Ahoj
Když je u závodu napsané, že je zakázaná jízda v háku, teoreticky chápu, co by to pro mě znamenalo (pustí-li tam lehokolo -> uvidíme), ale otázkou je, jak vůbec takové pravidlo dodržet?
Pokud mají zakázanou zónu (většinou) 10 m za předchozím kolem, předpokládám že klíčové bude dokázat tuhle vzdálenost co nejpřesněji odhadnout/změřit, přičemž předpokládám, že instalace ultrazvukového/laserového dálkoměru není obvyklé (povolené?) řešení.
Jestli ty pravidla chápu dobře, tak samozřejmě 9.5 m už je průšvih, za který může být penalizace atd, ale pokud by si člověk nechal výrazně větší mezeru, řekněme 13 m, už je to netaktické, protože mě může někdo předjet, zařadit se 1 m přede mně a já bych musel brzdit, abych nebyl v jeho zóně, zatímco při 10 - 11m mezeře by musel předjet celou kolonu najednou, protože by se nemohl nikam zařadit a na každé předjetí by měl časový limit.
Jak to vlastně kontrolují rozhodčí? To mají nějaký měřidlo, využivají chipy nebo zda to je/není 10 m hodnotí jen od oka?
Chjo, žádná rada, jak poznat, jestli nejsem blíž než 10 metrů?
http://www.laserove-dalkomery.cz/nabidka...
Nějaký si vyber a budeš to mít na mm přesně :-)
No kdyz si tak predstavuju, jak se snazim na cyklistovi prede mnou udrzet cervenou tecku, mozna by se nasel i nekdo, kdo by po tak dukladnem zamereni ocekaval strelbu... :-)
Navic nevim, zda jsi to mel nekdy v ruce, ale ono merit s tim venku na slunci ani v klidu neni sranda, ja vecne nemohl najit ten puntik, byly k tomu i cerveny bryle, ale moc to nepomohlo...
Takove detaily, kolika lidem bych asi posvitil do oci, pokud bych to pouzival pri svizne jizde na kole, radsi ani pitvat nebudu. :-D
Člověk nabídne řešení a zase není spokojený, tak to bude asi problém udržet minimální přesnou vzdálenost :-)
Já myslím, že to nikdo příliš neřeší, jde o to po delší dobu nejet v závěsu a pak nemůže bát problém.
Hele, lehokolo uz je stejne nezvykle, co na ne namontovat analogovy merak? Proste dopredu pridelat tyc o delce 10 m a 1 cm? Melo by to tu vyhodu, ze by jasne videli i rozhodci, ze vzdalenost dodrzujes. Nemuseli by odhadovat.
No pominu-li fakt, ze pravidla omezuji delku kola na 2 m (ale s Ibexem stejne nektera pravidla o rozmerech a vzdalenostech komponent splnovat nemuzu), melo by tohle reseni nekolik uskali:
1) Dost by to omezilo polomer zatacky, kterou lze bez ujmy projet
2) Pokud by se konec rozkmital, neslo by to ridit
3) Nesmelo by to byt prilis tezke, protoze pri 10 m delce by uz cca 2 kg tycka lehokolo prevratila
4) Protijedouci by meli dost problem - viz souboje ritiru na konich s drevcema
5) Pokud by pred tebou jedouci zavodnik zpomalil, pak bys ho popichovanim do zadku donutil zase zrychlit, coz nevim, zda uplne chces....
:-D
Vetsinu Tvych protiargumentu by mohla vyresit naopak povinna tyc vzad, kterou by mel kazdy ze zavodniku, pripadne by mohla mit i kolo, neco jako dlooooooooouhy extrawheel.
Nojo, ale jak vyresis jizdu v haku za touhle tyci s extra kolem, dalsi zakazanou zonou? :-D
Navic by nekdo mohl tu dlouhou tyc povazovat za prvek zlepsujici aerodynamiku nebot (mnohonasobne) prodluzuje vozidlo, coz je prece to, co se snazi UCI systematicky zakazovat...
Kazdopadne kdyz si to predstavuju, asi by z toho byla divacky velmi zajimava disciplina... :-)
Ruský (carský) voják směl vystřelit (qůli jistotě zásahu) až tehdy, když rozeznal bělmo nepřítele
http://daletth.webnode.cz/news/strelne-zbrane/
Zvladl-li to carský voják, proč bys to nezvládl ty, člověk 21. století?
