Zdravím kolegové,
pracuji na projektu zabezpečení kol při krádeži. Jedná se o známou technologii GPS trackingu. Vyvinuli jsme ale úplně nový tracker uzpůsobený potřebám moderního cyklisty. A hlavně kolo hlídáme za Vás. Pokud se Vám kolo ztratí, my jej najdeme a v kooperaci s policí zařídíme jeho návrat domů. Tento projekt je celoevropský, tedy ani na dovolené nejste ohroženi.
Právě začínáme zkušební provoz, tedy hledáme výpomoc v řadách kolařů. Pokud máte zájem nám s projektem pomoci, prosím, kontaktujte mě na mailu [email protected].
Děkuji
A co takhle alespoň pár základních informací.
neptej se.....mi říkali: neptej se (-:
Myslíš, že bych se mohl dovědět hrozné věci, třeba, že to je jen takový něčí sen? :-)
Mě by zajímala ta kooperace s policií, konkrétně ve Španělsku.
Věřím, že kolo pomocí GPS najdete, vysvětlete mi prosím mechanismus, jak ho ze Španělska dostanete ke mě domů. Zatím to nezvládají ani s mobilními telefony.
Jinak príma nápad. Mám kolo, dejme tomu za 30 tisíc. Kolik budu ročně platit za GPS hlídání, a jakou částku mi proplatíte v okamžiku, kdy se opravdu nepravděpodobnou a čirou náhodou stane, že mi kolo nedokážete vrátit.
Jaké budu mít finanční záruky, že ty peníze dostanu, když, pochopitelné nepravdępodobnou a čirou náhoudou, zkrachujete.
Jak by ho dostali ze Španělska? Sednou do auta a přivezou ti ho, to se jim přece vyplatí :-)
Pánové, váš záměr je bezpochyby zajímavý, i když nějaké ty konkrétní výtky zazněly už výš... beru, že je to zatím jen ve fázi nápadu, pro který hledáte dobrovolníky na ozkoušení; koneckonců nějak začít musí každý i geniální nápad.
Ale proboha - mít netové stránky, kde v lednu 2015 popisujete historii firmy slovy "a tak v roce 2015 začala naše firma růst", když ji ještě nemáte ani založenou, to přece nutně odradí i hodně důvěřivé jedince!
...a firma roste a sílí, i když zatím v obchodním ani živnostenském rejstříku není. Nemá kontakt (teda vlastně "v okolí Brna"), nevíme vlastně co konkrétně nabízí, nevíme za kolik, netušíme jak chce zařídit, aby ukradené kolo bylo doma dřív než majitel (ledaže by ho v zájmu kvetoucího kšeftu kradli sami) - ale víme, že to bude něco velikýho, mezinárodního. Asi toho punče o Vánocích 2014 bylo nemálo :-) Ale třeba se jim sen splní.
Z hlediska techniky věřím, že to bude fungovat hezky. Jen doufám, že i policie bude schopna jednat rychle. Nevím proč si tím nejsem vůbec jistý.
Policie jednat nebude, teda mám zkušenost jen s tou španělskou, a ta nejedná vůbec. Sepíší jen hlášení pro pojišťovnu.
To, že jsi schopen své zařízení lokalizovat docela nedaleko jejich služebny je vůbec nezajímá.
Na konci víkendu jsem se vrátil k pc, proto reakce nebyly dřív. Zaznělo tu spoustu otázek. Tak aspoň nějaké:
- ano, naše stránky jsou strašlivé. Ale buď budu dělat stránky nebo budu pracovat na technologii a funkcích služby. Změna bude do měsíce.
- když si koupíte drahý zámek na kolo a přesto Vám kolo někdo ukradne, tak taky chcete po výrobci proplatit kolo? Ne. Tedy od nás nedostanete nic. Na úhradu ukradeného kola slouží pojišťovna. Díky nám budete mít výraznou slevu na pojištění a jistotu, že Vám to pojišťovna proplatí.
- pokud se Vaše kolo objeví až ve Španělsku, typuju, že jste tam na dovolené. Tedy si jej zase odvezete. Jiné případy jsou statisticky velmi vyjímečné. Co se týče pokrytí nejbližších států, doprava jistě nebude problém.
- co se týče liknavosti policie, s tím opět neudělám nic. Buď pod tlakem nás a médií budou šlapat nebo ne. Větší šance, že kolo dostane policie zpět, než aby jste si nechali ublížit na zdraví od zloděje, kterého přistihnete doma
- v tuto chvíli máme prototyp a doděláváme finální úpravy na testovací sérii. Ještě Vám nikomu nic neprodávám, jen jsem dal nabídku k testování.
- princip fungování bude velmi brzy popsán na našem webu, musí se vše zpracovat
Doufám, že Vám tyto informace alespoň na chvilku postačí. Toto fórum budu sledovat max 1x denně, proto buďte trpěliví, že neodpovídám ihned.
Děkuji a přeji příjemný večer
OK.
S kterou pojišťovnou máte dohodnutou tu "výraznou slevu"?
http://www.ceskapojistovna.cz/pojisteni...
(mezi 22. a 6. hodinou kolo venku být nesmí, srandovní, že)
Zdá se, že pojistit kolo lze jen v rámci pojišténí domácnosti (a pak se pojistné netýká kola uvázaného např. před obchodem) nebo v rámci cestovního pojištění. Víc tady:
http://www.cyklistikakrnov.com/Bezpecnost...
