Já na jízdním a bezmotorovém :-)
Ještě bych doplnil ke svému pošťouchnutí o Jindrově protitržní renovaci Favorita z:
http://www.nakole.cz/diskuse/20585-jake-naradi...
Já také na takovém renovovaném a totálně přestaveném Favoritu jezdím. Jezdím na něm v Praze do práce a po silnicích , rychle a rád.
Do městského provozu na něm mám rovná řídítka s řazením z horáka. Pro těžký provoz mezi auty mi rovná řídítka poskytují lepší přehled o situaci kolem, lepší dostupnost brzdové páky a lepší manévrovatelnost. Naopak když potřebuji lepší aerodynamiku, tak se chytnu za dlouhé rohy, které mám skloněné jako berany směrem dolů.
Do města je můj veterán zjevně nevhodný, tam se hodí Pepík nebo Author s odpruženou sedlovkou a pořádným zrcátkem.
Bike-Eye tu službu neudělá, vidím jen když je levá noha nahoře, a ještě o dost méně, než zrcátkem v řídítkách. Navíc, pro dolní úchop se musí přestavit sklon, je to snadné s tím otočit, ale prudí to.
Za mě, Bike-Eye nemohu doporučit. Lepší než nic, ale o malinko.
A proč si nepořídíš standardní vypouklé zrcátko na tyčce na řídítka? Říkat, kolo je do města nevhodné kvůli blbému zrcátku, mi přijde jaksi neodůvodněné.
Nepřesně jsem se vyjádřil, nebo jsem byl špatně pochopen.
To silniční kolo, s 20mm plášti, se na dlažbu nehodí, nedělají mu extra dobře ani díry ve vozovce, kanály a koleje. Je to kostitřas, ale s tím nic nenaděláme, tak to kolo je navržené - silniční, nikoliv městské.
Kromě toho, že se to třese, mě dost vadí omezený přehled o provozu za mnou, zvyknul jsem si na velké zrcátko v řídítkách. Zrcátko na tyčce se mi neosvědčilo vůbec, obraz se moc klepe. Tak jsem googlil a nagoogli bike eye.
A je to jak píšu. Na silnici, před odbočením vlevo, lze při jistém cviku, který je potřeba zautomatizavat, zkontrolovat prostor za tebou.
Ale neumozňuje to, na co jsem zvyklej, tedy vlastně neustále mit kontrolu, pravidelně hodit očkem do zrcátka.
Zrcátko na městském kole považuji za zásadní bezpečnostní prvek, bez kterého bych magistrálou nebo kolem Oblouku nejel.
Odpružení je zase prvek, který činní jízdu pohodlnou.
O bike eye písi proto, abych varoval případné zájemce před přehnaným očekáváním.
Taky jsem objevil univerzální držák mobilu na řídítka, co opravdu dobře drží...
https://www.alza.cz/iottie-active-edge-bike-bar...
Ano, tento drzak mam (je perfektni). A mam dojem, ze jsem tady o nem psal, a ze jsi mne s nim poslal do prdele :D
To je klidně možné, po tom, vo mi plachtilo pár safra drahých mobilů z universálů, jsem k nim byl skeptický.
Nicméně, dokaž, protože tyhle věci mě dost zajímali a ta mrcha se neprodává tak dlouho.
Tak dokaž, že jsem tě s tímhle modelem posla do řitě, nebo se omluv.
Děkuji.
http://www.nakole.cz/diskuse/19957-drzak-na...
Tak tam marně hledám tu část, kde jsem ho s nim poslal doprdele.....
Naopak, píši tam, še ten držák má mít čelisti nejen ze stran a zespoda, ale i zezhora....
Tak čekám na omluvu...
Stejnou omluvu očekávám pak od těch 10ti palečkářü.....
Ale jistě marně....
Mám radost, že jsi použil kameru a mobil místo zadního zrcátka. Už před nějakým časem jsem to navrhoval a už nevím, kdo se mi tehdy velice vysmíval. Cítím v tom veliké zadostiučinění :)
Obrací ti to obrázek abys to viděl jak je zvykem v zrcadle? Nebo si rychle zvykneš na kamerový obraz? Jak si to poradí se šerem? Jak se s tím jezdí? Jak to spolu komunikuje, pomocí bluetooth? Moc mne to zajímá. Tohle se mi opravdu moc líbí.
Jo, inspiroval si mě, dal jsi tu link na nějakou absurdní konstrukci, ale princip je jasný.
Možná k tomu měští cyklisté dospějí.
Mobil na řídítkách, laciná kamera na sedlovce, a totální přehlef,co se děje za tebou.
Při městských jízdách, do hodiny nebo dvou, nemusíš řešit nabíjení.
Určitě dokonalý přehled o tom co más za zadkem je důležitý bezpečnostní faktor, tedy alespoň na Magistrále...
Tak jsem problém zrcátka zcela vyřešil, lépe už dozadu vidět snad ani nelze.
Stará xperie z1, sony selfie foťáček, spojení wifinou, obraz jako víno a vidím vše, tedy to co mě při jízdě ve více pruzích chybělo, pravé zrcátko, to už nepotřebuju.
Nabíjení zajištěno z powerbanky, výdrž v hodinách testuji. Asi by stačil mnohem menší telefonek, a mnohem jednodušší kamerka, ale vařím ze zbytků ...
Věřím, bez ironie. Ale je to drsný :-)
A jak to v TV přejí ? "Čistý obraz a dobrý zvuk !"
Je to velmi luxusní řešení, a velmi spolehlivé, až jsem byl překvapený jak je ten přenos stabilní.
Celé ráno jsem hledal nějaké to zrcátko, co by fungovalo, zefal spy, googlil, až mě to napadlo.
Tuším, že tu Brahma postoval, nějaké takové zařízení, za spostu dolarů, a mě napadlo, kurnik, vždyť já vlastně doma mám něco, z čeho to lze vyskládat.
Základ je tohle:https://www.alza.cz/iottie-active-edge-bike-bar... měl jsem to na selfícka v Andoře, a pak ten mobil.
Protože to má 18 megapixelů, a foun má slušné rozlišení, je ten obraz fakt jak víno, a vidíš celou silnici za sebou vcetně pangejtů.
Jen to nevydrží v provozu bez napájení déle než 4 hodiny, ale napájení vyřešeno, ukážu jak, zejtra.
Problém může být za ostrého slunce, to budu muset oroštovat jas naplno, jinak, pokuď s tím nepraštím o zem, by to mělo být spolehlivé.
Povozím a prozradím pravdu.
Tak ještě jednou ten link
https://www.mall.cz/digitalni-kompakty/sony-dsc...
Luxusní je to správné slovo!
Zrcátko je mnohem dražší než celé kolo dohromady.
Tak ještě tu solární elektrárnu a je to v kapse....teda na kole:-))
To určitě. Mě stály ty špalíky na brzdy, víc než to kolo....
Tohle mě navíc nestálo nic, všechno jsem měl doma. Slušnější telefon za chvilku bude mít každý, tedy žádný náklad navíc. Outdorová kamerka? Stoji asi jako to slušnější zrcátko.
Pro jízdu ve městech v provozu ve více pruzích mě to pomůže významně. Pro divochy co skááou na mtb přez pařezy absolutně nevhodné...
A kolik hodin záznamu jsi schopen natočit?
Ty to asi nechápeš, já netočím záznam, prostě vidím na mobilu, to co ta kamera vidí vzadu.
Nezaznamenávám, ale mohu, kdybych chtěl.
Kolik toho mohu zaznamenat, se odvíjí od rozlišeni (jak moc hezký ten obrázek chci mít) a od paměti zařízení.
Také lze točit ve smyčce, to se užívá u těch kamer v autech. Ale věř mi, že se svým skromným vybavením bych dokázal natočit 10x víc, než ty bys vydržela koukat.
Ale já netočím..
Obrací to obraz jako zrcátko? Pokud ne, jak rychle si na to zvykneš? Co to dělá na sluníčku? Kolik to žere energie? Jak moc to vibruje a jak moc to vadí? Při širokoúhlém pohledu by to nemuselo vadit. Jak to komunikuje? Popiš to, prosím, moc mne to zajímá? Ta kamera je docela drahá, dalo by se to nahradit nějakou couvací kamerkou? Měla by požadované vlastnosti?
Neobrací nic, prostě vidíš to, co vidíš, když otočíí hlavu a koukneš se dozadu.
Zvykneš si za minutu.
Vibrace.
Jel jsem jen hladký asfalt, obraz furt v pohodě, protestuju dlažbu. Spustil jsem záznam, tak až to nahraju na Trubku, uvidíš co vidím. Dlažbu až za týden, musím do světa a bez kola.
Jo, ta kamera co používám je zbytečně dokonalá a drahá, stejně jako ten mobil.
Myslím si, že by stačil průměrný mobil, a nejlacinější wifi kamera a dá to stejnou službu.
Ale kupovat si to, proto abych to ozkoušel, nebudu.
Zajímalo by mě to.
Možná, jestli má někdo v okolí velmi lacinýho čínana - kameru, zkusil bych to.
Zásadní je plynulé spojení, jak se kamera začne sekat, a nedá plynulý obraz toho za tebou, jde o život, když se na ní spolehneš.
Mě se začala koousat, kdyz dochazela baterie.
Ještě kolik to žere, jak dlouho to vydrží bez dobíjení? Já mám jen celkem luxusní levé zrcátko, vypuklé, vystrčené na tyčce. Pravé by se samozřejmě také hodilo. Tohle vše by kamerka mohla nahradit. Jen ta tvoje je poměrně veliká. Zkoušel jsi najít nějakou aplikaci převracející obraz? Jak rychle si spolehlivě zvykneš, jak se to pak plete s autem a jeho zrcátky? Nejsi z toho zmatený?
Dej mi čas, jede z powerbanky (napájené obojí, jak kamera tak mobil 5 hodin a je na 100% nabití, uvidím ráno. Možná na denni provoz bude stačit mnohem lehči PB.
Jistě to není pro tuláky jako je Poutník, nabíjet každý večer nutné.
S převráceným obracem jsem neměl problém ani vteřinu. Auto za sebou vidíš, a ze tě míjí jinak, nez si zvyklý ze zrcatka, nevadí,
Jedu to na aplikaci pro Sony, Play Memories Mobil, jen NFC drnknu, krám se připojí, a vidím dozadu.
