, tvarem jako ty, co nosil Niki Lauda, které v určitém úhlu zevnitř částečně zrcadlily. Takže už při mírném natočení hlavy dotyčný "viděl za ucho". Na kolo by byly sice tvarově hodně nepraktické, ale svítící auta by asi zrcadlily dobře.
V noci zrcátko nepotřebuješ, auta vidíš z dálky jak svítí.
A pokud nesvítí, vidíš prd.
Chtělo by to kameru s nočním viděním :-)
No lidi toho pri jizde zvladnout hodne, to kolegovi takhle jednou naboural auto nejaky motorista, co se pri rizeni zrovna holil, takze nejenom zensky a nejenom na kole... tedy priznavam, ze nevim, zda v tom zrcatko hralo roli, mozna se holil po pameti, ale prislo by mi skoda to sem nenapsat... :-D
Moje dcera, zoubky krásné a zdravé, ani jeden kaz, jednou jela kolem baráku a dumala nad tím, jak ty přehazovačky přehazujou... nabourala do zaparkovaného auta a vyrazilia si tři přední:-((
Pochopitelně, že se holíš po paměti.
Zrcátko na to nepotřebuješ, teda u elektrického strojku.
Viz Trintignan ve filmu Muž a žena...http://youtu.be/ph_ehpxZMWU
Na horáku na výlety do přírody nevozím, na kole do práce vozím a do provozu se mi bez něj moc nechce. S dětmi jsem bez zrcátka nejezdil. Jezdil jsem vpředu skupiny pro volbu směru a tempa a děti za sebou jsem sledoval v zrcátku. Zejména na silnici to bylo vhodné pro řešení různých průjezdů. Děti mnohem lépe následují, než je jen slovně řídit odzadu.
Jaké mám zrcátko viz:
http://www.nakole.cz/diskuse/20612-elektronicke...
Ne, proč?
No přece abys viděl dozadu :)
Proč? Co je vzadu mě nezajímá, já jedu dopředu :-)
No a když už to fakt budu chtít vědět, tak kouknu a vidím :-)
Zrcátko jsem chvíli taky zkoušel, tedy přesně 3 zrcátka a když jsem rozbil to třetí, tak jsem došel k závěru, že když je rozbíjím, tak je evidentně nepotřebuju stejně jako předtím jsem ho neměl a další jsem už nepořizoval.
A od té doby jsem už řadu let žádné zrcátko nerozbil :-)
Ve filmu Tajný závod také začali závod utržením zpětného zrcátka se slovy, že dobrý závodník koukat dozadu nepotřebuje :)
Já taky nikdy nemusel dofukovat vidlici ani měnit brzdové destičky :-)
To je fakt. Taky by mě štvalo, kdybych musela denně měnit brzdové destičky a dofukovat vidlu. A k tomu ještě 2-3 krát denně měnit zrcátkovej mobil na řídítkách a po dojezdu vše pečlivě nakrmit a dobít šťávou.
Najíst se třikrát denně tě neobtěžuje?
Pokud máš ze svého jídla stejný požitek jako z dobíjení mobilu, tak je mi tě poměrně líto a nechápu proč jezdíš do Paříže :D
O požitku nemluvíme, mluvíme o tom, jestli "obtěžuje nebo ne".
Mě dobíjení těch aparátků neobtěžuje, jsem na to zvyklý, bez toho to prostě nefrčí, tak to neberu jako stresující příkoří ale jako fakt.
V Paříži jsem každou chvilku, ale na kole jen jednou za rok a to jsem to ještě poslední dva roky švindloval, míst od nás jsem jel z Brusele a pak z Remeše.
Příště zase na ostro.
Proč zrovna tam?
Nic než sentiment za tím nehledej.
Tak, děkujeme za vysvětlení a teď, ač jsme zde v tomto tématu velmi tolerantní, poprosíme, zda by šlo omezit diskusi o jídle, sentimentu, brzdových destičkách a vidlicích a vrátit se k zrcátkám.
Děkuji:-))
http://practicalbiking.org/2010/06/how-to...
A k těm třem základním typům zrcátek bych si dovolila přidat ještě náramková zrcátka.
Pravda, vše to chce odzkoušet nebo získat informace o použití, výhodách, nevýhodách a podobně od lidí, kteří s nimi mají zkušenost.
http://www.rearviz.com/
Helmu vynechám, ty na těch beranech docela brutálně omezují úchop.
A znovu tatáž otázka, je v tom vidět při horním i dolním úchopu?
Máš zkušenosti jiné než s googlem?
Tedy "máte", zapoměl jsem ze ty jsi teď "my"
Tohle hledání zrcátka, z kterého by bylo vidět dozadu z horního i dolního úchopu je něco podobného, jako shánět střešní nosič a tažné zařízení na LaFerrari ;-)
:-)
No vidíš, a já ten problém vyřešil.
To nás samozřejmě těší, že jsi vyřešil problém zrcátka pro berany.
Nyní se tedy již můžeme věnovat řešením pro blížence, kozorohy nebo panny.
Ptal jsem se, jestli si nezapoměla v tom výčtu tvorů, pro které hledáš řešení na krávy?
Co me na tom špatného?
Panny, kozorohy jo, a krávy ne?
A já bych se zcela klidně ráda zeptala, jak se tvoje mobilové zrcátko chová třeba za prudkého denního slunečního světla? Jak se chová v případě, že ti do čočky posvítí auto zezadu (máme denní svícení). Jak se čočka chová, když se prudce mění její osvit (průseky v lese, serpentiny)? Jak se celá soustava chová v noci, když ne jen čočku, ale tebe celého osvítí zezadu reflektory? A také jak se tvůj kontaktní dispej chová, když začne pršet a na plochu ti začnou padat těžké dešťové kapky?
Ptám se, protože nevím. Opravdu nevím. Nemám zkušenost. Prosím, vysvětli, když jsi to vše již vyřešil.
Nedávej mi mínus, prosím. Ani dva nebo tři, nebo čtyři. To věci nepomůže.
Odpověz, prosím.
Cožpak ty nechápeš, že jde o život? O tvůj život?
Už jsi zkusil, zda ta webova kamerka, ta kamerka za pár korun, co ji používáš na příjemné posezení u skypu, zvládne měnící se venzedveřní/outdoorové podmínky?
O život by slo, kdyby se člověk nemohl normálně rozhlídnout.
Pokud ti zrcátko z jakéhokoliv důvodu nefunguje, a to platí i u analogu, prostě musíš jet tak, jako se jezdilo před tím, než se zrcátka objevila.
Zrcátko je další pomůcka, co usnadňuje jízdu, nic víc.