Slibujete, že "v kooperaci s policií zařídíte návrat ukradeného kola domů".
Vyjasnili jsme si, že to nejste schopni zajistit.
Teď slibujete "výraznou slevu" na neexistujícím pojistném produktu.
Pánové, takhle podnikat nelze, fakt ne.
Tak vrácení kola zajištěného policií zařídit můžou, když je k tomu zmocníš. To není tak složité, to ti zařídím i já a tolik za to chtít nebudu :-)
U nás možná, ale oni píší o "celoevropském" projektu.
Mám osobní zkušenost, že se věc ani nesnaží dohledat, natož vrátit, tedy ta Polícia popř. Guarda Civil.
Myslim, ze by dost napovedela i fotka toho prototypu. Jak se rika, obrazek nad tisic slov... ;-)
Pokud je to projekt jednoho cloveka, predpokladal bych spis nakup hotoveho HW z Ciny + vlastni webove rozhranni a mesicni poplatky za pouzivani.
Tak že by stránky byly "strašlivé" bych neřešila, to beru, že se zabýváte hlavně něčím jiným... mě jen zarazilo, že udávají nepravdivé informace (název neexistující společnosti). A napsat pravdivou větu nedá určitě víc práce, než vylhanou. ;-)
Věc je ještě trochu horší, podívejte se na "novinky", "news" a "actualité", v české a německé verzi to nemají, ale v anglické a francouzské verzi tvrdí:
že 16.1 (pátek)
Dnes jsme začali vyjednávání s vedením policie v ČR, Francii, Švýcarsku, Německu, Holandsku, Belgii a Anglii (na Skotsko, Wales, a Severní Irsko asi zatím kašlou :-) )
To je už docela drsné, nebo ne?
A jak se Vaše zařízení popere s tímhle ?
http://www.spyobchod.cz/prenosna-rusicka...
Já bych řek, že jakmile se nějaké "hlídání" pomocí GPS rozšíří, ničemníci se to rychle dozvědí a GPS z kola prostě vyjmou a zahodí, pokud budou vtipálci tak na korbu náklaďáku nebo do vlaku....
Tak řešitelné to samozřejmě je. Ta rušička by v zásadě měla jít detekovat (nejlépe v přijímači podle intenzity rušivého signálu) a v kombinaci s čidlem pohybu lze použít alternativní signalizační rozhranní = sirénu a dýmovnici! :-)
Rušička přirozeně zaruší jenom downlink, informace lze stále bonzovat. Tedy pochopitelně ne přes interaktivní protokoly jako je GSM.
S polohou je to horší, lokalizace vysílače není úplně jednoduchá pokud nemáš hustou síť stanic nebo agenta v terénu.
Proc myslis, ze zarusi jenom jeden smer?
Protože přijímač je daleko a vysoko. Pro jeho zajamování by musel mít podstatně vyšší výkon a nejspíš by to někdo začal řešit dřív než by kolo stačil rozebrat. Tato rušička musí rušit širokopásmově, spektrální hustota výkonu je mnohem nižší než jakou vydá úzkopásmový vysílač.
Pro Android jsou k dispozici hned dokonce 3 aplikace s názvem - izraelská a italská (Bologna) WIMB (Where Is My Bus) /https://play.google.com/store/apps/details?id... /https://play.google.com/store/apps/details?id...
a italská appka na hledání ztraceného mobilu /https://play.google.com/store/apps/details?id...
Kromě toho existuje i Evrposký projekt v rámci Tempusu WIMB /http://www.wimb.fink.rs//
koukám že ty linky nějak zlobí tak ještě jednou:
https://play.google.com/store/apps/details?id...
https://play.google.com/store/apps/details?id...
https://play.google.com/store/apps/details?id...
Ta aplikace na hledání founu měla fungovat takhle:
https://www.youtube.com/watch?v=l-uPTP5qg2c
ale zdá se, že jim ten projekt kleknul, protože jim vypršela doména.
Na nějaké takové hlídání Androidího founu má Google už dost dlouho vlastní udělátko ;-)
https://play.google.com/store/apps/details?id...
Jinak je to dneska už přímo součástí současných verzí Androidu...
Jak se s tím zachází: http://www.svetandroida.cz/spravce-zarizeni...
To vím a mám aktivováno.Samsung navíc měl/má ještě vlastní vychystávku.
Ale je to k prdu, protože vědět, kde bylo tvoje zařízení a dostat se k němu, není totéž a tam je další úskalí systému.
Tohle androidí šidítko zřejmě zruěilo tu italskou aplikaci. Dal jsem to sem aby byoo jasno, že nejen nápad, ale i jméno zdaleka není původní.
zkusím to napsat ještě jednou, snad to tentokrát místním pisálkům dojde:
jsme ve fázi VÝVOJE a TESTOVÁNÍ! Ostrý provoz je plánován na 1.4. Zeptal jsem se na testování. Nechcete testovat? Nevadí! Testerů mám cca 100, přesně jak jsem si představoval.