Nesnažil bych se obracet obraz, to fakt není nutné. Chtělo by to hodně lacinou eifi kameru, vodotěsnou, malinkatou, co si rozumí s Androidem. Kdyby měla baterii na 12 hodin, byl by to luxus.
Mobil si každý vybere dle sebe.
Vydrželo to 20 hodin, na tu powerbanku...
Telefon je pořád na 96, ale kamera chcípla.
Ta pwb má dva USB sloty, 2A a 1A. Dvojkou jsem nabíjel foun, jedničkou kameru. Asisi tu pwb vycuc foun pro sebe a nedělil se moc na férovku...
Je to poměrně velká pwb, vyzkouším 84gramovou 2400 od Sony. Taky vyměním v tom foťácku baterii, je tam 4 roky stará, 630, měla vydržet 4hodiny, teď dá bez přípomoci asi 50 minut.
Tak když to napočítám, měla by mi ta 84gramová stačit na 15 hodin jízdy s rezervou.
https://www.alza.cz/sony-cp-v3w-bila-d484445...
Na ten displej pak budu potřebovat asi tak dalších 5000-7000, něco najdu, počítám tak do 200gramů.
Hm, to jsou strašní žrouti. Na ježdění do práce by to nevadilo, ale na nic jiného. Díky.
Takhle to vypada ted. To da 22 hodin, ale je to moc velky.
Nemuzu tahat kapacitu, kterou nepotrebuju.
Ten tlustný červený kabl maskovaný jako vodovod je napájení? :)
Obyčejný zpětný zrcátko na řidítkách by určitě bylo menším disajnovým kurvítkem a fungovalo by.
Jaké obyčejné máš na mysli?
Na tyčce?
Tak to se klepe a nefunguje.
Už ne, našeljsem ultimátní řešení, teď, když obraz umím ozrcadlit, není co řešit.
Vidím mnohem lépe celý prostor za sebou, nemusím nic dokupovat, všechno mám.
Ono, mezi náma, kdybys o té kamerce nevěděl, tak si jí ani nevšimneš, a mobil na řídítkách má dneska každej druhej....
Ale ono je to celkem jedno. Tady nejde o dizajn. Jindra ten mobil a tu kamerku stejně vozí vždy a vozil by je i na tom veteránovi. Takhle těm věcičkám jen našel opodstatnění.
Ono to bude fungovat. Za ideálních podmínek. A ve všech ostatních případech (šajní mi na dispej, mám zaflákanou čočku, vypadla wifi, došla šťáva, šajnuje mi zapadající slunce do objektivu, a pod.) použije klasický "retro" postup. Otočí hlavou:-))
Dneska, když jsem se zlomil v pase, jsem poznal další výhodu elektronického zrcátka.
Tedy nezáleží na úhlu kterám do něj koukáš, když zalehneš do beranů, v yrcátku na tyčce uvidíš prd, a když si ho naštěluješ tak, abys viděl zalehlej, když se napřímíš, uvidíš prd zase.
Tady vidím furt jasně a všechno.
Ale musím varovat.
Má to svoje mušky, tenhle wifi přenos.
Občas se na zlomek vteřiny kousne a nelze předvídat kdy to udělá, mě třeba 45 minut jel jak z praku, pak se na kilometrovém úseku kousnul asi 3x a pak zase jel jako z praku. Jestli něco ruší ty vlny či co, nevím, ale nepředvídaný výpadek je hodně naprd. Na normální silnici ne, ale v městském provozu by mohlo jít o život, kdyby se člověk na to spoléhal.
Takže zase zpět k drátové variantě, mám to ozkoušeno na stole, ale na kolo jsem to zatím nepověsil, až zítra.
Po dnešní vyjíždce s ohledem na ten úsek, kde docházelo k výpadkům wifi přenosu, NEMOHU TOHLE řešení doporučit jako bezpečné.
Budu si hrát dál...
Tak se mi zdá, že je to lepší, než jsem si myslel, odpojil jsem tomu telefonu všechny služby kromě wifi, kterou je spojena s kamerkou, a za hodinu mě spadla baterie ze 100 procent na 97.
Takže je možné, že ten displej na řídítkách vydrží celý den šajnit bez dobíjení a dobíjet se bude muset jen ta kamerka tím mini power packem.
Zkusil jsi najít nějakou zrcadlící aplikaci? Aby to vypadalo jak je zvykem ve zpětném zrcátku.
Ne, já to beru tou aplikací od sony a ta tuhle vlastnost nemá.
Ale vzal jsem to celé za blbej konec.
Teď si s tím hraju. Ono stačí k tomu mobilu připojit normální webovou kamerku, ta je lehounká, a pustit si to třeba v appce CameraFi, ta funkci zrcadlení má.
Přenos drátem, kvalita obrazu výrazně horší, ale pro úcely zpětného zrcátka naprosto dostačující.
Telefon musí umět USB-OTG a nějakou tu redukci, tahle umožnuje i napájení, ale možná, to napájet vůbec nebude potřeba.
Vyzkouším to, nechám běžet přes noc a zejtra vrznu na kolo.
http://www.lan-shop.cz/premiumcord...
To je ta redukce, a já mám tuhle kameru, válela se tu 5 let v šupleti..
.http://www.czc.cz/cam-microsoft-webkamera...
Jo, a aby byla informace kompletni, tady je povídání o tom USB-OTG a jak to zjistíte, jestli to váš foun umí.
http://mobilizujeme.cz/clanky/jak-zjistit-zda...
Pokud ano, stačí cvaknout webku na sedlovku, nainstalovat CameraFi a máš z mobilu zpětné zrcátko.
Dalsí dílčí výsledek, ta web kamera mě vycucla mobil za 4 hodiny, tedy moje predstava, že kdyz to pújde po drátě, míň to sežere moc nesedí.
Tak se bude muset i tak mobil přikrmovat, má-li to fungovat.
Další objev, Brahmo, ta aplikace PlayMobile funkci zrcadlení taky má, jen jsem jí musel najít....
Takže možnosti jsou v zásadě 2 - web kamera s mobilem za jízdy napájeným z pwb (na trasu delší 3 hodin), nebo wifi kamera.
Ta wifi kamera (protože jedu v režimu preview) má výrazně lepší obraz než webka. Ta je zase lehčí.
Tedy, aby to fungovalo jako regulerní zrcátko lze zařídit snadno.
Ti mě tak napadlo, jestli si to dobře představuju a maluju - v zrcátku se ti objevuje střed ulice na levé straně a krajnice na pravé straně skla, prostě reál. Na skle founa to máš ale obráceně, ne ? Středová lajna jak v Anglii vpravo, krajnice vlevo.
To odpovídá pohledu kamery, tj. jako když bys otočil hlavu a díval se dozadu.
V zrcátku je to "zrcadlově", akorát sis na to tak zvykl, že ti to připadá normální :))
Edit: Nicméně,kdybys to chtěl mít jako zrcátko, tak to určitě jde programově obrátit.
To je mi jasný, ale šofér je za celý život navyklý, že co je na skle vlevo je i v reálu vlevo, co vpravo, to vpravo.
To není jak si myslíš. Oko (a mozek) je schopno to správně vyhodnocovat. Když se díváš na film, správně poznáš, jestli je střelec pravák nebo levák. Když na sebe budeš dělat pif paf v zrcadle, tak ti ani nedojde, že ten šašek proti tobě je levák!
Jde jen o to, že mozek umí rozpoznat zrcadlo a plátno (obrazovku).
Já si tuhle úžasnou schopnost mozku uvědomila, když jsme měli na počítačovém sále vedle sebe dva odlišné monitory (vzhledově i barvou) a ke každýmu patřila jiná klávesnice, u jednoho byla s ruským rozložením kláves a u druhého standard IBM. Normálně jsme na nich střídavě dělali a aniž bychom nad tím přemýšleli, klapali jsme na správné klávesy.
Šoféruješ ? A používáš zrcátko i na zpětný pohled, nejen na rtěnku ? ;-)
Nejde o situace, kdy máš hafo času na poskládání "obrázku" o situaci za tebou - ale o krizovky, kdy to třeba najednou v pruzích za tebou houkne s majákama a ty musíš bleskově vyhodnotit, jestli se sanita řítí z připojováku, nebo od středu...
Já myslím, že se na to zvyknout dá. Nakonec ty tendence montovat do aut místo zrcátek zpětné kamery jsou. Jen si na to šofér musí zvyknout a při přesedlání ten mozek přepnout.
Mně by hlavně na kole vadilo, že to je další krám, který musíš furt krmit, jak displej tak kameru. V tom ohledu je na tom auto neskonale lépe.
Tendence jsou, ale především jako kamery couvací, nebo nějaké doplňkové.
Na couvací kameru jsem si zvykla poměrně dobře. Tam se pohybuješ zpět, couváš, jedeš ve směru, kterým kamera ukazuje.
Ale i ty kamery místo zpětných zrcátek se v autech objevují. Ne že bych to chtěla, ale prý ty ucha zrcátek mají vliv na aerodynamiku:-))
No, zatím jsem to teda viděl jen na nějakých konceptech a výstavních prototypech. Nejsem si jistý, jestli by něco takového dostalo homologaci. Příliš mnoho nedostatků. Snadné oslnění kamery, proti zrcadlu malé rozlišení a kontrast, nutnost přeostřovat na monitor (problém u fůry řidičů), snadné znečištění maličké čočky kamery oproti velké ploše zrcadla, atd atd atd...
Jak píšu výše... ne, že bych to chtěla. Má to ještě spousty much, kupříkladu už dnes vím, že když couvám s koly na zadním nosiči, stejně musím couvat na zrcátka, protože kamerka je zakrytá.
Mně osobně v autě vyhovují tři zrcadla, na kole mi stačí jedno, které nasazuji stejně jen do provozu:-))
Couvací kamera je určitě skvělá, už jen pro kontrolu, jestli se ti tam nenabatolilo nějaké batole, nebo nějakej magor. Ale zrcadla jsou nenahraditelný a v běžném provozu nejspíš i nenahraditelný zůstanou. Jako účelový doplněk kamera určitě uplatnění najde.
No...jak bych to napsala slušně:-))
Sice jsem už před nějakou dobou navrhovala Jindrovi tento způsob využití jeho tabletu a kamery, ale jaksi jsem to myslela v žertu. Jak vidno, nepletla jsem se, na využití své techniky musel zákonitě přijít.
Je to blbost.
Na kole obvzvlášť:-))
Rondo, nebudeš tomu věřit, ale jeden z našich kolegů s ní furt jezdí, tedy s vlastní.