Jel jsem za ostrého slunka chvilku, tahle Microsoftí kamerka je docela chytré zařízení, a s protisvětlem si poradí dobře, až bude někdy ostré slunce, natočím to. V ostrém slunci to bude asi lepšš, než když ti pere slunko přímo do zrcátka.
Denní svícení je spíš klad než zápor, auta nikdy ostře nesvítí, jsou lépe vidět.
Horší je když slunce pere na displej, asi to znáš z mobilních telefonů, na řadě z nich není vidět skoro nic, některé jsou jakž takž k přečtení, závisí na typu displeje, tedy na telefonu. Ten můj, protože patří mezi ty na špici, si s tím poradí dobře, za podminky, že zvýším jas displeje na maximum. To má tu nevýhodu, že začne dvojnásobně žrát baterii.
Velké kapky na dotykáč působí jako skutečné dotyky. Prostě jako když do něj klepeš prstem. Záleží na té aplikaci, když se kapka trefí správně na totéž místo 2x, můze mi aplikaci vypnout, může i rozbalit menu nastavení, nebo zrcadlení.
Ideálním řešením v tomto případě by bylo dotykovou obrazovku zamknout, možná na to už existuje nějaký soft, protože výše uvedené problémy musí řešit každá gps navigačni aplikace.
Možná to to ještě nikdo neřešil a teprve na to dojde.
První vodotěsné mobily sice nechcíply v dešti, ale nešly mokrýma rukama ovládat, nešlo třeba přijmout hovor. Další generace už lze mokrýma rukama ovládat, ale bušení vody do displeje je rozhodí, co to dělá, jsem už asi před rokem nahrál:https://youtu.be/uxMBairl6n8
V mnoha běžných situacích by se to mělo chovat tak, aby to sloužilo, v extrémních, tak aby to přežilo a voda to nezničila.
Mám tu hračku na veteránovi-silničce bez blatníků, a výlety v prudkých lijácích na ní nějak neplánuji. Když mě zastihne taková průtrž, že to rozhodí dotykáč, budu holt muset otočit hlavu, nebo zalehnout do beranů tak, že hlavou budu zrcátko krýt...
Děkuji. Myslela jsem si to. Tak na to mysli hlavně ty, prosím. Neradi bychom o tebe přišli:-))
Ten problém fakt není jen v tom, jak to celé soustrojí nakrmíš šťávou. Má to svá další úskalí.
Kdyby to byl takovej hit, tak už to dávno různé firmy integrují do svých hyper super cyklo úchvatných funkcí:-))
Ale tohle pochopitelně už existuje, Brahma to tu postoval už dávno,
http://www.amazon.com/The-Owl-360-LLC-Rearview...
Nebo tady:
https://gearjunkie.com/rear-view-camera-for-bike
Já neobjevil Ameriku, jen jsem použil to co mám k dispozici, a pokusil se to využít.
Když tak googlím, Visiobike to má zamontováno dokonce na mobil...
http://www.cnet.com/news/carbon-fibre-e-bike...
Kromě absurdní ceny vidím problém v tom bezdrátovém přenosu, to jsme debatili s Brahmou v tematu elektronicke zrcatko.
Takže supluju Přemka Podlahu, jak si lacino můze udělat Rear-View kameru každý, kdo má foun co podporuje USB-OTG...
Tak jo, tak bušení kapek do dotykové obrazovky je už vyřešeno, ta aplikace je primárně urcena spíš pro sledováni filmů, aby si to uůivatel, nebo někdo jiný náhodným dotykem nerozhodil.
Jmenuje se Argus Touch Blocker, pro moje účely se asi nejlépe bude hodit odblokování tlačítkem hlasitosti.
Ta aplikace je free.
Zdánlivě nelogicky začnu pro změnu u PC :-)
Když jsem si před 26 roky kupoval vůbec první počítač, tak se mi lidi smáli na co takovou kravinu budu mít.
Když jsem si pořizoval první internet (natož potom bezdrát), tak přišla další, ještě větší vlna smíchu.
Dnes se tihle lidé honosí takovou elektronickou výbavou, na kterou já rozhodně nemám:-)
Nesdílím Jindrovo nadšení pro elektronická zrcátka, jsme každý v jiném vesmíru. Ale tihle lidé ženou pokrok dopředu, protože vyvolají diskuzi o něčem, co mě ani nenapadne.
Faktem je, že pokrokem jsou bohužel i ucpané silnice a olověná jablka podél nich.
Ale taky třeba nové operační postupy a možnost domluvit se (i být špiclován) z druhé strany zeměkoule.
Se mnou by měl svět sice zdravá jablka, ale domlouvali bychom se tamtamy.
Myslím, že většina z vás si tady svůj vesmír vybrala:-)
Aleši, pokrok nemusí jít ruku v ruce z devastací přírody.
Máš pravdu, rozhodně nemusí, ale bohužel často jde, protože hlavně ten technický pokrok potřebuje mimo nápadů i nové (další) zdroje, z toho jsou další odpady atd. Potřebujeme méně uhlí nebo kovu, ale zase o to více plastů. Takže sice čistší vzduch, ale plasty už i v rybách...
Bojkotuju auta, protože jsem bláhově přesvědčen, že tím přírodě pomůžu, navíc si bez auta zatím kdekoliv vystačím. Právě provoz a výroba aut se na té devastaci podílejí podstatnou měrou, i když mraky lidí auto k životu nepotřebují - přitom dvě tři auta v rodině už jsou normál. Lenost by ale neměla být pokrokem:-)
Viděl jsem ve Francii jabloňový BIO sad mezi dálnicí a rychlostní silnicí, nezapomenutelné! Na druhou stranu se už dlouho šlechtí dřeviny, které by měly podél silnic vychytávat těžké kovy. Snad to nebudou ta BIO jablka:-)
Tenhle "pokrok" paradoxně souvisí i se zrcátkem - logicky hledáme ochranu před množstvím aut, takže jeden pokrok vyžaduje další.
Jindro, jen si představ tu krásu, až v zrcátku na kole uvidíš koňskou hlavu:-)
U nás se do hospody jinak nejezdí :-)
Máme tři auta, jsme doma tři.
Ale věř mi, že lenost za tím není. Spíš potřeba nezávislé dopravy. Ale mohu tě uklidnit, pracuji z domova a denně auta nejezdí.
Přesto že nás "dusí" ty splodiny, věk dožití se prodlužuje. V době před auty mřsto splodin řádily zase choroby, s kterýma si tenkrát neuměli poradit..
To Bio je legrační, já jim na to neskáču...
Znám člověka, který mi říkal, že ho jídlo obtěžuje, že o to má míň času na operu.