Co se produktu a jednání kolem týče - nikde není řečeno, že už něco prodáváme. Nikde není napsáno, že něco garantujeme. Je napsáno, že jednáme a vyvíjíme. Tedy - vaše kritické dotazy na to jak špatně podnikáme si nechte až na dobu, kdy budeme opravdu podnikat.
nadále odpovídám jen na smysluplné dotazy a kritiky. Urážlivé ignoruju
Však v pohodě. Stačí když si vyzobneš jen ty smysluplné připomínky a dotazy a na ty se pokusíš odpovědět. Zatím víme jen to, že chystáš něco na Apríla ;-)
Zdravím.
Jak se dozvíte, že kolo bylo ukradeno a máte spustit akci?
to nám dáte vědět pomocí aplikace v telefonu či webu. Nebo voláním na ZC
Aha. Takže tohle bude vlastně fungovat podobně jako když si koupím malý gps lokátor (ukryji ho třeba do světla) a pak si přes chytrý mobil kolo sám dohledám přes aplikaci. Policii můžu taky sám zalarmovat nebo si tam rovnou pro kolo zajít. Takže v čem je výhoda té služby?
Nejspíš, docela pochybuju, že to bude aktivní vyhledávání třeba jako u aut.
Já jsem nenašel malý lokátor s nízkou spotřebou a dalšími parametry, které bych rád (spuštění až v případě krádeže, aby to trvale nebonzovalo moji polohu NSA). Asi bych si to musel postavit, ale to zase těžko udělám pidiaturní.
Chces rozjet konkurencni projekt?
Desticka s chipem GSM+GPS, akcelerometrem a nejakym procesorem by mohla byt pomerne hodne mala. Nektere GSM modemy dokonce maji moznost instalace vlastni aplikace, takze pak nepotrebujes samostatny procesor.
Zakladem nizke spotreby je zapnout radiovou cast teprve, kdyz ti kolo ukradnou. To znamena pri odchodu od kola musis "alarm" aktivovat a teprve pri naslednem otresu bez deaktivace zacit zkoumat a hlasit polohu. Nic sloziteho. :-)
> Chces rozjet konkurencni projekt?
Už jsme o tom se spolubrmlabáky uvažovali. Ale já se ještě nebyl schopen dokopat k tomu nainstalovat ani sirénu, natož pak celý tracker.
> Desticka s chipem GSM+GPS, akcelerometrem a nejakym procesorem by mohla byt pomerne hodne mala.
Když se najde malý GSM modul… :)
Já bych ještě zvážil jestli tam má cenu dávat GPS. Lokalizovat jde přes BTSky a na dohledání na místě je možná lepší radiomaják :)
> Zakladem nizke spotreby je zapnout radiovou cast teprve, kdyz ti kolo ukradnou.
To chci, a nejenom kvůli spotřebě, ale i kvůli NSA.
Tak zalezi, do jakeho rozmeru se chces vejit. Je fakt, ze ty modemy (GSM+UMTS+GPS), co pouzivame v praci zaberou ctverecek zhruba 3x3 cm a to muze byt pro nejake schovavani v trubce porad hodne moc.
Presnost lokalizace pres BTS zalezi na oblasti. Uprostred Prahy uz jen znalost aktivni BTS muze k nalezeni kola stacit. Nekde uprostred lesu budes rad, kdyz vubec bude signal, znalost vsech BTS v dosahu nemusi prilis pomoct a zmerit vzdalenosti pomoci TA ke vsem viditelnym BTS bez ucasti operatora kazdy modem/mobil zase nezvladne...
Vyhoda GPS souradnic je, ze na cilove misto muzes poslat kohokoliv (zalozis geocache a lidi budes mit na miste spoustu...), na dohledani radiomajaku zrovna kazdy vybaveni nema...
GPS tracker by se na kole mohl hodit i jinak (ja si vylety na kole zaznamenavam), ovsem neco jineho je moje vlastni offline aplikace, kterou mam pod kontrolou a uplne jinak bych se dival na cizi uzavrene reseni, kde data skonci kdovi kde...
> Je fakt, ze ty modemy (GSM+UMTS+GPS), co pouzivame v praci zaberou ctverecek zhruba 3x3 cm
To není tak špatné (dá se to normálně koupit?). Takové ty USB modemy (GSM a UMTS, bez GPS) mají lepší rozměry, ale zase potřebuješ elektroniku s USB host + CDC driver + modeswitch, z toho by se jeden zbláznil.
Já furt nějak nejsem přesvědčen o té trubce. Jako pod sedlovku? (zábradlí, nemám lehokolo)
> a zmerit vzdalenosti pomoci TA ke vsem viditelnym BTS bez ucasti operatora kazdy modem/mobil zase nezvladne
T-Mobile ti triangulaci udělá, mají na to službu (jmenuje se to "Kde je").
Výhoda radiomajáku je, že ti určí vchod a zevnitř pak i patro a byt :) (věnuju se trochu odlovu spadlých meteorologických sond, tak mě to napadlo, no :)
Jestli si to muze koupit bezny clovek jsem nezkoumal, oznaceni je Cinterion PHS8-P. Teda ono se toho ve fabrice pouziva vic, ale ostatni nemaji tu GPS (tohle snad od nejaky verze umi i Glonass).