Umí dobíjet i za chodu. :-)
Ale máš recht, stačí vyslovit jen nějakou hypothesu, a já to jdu zkusit.
A ačkoliv, když koukám na ty palce, to některí zcela nechápou, snažím se poctivě a pravdivě informovat o výsledcích svého tápáni.
Chyby, co jsem udělal já, pak nemusí opakovay jiný, pokud uvěří.
Rondo , jsi strašně staromódní a konzervativní. Už brzy budeš smeten realitou :) Obracení obrazu z kamery jako ze zrcadla není velký problém. Je ovšem otázka, jak dlouho se ten zrcadlový anachronismus bude provádět. Minimálně u náklaďáků se už brzy budou ty couvací kamery používat. Zmizí mrtvé úhly, přejetí cyklisté.
Právě dneska mě to docvaklo.
Mám couvací kameru, parkovacího asistenta, ale tak trivialní věc, jako digitální zrcátko, to auto nemá.
Kontroluji levé, pravé, střed. Léty nacvičen (proto mi asi to zrcátko na kole tak chybí).
Přitom sám, tak do 10 tisíc Kč dokážu sestavit zařízení, že vše za mnou uvidím na displeji a v jednom obraze, žádné levé, pravé, mrtvý úhel, jak říkáš.
Proč to moje auto nemá?
Brahma (i Jindra) - však píšu, že couvací a různé jiné pomocné kamery určitě, tam je budoucnost a vlastně už i realita. Ale na hlavní zrcadla nejspíš zapomeňte. Příliš moc věcí k řešení a příliš malá spolehlivost. Bez domyšlení důsledků a různých situací to vypadá úžasně, ale v reálu bída. Už jen jediný malý cákanec břečky v zimě ti vyřadí objektiv z provozu, trocha prachu nebo soli totálně zlikviduje kontrast a rozlišení. V laboratoři, nebo na výstavě prototypů to funguje, na silnici ne.
"... Ale na barevnou televizi (upraveno) nejspíš zapomeňte. Příliš moc věcí k řešení a příliš malá spolehlivost. Bez domyšlení důsledků a různých situací to vypadá úžasně, ale v reálu bída ..."
Jo jo, takhle se také argumentovalo ...
V zrcadle se taky vidíš obráceně...
To je banalita
Jak často na sebe koukáš v krizových situacích a potřebuješ bleskově reagovat ? Furt všichni nadšeně uvažujete o pohodovém čučení na monitor za ideálních podmínek v klídku a pohodě, kdy je dost času si všechno přebrat. Jenže na silnici jsou i jiné chvilky - a o ty jde především. A tvrdit - tohle mám pod kontrolou - je cesta do pekla a do penálu.
https://youtu.be/FHHLEuKZ1lg
Tak přesně tohle vidím.
Je jasné, ž enež odbočíš doleva, vždycky se ujištíš, okem, jestli tam opravdeu něco není. Tak jezdím i se zrcátkem, prostě auto může být v tom "mrtvém úhlu" a pak jsi mrtvej sám....
U tohohle se může zase stát, že na chvilku vypadne wifina, a na displeji máš vteřinku starší obraz, a zase na malér zaděláno.
Ale jízda tím, že vidím za sebe, se stává pro mě mnohem příjemnější, proto na včechna svá kola věším zrcadla, ať si o tom myslí kdo chce co chce.
Kvůli bezpečnosti. Kvůli bezpečnosti mám tři blikačky vzadu, světlo a odrazku zepředu. Až pojedu dál, určitě si povezu v brašně náhradní, nouzové světlo, ale pro sichr to ještě jistím tou bílou odrazkou....
Spolehnout se jen na jednu věc, je fakt zkratka do penálu, to souhlasím.
Jak to zvládáš když přestupuješ z kola na auto a opačně, když na každém máš opačně zrcadlový obraz zpětného pohledu? Nemáš z toho zmatek?
Nevím Brahmo, fakt nevím, pověsil jsem to tam včera a ujel jen 13 kiláků a do auta jsem nepřesedal.
Ale nepředpokládám problém. V Doveru se taky vždycky zařadím do levého pruhu a svištím bez problémů...
Nějak mě to zatím netrápí, vidím auto za sebou, a to je pro mě podstatné. Možná to bude napínavější při jízdě v pruzích. Auto zleva, auto zprava.
Když máš silnici a pangejt jako vodítko, problém není.
Moc brzo na to nějak hodnotit.
Jo, proti pomůcce a jako něčem navíc vůbec nic nemám. Sám bych to ve větším autě taky bral. Na kole zas jen jako pomůcka taky dobrý.
Vyhraňuju se jen proti možnosti použít místo zrcadel kamety tam, kde není bez zrcadel dozadu vidět a jsou nutná (to není případ kola)
Oni půjdou ještě dál, žádná vizuální kontrola, někaé ty "hmatající paprsky". Na těch autech bez šoféra makjí fest.....
I ten můj krám něco takovýho má, jak jsi blízko, ukazuje na monitoru yelené, žluté a červené pruhy, pípá a ukazuje, kde to bouchněš, když pojedeš dál.
Ale i když řve a svítí červeně, furt ještě nějaký prostor je.
Musel jsem to vyignorovat, když jsem parkoval v hotelové garáži, poslední volné místo a frajer v BMW to posadil na čáru....
Zapotil jsem se fest.
Jo, taky mě to mátlo, prostě máš to, jako když otočíš hlavu dozadu.
Tedy ten tvůj pangejt, co máš napravo, vidíš nalevo. Ze začátku nezvyk.
Každopádně retro dostává ukrutně za uši, je z toho kýč. Mi tak vytanulo na mysli, jak moc ti vadil most v Ústí, jeho zpupnost, snaha upoutat pozornost za každou cenu, no nic, no.
Náhodou...
...já si celou dobu, co se zde Jindrovo nové staré kolo probírá, říkala, kam asi navěsí svoji mobilní kancelář.
No a je to tady:-))
Ale styl to má, to zas nemůžu říct. Jindra si sice na své osamělé cesty nepořídí odpruženou vidlici ani kotoučovky, bo kdyby mu to kleklo, tak by byl namydlený. Tohle když mu klekne nebo se to rozfláká, tak se nic neděje. Prostě pojede dál jako asi 95 procent ostatních cyklistů...normálně bez zrcátka.
Vždycky můžu otočit hlavu, tak snadno, jako se ohlédnu, hydry neopravím...
Fůru věcí neopravíš. I na Véčkách ti vymyslím závadu s kterou na cestě nehneš. Ale na hydry sis zasednul, jako na nějaký kurefsky poruchový problém :-))
To bude syndrom ještě z elektrokola, tomu jsem vždycky orval kabely, tak vím, jak by dopadly ty šlaufky od hydrauliky....
Máš recht, je toho strašně moc, co se může porouchat, pokusím se to postupně vychytávat. Problém je, že si toho s sebou můžu vzít fakt šíleně málo, tak je potřeba každou věc důkladně promyslet.
Zatím, vše co potřebuju k opravě kola, mám v té rámové brašničce, a chci, aby to tak zůstalo. Snad jen náhradní dráty budu muset dát do batohu.
Ježděním po okolí, i když 70-80 kiláků, nic nezjistím. Musím někam vyjet na noc, abych ozkoušel co mi schází a co vezu navíc.
Času na vychytání dost....
Hadice jsou fakt úplně něco jiného, než kablíky. Mnohem odolnější, zvlášť v uchycení.
Ale neber to tak, že tě tlačím do hyder, sám mám na treku i žiletce taky lanka. To je jen k tvým zbytečným obavám z tohodle systému.
Na hydry jednou dojde, ale ne na veteránu ale na kole co tahá vozejk.
To fakt za mokra z kopce neubrzdím
Ale jo. Já myslím, že pro tebe je to velmi vhodné řešení. Když ti dojde šťáva, tak prostě budeš otáčet hlavou. Nic se neděje. Kolo máš spolehlivé, takže volat nikam nemusíš. Cestu máš nastudovanou předem, mapu nepotřebuješ, hotel máš zabukovaný, víš, kam máš dojet, fotit není třeba, pouštět muziku a skypovat je na kole už vůbec holý nesmysl.
Jo, pořiď si to. Není to nic proti ničemu.
Tohle kolo je velmi zranitelné, žádné dvojité ráfky, silné dráty výpletu, neprorazitelné pláště. Bez blatníků na hlaďounkých 20kách...
Velmi zranitelná věcička, která vyžaduje jiný přístup.
Nepovezu skoro nic, žádná brašna, všechno v pytlíku na zádech.
Naprosto jiný způsob, než jsem jezdil dosud, úseky ne mezi 130-170km denně ale 200-250, budu muset fest rozmyslet, jestli budu schopen naplánovat cestu tak, abych měl zaplaceno předem.
Muzika na dlouhých cestách pomáhá?
Jela si někdy 170 km v kuse?
Ahaa, tak už to chápu. Ty budeš jezdit 250 km okruhy nebo hvězdicové jízdy. Tak to potom jo. A nebylo by lepší doprovodné vozidlo? To bys mohl úplně nalehko, když by ti došla baterka, tak by ti jen parťák hodil čerstvou.
Muzika na kole pomáhá, jednoznačně. Taky si na kole zpívám. Jednak mě to rozveselí, jednak celkem spolehlivě poznám tepovou frekvenci. I když...na kole jsem v kuse ještě nikdy 170 km nenajela. Proč bych to dělala? Obzvlášť na poznávacích výletech do dálky?
No a i s tím pitím by se to vyřešilo. Kámoš by ti podal plnej bidon...kelímky bys prostě zahazoval za sebe.
Jako na TdF, ne?
Než se začneš stavět chytrou, přečti si něco o těch Brevetech, co jezdí třeba Snilard.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paris%E2%80...
Porovnávat TDF s dálkovými jízdami může jen hlupák, nebo...
Ale místo hloupostí, odpověz mi na otázku, jak daleko ty jsi na kole kdy dojela?
Pokud nevíš, o čem je řeč, bylo by lepší se presunout do tématu o těch arabácich na cestě, kde tě zbožňují...
Mé nejdelší denní výlety jsou v hodnotách kolem 90 km:-))
Tak chápu, že vzdálenosti nad 150 km na zatíženém kole jsou pro tebe nepředstavitelné.
