Ahojky, chtěla bych si pořídit své první kolo,cena kol 10 000 - 15 000 ale jsem v tom už celkem ztracená, pročetla jsem už pár diskuzí, a tak bych ráda slyšela radu přímo pro můj výběr. Kolo chci využívat pro víkendové ježdění asfaltek někdy polnaček, později možná do práce.Co jsem pochopila přehazovačky jsou asi nejlepší Deore, ale co řazení a přesmyk? postačí Acera? Co se týče brzd V brzdy asi také nebrat že?
Líbí se mi tohle : http://www.online-kola.cz/ghost-miss-2000-2012... ale nevím jestli bych za tu cenu nesehnala lepší, případně nějaké další rady či zkušenosti? Díky moc.
První kolo v dospělosti?
V brzdy jsou v pohodě. Pokud to není šunt. Do práce jen za dobrého počasí zřejmě. Kolo do práce by mělo mít blatníky.Kolo z odkazu je v pohodě.
Tedy až na vidlici. Raději V brzdy a lepší vidlici,než kotouče a pružení pružinou. Protože u této vidlice se o tlumení nedá hovořit.
jaká vidlice by to měla být? případně tip na nějaké dobré kolo v této cenové relaci? děkuji
V této cenové relaci bohužel. Až přijdou ti kovaní diskutéři,tak se vsadím,že budou nabízet jako možnost koupě kola jetého,ale kvalitnějšího. A tady i souhlasím.
Já si myslím, že 1. kolo v životě, kolo na ježdění do práce po stezkách a silničkách může mít odpruženou vidlici jakoukoliv. Jde o to aby tam bylo péro a nějaké tlumení. Mohla by ta vidlice mít duralové tělo, ale zase tolik se na váze neušetří. Netřeba nastavovat zdvih sílu pružení a tlumení případně i charakteristiky a zamykat jí z řídítek.
Potom tedy stačí kolo za 7000
Od zdi ke zdi, viď ;-)
Kolo není jenom vzduchová vidlice (do práce zbytečná komplikace a náklady s údržbou). Svoje vlastnosti má i rám a další komponenty. Pokud nehodlá lítat terénem, aby potřebovala mít kolo furt v kontaktu s povrchem a žehlit kořeny a šutry, tak na nějakej ten vejmol v běžným pohodovým provozu pružina na odchycení prdy do řidítek bohatě stačí (nulová údržba). Dá se žít i bez ní, ale je to i za cenu trochu vyšší váhy pohodlnější.
Dnes jsou v modě tlustá kola. FATBIKE
Zjistěte si, jakým způsobem nasedáte na to kolo. Pokud přehozením nohy předem přes horní sníženou trubku, tak většina sportovnějších dámských kol, jako třeba asi to z odkazu, má tu trubku poměrně vysoko. Pokud se kolo nahne, tak se poměry vylepší, ale třeba kolo naložené na turistiku natěžko se blbě nahýbá. To sice zatím nebude váš případ, ale určitě si to vyzkoušejte, než to koupíte. Výška maximálního zvednutí nohy je částečně dána věkem :) Dělají se i rámy s větším snížením a to i v provedení a osazení skoro horského kola. Jedním z nich je například Autor Quanta. Nevypadá však tak skvěle, jako toto kolo. Na ježdění do práce a vyjíždky po stezkách okolo města nepotřebujete kotoučové brzdy, ale pořádné blatníky (zadní až dolů ke šlapkám), zadní světlo a zvonek. Odpružená vidlice se určitě hodí. Tlustší horské pneumatiky také pruží samy o sobě, ale hůř se odvalují. Kolo nejede tak hladce a snado, je líné, pomaleji zrychluje. Na ježdění po asfaltu je asi lepší trekking. To ovšem neplatí pro pražskou dlažbu.
Pokud jste sportovkyně, tak se vás můj komentář netýká a kupte si naopak kolo s vyšší horní trubkou, které má z principu větší tuhost rámu.
Byla bych ráda za konkretni typy, pokud byste byl tak hodnýýý :-)
V tom případě je zrovna to kolo z odkazu docela pěkné. Patrně nezůstanete jen u toho ježdění po stezkách a vydáte se i na polní cestu a tam se vám tohle sportovní kolo bude hodit. Ale na ježdění do práce je zbytečně moc sportovní. Tam se víc uplatní ty blatníky, čím větší a delší, tím lépe. Ale 22 leté slečně bude sportovní určitě víc slušet :)
Proč by mělo být sportovní kolo na ježdění do práce moc sportovní?
Spíš záleží, co komu vyhovuje.
Pokud na MTB se sportovním posezem dám "rychlé pláště", např. RaceKing apod. budu rychlejší než na trekingu s posedem "ala paní Radová".