A on při opeře nemůže jíst?!?
Chápu, je to poněkud barbarské, ale také u toho nemusí sežrat půl prasete s vagónem knedlíků.
Něco malého stylového by se snad sneslo, ne?!?
Vzpomněl už někdo zrcátko na brýle nebo na helmu?
Prodávalo se takové plastové s názvem "chameleon", už to nikde jaksi nejde najít, vzal jsem si jich naštěstí víc.
Původně bylo na brýle, pak jsem si udělal úchyt na helmu.
Když je blíž oka, nemusí být nutně vypouklé. Akorát vždycky záleží na poloze hlavy.
Výhoda - dívám se, kam chci. Když svítí auto za mnou dálkovýma, otočím trochu hlavou a nevidím ho vůbec.
Nevýhoda - obrázek v zrcátku je obvykle natolik schovaný v periferním vidění, že se nedá vnímat současně se sledováním provozu vpředu.
Opačně to ale chvíli jde. Musí se stočit pohled hodně do strany. Otáčet jenom jedno oko, to teda neumím.
Typ na zpětné zrcátko.
http://auto.idnes.cz/foto.aspx?c=A160329_003210...
Některé opravy "opravy" jsou až neskutečné :-)
Bych měl pro Jindru návrh, který by mu spolehlivě zajistil dokonalý přehled, a to i při změně úchopu.
Jako statik bude jistě souhlasit, že by neměl nic nechávat náhodě, natož se zbytečně prát s přírodou.
Zrcátko z kamiónu.
Zbývá vyřešit jediné - kam s ním..
Nějak by to přichytit šlo, to by se dořešilo i u těch beranů. Jako bonus by to působilo i jako kapotáž a na horní "hrazdičku" by se snadno vešlo několik dalších držáků určitě nezbytných přístrojů. Včetně tabletu.
Jj, druhá hrazda pro lidi, co musí vozit sebou veškerou navigační výbavu nejméně pro bitevní triskáč, mě taky napadla:-))
Ona ta druhá hrazda je móc dobrá věc, protože samotná řidítka, ať už silniční, bo horská, zůstanou v původním stavu.
Díky ní RETRO řidítka poskytují pohodlí a variabilitu úchopu, ke kterému byla původně určena.
Pročež nechápu, proč tuhle možnost Jindra ignoruje.
Kromě špenátů od Cinelli tu pro něj mám v nabídce i retro Aero nástavce od Kuboje.
Nechápu, proč tak málo myslí na to, aby pádil kupředu.
Místo toho skenuje vlastní prdel, přitom podle jeho slov řidiči nejsou žádní vrazi.
Nevyjíždějí s úmyslem někoho zabít a navíc.
Největší pohoda je, když člověk jede po městě, například po magistrále, protože tam auta jezdí podstatně pomaleji, než na okreskách.
Klídek:-))
Pořád ještě nevíme, zda druhá hrazda není ale úplně out (stejně jako ponožky do sandálů nebo rohy na vlaštovky nebo úplně trapnej zadní nosník). S temihle hipstery, stejně jako se snoby, je to holt těžké:-))
Ať si Jindra klidně jede.
Klidně ať jede na posledním modelu karbonový silničky, klidně třeba za tři sta táců.
Ale bez signálu.
A jestli teď nemůžeš, Jindro, nech to na Indy.
Kreditka sice není moc retro, ale čert ji vem, nemám proti ní námitek, i s ní to bude mnohem těžší, než jak sis to naplánoval.
Proč se rozčiluješ?
To chce klídek:-))
Důvod, proč aspoň malinko koriguji Jindrovo nadšení pro digizrcátko tví v tom, že si docela dobře dovedu představit blondýnu, která ze zásady nevezme blemák na hlavu, prostě proto, že má to právo, aby jí vítr čechral vlásky. A pak si zapojí nějaký ten mobil spolu s nějakou, v šupleti ležící, k ničemu vhodnou, kamerkou, nějakým drátem a vydá se, po Jindrově vzoru, na magošku mezi auta s tím, že tohle je přeci to digitální zrcátko.
Tady už docela jde o zdraví. Nechci, aby se zrakvil Jindra, a stejně tak nechci, aby se zrakvila nějaká bloncka:-))
Jsem žhavý doběla, prtoe tohle teda ne.
My uděláme z Jindry retro-chlapa.
Ne že ho udělá on ze sebe, a my ho za to budeme obdivovat, navíc skrzevá ty nespolehlivý, zneužitelný, zkurevný, bezdrátový technologie :-)
Zase si vynechal prášek,
Lomcuje s tebou závist?
Uzij si to.
Se omlouvám, spíš jsem trochu přebral :-) syn se nám odstěhoval z domu, tak nám z toho bylo s Danielou trochu smutno, jsme se pokusili rozveselit pomocí piva. Když jsem to psal, měl jsem pocit, kdo ví jak nejsem vtipnej.
Ale závist to fakt není, svýho bajka-veterána jsem zrovna včera dostavěl, chybí jen gripy.
A postavil jsem si ho celýho sám.
A navíc veterán byl můj nápad, ty se jen vopičíš, psal jsem tady o něm už vlóni koncem léta :-)
Ale ten můj taky nebude zrovna klasika jak ze žurnálu, zahodil jsem odpruženou vidli, pevná vidlice má jinou barvu než rám, origoš sedlovku jsem musel nahradit jinou, časem budu muset vyměnit i komplet řazení, nejspíš na něj dám silniční oblouky s dualama, no zmrd to bude děsivej, odpudivej, zloděje by to mohlo dokonale odradit.
Ale na to že je to ocel, je překvapivě lehkej, něco na něm najezdím nalehko a když se mi to bude líbit, pověsím na něj brašny.
Pokud se nebude moc kroutit, asi bych za něj zapřáhnul extrawheel a v téhle sestavě bych příští tok zase vyrazil do špáňa. A pěkně na tři týdny, abych se mohl občas poflakovat.
Tohle je můj retrobajk
Takhle jak je vyfocené, váží 14,3kg,
Jindro, kolik váží to tvoje? Nemůžu to nikde najít a docela by mne to zajímalo.
Teď, asi půl hodiny do odjezdu váží tak jak to vidíš 13,5 kg.
V brašničce mám veškeré potřebné nářadí, spojky na řetěz, pár šroubků a matiček, náhradní lanko k brzdě a přehazovačce, lepení a dvě duše (to považuji za minimum na cestu). Jinak je na tom kole všechno co chci vést, chybí jen mobil, kterým to fotím, svítilna Fénix a gps hodinky, a pak litr vody.
Počítám, že cestovní plně nabalené kolo bude vážit tak 15 kg. Na zádech pak už jen pár hadrů.