Možná i na odlehčeném. Já vím, že na takovou cestu jedu cesoví rychlostí 13 km/h tedy na 180 km potřebuji 14 hodin jízdy. 200ka sed pak odsouvá tak na 16-17 hodin, a to je celkem surové. Na zatíženém kole.
Ale ten veterán odlehčený fakt jede o dost lépe a troufám si v běžném terénu tak na 17 km/h. Tím se 200ka dá ujet za 12 hodin, což je tak zhruba čas, který jezdívám. A pak už záleží na terénu, větru, protivětru, a když jsou okolnosti příznivé, nad těch 200 by se mělo dát jet.
Poměřovat dálkové jízdy s TDF nejde, ty kluci jezdí strašně rychle a velmi náročné terény.
Jindra - Taky ale jedou v balíku. To neskutečně zvýší rychlost a sníží námahu. Kdo nezkusil, neumí si představit.
Na druhou stranu, počítej s tím, že čím delší štreka, tím se ti průměr snižuje. Jednak únava, pak nějaká pauzička navíc - pokud teda nemáš formu jako hrom.
Trochu jsem o tom četl, Rondo, jak jde s přibývajícími kilometry únava nahoru, a výkon dolu :-)
To se musí nadřít, u počítače to nevysedím..
Jo, koukám na ten Brevet. Pěkná akce. A ty dosahované časy nejlepších jsou fakt vynikající.
Já myslím, že ty bys to klidně v limitu 90 hodin dal. S tvým "zrcátkem" by to bylo horší. Musíš ho ještě potrénovat:-))
Zrcátko do "dá" spíš než já, o tenhle limit se nehodlám ani pokoušet. Rád bych tam byl za 5 dní, to dává nějakých 110 hodin a ty porce po 200kách.
Terém znám dobře, předpokládám úseky, kde 200 neujedu, takže jiný den bude potřeba překročit.
Jo, potrénovat to bude chtít fest.
Jen 200-250 za den? Není to překlep? Myslel jsem že jsi trochu větší formát, zklamal jsi mě :-(. Měl bys své cíle a výzvy navyšovat, ne se pořád plácat kolem té dvoustovky.
Když malinko toho svého veterána vylepšíš, dáš s přehledem i přes 500, navíc ti zbude i čas zastavit, rozhlédnout se kolem sebe, a možná konečně i s těmi místními strejci a tetkami poklábosíš. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=bKHz7wOjb9w
Ty ho jenom zlobíš (já tedy občas taky), ale pochop, on je už starej (prďola), chytla ho "druhá míza", tak se snaží být zase mladý.
Ale pšššt, nikomu ani muk!
Nesmíš to rvát silou a hned.
Tohle je úkol na měsíce pravidelné dřiny.
A to potřebujeme.
Úraz, zranění nebo nemoc, je svinstvo, na který nikdo z nás neumí být připraven. Spoustu věcí můžeme mít pod kontrolou, ale spoustu taky ne.
Ale proto to pýedem nevzdáme.
Tak, nesmíš to rvát silou a musíš trénovat systematicky, v našem věku.
Já su teda furt na svejch 11 km po rovině s třema brdkama prakticky denně, ale už to i s huculem zvládám za 40 minut. O víkendu vemu araba a jdu cvičit kopce a trochu delší trať, max. dvě hodiny. Letos už jsem místní krpál dala, a protože mám excelovskou tabulku a mapu, podrobně si spočítala kolik mě to žere watů, si tam nasázím modrý čísla a zbytek to dopočítá. Už udělám 120W čistýho výkonu bez započtení všech ztrát a že je ta cesta pěkně hrbatá.
To chce čas, blížím se letos k devítistům délkovejm a čtyřem výškovejm, ale pěkně po maljch dávkách a furt. Žádný zázraky nečekám, ale na Buchťák v létě dojedu a snad tím zas neprodrbu celej den, když to zvládnu za dopoledne, bude to špica. Do Paříže se v nejbližších dvou pětiletkách nechystám. Hlavně zdraví a pohoda, kondice se hodí i na jiný věci a nemusím řešit, co a kolik na talíř (cokoliv a raděj víc).
Jsem už starší pán, 250 je si myslím, horní hranice toho, co budu schopen na veteránu denně ujet. Na 200 si troufnu, 50 navíc jsou další 3 hodiny, možná víc.
Dokážu-li držet cestovní 17, dá 250ka 15 hodin, zhruba. To je reálné. Zatím mám 18, ale nejel jsem dál než 80. Začátek sezony, neumím kolo, bojím se s kopce víc než 40, to všechno má vliv.
Myslím si, že cíl je náročný, ale realný.
Průšvih je ten, že neujedeš 250, nehodíš vavříny kolem krku, ale druhý den jdeš na novo.
Takže systematická příprava, dril, dřina.
Na pohodu pojedu, až budu starej...
To se teda dost podceňuješ- mi se bez problémů daří(62r)v jakémkoliv terénu na cestách(i v hornatém)držet každodenní průměr min.18km/hod(a to na treku s plášti 37-40/622 a s plnou bagáží-a to se nijak nehoním. Denně "stačí" max 120km- abych taky něco viděl, pokecal a zažil. Na silničce,nadupaných 20kách a nalehko průměr 17/hod/den? :-O
Asi jsem větší salát, nepauzíruju, prakticky furt jedu, a nad těch 14 jsem to dostával jen na rovinkách s větrem v zádech.
Mluvíme o cestovní průměrné rychlosti, kterou měřím tak, že zapnu hodinky když ráno vyjíždím a vypnu je, když večer přijedu. Během pauz na jídlo, okukování, hledání v mapě nebo tak, čas furt běží.
Aktivní průměrná rychlost je mnohem vyšší, tedy čas čisté jízdy. Ale s tím počítat nemohu.
Tedy pokud ty vyjedeš dejme tomu v 6 a dojedeš v 18, a ujel si 120 km, měl si průměrnou rychlost 10 km/h a ne 18 km/h.
Ne tuto "cestovní průměrnou" nastavuji výpočet kam dojedu a kde mám zabookovat. Nastavuji "bezpečnou" hodnotu 12,5 km/h. Pokud by se mi podařilo posunout tuto hodnotu k 17ti, je jasné, že za 12 hodin dojedu o 54 kiláků dál, a to je už slušná vzdálenost.
Ale možná fakt jezdíš rychleji, já si šetřím ráno síly na odpoledne a nepřišlápnu si, abych vyjel na kopec nebo stihnul zelenou, jedu maximálně úsporně. A průměr mi kazí sjezdy. Pustím to tak ke 40ti a rychleji se bojím. Často ale s kopce jezdím o dost pomaleji, odpočívám.
V hornatém terénu na trekovém kole a ještě naložený udržet průměr 18?
Promiň, ale nevěřím ani náhodou. Je to blbost, to prostě nedáš ani kdybys sebevíc dřel.
..zapráskaný vlákno- nedá se reagovat přímo :-(
Jindra- to pak jo, nerozuměli jsme si, průměr 18km/hod/den je denní průměr jízdy-snažím se neklesnout pod 100km/den(takže podle tvého to je 12km/hod)
Lelek+ voj.Kefalín,Krosmen-hornatý terén nejsou alpské průsmyky,ale např.Fagaraš, Maramureš,Durmitor,Valbona, Prokletje ap.- možná po upřesnění už věříš...
bi-cyklisto celkovému průměru 12 věřím. Sice neznám tebou uváděné trasy a místa, ale i tak si myslím, že tebou uváděný průměr 18 s naloženým kolem v kopcích je poněkud nadsazený, bral bych 16 a i tak se člověk nefláká a občas i dost zadejchá.
trasy najdeš tu:
http://www.bikerjanko.blogspot.sk
http://www.gpsies.com/mapUser.do?username=janlaik (Rumunsko,Balkan)
Vyjíždím ráno o sedmé a končím 7-7.30, teda žádná honička, časté zastávky na prohlídky a pokec s místními. Dopoledne je 50-ka ani se nenaděješ, odpoledne v pohodě 60-70km. Podle Jindrova počítání s odpočinkem to dělá 10km/hod, podle tacho 17-18km/hod čisté jízdy. Samože přes roviny Maďarska je to víc kilometrově i průměrem....
Ano, takhle to beru, to je ale úplně něco jiného než jsi napsal na začátku.
Lelku, to sedí, prostě bi-cyk bere průměr z tachometru, ten jak kolo stojí nepočítá. Já beru cestovní průměr, co mi dají hodinky, ony tedy dávají oba, tak je ten rozdíl jasně vidět.
Zhruba se pohybujeme stejně rychle, jen on toho táhne o dost víc, ale zase jezdí kratší trasy, tak se to sumasumárum srovná...
Lelek: je to stejný- jen jsme si nerozuměli.Já rozumím pod "denním průměrem" průměrnou rychlost jízdy a ujetou vzdálenost za celý den, ne stání a přestávky- podle mne je to logický,ale jsem rád že si rozumíme...
Já se nepřetahuji s přírodou, nejdu nelogicky proti silám, jen využívám mozností technologií.
Ten mobil, je přesně ten, ze kterého jsi mi ukradl ty hesla, a co byl pro tebe nepoužitelný šrot.
Tak si vezmi prášek, a neser se zase do mě.
Opravdu využíváš?
Při čtení tvých poznámek mám víc a víc dojem, že JSI VYUŽÍVÁN.
Kupuješ si (na pár měsíců) vyjímečnost, protože nějak podvědomě cítíš, že to podstatné (ze života) ti uniká ...
Tak problém vyřešen.
Ty aplikace na snímání jak z webkamery tak z ostatních kamer funkci zrcadlení mají, jen je potřeba je načuchat v nastaveních.
Takže zrcadlo se vším všudy realné je.
Napadlo mě, že tihle výrobci sw pro cyklonavigace, by tam takovou funkci "zrcátko" mohli zakomponovat. Když už někomu běží na mobilu na řídítkách navigace, proč by na půlce displeje nemohl mít zrcátko....
Nějakou jednoduchou webkameru s úchytem na tyč a frčí se.
Jestli chceš něco k řešení, tak tady mám pro tebe bombónek - už jsi s tím jel po dešti po mokré silnici ? ;-))
Ne, vím o čem mluvíš.
Vyzkouším to, až si budu na tom víc jistý, už si zvykám. Je mi jasné, že když na 20 mm máš naprosto hladký dezén a za sucha to brzdí jen tak tak, co to udělá na mokru.
Ale programově v dešti nepojedu, takže budu muset vybrat periodu velmi stabilního počasí.