Tedy nevím, ale podle mého názoru ani tak moc nerozhoduje přesná vzdálenost, ve které se za předjezdcem pohybuješ, ale to, jak dlouho to děláš. Co jsem viděl v TV třeba na Tour, tak když při časovce silnější závodník někoho dojel, prostě se za něj v určité vzdálenosti zavěsil. Ale jen nakrátko - chytil vítr a hned ho předjel a prošlo to. Fungovalo to i opačně, předjetý se na chvilku zavěsil za předjíždějícího, ale opravdu jen na chvilku.
Tak já si zatím jen přečetl, co říkají pravidla, tedy teorii. Co všechno v praxi projde vůbec netuším.
Z odstavce 7.4.5 je nejdůležitější asi tohle:
c) Každý závodník má kolem sebe draftingovou zónu 1,5 m vlevo, 1,5 m vpravo a 10 metrů vzad (měřeno od zadního kola).
d) Proces, kdy závodník vjede do draftingové zóny závodníka před sebou se nazývá předjíždění. Maximální doba, po kterou se závodník může pohybovat v draftingové zóně jiného závodníka je 20s. Po celou dobu se musí předjíždějící závodník pohybovat draftingovou zónou směrem vpřed.
h) Proces předjíždění:
- závodník je předjet ve chvíli, kdy přední kolo jiného závodníka je před jeho předním kolem
- jakmile je závodník předjet, musí do 5s opustit draftingovou zónu závodníka před sebou,
- při předjíždění je zakázáno dojet za závodníka před sebou a teprve poté odbočit. Úhybný manévr musí být plynulý.
- Jakákoliv jízda, při které závodník neprojíždí draftingovou zónou jiného závodníka trvale vpřed je požadována za jízdu v háku.
Pak tam ještě řeší různé okrajové podmínky, blokování, dokonce tam je i spousta ilustračních obrázků, co jakože ne.
Já jsem si z toho zatím spočítal, že budu-li chtít někoho předjet, musím kvůli časovému limitu jet minimálně o 2.2 km/h rychleji. Pokud někdo předjede mě minimálním rozdílem rychlostí a hned přede mnou zpomalí na moji rychlost, musel bych okamžitě zpomalit o 7.2 km/h, respektive s ohledem na brzdnou dráhu ještě mnohem víc, takže jen přestat šlapat zřejmě nestačí. :-(
Z toho mi taky vychází zajímavá absurdita. Teoreticky když si představím fakt prudký kopec, do kterého pojedu rychlostí 5 km/h. Někdo mě bude předjíždět rychlostí 7.2 km/h, tak v okamžiku, kdy se dostane přede mě, nedokážu prostě pravidlům vyhovět, protože i kdybych okamžitě na místě zastavil, stejně po 5 vteřinách budu ještě uvnitř té 10m zóny, takže by následovala penalizace a při opakování i diskvalifikace... :-)
Nemají v těch pravidlech dodatek o selském rozumu ? Když pojedete do prďáku 5 a 7,2 km/hod, tak i kdybys jel v háku, tak z toho moc užitku nemáš. Takže jestli nejsou rozhodčí totální magoři a diletanti, určitě ze zkušeností aplikují ta pravidla přiměřeně situaci.
Mimochodem, kdyby tomu tak nebylo, tak třeba TdF by až do cíle dojela jen doprovodná vozidla :-))
Já nevím, můžeš zkusit hledat třeba tady http://www.triatlon.cz/upload-akt/2815/files/UF... to by snad mohla být poslední verze.
Ono ale je ještě otázka, co všechno přesně z těch pravidel bude platit v tom konkrétním závodě, co mě zajímá. Speciálně pravidla pro předjíždění při zakázaném draftingu jsem u různých závodů našel v mírně rozdílných verzích.
A hlavně mám obavy, že když budu pořadateli klást příliš složité otázky, mohli by si pravidla pořádně přečíst a lehokolo mi zatrhnout, přestože první odpověď byla, že kolo může být libovolné a odkaz na fotku Ibexu jsem jim poslal...
Každopádně pravidla Tour de France neznám a úvahy o 5 km/h jsou jen čiré teorie, nikam, kde by mi taková rychlost reálně hrozila se nechystám. :-)
Tak na TdF jsou dost slavné ty odskoky k servisákům pro flašku s pitím, o kterou se obě strany "přetahují" skoro pět vteřin, taky byli závodníci, kteří pro chvilky krize měli nachystány důležité podněty pro rozhodčí a zajeli si je k jejich autu na patřičně dlouhou dobu řešit :-) Nevím, třeba už je to dneska zas jinak upravené, ale před pár lety to takhle a podobně praktikovali. Řešily se až do očí bijící přestupky.