Já se neopičím, náhodou mi bylo v zimě to kolo nabídnuto Pod ledem, tak jsem jej vzal za pár piv.
Zatím jsem do něj investoval dalších 7,5 tisíce (pláště, duše, pásky, všechna lanka a bowdeny, brzdové špalky, omotávka řídítek, hustilka na galuskový ventilek, silniční pedály) a další 2,5 tisíce dal za silniční botky.
Takže jsem na desítce jako prd, a je to furt staré kolo.
Teď na něm budu rajtovat dokud ho nerozcentruju, a pak nechám ještě přeplést kola a snad tím veškeré úpravy končí.
Teď valím na Magistrálu nafilmovat to zrcátko v akci pro Aleše....
A takhle je to se všema "veteránama", pokud se na nich nebo v nich chce normálně a soustavně jezdit. :-))
Nějak se pořídí šrot a nacpe se do něj víc, než za kolik se dá docela běžně pořídit kompletní a funkční kolo (moto, auto) bez dalších investic a s vyšším jízdním komfortem. A jako bonus to po přebastlení na tzv.funkční součástky už ani není ten veterán, ale s prominutím splácanina ;-)
Rondo,
nesmíš být tak přísný a úzkostlivý, lanka, bowdeny, tím nic nepřebastluješ, stejně jako dušema nebo plášti. Jediná přebastlenost, co není z konce 80tých, jsou ty brzdové špalíky a pedály, a to není taková tragedie.
Mýlil si se, s tímhle osazením Shimano a brzdama co mám, se skutečně koncem 80tých kola v Rokycanech vyráběla, a byla určena pro naše mladé a nadějné závodníky, v desítkách kusů ročně. Pak se dělala ještě o třídu vyšší, zakázková, jako ta závodní.
Včetně těch italských beranů, tohle je veterán, a ne že ne, a žádná splácanina. Když si dáš práci, nagooglíš stejně osazená kola v bazarech.
Koupil jsem fungl nového Pepíka, a dal do něj dvojnásob, aby to bylo kolo....
Tohle kolečko má tu výhodu, že ho můžu zamknout ke kandelábru a zajít si na hodinu nakoupit.
S kolem za 80 tisíc, bych si to dovolit nemohl, a to samo o sobě je dost zásadní hodnota pro trajdání na kole.
Jestli v Rokycanech tyhle díly strojili, tak ale ne pro normální smrtelníky (vím, že tam strojili i špičkové Campa pro reprezentaci). A hlavně - určitě, betonově, přímo železobetonově to nestrojili na tyhle rámy. Tyhle díly dávali na rámy, ke kterým v krámě nikdo ani nečuch. Protože ty rámy byly skládaný v extra dílničce mimo sériovou výrobu, z dovozových značkových trubek. V podstatě cizí rám, jen u nás sletovaný. Favoriťácké byly nálepky.
První Shimana v běžném obchodě se objevila fakt až po plyšáku.
Shimano díly jsme nakupovali v Michalovcích dlouho před plyšákem. Sto pětku a šestistovku tam měli normálně na krámě, měli jsme z toho tenkrát vánoce uprostřed léta.
Určitě normálně v krámě ? Žádná kolotočářská šmelina ? Pokud vím (a tehdy jsem se o to dost zajímal), žádná PZO to pro maloobchod nevozila. A jiné cesty nebylo. Ani přes Slušovice, ani Michalovce.
Fakt nekecám, v Michalovcích na pěší zóně. Když jsme tam přijeli první rok, neměli jsme na to prachy.
Další rok jsme měli naškudlíno, každý z nás koupil skoro celou sadu. Muselo to být někdy okolo roku 1980, ještě jsme ani neměli po maturitě.
Edit: Tyhle součástky zřejmě řešili přídělově, v čechách si to cyklistické kluby ohlídaly, zatímco na východním slovensku tou dobou ještě jezdili spíš na těch koních, cyklistika tam byla v plenkách, tak to prostě šoupli do krámu a nebyl o to zájem, žádný fronty, nic, tenkrát jsme přišli, nakoupili..
Fakt se mi tomu nechce věřit. V té době jsem tím naplno žil. A fakt jediná cesta sem do MO byla přes PZO (máma se kolem toho točila v jiném oboru, ale bylo to totéž.).
Je divný, že by tam byl zázračný ostrůvek, o kterém by u nás nikdo nevěděl. I chlapi, co už měli leccos vyjetýho a byli finančně vcelku za vodou, sháněli díly přes šmelináře ze západu. A nebylo to nic mírumilovnýho. Kliky s plackou Shimano, jetý, tehdy za 5.000 Kčs. Dva celý už dost slušný měsíční platy...
V našich obchodech byl obrovský problém koupit něco na Favorita. Natož celou sadu Shimano...
Leda že by to tam tahal někdo jako pašunk z Vídně a tam s tím načerno kšeftoval. Kolotočáři, kamioňáci, montážníci. Ale jít s tím do normálního kšeftu by byl tehdy obrovskej risk. To by se taky mohl na dost dlouho zakukat v Ilavě... Fakt divný, krapet dost hodně neuvěřitelný.
Jsem zase vynechal prášek, zkusím počkat do rána, snad to bude lepší :-)
Hele i svědky bych na to sehnal, a pokud se nemýlím, rovnou tři. Ale má to cenu? Mně je to taky dodnes divný, leželo to tam na pultě jako by se nechumelilo.
Tenkrát jsme z toho byli úplně stejně vyjevený, jako teď ty :-)
Ale di někam s práškem :-) Jen si to fakt neumím vůbec představit, ani vysvětlit. právě v tý době (1977-1982) jsem toho Favorita intenzivně prožíval a měl po telefonu zmáknutou v podstatě celou republiku (od mámy i z domu služební telefony), hlavně při shánění galusek, klínků a největších průšvihů - středové osy, galuskových ráfků a podlomené vidlice. Hodiny listování v telefonních seznamech celé ČSSR a stovky telefonátů.
A jakýkoliv šroubeček Campa nebo Shimano byly soustavné téma při tréninkách, ale i u klubového mechanika Na Háječku. A tam ti chlapi věděli, kde mají myši mladý...
Tohle byl rok 88, zurila Perestrojka a Glasnost.
Konec 70tych a pocatek 80tych pamatuju na svém facku, ptesne jak rikas, klinky, osicka, prehazovacka, to vsechno jsme do Francie tahli, kdyz jsme to predtim sehnali, protoze nam bylo jasny, ze nase facka jsou s jejich koly nekompatibilni, a navic, na opravy nebo dily jsme nemeli venku prachy.