Řešení jiné než zůstat stát, nebo trčet někde, nevidím.
Ale ne, nejde o uklouznutí. Toho se při trošce rozumné opatrnosti snadno vyvaruješ.
Jde o tu kameru.
Aha, tak toho se nebojím, v případě varianty kamerka sony dsx q10 a xperia z1, obojí je vodotěsné (tedy spíše odolné dešti).
Z webovou kamerou to asi bude horší, té voda asi moc nesvědčí.
Další důvod proč zvolit raději mírně těžší variantu.
:-)) Nejde o vodu v tranzistorech, ale o blátíčko na objektivu. Jedna jediná kapička a neuvidíš ani kamion metr za tebou...
Pak nezbude než otočit hlavu, začnu to nacvičovat :-)
A jak to děláš, když potřebuješ zalehnout na řidítka? https://youtu.be/zR3QoZWMkok
:D :D :D to by Jindru zabilo. Už jen ten nápad by ho zničil. Pokud s kopce jezdí max. 40km/h, jak píše, tak zalehávat nepotřebuje, má berany, tak je chytí dole a to zcela stačí.
Moc jsem se pobavil. Měl bys to dát do vtipů :D
Myslím, že tohle by zabilo ledaskoho, nejenom Jindru.
Sem dneska jel 46, ale dírkou by mi nitku neprotáh...
Docela jsem vážně začal přemýsket o přilbě...
Hele, já si ošklivě ustlal dvakrát. Poprvé, to mi ještě bylo trapné jezdit s přilbou (zlomená žebra, otřes mozku), podruhé, to už jsem s ní i na základě zkušeností z toho prvního pádu jezdil (jen zlomená žebra).
Poprvé jsem hlavou skončil v trávě a podruhé na asfaltu.
o dobré helmě pomalu nevíš, že ji máš na hlavě
Jenže když máš velkou cyklistickou rodinu jako já, tak se nedoplatíš. Syn si koupil "dobrou přilbu" a postupně všichni zjistili, že takovou přilbu chtějí taky. Takže jsme loni mohutně upgradovali. :)
Co nw to "dobrá helma"?
Která sedí, netlačí ani po delší době. Když v krámě nějakou nazuješ a bude se ti zdát, že někde jenom maličko tlačí, nemávej nad tím rukou. Pro vejlet do parku to nevadí, ale ty to chceš na mnoho hodin. A z maličkého otlaku umí být po hodince dvou veliký vopruz.
Taky aby byla lehká a dobře větrala, síťku v čelních dírách snad už dneska mají všechny.
A pokud k ní budou prodávat náhradní polstrung, hned si jeden kup. Za rok změní modely a už nekoupíš.
Co se ti nelíbí, ten rezavej sloupek v pozadí? :-)
Já to opřel o zastávku, aby byla vidět ta silnice. Obraz je mnohem ostřejší, než nafoceno.
Koukal jsem po netu, něco podobného by slo postavit tak do 2 tisíc (zrcátko Winkku me stojí 1500), jen jsou tam takové problemky jako vodotěsnost, nabíjení...
Jinak, všechny novější founy tohle budou umět, a oudoorových kamerek je taky spousta, jen to propojit....
Dopředu mam voči, vzadu ne.
Navyknul jsem si na velké zrcátko, a no veteránu jsem se trápil, a jednou mi šlo doceka o kejhák, prostě potřebuju vidět za sebe.
Tak jsem to vyřešil.
Trochu absurdní na kole z roku 1988, to určité :-)
Nastala nová doba.
Brzy uvidíme příjezd k Vítěznému oblouku zezadu. No co, zepředu to stejně točí každej druhej:-))
Až za rok, sférickej pohled, zepředu aj zezadu.
Abych řek pravdu, docela mě ten pohled dozadu zajímá, protože Oblouk se jezdí tak, že za sebe se nekoukáš, protože by se clověk počůral strachy.
Hlídáš si ty před sebou a ty vedle, ty za sebou nevnímáš.
Až mě firma neuživí, budu pořádat adrenalinové jizdy kolem Oblouku v rámci "zázitkové" turistiky
No ale chtel jsi jet s timto kolem do Parize, a to asi stejne budes muset hledat jine reseni. Jinak jsem objevil uzasne oldstylove brasny na kolo, jmenuji se Carradice super C, myslim ze bys je na tom favoritu mohl vozit, pokud se s nim na tu cestu vypravis.
Docela by mě zajímalo kolik to všechno co máš na kole přidělané celkem váží :-)
Tipnul bych si: víc, než kolo a méně, než majitel ;-)
To by tak zhruba mohlo být, jde jen o to ke kterému údaji to bude blíž :-)
Správná otázka, Lelku.
Protože silnička, protože nalehko, chci di tohle hlídat.
Tak co na tom kole vidíš navíc?
Světla Fenix, 300g, předni odrazka, zadní blikačky a světlo v sedle, 100 g.
Bez toho nevyjedu.
Navíc:
Tachometr Sigma..... Počítáš gramy?
Reproduktor Sony, kostička, 250g, moh by zůstat doma, ale zpříjemní cestu. GPS hodinky pro záxnam trasy...gramy.
Kamera, 150 g, telefon, 170 g.
Největší darda je powerbanka, 350 g.
Tedy, když nebudu svítit, nebudu blikat, neuvidím dozadu, nebudu si vyhrávat, ušetřím nactom, co mám navěšené na kole míň než kilo.
Když pojedu bezpečně, bez "digitálního zrcátka" můžu sundat půl kila. Tolik dám, když se zajdu vyčůrat :-)
Myslím si, že váhu elektronických zařízení mám pod kontrolou. Problém je, že na dlouhé cestě potřebuješ vodu. Raději 2 litry =2 kila. Pověsit na rám.
Ale Soňa to vymyslela, když tu zimní pneumatiku vyměním za letní, jsem za vodou...
Necelé kilo navíc není málo, ale máš pravdu, že v porovnání se zimní pneumatikou to ještě jde :-))
Zaujalo mě světlo 300 g, tak jsem dal svého Fénixe i se zdrojem (4 x AA) na váhu a 315 g.
Vodu nepočítám, to beru jako nezbytnou nutnost, zrovna tak počitadlo a telefon.
Já ho nevážil, někde jsem to našel na webu, kolik váží, je to kus železa...
Ušetřit bych mohl na powerbance, asi mám zbytečně kapacitní, možná tak 20 deka. Dost váží i ten řetěz na kolo, možná by stačil nějaký mnohem lehčí, stejně to přecvaknou když budou chtít, a odstrojený veterán Favorit není tak ohrožen jako karbon, tedy v cizině...
Vodní hospodářství budu muset promyslet.
Dneska už existují kdejaké koncentráty, nebo rovnou dehydrované verze, pilule.
Akorát s vodou si nevědí rady, vědátoři...
Můžeš vozit vodík v balónu co tě bude nadlehčovat. Kyslíku je v okolní atmosféře 22%, což bohatě stačí. Můžeš vyrábět vodu spalováním vodíku s kyslíkem a ještě si na tom uvařit večeři :D
No to je slovo do pranice ! Jindro čteš ? Vodík by šel doma elektrolízou najímat do petek od kofoly. Navíc z toho bude slušná gramařina, problém vůbec to kolo udržet dole na silnici...
Spíš si udělám přehled o benzinkách podél cesty, moh bych se tak dostat na půl litru s sebou, a jinak se napájet cestou.
Ušetřit litr a půl už gramařina není...
Tak jsem si udělal kompletní ostrojení kola, vcetně telefonu, kamery powerbanky, osvětlení, 2 náhradní duše, nářadí.
Váží to 13,9 kg. Litr vody, pojedu na 15 kilovém strojku.
Všechny nezbytné věci do batohu mi pak dávají 4 kg na zádech včetně batohu.
To snad není tak tragický výsledek....
Je. Trek neváží o moc víc. Nejlacinější použitelná žiletka má tak kolem 10 kg.
A těch zhruba 14 kg měl i ten zoufalý historický Favorit - ale z těžkýma železnýma klikama a převodníkama, humpoláckou železnou sedlovkou.
Ten tvůj rám snad musí být z vodovodních trubek...
A aby pomluv nebylo málo ;-)) když jsem koukal na video z té zpětné kamery, zaujala mě jedna drobnost. Jestli jsem dobře pochopil, kamera je upnutá k sedlovce, čili napevno vůči rámu i zadnímu kolu, že ? Pusť si to video a sleduj zadní kolo. Myslím, že výmluvnější důkaz kroucení zadní stavby těžko seženeš.
Na tomhle kole teď potrénuj, navnaď se, ale do Paříže si pořiď něco rozumnějšího. Koukni po pořádném veteránkovi.
Kroucení zadní stavby je pod mojí rozlišovací schopností, já mám pocit, že to jede jako blesk tak to zatím neřeším....
Jinak za chvilku vyjedu, nastavím kamerku víc dolů, aby to bralo to zadní kolo fest, a prohlédnu si to pak doma
Musíš si uvědomit, že tohle je kompletní váha, včetně těch sarapatiček na tom a fakt jsem se snažil naložit vše, co považuji za maximum, očesaný to dá tak o kilo a půl méně, možná spíš o dvě.
Pro tréningové účely to budu zatěžovat spíše více a na záda si taky hodím spíš 6 kilo ne 4.
Nechci to jet na "předělaném" veteránu, ale právě na tom nomalizačním originálu, který se bude co nejvíc podobat tomu z konce 80tých, v tom je ten fór.
Nestavím kolo jako Bára, navěsit na starý rám nové díly. Chci zachovat to kouzlo....
Tahle kola byla asi horší, mnohem víc zatížená, a byli sme tam za 6 dní a přitom stihli jedno odpoledne objíždět bojiště ve Verdunu....
No jo, ale to potom z toho shoď ty ryze moderní a lehoučké a tuhé kliky i s převodníky a středem. Jinak je to jen nepovedený hraní si na historii ;-)
Ale Rondo, to bude omyl, tam není nic "ryze moderního".
Je to celé osazeno Schimano Exchage 300Ex, to je z počátku 90tých let.
http://www.velobase.com/ViewGroup.aspx?GroupID...