No například že tam nepůjde dát zadní blatník sahající až ke středovému složení. Že když se to kolo vybaví nosičem, světly, zvonkem, brašnou na nosič, blatníky a podobně, tak trochu ztratí na sportovnosti a přibude na váze. Že na horáka jdou dát hladké gumy, ale je to pak ještě tak úplně ten pravý horák? Že se na horáka dají dát dokonce i úzké gumy, které lépe odvalují, ale opět vzniká něco podivného, co nahrazuje to co to není.
Na horáka jdou klidně dát i galusky :-))
Dají, ale co z toho vznikne? OBLUDA
Silniční závodní horák :-)
Galuskáč s odpruženou vidlicí, V řídítky a posezem paní Radová, oproti posedu na silničce. Galuskáč s tlustým rámem. Jak to nazvat lépe než OBLUDA ?? :D
Třeba COOL kolo. Nebo TRENDY BIKE?
Dělají se i MTB galusky, Tufo kdysi dělalo i plášťovky.
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-mtb...
Pláště jsem myslel tyhle: http://www.kupkolo.cz/plast-continental-race...
Do bahna sice moc nejsou, ale v terénu zvládnou dost a valivý odpor na silnici je nízký.
Dvoupalcové se vzorkem? Sice asi budou mít valivý odpor nižší než drapák, ale vážit budou stejně a odvalovat proti poloviční pneumatice krosky s jemňounkým vzorkem budou tragicky. Natožpak proti galusce. Stále budete mít universální kolo, které nebude jezdit dobře v terénu ani na silnici. Na cestu po asfaltu do práce tragédie.
A zkušenosti s nimi nějaké máš? V drátu váží asi 560g, což je stejně nebo méně nož většina plášťů na krosové kolo. V nejvyšší verzi 430g, což je asi stejně jako levná pneu na silničku.
Ale nikomu je nenutím. :-)
Race Kingy mám na "zimáku/cesťáku" a po asfaltu jezdí velice slušně, ba přímo skvěle. Jen v blatě v terénu je potřeba na ně hodně pamatovat (=že nejsou moc do terénu), ale to asi stejně nebude případ paní "Radové"... ;-)
Ano, oproti skoro hladkému plášti na cyklokrosce jedou o něco hůře, ale rozhodně to není tragické.
Fakt miluji, když někdo "komentuje a haní" něco, o čem ví kulové...
Ale zase si pěkně pokecáme. Kolo bez motoru stejně není v 21. století COOL :-)
Já jsem "starej" konzerva, takže na nějaký COOL ti zvysoka víš co... :))
Kterak ty, ač nejsi mnou, můžeš vědět co vím jen já? :D
Já totiž vím všechno... ;-)
a co třeba něco takového?
http://pcshop.pells.cz/sport/demon-comp_d33131...
na asfalt stačí s přehledem i pevná vidlice, stejně tak na většinu slušnějších polňaček. sice je děsně in a cool mít odpruženou vidlici, ale většina ji nějak zásadně nevyužije :-)
brácha si předloni kupoval demona taky, leda o třídu vyššího, všechno na deorku a je s ním hodně spokojený. a vyšel ho na 11.000,- v obchodě :)
Jojo jak říkáš ode zdi ke zdi, ja myslím, že to stejne vic na výlety, jak po asfaltu tak do prirody, už se tesim, už mi hrabě z telocvicen :-D
já mám na kole pevnou vidlici (kona dew drop), přítelkyně má 29" odpružené mtb, a stejně jí ujedu i v lese :-)
ještě EDIT: Billíček tu má skládačku, a z kopce jsem neměl odvahu to pustit jak on, protože jsem měl strach, že si rozbiju hubu.
takže jen o kole to prostě není ;-)
Já té své ujedu i na silničce. A nejenom v lese... :)
To je zvláštní - jak založí téma Verca, tak se rady jen hrnou.
Ovšem kolega v sousedním tématu http://www.nakole.cz/diskuse/19542-aky-trekovy...
má smůlu. Jo, holt není Verca :o)))
Je to slovenský národovec. Na stráž :-))
Ty si zase nepřizpůsobivý a dělá z toho někdo vědu?!?
Jojo zvolil si špatnej nick :-D
Kolo je líbivé, komponenty velmi dobré, já bych ho bral. Cena je přiměřená. Je potřeba rozhodnout se pro správnou velikost, protože přes internetový obchod nelze kolo odzkoušet. Případně hledat v kamenném, kde bude cena asi vyšší.
Jen pro informaci a srovnání:
http://www.mojekolo.cz/felt-krystal-60-2014
http://www.mojekolo.cz/rock-machine-catherine...
Pružinovou vidlici bych neviděl jako problém, pro tento typ ježdění bohatě stačí.
a ten rock amchine ma dokonce alivio prehazku, to už je lepší ta deore ne, ačkoliv pořád udajne lepší než altus.