Predpokladem ale bude zvladnout to pripajet, ma to mrte plosek, vsechny ze spodu... :-/
Jo TMO udela lokalizaci za tebe. Ovsem necha si za to zaplatit, coz jednorazove problem urcite neni, pokud bys chtel polohu sledovat prubezne, bylo by to horsi. Vetsina modemu umi rict TA k aktivni BTS, ale me by se libilo, kdyby slo podobne jako na nekterych nokiich treba pomoci channel lock jeste tu aktivni BTS menit... :-)
...bude vysílač "schovaný" v trubce i něco vysílat- nebude tím kovem stíněný? :-(
Tak to záleží, kde bude anténa, tu lze kablíkem teoreticky dotáhnout úplně někam jinam. Každopádně uvnitř kovových trubek bude se signálem určitě problém, tady by byl karbon výhodou. :-)
...a bude po utajení- stačí jít po kablíku ;-)
nestačilo by ten kablík střihnout a je po sledování? :-)
Taky by mi to přišlo snazsší. :-)
Sice by to šlo maskovat třeba jako bovden nebo přidělat zespodu na sedlo (a ozařovat si...), ale nic to nemění na tom, že jediné trochu bezpečné místo je uvnitř trubek (kde bude problém se signálem) a všude jinde musíš doufat, že si zloděj nevšimne.
Existuje nějaký jednoduchý přístrojek, kterým se zjistí, jestli ten krám vysílá GPS signál?
Nějaký detektor?
Já myslela, že GPS signály vysílají družice a "krám" je jen přijímá, nebo se pletu?
Nepleteš. Krám příjme signál z družice, vypočte polohu a tu polohu pošle mobilním signálem dál.
Nejde o to jak to mají to drátkaři zkonstruovaný, ale jestli to lze detekovat.
Presne jak pise Ifce, naprosta vetsina bezne pouzivanych GPS krabicek je POUZE prijimac.
Vysilaji druzice (k tem se zpravidla nedostanes), kontrolni strediska, rusicky (nelegalni), teoreticky muzou existovat repeatery a pak asi nejake testovaci vybaveni, oboji se zanedbatelnym dosahem.
Obousmernou komunikaci maji satelitni telefony a u Galilea se snad (v nejasne budoucnosti) pocita s prenosem polohy smerem k druzici pro hlaseni stavu nouze a podobne.
Detekovat jde GSM zarizeni pokud komunikuje, na to staci defakto cokoliv s nestinenym audio zesilovacem, ozve se typicke cvakani...
To jsem myslel, takže není problémek, aby si ničema objel kolo a zjistil jestli vysílá, a pakliže vysílá, našel ten krám a odpojil?
Ne to nezjistíš. GPS je pasivní, nic nevysílá, pokud to zařízení hlásí, že je kradeno, hlásí to až při manipulaci. Pokud je kolo tak, jak ho zanechal majitel, nic nevysílá.
Hmm, takže žádné pokročilé methody detekce ale normální filcung :-)
Proto také kradená dražší auta, kde se předpokládá sledovací zařízení, odvezou třeba o 3 km jinam a tam ho pár dní nechají a čekají jestli se tam objeví někdo kdo ho hledá.
No jo, Lelku, v kole ale nemáš tolik možností gps shovat, takže důkladnou prověrkou jej asi najdeš poměrně rychle.
Jindro, já vím, že je rozdíl mezi autem a kolem, to jsem psal jen k tomu zda se dá lokalizační zařízení zjistit bez prohlídky a jak se to běžně dělá u aut nebo motorek
U nějakého obyč kola nevim jestli by se vůbec někdo namáhal takovým zařízením. Má hodně nevýhod a dobré zařízení bude také už dost drahé. U dost drahého kola sledovací zařízení může být dobrý jako doplněk ke klasickému zámku a třeba nějaké siréně.
Lelek:To s tím kradeným autem je trochu ošemetné. Třeba Sherog to má tak, že stačí autem trochu šoupnout - vystrkávali jsme auto z garáže kvůli kleklé baterce a oni z řídícího centra okamžitě volají a ptají se, co se s autem děje. Takže, když ho zloděj odveze tři kilometry daleko, víš kde je a pak už si stačí na zloděje počkat:-))
Navíc, to auto bez autorizačního čipu nejde jen tak jednoduše nastartovat. Takže, pokud ti neukradnou klíč, musí auto neautorizovaně odstrkat nebo naložit na plošinu.
V tom je asi největší potíž použití tohoto systému u kola. Na kolo prostě nasedneš a jedeš, nic nestartuješ.
Mě nejde nastartovat traktor ani s autorizačním čipem :-)
Jinak, lze lecos, nevěř tolik těm reklamám :-)
http://shop.locksmith.cz/vag-immo-bypass-pro...
Já vím, Jindro, píšu "jednoduše nastartovat".
Navíc, celé to zařízení v podstatě permanentně sosá šťávu z baterky. Což u auta problém není, u kola to problém malinko je:-))
Tedy i u auta to malinko problémek je, když ho necháš půl roku v garáži a nikdo ho neprojede, tak se baterka vyšťaví nedá ti dost šťávy do startéru. No a pak musíš tu kraksnu vytlačit z garáže abys dosáhl kabely na jinou baterku a v tu chvíli, okamžitě, ti zvoní mobil:-))
GSM modem bude vysílat v okamžiku, když chce odeslat nějaká data nebo pokud je zapnutý a něco po něm chce síť.
Pokud nebude někdo tolik paranoidní, aby si posílal třeba každých 10 sec aktuální pozici ještě před krádeží (což by fest žralo baterku), tak detekce GSM modemu snadná nebude.
Pokud bys znal telefonní číslo, můžeš na něj zavolat, zapnutý modem se ozve síti a v ten okamžik můžeš začít hledat.