Na Slovensko se běžně jezdilo nakupovat leccos:-) A zvlášť na východ, jezdil jsem v té době třeba do Vranova nad Toplou i jinam.
Mohlo jít něco přes nějaký PZO nebo i tuzex napřímo na Slovensko, přece jenom bylo Slovensko na tom krapet líp s některým zbožím.
Divil bych se, že by o tom ale nevěděli chlapi z RH, ani jiných oddílů, co sháněli díly přes kdejakou šmelinu. Přitom jezdili po závodech i na slovač a potkávali se běžně s chlapama ze slovenských oddílů. Brali i jetý kusy, aspoň něco. A jen kousek vedle by se to válelo běžně na pultu ?
Mohlo se tam pár kousků nějak záhadným způsobem zatoulat na běžný obchod. Mohlo jít klidně o nějakou výměnu za úplně jiné zboží a mezi sporťáky se to nemuselo hned dostat.
Je to ale takové hodně divné.
Ne, pro normalni smrtelniky to nebylo.
Nekde jsem nagoogloval vypraveni nejakeho technika odtamtud, pokusim se to najit.
Njn, ono se to nasčítá, na tvé silničce je všechno o poznání subtilnější.
Mne trochu překvapilo, že moje expediční silnička váží(dokonce i s nosičema a blatníky) jen o půl kila víc, než retrobajk.
Se na to asi vyprdnu a povýším ho jen na zimáka.
Já to někdy zvážím úplně odstrojené, tak jak jezdí ti gramaři, uvidíme kolik to dá.
Author se kterým jezdím, má 17 kilo, se světly, zrcátkem Winkku, nosičem a bez nářadí.
Takže jsem si trochu pomohl.
Taky těžší pláště, a ráfky dost uberou na rychlosti, prostě to kolo i odstrojené, bude pomalejší.
Asi dokupovat součástky nemá smysl, nech to tak jaký to je.
Jsem teď provedl kontrolní vážení jinou metodikou a retrobike dle něj váží 12,9, zatímco expediční kolo co jsem na něm byl ve španělsku 15,6.
To mi spíš dává smysl, protože mi přišlo těžší i pocitově.
Je tam zhruba 3kg rozdíl a to už by ten extrawheel v kombinaci s bikem stál za hřích, výrazně těžší by to nebylo, a neměl bych přetížené zadní kolo, to mě hodně láká, nejtěžší krámy bych hodil na hrb eytrawheeelovi.
Jakou metodiku proboha mas, capnu kolo do teplejch, stoupnu na vahu, prectu kolik vazim s kolem, a pak odectu ten svuj metrak a zustane mi tiha kola....
Myslím si, ze nejde jen o vahu kola, ale jak jsem psal, taky tihu tech rotujicich casti, tam muzes nejakou energii usetrit. Kdyz pojedes na ziletce, s extrawheelem za prdelí, mel bys být rychlejsí. Kdyz po zkusenostech z lonska nechas doma nejakou zatez, nepotahnes varení ale koupis si vzdycky neco v samosce, mohlo by se ti vsechno vejit na ten wheel.
Ziletku bych nezatezoval nosicem, kvuli tomu, abys nerozcentroval kolo pod zatezí.
Metodika č.1: bicykl postavím na zadní a položím ho na váhu, před touto methodou varuji, nespolehlivá, oba bicykliy vážily stejně, protože jsem je na váze neudržel v klidu :-)
Metodika č.2: čapnu kolo do teplejch... tam mi bajk vyšel lehčí, než expediční kolo
Na žiletce si dál netroufnu, bál bych se ji opustit před obchoďákem, musím ji mít pořád na očích.
Vaření jsem s sebou netáhl, spíš jsem měl jednotlivé položky trochu těžší, než bylo nezbytně nutné - kolo je z tlustejch CrMo trubek, ale je to držák, nekroutí se, stan skoro tři kila, ale je velký, nouzově by se tam vešli dva lidi, těžké tyčky z durawrapu, nafukovačka taky něco váží, ale je třísezónní a úžasně pohodlná, navíc jsem vezl i plachtu, dával jsem ji pod stan, páč jsem se bál o tu nafukovačku, jednou mě při náhlé bouřce zachránila před promoknutím, tři nosiče, tři košíky na lahev, šest brašen, foťák, powerbanku, kilo tužkovek(na ty příště seru, jsou v každém marketu).. jenže mě to takhle náramně vyhovovalo, sice to bylo těžký jak prase, ale co se pohodlí týče, byl jsem jako v bavlnce.
Mohl bych koupit lehčí stan, jenže bude menší, a podstatně dražší, vlastně každá váhová úspora už by mě stála majlant, na to já seru, když si na cestu vyhradím pár dní navíc, naopak si můžu naložit pár kilo navíc.
Ale ty, pokud bys dal na retrožiletku lehoučký, duralový nosič, na něj ten 5kg batůžek, zadní kolo by to ani nepoznalo, zato tvoje záda jo, jet pět dní po sobě s batůžkem na zádech, když to není bezpodmínečně nutné, by se mi fakt nechtělo.
Batůžek na zádech fakt štve, musí být co nejlehčí.
Takže optimalizuji váhu nezbytných hadříků, tady budu skutečně gramařit.
Ten nosič by šel píchnout na sedlovku, pak Ortlieb brašnu, ale to všechbo dohromady, prázdné dá 2 kila, to není rozumná cesta.
Všechno těžké, jako je třeba powerbanka, půjde do rámové brašny. Možná, pokud to naplánuji jen na 5 dní, zůstane doma i tablet, se slzou v oku, ale život je boj...
Tvoje výprava s bydlením v přírodě chce mnohem víc, ale řešení určitě je. jenomže ty superlehké věci na spaní jsou šíleně drahé, tak je otázkou, jestli pak není lacinější spát po těch kvelbech Formule 1, noc cca 25-30 éček popř. nějakých těch Gites, nebo jiných levných ubytovacích možnostech. Dvanáct nocí, 10 tisíc Kč, tolik stojí slušný lehounký stan, možná víc....
A pak se dostáváš jinam, nepotřebuješ vlastně vůbec nic (jen ručník v F1 není), protože každý večer máš co pořebuješ. A poletíš jako vítr.
Ale je tu háček, tedy hák.
Abys měl ubytování velmi lacino, musíš si cestu naplánovat přesně předem, mít zabookováno, a navíc, pokud jde o jih Francie v létě, i pár měsíců dopředu. A pak musíš plnit plán etap, jinak se ti schema rozhodí a z deseti tisíc za bydlení se můžeš dostat na 30 jako prd....