Však jo. Píšeš, že nechceš jet na "předělaném" veteránu, ale právě na tom normalizačním originálu, který se bude co nejvíc podobat tomu z konce 80tých. Jenže fór je v tom, že do devadesátého jsi tady legálně o nějaké Shimano ani necvrnknul. Natož o 300Ex z počátku let devadesátých ! ;-)
Jo, jelo se na klínkách, alek tomu se vracet nebudu, prostě mi dopřej ten luxus je si na kole, o kterém jsme si snívali, když jsme jeli poprvé....
Čtvrt století mu prostě je...
Brzdy i čelisti jsou Saccom z 80tých....
S kroucením stavby bych si fakt starost nedělala. To se může kroutit, akorát když na tom pojedeš jak ti na videu, to nám opravdu nehrozí a myslím, že by nám ještě dřív upadly řidítka :))
https://www.youtube.com/watch?v=SVYPpqCvles
https://youtu.be/FHHLEuKZ1lg
Tak se dívej pozorně k dolní hraně obrazu. Jindra ti k tomu určitě rád napíše, jestli zrovna spurtoval, nebo ne ;-)
No, tak to si teda muslím, že je sto a jedna. Jen jsi mi potvrdil, že v tomto problém nebude.
Tady máš, jak to vypadá, když se to kejve, první dvě minuty ještě seděj na zadku, kolem 2:10 to teprv rozjíždí.
https://www.youtube.com/watch?v=QE97iUvSHk0
Pak můžeš porovnávat ten rozdíl na spodní hraně obrazu.
:-))) Co to zas hraješ ? Snažíš sama sebe ukonejšit, že se to těhle vraků netýká, že je to jen záležitostí sprinterů na karbonu ? :-)
Aby to nebylo zas jak minule, kdy jsi tady předváděla zlostné a vyloženě zlé záchvaty při mojí zmínce o tom, že kolo má dlouhou stavbu - a pak jsi před pár dny s tímhle "objevem" najednou a zčistajasna přišla ty sama ;-))
Na mě je akorát.....
Já ti ani nevím, jestli s nějaká "stavba" řešila, bylo důležité, aby to yl Favorit a měl kolečka, co se sehnalo, na tom se jezdilo.....
Tady někde to začínalo vrcholit
http://www.nakole.cz/diskuse/20252-galuskac...
a tady náhle přišlo prozření
http://www.nakole.cz/diskuse/20595-galuskac-2...
Stačily necelé čtyři měsíce :-)
Já ti nevím Rondo. Tenkrát šlo o dvě velký pánský kola. Teď se bavím o kole pro mě, tj. o kole o deset čísel nižším a úměrně kratším, kola to má mít stejný, takže tam musí být jinej rozvor, že ano.
Ba né. Buďto jen mlžíš, nebo...
V obou případech jde o jedno a to samé kolo, Jindrovo. Pořádně si to pročti. tehdy jsi se se mnou do krve rafala, že kecám, vymejšlím, házím na něj špínu. Dělala jsi výřezy foteček, laborovala s perspektivou. - A v druhém odkazu to adresně píšeš Jindrovi k jeho kolu.
Nechci omluvu ani žádnou jinou satisfakci, je to žabomyšárna. Ale za frňáček by ses někde v soukromí chytit mohla ;-)
"Asi ten tvůj Jindro delší je. Když se podíváš na mezeru mezi kolem a rámem, tak ten "můj" ju má vpředu i vzadu menší, je výrazně kratší."
No, jsem to pravítkem přeměřila a oba, jak Jindrův, tak ta Eska maj poměr sedlové trubky a štangle 1:1. Na to Jindrovo bych ani nevylezla, na tu Esku určitě jo. "Podobné trojúhelníky", jeden vrchol zhruba stejně vysoko od země, kola stejnej průměr, u menšího hlavního trojúhelníku je menší i trojúhelník vzadu, tam se zadní kolo musí přiblížit k rámu, ty úhly se moc neliší. Stejně tak se u malého hlavního trojúhelníku zmenšuje trojúhelník vepředu (zas se úhly moc neliší), takže i přední kolo se přiblíží k rámu. Takže Jindrovo je dlouhé (a vysoké) a Eska je krátká a nízká) a soudím to podle rozvoru a podobnosti trojúhelníků.
Proč mám z tohodle textu pocit, že jsi docela slušně mimo, že nějak nestíháš sledovat, o čem se debatí a tak trochu mimo téma si vedeš svůj monolog :-))
O nějakých rozměrech a poměrech tvého, ani "tvého" kola řeč vůbec nešla. Jen o tom Jindrově. Tehdy i před týdnem.
Fakt se v tom hofínku chceš ještě šťourat ? ;-)
Malovala jsem kvartýr od osmi ráno do devíti do večera, polovinu z toho na štaflích, ale večer jsem si teda dala tu práci:
Ve tvém prvním odkaze je diskuse ohledně Jindrova šperku (třetí odshora na obrázku) v porovnání s kolem Štěrba (první na obrázku). Mé výroky v tom vlákně začínaly větou: "Když povytáhne sedlo a natočí řidítka nahoru, tak to bude stejný :))" - včetně těch smajlů. Na to jste reagovali, že Štěrba má jinou zadní stavbu což jsem zpochybňovala, přibližnou podobnost zkoušela na úhlech a debatu na toto téma uzavřela, že to chce lepší fotku. Takže tu "lepší" fotku mám a dala si (na rozdíl od tebe a vlastně ZA tebe, bo ty chceš nějaké důkazy, a místo toho, abys něco udělal, jen žvaníš) tu práci. Ano, měli jste pravdu, to Jindrovo kolo je v zadní stavbě delší cca o 7% průměru zadního kola. O tuto vzdálenost má Jindra sedlo víc před zadním nábojem, směrem dopředu se to pak podle té "lepší" fotky jeví už víceméně stejné, tj. o stejnou vzdálenost je celé kolo delší.
Ve druhém odkazu se zaměřuješ na můj výrok, že Jindrovo kolo je delší jak kolo na obrázku v úvodním příspěvku vlákna (druhé kolo odshora na obrázku). Ano, Jindrovo kolo je delší od toho kola, vzadu i vpředu. Vzadu stejně jak kolo Štěrba, vepředu těžko říct o kolik, bo Jindra má přední kolo natočené, není to kruh a jak šířka kola, tak poloha předního náboje je zkreslená. Přímo v tom odkazovaném příspěvku říkám, že potřebuji krátké kolo, protože mám problém s délkou, z textu o proporcích noh a trupu je zřejmé, že se jedná o délku mezi sedlem a řidítkama a vůbec mě v tuto chvíli nezajímá, jaká je vzdálenost sedla od zadního náboje (tj. délka zadní stavby). Tuto vzdálenost jsem na obrázcích vyznačila žlutou čárou (na všech obrázcích je čára stejně dlouhá). Je vidět, že všechna tři horní kola mají tuto vzdálenost stejnou, zatímco moje (čtvrté odshora) je o zhruba 20% průměru kola kratší a tudíž je mi zřejmé, že bych na řidítka těch tří kol nahoře nedosáhla.
Nemyslím si, že bys mě na základě mých výroků v prvním a druhém odkaze měl jakkoliv osočovat, napadat, zesměšňovat, překrucovat souvislosti a žádat, abych si snad sypala popel na hlavu. Seš línej jak veš, celej den máš evidentně houby na práci, a když mě chceš poučovat, tak jsi to provnání už dávno mohl mít v Malování hotový a dělat kinga. Plkáš a slušnou radu vlastně nikdy nikomu nedáš, nějaký zkušenosti máš, svou důvěryhodnost jsi ovšem, aspoň u mě, ztratil už kdysi dávno svým působením jako dealer předraženejch krámů, Takže se nediv, že tvé výroky pro mě nejsou směrodatné a nehodlám je brát co slovo proroka.
No ty jsi neuvěřitelná :-)))
Umět takhle rozmáznout a překroutit ve svůj prospěch svoji vlastní blbost, hloupost a tupost, na to máš až neobyčejně velký talent.
A navíc se ti, nejspíš v nastupující senilitě, slejvají nějaké informace od víc lidí a sešlo se ti to u mě. Nějakého dealerství ať předražených, nebo i laciných věcí si nejsem vůbec vědom, s ničím nekšeftuju (teda prodával jsem dva fungl nové pláště a řidítka, za méně než polovinu původní). Máš v tom holka chaos... A lepší už to asi nebude.
No, abych to shrnul, větší pííí jsem snad ještě nepotkal ;-)
Jenže je hodně velký rozdíl mezi tím když sedíš a při šlapání se to pod tebou vlní jak had nebo když se jde ze sedla a rozhoupeš celý rám.
A o to tady jde. Jindra určitě ze sedla nešel, ten seděl.
No, von ten Jindra má sto kio, že ano. V tehdejších dobách se jako průměrná váha muže bralo 80 a těch nadprůměrnejch moc na kolech nejezdilo. Každopádně pevnostně to museli mít spočítaný s dost vysokým koeficientem bezpečnosti právě proto, kdyby na to ten přescent sedl. Bych si s tím opravdu starosti nedělala.
A navíc to měli spočítaný pro toho 80 i s tím kýváním při pořádným záběru ze sedla.
Ber to, že to dělali jako sportovní nářadí, třeba jako bradla nebo kruhy. S namáháním se prostě počítalo a není-li materiál shnilej, tak ty vlastnosti má furt.
Když ti nevadí, že ti to kroucení a vlnění sežere strašně moc výkonu, tak není potřeba si dělat starosti.
Nejde o pevnost, ta tam celkem je, ale jde o tu zbytečně zmařenou energii, kterou musíš vydat navíc.
Si to představujete, jak kdyby to mastli z jakejkoliv trubek podle nálady vedoucího směny a skladníka, ale nejste schopni nikdo teda říct, co to bylo za ocel (průžez bych si dokázala odměřit a tu pevnost spočítat).
A že to v zátěži pruží, aby to nepružilo, ocel není hliník ani karbon, tak se to sakra bude chovat jinak.
A proč myslíš, že výkonnostní jezdci nikdy nejezdili a ani nebudou jezdit na podobných kolech?
Snadné, věděli, že to je z měkkého materiálu a kolo se kroutí a žere to výkon.
Baro, kde jsi žila, když tady byl socík ? V Kalifornii ? Tehdy tahle kola skutečně mastili, ne z toho co je napadlo, ale z toho, co na ně zbylo. A toho nebylo moc a kvalitově to kulhalo na všechny čtyři. Pořádná ocel jela do Ruska na výrobu kanonů, nějaká hloupá jízdní kola se dělala z bláta.