Modem se síti hlásí taky nějak sám v pravidelných intervalech, ale to bude hodně dlouhá doba, možná jednou za hodinu?
Každopádně v případě úsporné varianty může být modem i GPS vypnuté dokud s objektem nezačne někdo manipulovat. Pak se nabízí akorát možnost s kolem zahrkat, zjistit zda a odkud kolo něco vysílá a podle míry drzosti buď zařízení zneškodnit a kolo ukrást rovnou nebo se uklidit, počkat až si majitel příjde kolo zkontrolovat a ukrást mu ho hned potom...
Kdepak, kolo ukradnu, a za nejbližším rohem najdu GPS a zeškodním. Zloději si to poměrně rychle řeknou, že tu taková ochrana je.
Než zjistíš, že kolo je pryč a ohlásíš to do Brna, bude už bez signálu GPS.
No mozna nenajdes primo tu GPS, treba jen GSM antenu, ale vysledek bude samozrejme stejny - kolo svoji polohu uz nikomu nepovi...
Vymyslet, kam na beznem kole sledovaci krabicku schovat, aby byla pred zlodejem aspon chvili chranena a soucasne mohla prijimat i vysilat, by bylo na patent. Asi nejvic se mi zatim libila ta tycka do riditek, pokud by antena byla pod plastovym vickem, asi by to mohlo fungovat.
Jenze staci pres to prilepit kus alobalu a signal bude pryc... ;-)
Nicmene u karbonoveho ramu by to bylo mnohem nadejnejsi, i kdyz by zlodej vedel, ve ktere trubce je to schovane, v omezenem case by se tam bez destrukce tezko dostaval... pak by zrejme prisla na radu ta rusicka.
Tak pozor, frajírku, ty veřejně lžeš a slibuješ nesplnitelné.
Cituji:
Naše firma proto přichází na trh ojedinělým řešením hlídání kol. Zaměřili jsme se na využití dnes dostupných technologií a aplikací, jejichž spojením vznikl náš produkt TR-01. Oproti běžně dostupným zařízením nabízíme:
pomoc s hledáním kola
dlouhou výdrž na baterii
kvalitní zákaznický servis
doplňkové služby
1) Vaše firma neexistuje.
2) Vaše firma nabízí "pouze k testování" ovšem na webu tvrdíte, že máte hotový produkt-
3) Slibujete nesplnitelné viz:
"Cílem naší služby je, že zákazník se o nic nestará. Pokud mu bude kolo zcizeno, tak ještě dřív než se vrátí domů, kolo na něj bude doma už čekat."
Blábolíš tu o slevách na pojistném, aniž by sis zjistil, jakým způsobem lze kolo pojišťovat.
Takže abych to shrnul: poněkud dětinský nápad ve zbrklého nápadu vydáváte za hotový produkt, tvrdíte že "firma roste" aniž by nějaká firma existovala, takže balancujete na hraně podvodu.
Tak se chovej skromně a nebuď ani trochu drzý.
Frajírku? Drzý? Promiňte, ale nejsem s Vámi v hospodě a pochybuju, že jsme se kdy setkali. Už jen úroveň takového diskutujícího jasně říká, že ani nemá smysl se s ním nějak dále bavit.
Možná že v oblasti skla se takové jednání užívá běžně, ale toho se já účastnit nemíním. Až budete mít něco podmětného, rád Vám odpovím.
Je odvážné někoho obvinit z podvodu, když po Vás nikdo žádné peníze nechce a místo toho Vám nabídne něco dát.
Víš hochu,
já si ten váš web přečetl, i v těch jeho jazykových mutacích.
Kromě všech těch bombastických řečí o "rostoucí firmě" a "jednání s vedením policie", nesplnitelných slibů a hloupých frází tam totiž není nic, tedy hlavně tam není to podstatné.
Jméno firmy, její sídlo, a jména zodpovědných zástupců. Kromě e-mailu tam není žádný jiný kontakt "na tu rostoucí firmu" a to je první signál, že něco není v pořádku. Pokud firma nemá adresu a má jen email, popř. PO box je silně nedůvěryhodná.
Zásadní otázku jsem položil, ale z toho si se frajírku vykroutil kecama o "pisálcích" aniž bys odpověděl.
Tedy ti ji zopakuji:
S jakou pojišťovnou máte dohodnutnou tu "významnou slevu" s kterou si se včera chvástal.
Projekt ve stavu amatérské "studie proveditelnosti" tu presentuješ jako hotovou věc.
Z podvodu jsem tě neobvinil, ale upozornil, že "balancujete na hraně podvodu" což je celkem značný rozdíl.
O sklo se vůbec neotírej, a všimni si, že i ryze nekomerční projekt, jako cs-sklo je uvádí jména i adresu provozovatele.
Chápu, že začínáte, snažíte se něco rozjet. Tak to napište férově a naplno, chceme udělat to a to a potřebovali bychom s tím pomoc, a nehrajte si na mistry světa s celoevropskou působností, kteří "jednají" s nejvyššími policejními kruhy v ČR, Francii, Švýcarsku, Německu, Holandsku, Belgii a Anglii a dřív než se vrátím domů, mi vrátí ukradené kolo....
Je to trochu směšné ale taky hodně drzé.