Máš v tom koukám jasno :-) Alivko je víceméně v pohodě, Deore lepší. Skoro podstatnější (na přesnost, dostává víc zabrat), než samotná přehazka je nenápadnější řazení na řídítkách.
edit - Za mě teda Rock, má vyrovnanější výbavu. U Feltu honěj vodu přehazkou a zbytek je Acera...
Sovětský člověk přehazovačku nepotřeboval. A to měl rám z lešeňové trubky.
Ceněný veterán :-)))) http://sport.hyperinzerce.cz/historicka-kola...
Aha, takže myslíš, že když jsou komponenty rovncennější tak že je to lepší volba? Nerada to přiznávám, ale mé ženské geny se ozývají a nedokážou vystát tuto ružovou bilou variaci barev které rock machine skýtá :-D kdyby náhodou si věděl o nějakém dalším vyvaženém kousku hod odkaz :-)
Vem to někde v lese bahnem a růžová zmizí :-)
Nejde ani tak o vyloženou vyrovnanost komponentů, spíš o určité minimum. U důležitějších součástí alespoň to Alivko. Když nad nimi bude čnít superextra přehazka, houby zle. Ale běžná praxe výrobců bohužel je, že houfně dávají Deore XT (kterou se náležitě chlubí), ale zbytek je hluboko pod (Altus, Acera atd...)
Určitě se i u jiných značek najdou rozumně poskládaná kola v hezčí barvě (jj, barva jezdí... :-))
Tak jsem trošku koukala po kolech ještě a co tohle? http://www.bikegallery.cz/focus-whistler-27r-3...
Když on rozdíl mezi přehazovačkou Altus a Deore se při neúdržbě případně po první ráně zmizí. Mnohem důležitější je přehazovačku udržovat a občas vyměnit ojeté kladky. Spíš bych řešil rám, jeho váhu geometrii a odolnost, kvalitu všech ložisek a kvalitu brzd. Také mechanicky odolnější dvojité ráfky, které se snadno nerozcentrují po první ráně.
Škoda, že to ke mě nemáš blíž, ukázal bych ti na kolegově kole takovouhle lacinější, vcelku zánovní, přehazovačku. Chvíli jsem si s ní zkoušel hrát, ale pak jsem pod jakousi záminkou zbaběle utek :-))
A jestli jde o nějakou tu ránu, pak jedině Sram X-7, X-9. Ty hned tak nějaká rána (a kdyby jen rána) nedojme. Nesmrtelný díly. :-)
Ahoj Verčo, já mám kolo Focus, model Whistler, měl by splňovat požadavky:-) Přehazovačka Deore, V brzdy nemá, cena 14 tis:-) Nejsem žádný odborník, prostě jenom občas jezdím:-), ale s Focusem jsem spokojená:-)
Pro její požadavek bych ho nedoporučoval. Není. pro sportovnější jízdu mimo silnici na kterou se těší a jestli se jí zalíbí a nepochybuju, že ano, tak bude přitvrzovat a na to už potřebuje alespoň o třídu lepší kolo než tohle.
Tak já se k vybranému kolu nebudu vyjadřovat. Myslím, že pro tvé popsané účely na něm není nic špatně.
Přidám spíš radu (píšeš, že to bude tvé první kolo):
- vyber pečlivě velikost, aby ti sedla, na to je nejlepší kupovat konkrétní kolo v kamenném obchodě a nechat si ho přímo tam nastavit a dovybavit výbavou, kterou budeš požadovat;
-do budoucna zvaž, zda zvládneš kolo servisovat svépomocně doma, nebo budeš potřebovat servis, to jsou často pak náklady navíc.
Děkuji za rady, všem :-)
Kolo budu vozit do servisu, s Tim pocitam, hned co dojde tak sem pujdem zkamaradit do servisu :-D bude to mazel, už se moc těšim :-)
Servis kola není vůbec nic levného, snaž se naučit sama co nejvíc nebo najít někoho z okolí kdo ti s tím pomůže, zvlášť pokud s kolem párkrát vyrazíš do terénu a zalíbí se ti to.
Tak určite pak budu chtít ušetřit nakou kacku, tak snad pak semnou bude mit někdo tu trpělivost :-)
Ale prd. Správná ženská dopřeje svému kolu řádný servis stejně jako sobě.
Proč své kolečko nenechat trošku hýčkat - já si také rád dojdu na manikúru, na masáž nebo ke kadeřníkovi :o)))
Ale určitě, je potřeba hýčkat a rozmazlovat ať platící ví co má doma :-))
Občas je nutno na peníz nehledět. Spokojenost je přednější.