Bookováním svoboda pohybu dostává strašně na prdel, přijedu pod Mont Ventoux, tam zákaz vjezdu, najednou mám půl dne k dobru, místo přes Jonqueru to střihnu přes Andorru, jeden den mi foukne do zad mistrál, zase je všechno trochu jinak, atd.atd., pro mě zbytečný stres.
A jak jsou ty lehké věci drahé - měl bych další důvod bát se nechat kolo bez nabuchonodozoru, v tomhle směru je lepší být tak trochu vagus jak vzezřením, tak výbavou, lidi jsou pak mnohem uctivější, vyhnou se obloukem.. :-)
Ono je vždycky něco za něco, bez bookování se taky dá jet, ale místo 25-30 eur za noc se budeš pohybovat mezi 100-150, v sezoně na tuty.
Ale stejně se mi zdá, že si toho vez nějak moc.
Když to zredukuješ, zrychlíš tak jako tak.
Kolo i s bagáží cca 45kg, bez vody. Jestli je to moc, nebo málo, nevím, nemám srovnání, sice jsem jel na vrcholu léta, takže spoustu věcí jsem vůbec nepoužil, ale měl jsem dobrý pocit, že jsem připraven i na hodně studené a deštivé počasí. Jediné, co příště nechám doma jsou ty tužkovky, jinak mě nenapadá nic, čeho bych se měl vzdát.
Fotky mýho kola možná trochu klamou, přední brašny byly sice obrovské, ale většinou poluprázdné, v každé jedna 1,5 Petka a pár krámů.
Já totiž nesnáším, když dotlačím ke kolu vozík s nákupem a mám problém to nacpat do brašen, takže v tomhle směru jsem si předními brašnami udělal radost při každém nákupu :-)
Jsme dneska s Danielou byli na výletě, jel jsem na novém retrobajkovi a moc se mi to líbilo, vrátil se zpátky do nominace na expediční špeslajzd, tohle kolo je prostě celé menší, kompaktnější, jak jsem vyhodil tu odpruženou vidli, celé je trochu níž, a to jsem tam ještě nenazul tenké pláště, pak už to bude úplně super eňo ňůňo :-)
....nač Ortlíbku, však na zádech povezeš batůžek- tak ho připevníš gumicukem k nosiči a vezež navíc jen ten nosič(foun ti tablet na spojení nenahradí?) a to je kolem 0,5kg, ne?
Nepovezu nosič.
Tablet váží 270g.
Dvě věci.
1) Na founu prd vidím, blbě se mi trefuje do písmenek, však taky vidíš ty překlepy.
2) Tablet může fungovat jako náhradní foun, kdyby se s founem něco stalo (a když je foun na řídítkách, taková možnost není nereálná).
Jinak máš pravdu, jsou to úplně rovnocené hračky, Tablet Z3 Compact, foun Z3+. Všechno je stejné, jen na tabletu je větší displej.
To budeš teď vozit? To bych už aspoň občas mohl stíhat :-)
No, pokusil jsem se o elegantnější řešení.
Kdo nevyzkoušel, nepochopí...
mě se hodně líbilo malé odklápěcí zrcátko na ruku :)
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1b/31...
a pak jsem někde viděl takovou malou zrcadlovou polokouli , která se narazí jako koncovky do beranů a podle toho článku v tom je vidět slušně.... navíc to prakticky nevypadá jako zrcátka :)
http://www.bike-eye.com/index.html
To na tohle taky pěli chválu, ono to funguje, vždycky když máš nohu nahoře, vidíš.
Jen nesmíš přehmatávat dolů na berany, nebo musíš současně s tím naklonit zrcátko.
Furt lepší než nic, ale to nadšení "spokojených uživatelů" nesdílím.
V každém případě nepřekáží a je slušně schováno před rozbitím.
Škoda jen, že ho tvůrce neudělal v půlce lomené. Zvláště, když ho prezentuje na silničce s beranama. To by pak pokrylo oba úchopy. Ale možná by na to šlo přilepit ještě jedno malé zrcátko trochu jinak skloněné.
Jo, vypoukle, taky jsem si rikal, nebo oboustranne. Ma leve a prave, kdybys mel obe, moh bys mit dva sklony a slo by pokryt vetsinu uchopu.
Cele to vazi 80g.
Pri nejhorsim se da ta to zvyknout, ale chce to cvik, to koukani mezi nohama.
Dnes jsem za pěkného slunečného dne testovala jedno zrcátko na řiditkách.
Jak jistě na fotce poznáte, to nahoře je odraz mojí přilby, to červené dole, je moje červená bunda. Na ploše je barevná fotka mých dvou pradětí, jenže jak vidíte, moc toho nevidíte:-))
Mobil funguje jako zrcátko nejlépe v modu off.
Na druhé fotce je pohled pod sedlo kola, které je provozováno bez blatníků.
To ještě jezdíš na zimních plášťích? Kolik máš hřebíků, nezlobí to takhle bez ledu a sněhu, ale ty jsou spíš na plochou dráhu než do lesa :-)
Myslíš druhou fotku?
To není moje kolo. Ale již jsem říkala majiteli, aby přezul:-))
Já ovšem, bledníky také nemaje, nedopadla nijak skvěle. Normálka, značená cyklotrasa, ale spravují to nějakým místním mazlavým, přilnavým,červeným materiálem, patrně vulkanit s obsabem hematititu. V týdnu zapršelo a dělá to červené louže.
Ale už jsme umytí, kolo i já:-))
Nevim jestli vulkanit s něčím, ale takhle vypadá běžná polabská červenice, která je hnusně mazlavá snad ještě týden po dešti.
O tom jsem psal, zalezi na displeji, na nekterych displejich prectes pri oslunení prd, jine to uz davaji. On mezi tvým HTC a Xperii Z3+ je trochu rozdil.
Jsem to pochopila, že tam bude rozdíl:-))
Tak ukaž, co dnes dělala tvoje Xperie. Prosím, prosím, smutně koukám:-))
Nahrava se to, projel jsem magistralou zezhora dolu, je to 10 minut zaznamu, TyTrubko to chrousta uz dve hodiny, takze spis to postnu az rano.
Ale z toho poznas prd, protoze vidis co vidi kamera, a nevidis, co vidim ja, teda s tema odleskama displeje. To ti musím vyfotit displej na ostrem slunci ktere ba nej pere, snad zitra taky bude jasno.
Zazrak to neni, ale auta rozeznas, zvlaste kdyz sviti.
Já se už na to těším. Tedy na to, co jsi vyfotil.