Když už se tady tak hezky teoretizuje, tak by mě fakt docela zajímalo co se bude dít a co s tím kdo bude chtít dělat, když někdo kolo vybavené nějakým lokalizačním zařízením ukradne a dá si ho normálně do sklepního boxu v domě s dalšími třeba 20 sklepy a do toho boxu nebude vidět.
Tak co WIMB, co s tím uděláte, jak majiteli kola pomůžete? Vloupáte se do všech sklepů?
Tady se s prominutím, jako obvykle, zase řeší úplné hovadiny.
Vždyť to WIMB jasně psal, že jde hlavně o to lokalizační zařízení, že nezřizuje bezpečnostní agenturu.
To není pravda, sami zvýrazněně inzerují, že když kolo někdo ukradne tak mi ho vrátí dřív než přijdu domů.
Pokud by neposkytovali službu nalezení ukradeného kola, tak pak mi není jasné k čemu taková služba je když by nebyli schopni nijak pomoct.
Mě jen zajímá když si budu platit jejich službu co za ni dostanu a jak mě pomůžou k návratu kradeného kola.
Takže žádné hovadiny, ale konkrétní dotazy. K čemu mi bude když budu za ne malé peníze vědět, že moje kolo je třeba někde na Proseku?
Pokud mi nebudou schopni pomoct, pak ano jsou to co nabízí opravdu jen hovadiny.
Vím jak funguje lokalizace ukradených aut a jaký je postup aby se ukradené auto vrátilo majiteli, proto mě zajímá jak to mají oni ošetřené a jak budou realizovat to co slibují.
> Vím jak funguje lokalizace ukradených aut a jaký je postup aby se ukradené auto vrátilo majiteli
U aut mi to přijde jednodušší, protože tam situace „schoval jsem si ho do panelákového bytu“ nejspíš nenastane (a většina hromadných krytých garáží se dá projít). Nebo se pletu a jsou tam zase nějaké jiné problémy?
Ani ty garáže není tak snadné projít i když mají o stupeň nižší ochranu než byty a sklepy. Podívat se do jedné garáže není tak moc složité, ale už budou zoufalý problém chtít se podívat po 5 nebo i více garáží, takže si nějak nedovedu představit jak by to bylo s byty a sklepy.
Dohledávání ukradených aut je dost složitá a hlavně nákladná věc. A to je auto, které se jen tak někde neschová a jeho převážení je dost problematické.
Takže si myslím, že něco podobného u běžného jízdního kola je nesmysl.
Samozřejmě, že když bude mít někdo kolo třeba za 200 tisíc, tak bych pochopil, že využije služeb už zaběhnutých firem na ochranu a dohledání aut a motorek, které mají docela slušné úspěchy a mají to zmáknuté i na mezinárodní úrovni, ale je to tak nákladné, že se to u běžných kol nemůže vyplatit ani náhodou.
Mě kolega přivedl na nápad, kouknout se, jak je to vlastně s tím pojištěním.
ČP ti ho umožní sjednat On-Line, ale On-Line se mi nepodařilo najít jiné, než "Všeobecné podmínky", tak nevím, jak to myslí s tím od "Od 6 do 22 hodin jsou pojištěna i kola uzamčená venku".
Je to tady:
http://www.ceskapojistovna.cz/pojisteni...
Nejvíce lze kolo pojistit na 50 tisíc za 1473 Kč ročně se spolúčastí 1000 Kč. Podmínky zajištění aby bylo plnění jsem na netu nenašel.
Někde jsem četl takovou tu PR zprávičku od spokojeného pojištěnce ČP, že mu ukradli kolo, že mohl dokázat, že kolo na daném místě v daném čase bylo a bylo zamčené, a dostal peníze bleskem.
Bohužel nenaggoogluju už znova kde jsem to četl, ale vyvozuji z toho, že když zamknu kolo před krámem, a nezajistím si svědky, že tam to kolo v ten čas bylo a pak zmizlo, že na mě udělají dlouhý nos.
Řekl bych, že s fotečkou v mobilu mě pošlou do háje, protože "tu jsem mohl udělat kdykoliv" takže nevím, jak moc se to rentuje.
Přesně to je ten problém.
Navíc to neukáže sklep, ale nějaký objekt, tedy místo, kde přístroj měl naposledy signál.
Toho se ovšem zbavím i tak, že to zařízení najdu a odpojím. Takže to, že naposledy byl signál někde, neznamená, že na tom místě je i kolo.
Představa, že když příjdu na to, že mi zmizlo kolo (a okamžik kdy na to příjdu může být vzdálen o krádeže v hodinách) volám do Brna a oni okamžitě alarmují výjezdovku ať v Praze nebo v Paříži, a ta se okamžitě vydá stíhat pohybující dodávku podle údajů, které ji operativně předávají z Brna asi telefonem, nebo prozkoumat skladové haly,ve které ten signál je, je těžce naivní.
A v řádech hodin nebo dní signál mizí, tedy pokud ničemové nebudou dobíjet v tom hlídači baterie.
Ale to víš, že to tak funguje... stačí se jmenovat Obama nebo mít podobně vlivného příbuzného... :-)
Taky si myslím, že hoši moc koukali na Holivůd a mají dojem, že náš policista na Nové Hospodě se připojí přes satelit na systém, pomocí pár úderů do kláves darebákům zablokuje mobily a odpojí proud do dvou obytných bloků, dálkově zamkne všechny východy z objektu a pak si pro kolo prostě jen dojde, přičemž mu aparát hlásí "500 metrů k cíli, 200 metrů k cíli, 50 metrů..." a na stínítku vidí jak sebe tak kolo.