No, já bych raději při koupi nového kola zašla za tím kolem do prodejny. Tam bych si ho vyzkoušela, nechala naštelovat a případně se hned domluvila na nějakých změnách. Třeba ti nebude vyhovovat sedlo a budeš chtít jiné, třeba jiné pedály, možná nosič, možná na pevno blatníky, nějaké světlo budeš potřebovat. Pumpičku a sadu nejnutnějšího nářadí a to se musí někde na tom kole vozit. Z vlastní zkušenosti vím, že speciálně na menší dámské rámy se nehodí úplně každá brašnička na serepetičky a že se hůř hledá místo na košík na lahev a podobné věci. Zvláště u kratší sedlové trubky je pod sedlem méně místa.
No ale uvidíš, všichni se učíme za pochodu.
Tak pedaly určo dokoupím, z netu mi je dodají bez, a zbytek serepetiče tež pořeším jak kolo přijde, každopadne kola určitě ještě předtím pujdu pozkoušet někam do obchodu, a podle cen se rozhodnu. Segra ma ted nove pekne Rock machine, tak bude testovací jízda i na něm :-) jojo jak říkáš, všechny mouchy stejně asi nevychytám, a z chyb se poučím do budoucna ;-)
Pokud si někdo kupuje své první "dospělé" kolo, tak chce určitě nové, voňavé. Ale před chvíli jsem koukal na cyklobazar a tohle mě oslovilo. Tak dávám odkaz ke zvážení.
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/33415/pell-s...
Já kupoval na podzim přes cyklobazar silničku pro moji ženu - 3 roky "starou" Meridu na Sh105 - a jen samá spokojenost.
P.S. nejsem agent cyklobazaru :-)
Kupovat přes bazar silničku a horské kolo je dost velký rozdíl, u horského je přece jenom víc úskalí a rizika.
Já myslím, že je to srovnatelné. Pokud někdo drtí horáka v terénu, tak se to na něm musí při prohlídce ukázat. Myslím oděrky a tak. To je, samozřejmě, potřeba pohlídat. Tohle kolo ale není horské. Vím, tazatelka dala do odkazu horské, ale podle popisu uvažovaného využití kola asi vyhovuje i trekové/krosové. Používáme je se ženou právě tak a bohatě to snesou včetně ježdění natěžko.
Ale já nic nevnucuju, jen jsem to sem hodil jako alternativu. Dal jsem to i do vlákna, kde hůledá kolo nějaký chalan.
Přečti si co píše k čemu kolo chce a bude ti jasné, že trekové kolo určitě ne.
....Kolo chci využívat pro víkendové ježdění asfaltek někdy polnaček, později možná do práce....
Hele nechci zaplevelovat VerceV tohle vlákno, pokud jsem něco přečetl blbě (viz výše) pak beru zpět..
To se těžko posuzuje, ale mě by ty Verčiny požadavky na trekové kolo taky seděly.
Nicméně sama jsem začínala na horáku a sama jsem musela přijít na to, že vlastně mi trekové vyhovuje lépe.
Celá rodina jezdí horáky, já s nimi na robustnějším trekovém nemám žádný velký mindrák. Jen jsem opatrnější v terénních sjezdech a na sjezdovky se s tím nepouštím:-))
Zkuste tyhle Vaše požadavky napsat na bikegallery.cz, kamarád s nimi po internetu vybral kolo pro ženu a hrozně si pochvaloval, jak mu poradili. Řešili, jestli Meridu nebo Cannondale, nakonec vyhrál Cannondale, ale už netuším, jaký model.
V pondělí jsem byl v Chrudimi v prodejně Bike a chvíli jsem tam stál mezi Spešlama, Cannondálama a nějakou Meridou a musím říct, že bych měl těžkou hlavu si vybrat. Ale protože nemám moc peněz, tak bych si vybral nejspíš kolo jen s jednou a ještě k tomu levou přední nohou.
To je vlastně pravda, vidlice bez jedné nohy by se měla prodávat se slevou. Že nás to nenapadlo už dávno, je to potřeba u prodejců striktně vyžadovat. Přece nás nebudou krmit šuntem za cenu plnohodnotné vidlice!
Tak jsem se chtěla pochlubit, co jsem si nakonec odvezla včera domů po namahavem vyberu:
http://www.cyklonemcik.cz/zbozi/kolo-focus...
Dnes první jízda! :-D už se těším jak pětiletý Jarda :-D
Dost dobré kolo a pěkné, tak ať se ti dobře a lehce šlape :-)
ahoj, co říkate na tyto kola?:
http://www.ramala-silhavy.cz/merida-juliet-300... za 14 tis.
http://www.ramala-silhavy.cz/kellys-vanity-90... toto můžu mít za 17 tis.
vybírám už delší dobu a pořád nevim co vybrat :D