Jinak teda chápu snad správně, že pokud chci funkční digielektornické zpětné zrcátko, tak si musím pořídit nejnovější Xperii za dvacku kilo, přidělat k ní jakoukoliv kamerku pod sedlo a jsem v suchu:-))
Anebo si pořídím vobyčejnské zrcátko za dvě stovky, nebude to žádné čudo, ale když do něj kouknu (třeba i za cenu, že se trochu maloučko hlavou šoupnu), tak za sebe uvidím. A na ty auta, co svítěj i ve dne, uvidím taky.
Tož, zdá se, počkám si na to, až to někdo dopiluje k dokonalosti největší.
P.S. vzpomínám, jak ses divil, že máš na autě několik kamer a parkovacího automata, ale digi zpětné zrcákto na kamerku nemáš. Ja holt, tohle není jednoduchá úloha:-))
Kam ho na ty berany dáš, to obyčejné zrcátko za dvě stovky....
To na tyčce ti fungovat nebude, můžu ti ho věnovat. Zefal Spy?
Kam ho dáš aby nebránil úchopu a bylo vidět?
Bike Eye stojí uí 600 bez poštovného, nepřekáží, ale ideal to není.
Ty pořád meleš svou, jako bych 4 roky nejezdil s normálníma zrcátkama a byl úplnej debil.
Asi bys taky měla zobnout prášek....
Zobni prášek ty.
Fakt nechápu, že chlap ve tvém věku neumí normálně diskutovat a musí furt napadat oponenta.
Nějakej komplex či co?
Milý Jindro!
To, co ty řešíš, není zpětné zrcátko. Ty řešíš, jak dát tvému smartfounu, kterého se nevzdáš, na veteránovi stejně jako na svých jiných kolech, smysl. Tak mu vymýšlíš funkci. Aby měl na řiditkách své opodstatnění.
Zrcátko nemusíš mít jen na beranech. Můžeš ho mít třeba na přilbě. Jenže přilbu ty na hlavu nevezmeš. Ze zásady.
Holt tvoje věc, do toho mi nic není.
Jen mě, prosím, nenuť myslet si, že řešíš zrcátka. Na to ti fakt neskočím:-))
Ale prd, jen furt reješ....
To mě připomělo ten starej, jak ta ženská visí v 7mém patře jen konečky prstů na římse, klepe nožkama nad tou propastí a zezhora ji nějakej chlápek mydlí přes ty konečky prstů, za které visí, kladívkem.
Zezdola to vidí jinej chlap a řve nahoru: "člověče, okamžitě tu ženskou nechte!"
A zezhora se ozve: "to není ženská ale tchýně!"
A ten dole si jen odplivne a zamumlá si pod fousy "ale že se kurva drží...."
Ale to je roztomilý... ty nejdřív Lannu vyhodíš ze svého tématu, aby neryla. Tak ona si poslušně založí svoje, ty v něm máš do tohoto okamžiku - dala jsem si tu práci to spočítat - 43 příspěvků (čtyřicettři! to se úplně vymyká mému chápání, že to taky jde)... a zas máš problém. Co se teda nedržíš v tom svém vlákně?
Ty mě taky...
Zas na druhou stranu...jako rada, typ, nápad na na zrcátko je ten vtip klasicky jindrovský.
Technické provedení je za nula, ale estetický dojem vysoký.
Ona celá v bílém, on celý v černém. Škoda, že to nevidíte barevně:-))
Nevím jestli zrovna tohle, ani nevím jaký typ displeje je na přímé oslunění vhodný, to by adi šlo nagooglit.
Bereš to za špatný konec.
Když už tu Xperii mám, a nepořizoval jsem ji kvúli tomu, abych z ní udělal zrcátko, tak proč jč nevyužít naplno.
Jsou telefony, na kterých si na slunci nepřečteš kdo ti volá, nebo nevytočíš číslo, je to tak. Když to neupotřebíš, proč to kupovat. Kdyš víš, že takové situace budou nastávat, musíš si do seznamu "musí to umět" přihodit další bod.
Máš telefon a budeš ho vozit na řidítkách tak či tak. Dobrá.
Ale co ta kamerka pod sedlem?
Co je s ní?
Tu taky mám a použil jsem jí jednou na přenos z vernisáže pana Víznera. Moje notebooky webku mají, nepotřebuju další.
Měl jsem tehdy špici ve své třídě s HD, ale pro zrcátko stačí nějaká obyč za 2-3 stovky.
Jinak, problém je v tom, že na mobil nahlížíš furt jako na přístroj na telefonování. To je jen jedna z jeho funkcí. Máš totiž v kapse o dost výkonější počítač, než byly ty, na kterých jsme před 25 lety začínali.
Koukni, co ta tvoje hračka taky umí:http://www.htcfans.cz/hrajeme-si-s-usb-otg-na...
.....tak to je jasné dokonce i mně, ale co mi jasné je jen zčásti(upřímně)- pročpak vozíš výkoný smartfon a ještě tablet/notebook. Co nedokáže jeden a co druhý?(promiň Lanno, že je to mimo téma)
Vysvětlil jsem výše.
.....žeby slabé oči? ;-)
ne, nedostatek zkušeností s těma hračkama.
Tak znova, tablet i smartfoun co mám, jsou v podstatě shodná zařízení na úrovnni hardware. Je tablet má poněkud větší displej a proto se na něm pohodlněji čte i píše, a vyřizuje taková ta běžná agenda. Když je zle, obojím zařízením se mohu přes net spojit s velkým počítačem doma a na něm pracovat, a na to fakt už potřebuješ větší displej.
Malý displej telefonu se naopak hodí na řídítka, lze použít jako navigaci, a má výrazně lepší foťák.
S obou zařízení se jde připojit na internet (pokud existuje pokrytí) a z obou lze telefonovat.
Takže kromě toho, že máš zařízení, které ti na specifickou činnost vyhovuje, máš i duplicitní zařízení, pro případ, že by jedno selhalo. Stroje jsou potvory a občas něco vyvedou, občas se vybijí v okamžiku, kdy nutně potřenuješ někoho kontaktovat, občas trucují a dokonce i signál wifi, občas na jednom strojku chytíš a na druhém už ne.
200 gramů je naprosto zanedbatelná váha, za služby, které to poskytuje.
Jenomže lidi, kteří jsou zvyklí v makat 8 hodin denně a pak vypnout služební telefon, potřbu a nutnost být ve spojení stejně nikdy nepochopí, tak ani nemá smysl aby sis to pouštěl do hlavy.
Dneska vozím 3 telefony, tablet, mobilní wifi router a zdá se mi to optimální. Zase si nevozím žrádlo ani vařič.
Váhově jsem na tom o trochu líp, ale kdyby ne, stejně si to odšlapu já a ne ty.
No, a díky tomu, že to sebou vozím, si mohu dovolit to žrádlo nevozit ale najíst se v restauraci....