No a on ten náš policajt zatím zakládá papír do mechanického psacího stroje, a píše 15 tou žádost o nový mobilní telefon, protože ta 11 let stará Nokia se moc vybíjí....
Krásná fantasmagorie, ale určitě je dobře když si někdo podobným způsobem hraje a něco zkouší, alespoň je šance, že jeden z tisíce na něco užitečného přijde.
No dobře, ale co s tím udělá policie? Přece nemůže prohledat celej barák jenom kvůli tomu že někdo tvrdí, že mu tam ukazuje šipka na GPSce.
(vidíš Jrr, tady by se hodil ten radio, případně pak i akustický maják :)
Nebo malá nálož Semtexu.
Něco jak u těch telefonů. Telefon ti nevrátí, ale znemožní někomu jinému jej používat.
Tak semtexem rozmetat kolo na hadry, a budeš spokojen, stejně jako majitel toho ukradeného telefonu :-)
A bude podstatný rozdíl, že šipka GPS ukazuje na jeden barák nebo když ti anténa bude v ideálním případě ukazovat na konkrétní zamčené dveře?
Teoreticky i GSM mobil můžeš zkusit zaměřit anténou, ne? Pomocí GPS se dostaneš dostatečně blízko, pak ti mobil nebo GSM modem může poslat SMS s aktivní BTS + číslem kanálu a následně začít vysílat (volání nebo třeba GPRS data). V tenhle okamžik znáš frekvenci a můžeš začít měřit.
Ovšem ta dýmovnice by měla z hlediska lokalizace velké výhody, možná zajistí i otevření těch dveří, až se zloděj bude snažit vyvětrat... :-)
To znamená, že zasahující policista bude mít k dispozici příslušné zařízení.
Není tohle poněkud předčasný požadavek?
http://www.alza.cz/sticknfind-4ks-d508196.htm...
Bylo by to dobré pro dohledání kola, pokud jej někdo má v bytě nebo ve sklepě. Další možnost je hlídání kola přes virtuální obojek, který asi nějak hlídá vzdálenost psa či kola, nevím přesně jak to funguje. Využitelné by to bylo v těch mnoha případech, že si člověk musí nechat kolo před hospodou, kavárnou, úřadem atp. a nějakou dobu tak svoje kolo nemá na dohled, ale má ho na dosah dejme tomu 30m, kdy funguje bluetooth.
Ne? :)
Tady info
http://www.trackingsticker.com/pets/
Já si dal kdysi na to elektrokolo ten čínskej alarm, dělal bengál fest, jak se s kolem pohlo.
Musel jsem to sundat, protože matláky to děsně bavilo, když šli na pivko, zatřásli mi s kolem....
Nojo matláci. Ikdyž popravdě se jim nejde divit, že z toho mají srandu. :) Ale jinak je alarm dobrá ochrana, pokud je člověk v hospodě nebo kdekoli blízko kola. Samozřejmě před hospodou plnou matláků to asi raději nechat vypnuté.
30m??? To jsi schopen na takovou vzdálenost toho šmejda doběhnout a srazit s kola? I kdybys to měl přímou cestou, tak si myslím, že to stejně nestihneš ;-)
Tedy, bez nějakých dalších pasivních způsobů zabezpečení kola jako je třeba vyháknutí lanek brzd, shození řetězu, přehození na kašpárka apod.
Já to dělám tak, že po zastavení nacvakám (ale nepřehodím) nejtěžší převod. S tím se fakt rozjet nedá. Už se mi to totiž několikrát stalo, že jsem na to své opatření zapomněl... :-D
Vyháknutí lanek brzd se u hyder dělá docela blbě. A neudělal bych to ani u "normálních", abych si tu čuňu nakonec nerozbil sám... ;-)
Musím někdy zkusit otevřít rychloupínák zadního kola. Pak by se také nemělo dát rozjet - tahem řetězu se kolo vzpříčí ve vidlici.
S brzdama bych byl opatrný - ještě si na tom zloděj "rozbije hubu" a bude chtít náhradu škody. :-)
Na zloděje sere pes, ale jak se znám, tak bych na ty brzdy zapomněl a tu hubu si rozbil sám... :-DD
Potvrzuji, v zatáčce na dlažbě jsem si hubu rozbil, i když brzdy, lanko, nahodit jsem nezapomněl já sám, jenom mi to dotyčný zapomněl říct :-))
Skvělý brácha? :-D
Jo tehdy se vyjimečně zadařilo jemu, ale i mě :-))
Normálně když vyjíždím tak vždycky sáhnu na obě brzdy a zkusím, tehdy jsem jak blbec odjel od baráku a asi po 100 m jsem na hladké dlažbě si chtěl přibrzdit a zatočit a ono nic a srovnat to už nešlo, tak jsem úspěšně vytřel asi tak 2 m dlaždic :-)
:-D
Tak samozřejmě, že to každý soudruh asi řeší především podle svého uvážení a používaného vybavení kola :-)
Ale jinak jsou to všechno docela fajn nápady, jak znepojízdnit kolo, a při kombinaci několika triků by to fakt mohlo fungovat, s omezenou platností.
