reklama

Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

V poslední době se tu hodně řeší vliv šířky pláště na rychlost a tak mi to prostě nedalo, obrátit toto téma na samotného jezdce.
Takže příklad cyklista jedoucí z kopce: čím je tlustší, objemnější, tím klade větší aerodynamický odpor, ale na druhou stranu má zase vyšší hmotnost, takže by měl jet tím rychleji. Jaké jsou tedy ideální proporce cyklistovy, aby dolů mazal jak namydlenej blesk?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2015
Autor: krosmen
  • Re: Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

         

    Aby dolů mazal jak namydlený blesk?

    Zabalit se, nebo na rovince dát ruce k představci...
    Tak jak to dělají profíci na tour je pro nás skoro nepoužitelné, skoro nebezpečné.

    Žádné ideální proporce neexistují.

    Je pravda, že takový Froome, nemá skoro žádné ruce. To mu sice na aerodynamice přidá, ale nebyl to záměr, prostě to spálil a má už jen šlachy...

    Malí cyklisti mají výhodu, že jsou malí oproti kolu, takže jim kolo stačí v komfortu. Jsou menší a potřebují také méně výkonu na uvedení kola ve stejnou rychlost. Velký člověk pracuje na vyšším energetickém levelu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2015
    Autor: single
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

           

      to téma je dobrý vtip :)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2015
      Autor: single
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

           

      Jak to že neexistují ideální proporce?
      Nejlepší je tvar kapky.
      Jediný problém je jak toho tvaru dosáhnout :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.07.2015
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

             

        Nóóó... to je diskutabilní.
        Například já mám teďkonc tvar koule a to taky není špatný :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.07.2015
        Autor: Airline
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

         

    Idealni vaha je tak kolem 200 kg a 30 cm v pase, aby to nekladlo odpor. A nos jak Pinokio na rozrazeni vzduchu. Proste takovy maly Concorde :)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2015
    Autor: Bruca
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

           

      At' chceme, nebo ne, nesmíme zapomenout na fakt, že cyklista musí přeci jenom taky do kopce. A tady nastává u těžkotonážních cyklistů (tek) zádrhel. Ideální je tedy, když je cyklista lehkej hubeňour, kterej do kopce vyletí jak nic. Na kopci (na zádech má velkoobjemový batoh-prázdný) batoh naloží kamením, či jinými těžkými předměty a z kopce letí jak d'as. Pod kopcem kamení vysype, atd atd....

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2015
      Autor: krosmen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vliv šířky cyklisty na rychlost poprvé

         

    Ja myslim, ze nebude moc lidi, kteri by takovy problem potrebovali resit. Precijen abys mohl jet dolu s kopce, musis nejdriv na ten kopec vyjet a to trva mnohokrat dele. Z hlediska prumerne rychlosti taky obvykle plati, ze co ztratis jizdou do kopce, uz s kopce nedozenes.

    Ono tomu tvemu idealu se blizi vetsina lehokol. Dolu s kopce jsi diky aerodynamice schopny jet rychleji nez vetsina klasickych kol, ale do kopce to nejen diky vetsi hmotnosti prilis nejede. Hlavni potiz je ale v tom, ze i na silnici casto nebyva limitem rychlosti s kopce aerodynamika, ale zatacky a povrch silnice. Prudkych kopcu, kde by se dalo jet bezpecne opravdu rychle, je pomerne malo.

    Muj zaver - neumim si predstavit smysluplnou situaci, kde by vyssi hmotnost byla vyhodou. Rozdil v rychlosti s kopce bude minimalni a vsude jinde je to jasna nevyhoda.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.07.2015
    Autor: Jrr
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou
včera
V srpnu chci minimálně na týden vyrazit za dobrodružstvím, romantikou a naprostou pohodou. Uniknout vedrům…

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)
včera
Bavit se a povídat si jako nejlepší kamarádi, blbnout jako malé děti, chránit se a držet spolu jako opravdoví…

Hledám: Cyklistku / cykloparťačku

02.07.2024
Ahoj, porozhlížím se po sympatickém protějšku na společné odpolední cyklo-projížďky. Jezdím cyklo-stezky a silnice…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

492 cyklistů (12 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024