Já jsem pořád neviděl, na co mám koukat, až jsem tu špičku pneumatiky našel. To myslíš, že ten pohyb je jen to kroucení zadní stavby? Je to totiž strašně moc. To by mu už muselo rozhazovat i směr jízdy. To se takhle kroutí každý Favorit? Jen co se posadím na kolo, tak vezmu foťák a přidělám ho za sedlovku a nafilmuji si to. Tohle to mi to snad nedělá. Úplně jsi mne otrávil. Také by se k tomu mohlo přičítat kroucení sedlovky.
Kameru nemá chycenou u sedla, ale hned dole u rámu, v podstatě na nejpevnějším místě, kde se sbíhají čtyři trubky.
No, takže tuhé uchycení. Pohyb kamery tam nemůže být. Zbývá zadní stavba, nebo samotné zadní kolo.
A nebo ohyb časoprostoru při tom fofru :-)
Nebo jsem se na tom kolíbal, jak se mi převalovala cejcha.
Nasmeruju to dolů a uvidíme
Jenže nejde o o tvoje kejvání, potažmo kejvání celého kola s kamerou vůči terénu - ale o pohyb kamery vůči kolu, teda kola vůči kameře. To by měl být víceméně pevný celek (minimální pohyb bude i na raketě za statisíce, ale určitě ne takový).
S měkkou a kroutivou stavbou je dobré si dělat starosti.
Kroucení žere výkon a vůbec ne málo. Na nějaké 20 km volné vyjížďce to nikdo pořádně nepozná, ale na větších vzdálenostech to udělá strašně moc, sežere to hodně energie, která pak chybí.
Tak jsem vám to zadní kolo nafilmoval:
https://youtu.be/KtLhankUEcE
Rovina, držel jsem 22 km v hodině, šlapal.
Já z toho nic nepoznám, pro mě to kolo letí jako vítr a mám z toho hroznou radost, dneska jsem to pustil už 46, začínám se s ním pomalinku kamarádit....koukal jsem na tachometr, co jsem nasadil v pátek, mám tam 151 najeto. Počítám, že za tisícku budu už na tom kole doma.
Ať se vlní, ať je dlouhé, mě se na něm jede fajn, i když nepochybuju ani na vteřinu o tom, že na lepším kole by se mi jelo ještě lépe. Ale tohle je moje....
Ty si otočil kameru a ještě je mimo osu. Měl si ji nechat jak byla předtím jenom ji malino víc sklonit aby bylo víc vidět zadní kolo. Není potřeba vidět na střed, ale kolmý pohled od rámu přes zadní kolo na vozovku.
Jistě že si na něj zvykneš a pěkně se projedeš, je to jiné, lehčí a svižnější, než si do teď jezdil.
OK, tak zejtra, jinak já jsem kameru sklopil, neotočil, ten obrázek ta trubka nahrává naležato, jen jsem ho nekonvertoval nastojato, to trvá snad půl hodiny...
Hele, náhodou jsme točil, jak to vypadá ozrcadlené, a jak jsme neměl dotáhlou kamerku, začala se naklápět a bere to kolo taky:
https://youtu.be/fxcu9ExfqzE
nyslím si, že se nokroutí ale já nedržím stopu, protože šněruju mezi těma dírama.
Možná bych kameru moh píchnout místo tý flašky, a nafilmovat celou zadní vidlici i s kolem, to by mohlo ukázat jasně o co jde.
Jestli se nepohybuje ten držák té kamery.
Do stran těžko, jen padá dolů.
Ten držák je z plastu a je pružný. Ale tohle vypadá jako by se hýbal do strany, což rozporuješ. Tak nevím. Zkus to pořádně natočit a opravdu zjisti, zda se ta kamera nemůže pohybovat úhlově do strany. Chvění nevadí, to má vyšší frekvenci, to poznáme. Mně připadá, že na kroucení rámu se to hýbá moc.
Ještě k tomu musíš přidat 10kg tukového polštáře na břiše :) Nepřipadá mi, že bys vypadal jako Kreuziger.
Brahmo, to ne, tenkrát jsem byl přesně o 35 kilo mladší......
Kdyby 10, to by byla paráda....
Tak než začneš gramařit, tak začni u sebe :)
Mne to také čeká, po 4 měsících poflakování jsem se parádně vykrmil a vypivečkoval. Bojím se vylézt na váhu. No snad to bude jen těch 10kg.
Na tom makám průběžně, to jde ruku v ruce, čím víc jezdím, tím víc hubnu....
Já negramařím, to moji kolegové...
Já si potřeboval udělat přehled, co všechno povezu, kolik t bude vážit a podle toho si nandávat na výlety a výjezdy. Musím si zvyknout na tu "provozní" zátěž a naučit se ovládat kolo v těch podmínkách, které mohu čekat.
14 kg málo není, je to spíš dost. Myslím, že 2 duše jsou zbytečné, určitě bohatě stačí 1 + malá sada lepení. V nejhorším duši koupíš úplně všude. Strašnou váhu ti dělá celá elekto soustava.
A jednou tolik ta pneumatika na břiše.
Zapomínáš, že s tou velmi úspěšně zápasí a vyhrává. Jenže na tom kole to zas dohání.
A jinak, jako argument, proč jezdit na kole z lešeňovek fakt dost slabý a už obehraný. To se furt každý ohání s tím, že na pár dekách nesejde, že to všechno hravě uveze - ale pak supí jak lokomotiva, sotva se hlemejždí a kdejakej hrbol chodí pěšky...
Jenže ta se blbě odkládá a nechává doma na rozdíl od té soustavy věcí, které nejsou nutné pro cestu.
Mám opakovaně vyzkoušeno a ověřeno na sobě :-)
Probereme taštičky, tašky a bágl ?? Že by konečně ? ;-))
Není třeba nic probírat, nikdy nevezu nic navíc co by se v případě nutnosti nemohlo hodit :-))
Tehdy v lese jsi ale neměl potřebné kladivo a kovadlinu.
Pravda, neměl, ale já je také nepotřeboval :-))
Jsem zvědavej, kde uprostřed Německa nebo Francie sháním duši 700x18/25C (91 gramů).
Sichr je sichr, lepení pochopitelně vozím taky.
Na tom ušetřím prd. Přehodit v poli a mazat dál, nezdržovat se lepením, to až večer, takhle jezdím odjakživa.
Velkou váhu dělá zámek, větší než celá elektrosoustava, našel jsem takové jednoduché lanko, co vezmu do světa, u nás to půl kilo raději povozím.
Elektrosoustava dělá absolutní prd (250 gramů ?).
Největší zátěž dělá jednoznačně voda a vhodným trasováním lze klidně jedno kilo ušetřit.
Mohl bych tam dát lehčí duše, 50 gramové, uvidím až najedu tisíc kolik budu mít defektů a tak.
Pár gramů bych mohl ušetřit i na pedálech a možná sedle, jen si říkám, jestli ten poměr cena/výkon by dával nějaký smysl, proč se pachtit za gramy, když je potřeba honit kila na zimní pneumatice....
Je to ocelový rám z roku 1988, ne karbon z roku 2016, schválně to odstrojím na holokolo a zvážím, až bude chvilka.
Pokud to nezabije ten váhový limit (+-0,00g), tak tenhle rozměr bude i v dojčlandu (a věřím, že i u frantíků) naprosto běžný. kromě speciálek i v kdejakém kaufáči (na vlastní oči)
http://www.idealo.de/preisvergleich...
Rondo, takhle to na cestě nechodí.
Když si prohlédneš tu trasu, moc "kaufáčů" nemíjíš, míjíš i málo benzinek, aby si se moh najíst nebo napít.
Na cestách jsem měl skoro vždycky pocit, že jedu krajinou téměř bez lidí, domy tam jsou, ale lidi asi někde ve městě v háku...
Na to, že někde budu něco kupovat, kromě jídla a pití, nehraju. Tak se závod s časem nejede...
S tím odlehčováním o nějaké malé gramy to zase přehánět nemusíš.
Už si někdy za den potřeboval obě duše, kolikrát? Já to myslel spíš, že ušetříš jak váhu tak hlavně prostor.
Potřeboval jsem je, byla to moje chyba, ale potřeboval. Píchnul jsemm sundal mistrovsky rychle plášť, vyměnil duši, uvnitř pláště nechal bordel, nafouknul, a po 5 kilometrech zase prázdné....
Už tehdy jsem vozil dvě.
Někdy v tom fofru, stresu, dělám chyby a i proti těm chci být připraven. Všechno se vejde do té rámové brašničky.
Stejnou chybu asi neudělám, ale uvažuji takto. Projedu hromadou střepů, neubrzdím, projedu. Přední i zadní duše to odskáče. To je realná možnost, málo pravděpodobná, ale ne nesmyslná.
Mám kolo tréninkové a nákladní, kolo výletní a teď ještě potřebuju kolo přepravní.
můžu se zeptat co máš za náklaďáka?
To není nic jak máš ty :)) Prostě kolo, na který naložím, co potřebuju odvézt a nestojí za to na to shánět auto.
Do loňska to musel zvládat arab, malej pytel cementu odvezl i pár čtyřmetrovejch střešních latí, ňáký prkna a hranolky, na pilu i do stavebního dvora to mám kousek a bylo potřeba postavit novou stříšku na dříví. Dřevo na topení vozil z lesa leta, teď to bude práca pro hucula. Jinak běžné nákupy. Proto s sebou vozím tu šňůru na prádlo, nějak se to uchytit musí.
hmmm, to tvoje kolo si na nákladní opravdu jen nehraje :-)
chopper tam má takovou pěknou nástavbu na nosiči. Už dlouho o něčem takovým, ale snímatelným přemýšlím, by se to dalo vyskládat i dolů a nebylo by to tak vratký jak když je to jenom nahoře na nosiči. Ale nechám bejt, si na důchod koupím tříkolku.
http://prahounakole.cz/2010/01/nakladaky-i-kola...
Nestačilo by zapřáhnout vozík?
Vozík by šel, ale nic, co by se mi líbilo a plnilo účel jsem zatím neviděla:
Lehký, s velkejma kolama, s nosností aspoň 100 (radě víc), aby se to dalo používat jako ruční kárka případně jednoduše upnout za kolo a jet. Pro čtyři pytle můžeš zajít s kárkou pěšky, ale ten vozejk to musí uvézt. Na kole to odvozíš po jednom na nosiči ve stejném čase, ale zapřahat nějakej vozíček za kolo a vozit to po jednom je o ničem, akorát ztráta času při zapřahání a vypřahání a ještě máš další krám, který musíš někde skladovat. A protože využití je párkrát do roka, tak cena musí odpovídat té službě.
http://www.nakole.cz/diskuse/14014-brasny-vs...