Jenže považuji za naprosto jisté, že bych na svá opatření zapomenul se všemi důsledky.
Na lesních cestách to zřejmě možné není, ale kdekoliv jinde asi ano. Totiž možnost, že ničena přijede dodávkou s pořádným vercajkem, cvakne zámky, pokud je kolo přiheftované k něčemu pevnému, a hodí ho na korbu a mizí. Pokud je jen kolo zamčené a není k ničemu zakotveno, nemusí se ani zdržovat řetězem, toho se zbaví doma.
Vždycky to bude jen o pravděpodobnosti, jisté není nic. Nevím, zda na to existuje nějaká statistika, ale předpokládal bych, že převažují zloději, kteří na ukradeném kole prostě odjedou, případně s ním odejdou pěšky.
Možnost, že přijede Avie a ramenem si naloží celý stojan s koly, určitě taky existuje, ale nepředpokládám, že by se to dělo běžně, spíš bych to tipoval na městskou legendu.
Kolik zlodějů jezdí s dodávkou a podobně by mě zajímalo. Ono ale asi těžko hledat věrohodné informace, když okradený prostě kolo ani zámek nenajde, těžko zjistí, jak k tomu vlastně došlo.
Taky netuším, jen si říkám, že "bych tak ukradnul kolo nejjednodušeji". Žádná Avie s ramenem, ale nejlépe skříňák, nezdržuju se, čapnu kolo a hodím dovnitř a mizím. Trochu si "upravím" vizáž i SPZ, pro případ kamery nebo nějakého bystrého občana.....
Proto vždycky a všude kurtuju kolo k něčemu co drží, ty zámečky prostrčené zadním kolem mě nepřipadají bezpečné.
Proto mě také připadá poněkud riskantní putovat sám Evropou na hodně drahém kole, prostě kolo, co nevypadá příliš nově a příliš dokonale, a navíc je solidně k něčemu přikurtované neláká tolik jako vyleštěný karbón.
Strach mám i o brašny, proto v místech, kde cítím větší riziko je beru do obchodu s sebou a pak člověk ocení to snadné zacvakávání a vychytané popruhy na nošení.
Z tohohle hlediska se lépe cestuje ve dvou, jeden hlídá kola, druhý nakupuje. Když je člověk sám, je to občas náročnější.
Ta nervozita z ukradených brašen před obchodem je jednou z mála nevýhod cestování sám.
V pondělí jsem zrovna v Rumburku narazil na zbytky ucvaknutého zámku omotaného kolem tyčky plotu u hospody.
Jsou i jiné možnosti, a jak je vidět, velmi solidní řetěz, nebo dva, také všechno neřeší.
Přátele cykloaktivisty jistě potěší, že jak z obrázku patrno, jde o město s velmi vyspělou cykloifrastrukturou :-)
Tam mě jde spíše o to, že bych krádež zjistil hned a ne až třeba za půl hodiny, kdy už zloděj bude totálně v trapu. Vyběhnout hned přeci jen znamená zvýšení šance, že frajera uvidíš třeba na konci ulice, jak nenápadně kráčí s ukradeným kolem. Pokud se rozhodne ujet, tak samozřejmě asi nemám šanci.
Tak jsem si nějak vzpomněl na tuhle záležitost. A juknul na související debatu na BF.
Nevím nevím. Řeči reprezentanta firmy sice pořád silné, ale jejich stránky stagnují
http://wimb.cz/index.php
a jak jsem pochopil, na BF ochotné testery sehnal, ale nakonec je snad že poslal k šípku s tím, že by si museli zařízení alespoň z části platit sami (snad jsem pobral z diskuse dobře). No a nakonec to snad skončilo v kickstarteru, kde to ale s vybranou cifrou nevypadá zvlášť růžově.
https://www.hithit.com/cs/project/1137/wimb...
Hmmm, velký plány, silný řeči, špatná komunikace...
Tak v E-kole to zacali nabizet. Nechapu... Blahovy technicky nesplnitelny napad, plno mlzeni a pompeznich marketingovych zvastu. Beta testovani s cilem na sebe uporornit s tim ze se to skrecovalo. Na Hit hitu taky prirozene bez uspechu a ted to zacne prodvat podle me seriozni firma E-kolo. Asi by meli lip proverovat sve partnery. Tusim ze do 3 mecicu to budou muset stahnout, jinak jim lidi vezmou obchod utokem. Vrchol je odkaz na http://mtbs.cz/clanek/test-lokalizacniho...
To co tam predveli je jen PR na zadna objektivni recenze a jako vetsina jejich clanku. Hrozna doba tohle...
Když pominu většinu této diskuze, tak si dovolím upozornit na novou technologii IOT - internet věcí. V případě zabezpečení kola budou údaje o poloze normálně z GPS, ale data se k příjemci mohou posílat jednodušším způsobem než SMS/GPRS, tedy přes IOT. Uznávám že technologie je v začátku, ale vyzkoušet už se dá. Hlavní výhodou je minimální odběr proudu a tím dlouhá výdrž baterií. Na dvě litiové tužkovky rok výdrže.
Internet of things není žádná novinka, jen se o tom v poslední době hodně mluví. Nejedná se o nějakou jednu novou technologii, ale spíš o nové použití starých technologií.
Ano, diskutovaná krabička je součástí toho, čemu se tak vzletně dneska říká IoT.