No, vidíš - a jiní lidi díky tomu, že sebou vozí jídlo, nejsou odkázáni na žrádlo v hospodách. ;-)
(To mě jen tak pobavila volba terminologie, abys vyzněl jako něco lepšího.)
Proboha - jste rodina, kde jsou dva dospělí zdraví lidé na uživení jednoho dítěte na studiích... V takových podmínkách by snad na dovolenou se stravováním v restauracích zbývalo každému; to není třeba se tak moc prsit odpovědnou prací, kde je potřeba být pořád ve spojení.
Ja tedy vozim tohle zrcátko z Aliexpressu a v pražské dopravě na něj nedám dopustit.
Je to jako v autě, kdy bych se bez zrcátek také neobešel. Někdy dokonce se mi stává, že pozoruji v zrcátku a dávám si větší pozor na to, co se děje za mnou, než přede mnou. To vpředu mám pocit, že lépe uhlídám, než to, co se odehrává za mnou. A navíc v mém věku se mi již hůře otáčí hlava a tak je to i pohodlnější :-)
Na zrcátko jsem si tak zvykl, že na kolech bez něj se necítím tak dobře a relativně bezpečně
a doplňuji, že provoz zprava zezadu si hlídám tímto malým zrcátkem na helmě
Na gramy teda fakt nehraješ :-)
To tedy ne, spíše mi jde o bezpečnost-
zleva paralyzer se světlem, světlo-blikačka, tachometr, pepřový sprej, silné světlo
Se chystáš na noční jízdu Chánovem?
Jsem rád, že někdo zná Chánov :-) , bydlel jsem v Mostě mnoho let a naše soukmenovce dobře poznal.
P.S.tu výbavu jsem si pořídil na psy, kteří mne na kole již několikrát napadli.Doufám, že to nebudu muset použít, protože to je vždy velký frmol
Ale na tuhle smečku by to nestačilo
https://www.youtube.com/watch?v=gp6pIV2WjRk
Ustál to fakt dobře. Asi nebude moc lidí co by to takhle zvládli.
V podobných případech by pomohl snad jen brokový poloautomat.
Já bych se posral strachy, kazdopadne rikal neco ze je policajt nebo ze zavola policajty, v tomto pripade bych jednozancne nevahal, tento extremni pripad se neda prejit mavnutím ruky.
Rozhodně to byl někdo kdo ví a umí s podobnými blbci jednat.
Obdivuju, jak zvládnul tu dorážející smečku. Chce to hodně odvahy a zřejmě i zkušeností.
A nejseš ty tuten kaťourák, že po tobě tak jdou ? :-)
Já bych nemohl jít do soutěže "chcete být milionář" protože nevím, co je to kaťourák :-((
Ale určitě to nejsem! (i když psi mne nemají rádi a ani já je)
http://www.svejkmuseum.cz/povidky_CH_P.htm...
Jaroslav Hašek
Hm, v našem kraji mě pes tak maximělně vyleká.
Jedu si, myslím si na svoje, ptáci štěbetají a najednou zestranu "wuf".
To je na infarkt.
jestli vaším krajem myslíš náš kraj, tak Pes dělá Haf, neb hlasovým výrazem Wuf je bezpochyby vybavenej (západo)něměckej Hund. ;)
je zajímqvé, jak zvířata, jakkoliv vydávají stejné zvuky, v každém jazyce "dělají" jinak....
hned zítra zjistím, jak dělá jihofrancouzský chien...
Možná vydám slovník pro zvířata, abz se spolu mohli v tý Unii domluvit...
Ano, dvě.
Asi to byl docela kumšt fotit ve stoji na hlavě.
to je v australii
Ahoj, preferuju zrcátko na helmě nebo brýlích.
Na helmě mám antiaerodynamické velké zrcátko za 50.-, přidělané na hliníkovém drátu, který je na konci přehlý a vložený to plastové objímky zrcátka. ta je pak stahlá zdrhem a celé je to pak omotané elektrikářskou páskou pro estetiku. K helmě je to přiheftované taktéž zdrhama. Toto řešení vozím jenom na dlouhé výlety, hodí se to při velkém provozu. Zrcátko nic nezmenšuje a přehled je obrovský. No už jsem párkrát slyšel že vypadám jak UFO.
Další varianta je okopčený tvar nerezového drátu od Azubu (za 5 minut práce ve svěráku a s kladivem), na konci s běžným zrcátkem Zéfal. Zrcátko zmenšuje a i přes fortelní tloušťku drátu se při hrbolech chvěje. Pomohla by menší délka drátu ale to by zase nebyl takový rozhled. Helmu kromě cestování nenosím takže si vystačím i tímto.
Tak to je pěkné. Odkud je to zrcátko, které nezmenšuje? Nemám rád ta konvexní, co zmenšují.
Koupil jsem to u nás na dědině v cyklokrámku.
Je to přesně toto:
http://www.cyklomania.cz/prodej/Zpetne_zrcatko...
Myslím, že to mají všude.
Vyšroubuješ vrut u zrcátka, nacpeš tam přehlý drát, stahneš zdrhem, omotáš páskou a je to. Drží to už 3 roky.
Dobré je ten drát udělat trošku delší. Dá se pak štelovat s polohou zrcátka k úplné spokojenosti.
U tohoto řešení je dobré, že není člověk při jízdě závislý na úhlu řídítek ale hledí si kam chce.
Je, je to určitě velké přehledné zrcátko na helmu, já mám na ní tohle" http://www.bikestore.cz/doplnky-a-ostatni... a je to dost mrňavé.
Co si mám představit pod pojmem "zdrh", kterým se to má stáhnout?? (asi bych v soutěži Milionář vypadl hned na začátku:-(( )
Klasicka elektrikarska stahovaci paska. Vazu se s tim kabely ke zlabu.
....nesmělý dotaz: proč jsi místo pevného upevnění blikačky páskami nepoužil původní úchyt připevněný přímo na helmu- bylo by to praktičtější a jednodušší při sundávání a výměně baterie.....
Jen hadam, ale mam zkusenost, ze vetsina blikacek se pri otresech velmi rada otvira, pripadne po padu na zem uz nedrzi zavrena, takze ja jsem vetsinou blikacku prelepil izolepou a ocekaval bych stejny ucel tady.
Popravdě si to už moc nepamatuju (blikačku jsem zapl asi 3x) ale z mého chování se dá usoudit, že kdyby tam nebyla takto napevno, je dávno fuč.
Jinak potvrzuju, blikačky je nutno pojistit. Jednou mi upadla smartka za 300,-.
Ještě že mám těch zdrhů doma pytel.