Ahoj, dnes jsem byl v servisu s tím, že bych potřeboval vycentrovat zadní kolo, protože mi hází, tam mi však po kontrole kola řekli, že ráfek nijak nehází a házení kola je zapříčiněno křivým pláštěm.
Dle mého názoru je plášť nasazený tak jak má, zkoušel jsem ho různě narovnávat a výsledek pořád stejný.
Házení je znatelné, ale není to tak hrozné, že by byl plášť například až nebezpečně blízko rámu, jen je to znát okem, když se kolo roztočí.
Chtěl bych se zeptat, zda doporučujete koupi nového pláště, anebo můžu jezdit na plášti křivém, aniž by kolu hrozila nějaká újma? (Jedná se o horské kolo 29" (Cube reaction gtc sl 29 2013) - plášť je původní - (Schwalbe rocket ron 29x2.25) Na kole mám zatím naježděno strašně málo - necelých 200km.
Děkuji za rady!
Může být a jestli je vidět, že "šmajdá", tak zkus vyměnit za jiný, třeba jen půjčený a poznáš sám.
Jestli je kolo nové a v záruce, tak i na křivý plášť se vztahuje záruka.
Nech si v servisu vystavit doklad, že kolo zkontrolovali a ráfek je v pořádku a vycentrovaný a plášť reklamuj. Maximálně ti reklamaci zamítnou, v lepším případě dají nový plášť :-)
On je tu trochu problém v tom, že to kolo je kupované v Košicích, a já jsem aktuálně v Mladé Boleslavi, tudíž se do krámu kde je kolo koupené tento rok už nedostanu. Chci tudíž vědět, jak moc kolu škodí křivý plášť, či na něm mohu jezdit, aniž bych kolo poškodil, nebo investovat nějakou tu tisícovku do nového. Rád bych ještě tento rok na kole jezdil, a ta tisícovka mi nestojí za to, abych čekal až někdy do srpna příštího roku.
Pokud za jízdy cítíš, že ti kolo hází, tak mu to určitě vadí.
Jestli můžeš, tak si půjč jiný plášť a vyzkoušel to, nebo si už teď kup nový a vyměň, beztak za chvíli ho budeš měnit a tenhle si nech jako nouzovou rezervu.
Za jízdy to nijak nepociťuji, na kole se mi jezdí suprově, jen když zadní kolo roztočím, tak vidím, jak ten plášť hází.
Aha, já to pochopil, že to při jízdě pociťuješ, to by nebylo dobré.
To taky může být spíš jen optická záležitost, kdy nějaká linka nebo vzorek může na kousku malinko vybočit z osy.
Optická, to myslíš jako tak, že se mi to jenom zdá? To jsem si jistý, že ne :-) klidně pošlu foto.
Nevim, jen mě ta možnost napadla, není to až tak vyjimečné, že plášť se moc nepovedl a tak je něco malinko šejdrem a pak při roztočení to může dělat dojem šmajdajícího pláště.
Nahrál jsem na uloz.to tři videa, na kterých je můj problém vidět. Budu vděčný, když se podíváš (popř. i ostatní) a dáš mi vědět, zdali si tato situace už říká o výměnu pláště.
První video je pohled zblízka, asi ne úplně nejlepší.
Na druhém videu je vidět rozdíl ve vzdálenosti kola od levé respektive pravé části rámu (v momentě, kdy je kolo nejvíce vychýlené).
Třetí video je potom pohled shora v momentu, kdy je kolo roztočené, a je vidět, nakolik hází.
Vřelé díky za ochotu!
Odkaz ke stažení videí zde: http://uloz.to/xgZ7giX2/kolo123-rar
Řekl bych, že nic tragickýho. Kolu samotnému to nemá jak ublížit, to šmajdání není zas tak veliký. Ale ještě zkontroluj usazení patek v ráfku. Podle ráfku běží na plášti vystouplé "linky", ty by měly jít u ráfku stejnoměrně a při otáčení kola nehoupat. Na tom videu zblízka to bohužel nešlo zkontrolovat, měl jsi moc "akční" kameru :-)
Podle mně není plášť křivý, ale jen špatně namontovaný.
Znamená to tedy, že byl buď odfláknutý, nebo vůbec žádný předprodejní servis.
Jestli má kolo najeto jen 200 km, tak se Ti to možná podaří po částečném vypuštění vzduchu srovnat (rovnat vždy podle rysky na boku pláště).
Se starším špatně namontovaným pláštěm už většinou neuděláš nic - vždycky si sedne zpátky do vymačkané drážky.
křivý pláš´t který nikde nedrhne ničemu neškodí jen to blbě vypadá.Aby ses ujistil že to je opravdu pláštěm zkus prohodit přední a zadní.
....já jsem řešil podobný problém u hodně širokého (2.4") pláště s hřeby. Ten házel tak, že vanadiové hroty řezaly do vidle. Po nespočetných a marných pokusech jsem to nakonec vyřešil tak, že místo pláště jsem odcentrováním přizpůsobil ráfek. Ten sice nyní hází asi 4mm, ale plášť konečně běží jak by měl. Samozřejmě aplikovatelné jen kola s kotoučovkami. Tak jen aby se vědělo, že i toto může být použitelné řešení....
Asi chvíli funkční, ale neskutečná šílenost :-))
....to jsem říkal také, ale opravdu nebylo zbytí...a už to takhle provozují v těch nejtěžších (expedičních) a hlavně zimních podmínkách nejméně 4 sezóny, aniž bych se toho ráfku (mj. dvojitý Remerx) od té doby musel dotknout.