Jo, něco takového ještě aby to bylo aji s možností ručního tlačení. Ale to v odkaze je samodomo, prostě klasickej dvoukolák předělanej za kolo.
Na nosič dáš 30kg, od té doby, co dělaj malý pytle cementu není problém. A když toho potřebuješ odvézt víc, tak to vezmeš aji s dopravou. Když jsem dláždila dvůr, tak na osm tun žulovej kostek z aukra si stejně musíš najmout Tatru. Ty velký objemy a hmoty nevozíš za život tak často, abys to musel nějak řešit. Dřevo si taky nechám dovézt nařezaný a naštípaný vlečkou. Já si vozím jen klacky z lesa na takové to přitopení v létě a spíš jenom proto, že jsem v mládí byla cvičená, že bez pořádný bukový větve se z lesa domů nechodí. Tady se toho po lesích válí, že prostě občas vemu pilku, nachystám si u cesty pár hromádek, a když jedu kolem, pár klacků naložím. Do průměru 6 je to legální klest a bukovýho je to už celkem pěknej průměr na ohýnek nebo do krbu.
Připřáhnout můžeš každou kárku, viděl jsem u němců různé úchyt na dvoukolák.
Můj nákladní Croozer uveze jen 50 kilo, a na tahání růčo sice má vychytávku zvednutí madla. Ale moc dobře se to nevodí.
Jen si nejsem jist, jestli bych vozík se 100 kily za zadkem dokázal rozhejbat, a děsím se, že bych ho měl brzdit s kopce jen za tu oj...
No, těch 100 by nejspíš vezla ruční kárka... Mi šlo spíš o to, že kárka se upotřebí spíš a byl by to jen jeden krám v baráku. Ale myslím, že si vystačím s tím kolečkem, co mám, zbytek se vždycky nějak pořešil, tak se pořeší i v budoucnu :))
Mno, tohle by mohlo být "to ono" (ale 250,- USD)
https://burley.com/product/travoy/
P.S.
http://www.azub.cz/burly-travoy-nakladni-vozik/
:))
Rudlík vypadá zajímavě, ale ne za 250 doláčů, s takovejma kolama a s tak malou nosností :))
Výkonem asi jako moje stařičká kabela na kolečkách. Včera jsem na tom drátě dovezla dva patnáctikilový kyblíky barvy, projela všechno, akorát do vlaku mi to musel hoch pomoct naložit a vyložit, bo v jedný ruce třicet kilo nezvednu a druhou jsem se musela držet madla u dveří. Akorát o kolečka mám strach, už toho vydržely dost...
Kdyby na ten rudlík dali slušný drátěný kola s běžným nábojem, ty trubky udělali z dobrýho materiálu, tak by to mohlo padesát kilo klidně vozit, ale jestli tam píšou, že jen 27, tak to je při té celkové hamotnosti pěknej šunt za tu prachy.
Tak ty bys vlastně chtěla rudl(ík), ne?
http://www.dvaptaci.cz/rudla-rudl-rudlik/rudlik...
a upravit ta madla pro připojení za kolo
http://dum.bazos.cz/inzerat/56776189/Rudl.php
http://www.deltalift.cz/rudly-2/?gclid...
...on ten Burly vlastně ani nic jinýho, než lepší "nákupní taška" není- jen má závěs na kolo a cenu z "říše snů".
S vypletenými/duralovými kolečky na ložiskách by cena mohla jít napolovic- pak by odpovídala i provedení a zvýšila by se nosnost. Nevím, kdo je víc "praštěný"- výrobce nebo zákazník co to koupí...:-(((
No, když se podíváš na tu konstrukci a kolik to uveze, tak fakt nechcu třicetikilovej krám, na kterej dáš maximálně dalších třicet kilo :)
Když "tohle" uveze třicet kilo a snese s tím i skoky po několika schodech, tak bych si představovala něco do max 8 kilo, co uveze metrák!
rudlík není ideální tvar, třeba taková sulka za klusáka váží do dvaceti kilo a snese to terén, na dráze to sviští šedesát a uveze to chlapa. Prostě dvoukolák. Když to utáhne ponďa, tak to musím utáhnout taky.
http://www.ifauna.cz/mdiskuse/foto...
Myslel jsem spíí neco takovyho:http://www.ebay.de/itm/ROLAND-Anhanger-Maxi...
podle nálady, potřeby a momentálního technického stavu flotily :)
Pořadí dle km za rok je asi :
Superior MTB (úprava blatníky rozšířené na konci páskou, drátové odrazky světla, momentálně zvažuji nosič domácí produkce :)
Roubaix silnička ( úprava světla, drátové odrazky, samolepky odrazky, blatníček na rámu, blatníček zaprdelníček protažený páskou velmi praktické :)
Koloběžka Micro suspension ( úprava v bodech za který to poponáším omotané páskou na hokejku aby mě nezábly prsty,polepeno reflexy a osazeno světlem. Koloběžka je od čtvrtka v opravě záruční neb prasklo táhlo od pružiny k zadnímu kolu)
Author Reflex trek ( úprava holoseč a umné umolousání rámu aby to budilo odpor ve smyslu nestojí za to ukrást když to nepřivážu)
Kolo našeho nejstaršího :)
Asi tak http://www.vrstevnice.com/mojekolo/mojekolo.html
Pěkná sbírka vozítek :-)
Noc pěkné!
Ty jsi rodilý archivář, víš to?
Kdybych to vzala podle tebe tak jsem měla:
- kočárek, jezdila jsem v něm jako druhá v pořadí, pak ho zdědil brácha,
- tříkolku, jezdili jsme na ni všichni tři a prali jsme se o ni,
- tátovo velké kolo, jezdili jsme na něm pod štanglí,
- své vlastní kolo značky ukrajina, červené a obrovské,
- jednoho galuskáče z druhé ruky, koupeného za peníze z brigády,
-oranžové (to bylo tehdy in) kolo noname, čínské výroby. Bylo prý horské, tak jsem s ním vyjela do lesa, smrček se mi namotal do zadního kola a namlela jsem si kokos. Pak mi ho ukradli,
- kolo značky Anlen, najela jsem na něm dost, pak jsem ho věnovala kamarádce na dojíždění do obchodu. Ukradli ji ho,
-GT Nomád, skvělej, ukradli mi ho,
-Author Arline, kupovala jsem ho na rychlo a nesedělo mi, ale ujela jsem na něm dost,
- teď mám krásné fajn kolečko, ale neřeknu jaké....ukradli by mi ho:-))
Vím a rodina už je na to i zvyklá, protože mi nosí různé papíry se slovy "založ to".
Rodinný archív mám pěkně rozdělený po rocích v šanonech nebo v krabicích a je toho už 1 a půl úložného prostoru v našich postelích.
A najdou se tam dokumenty i z konce 19. stol.
Jo, jednou to dá někomu hodně práce než to všechno vyháže...
Dcerunky to ale asi nebudou, ty už k tomu mají svůj vztah.
no mám jich víc, 2 starý silniční favority ovšem zachovalý,pak horáka a 3 náklaďáky+vleky
V pořadí podle oblíbenosti:
1. Veverka: Brompton M6R - jezdí se mnou autem, šalinou i vlakem, lítá letadlem a občas mě i veze.
2. Prase domácí: kolo ze supermarketu, které jsem si koupil do města ze strachu, že mi někdo ukradne Veverku. Dámský rám, dynamo v náboji, řazení v náboji, řetěz zakrytovanej...mít ho paní správcová z Postřižin, jezdí kolem pivováru celej den...
3. Prase divoké: kdysi snad treking, ale jak šla léta a komponenty odcházely, nahrazoval jsem je vším co bylo zrovna po ruce...výsledek je jako z písničky Johnnyho Cashe: https://www.youtube.com/watch?v=060A15ELz00
...a někde v šopě se válí Favorit v tuningové úpravě z půlky 90. let à la Jindrova silnička :-)
Prosím tě, proč jim říkáš "prase..." ?!?
Koukám, že se sem chodí ukájet nějaký labilní mínusovač - tak mně sem nezapomeň hned vrazit mínus :-)
Pro mne a manželku pořízeno a upraveno před necelými 4 roky.
Manželky je to druhé?!? :o)))
Tak nějak.Moje páteř si to dost cení a už jsem se přestal divit jak vysoko vyběhne vidle a zadní část při přejezdu přes město a pod.
Jak se snáší sedlovka s naloženými zadními brašnami na tvém kole?
Domníval jsem se, že ten nosič (na sedlovku) má omezenou nosnost ...
Zhruba od jedné třetiny nosiče je V vzpěra na rám kola.Až budu doma dám foto detailu.Je tu sice garantovaná nosnost 15kg ale prasklý nosič u kolegy mne donutil to trochu pojistit.
Kolo teď nemám doma,ale vyhrabal jsem foto z profilu a u manželky je stejný systém a naštěstí to její mám dúkladněji pofocené.
Je ta vzpěra (vzpěry) docela subtilní.
Ať slouží!
Vozík za kolem by byl (zřejmě) dost omezující.
i když
http://www.galla.cz/cerna-hora-albanie-kosovo-a...
pak mám jehtě tuhle srandu
Jen tak mimochodem - proč máš vlastně tuhle přezdívku? ;-)
Na Favoritech přeci!
A když se tu probírají aji ty přívěsy - tak s kárkou, s chalupovou kárkou po babičce. Má upravenou (novou) rukojeť. Ne ta babička.
Na jakem kole nejezdim .... :-D
https://www.youtube.com/watch?v=OlQuPxzEoZE
moje kolo je nuda, letos červen bude 20let.
Foto v roce 1996 nove kolo :-)
No jo, ale co všechno jsi s tím obyčejným kolem objela. Je vidět, že to vůbec není o tom kole, ale o tom člověku na tom kole.
Tenhle měsíc jsem si několikrát připomněl, že jsem kdysi plánoval, že až si koupím nové kolo, tak vyrazím k Baltu. I když od cesty na Balt uplynulo loni 5 let, kolo mám pořád to původní, ani vlastně není moje, ale synovo co dostal k nějakým náctinám.
Kdybych čekal na nějaké lepší, tak pořád sedím doma na zadku.