U toho předjíždění, pokud se teda za plného provozu nemusí jet vyloženě za sebou, tak se dá řešit v dost dlouhém úseku i jízdou vedle sebe s dostatečným odstupem. A pokud tě dotyčný předjede malým rozdílem a bude muset hned před tebe, rozhodující asi bude především to, jestli ty zrychlíš do háku, nebo ho necháš bez změny rychlosti poodjet. Ale to jsou jen moje dohady. Řekl bych ale, že nebudu daleko od pravdy.
No já právě doufal, že někdo bude mít praktickou zkušenost, protože teorie z pravidel je poměrně nekompromisní... ;)
7.4.5 f) Souběžná jízda dvou a více závodníků je zakázána.
7.4.5 i) Jízda, při které se závodník nedrží pravého okraje vozovky je vždy považována za blokování a to i v případě, že není poblíž jiný závodník
7.4.5 e) Draftingová zóna kolem motorového vozidla je 35 metrů dlouhá a 5 metrů široká počítáno od zadní části vozidla.
Na jednu stranu lze předpokládat, že pokud vůbec dodržování toho všeho budou nějak řešit, tak spíš u lidí, kteří jedou na umístění, nikoliv někde na konci, na druhou stranu lehokolo vždycky přitahuje pozornost...
Celé to samozřejmě stojí na tom, zda mi budou ochotni jasně napsat, že lehokolo jet může. Pokud budou trvat na kompletní platnosti ČTA pravidel, Ibex logicky nesplní vzdálenost osy pedálů od sedla a předního kola... ale záleží zda ředitel závodu ty pravidla četl...
f) předjíždění, byť i s malým rozdílem rychlosti přece není souběžná jízda
i) pokud předjíždíš, těžko se můžeš držet vpravo. A v případě předjíždění by tohle mohlo platit až s odstupem těch 10 m (pokud se nemusí do zákrytu kvůli jinému provozu)
g) u auta je to jasný, že se za něj nemůžeš věšet. A pokud se nějaké zařadí pět metrů před tebe, není to přece tvoje vina (pokud ti teda neprokážou, že to řídila tvoje drahá polovička :-))
Pak by asi bylo nejlepsi, kdyby sis to precetl rovnou v tech pravidlech, odkaz je vys, ja jsem nakopiroval par klicovych bodu, kdyz do toho chces stourat, potrebujes mit celek. Myslim, ze to maji napsane pomerne neprustrelne, poslanci by se mohli ucit.
Minimalni rozdil rychlosti pri predjizdeni ti nestaci, predjizdeni musis dokoncit za 20 sec. Kdyz to nestihnes nebo si to v pulce rozmyslis, porusil jsi pravidla.
Ja v tom ale puvodne nechtel hledat mezery, ja tentokrat chtel jen vedet, jak to dodrzet. :-)
Hadat se a slovickarit planuju teprve v okamziku, kdyz reknou, ze lehokolo nepusti.
Bod 7.2.1c bych treba zkusil resit definici "administrativni hrany sedla", bod 7.2.1d zase obsahuje moznost udeleni vyjimky velmi vysokym zavodnikum, coz by zrovna mne mohlo i projit. ;-)
20 sec na předjetí je dostatečná doba, to bohatě stačí na 2 km rychlostní rozdíl.
Nesnažím se do toho šťourat a hledat mezery. Jen si myslím (zcela v duchu toho, co dole píše Radius), že pravidla jsou sice napsaný tvrdě, ale dohled nad dodržováním bude prováděný s rozumem a ohledem na situaci. Jinak by závody dojížděly psychický trosky a vyhrávali ti, co by se drželi vzadu a sledovali jen pravidla :-)
Však i v hokeji a fotbale jsou pravidla jednotná a záleží na rozhodčích, jak tvrdě je v které situaci budou aplikovat. Sport není stání u soudu v americkém seriálu... ;-)
Za sticky bottle bývají ne-úplně laciné pokuty. Závodník se smí držet pouze auta s lékařem ve chvíli kdy je ošetřován. Už jsem viděl ošetřování oděrek které bych řešil maximálně oblíznutím krve.
Pak se ještě hákuje doprovodné vozidlo po pádu nebo defektu. Za to bývá také pokuta.
Ale nic z toho se neprovozuje při časovce.
Mám dojem, že Jrr řeší triaton. To je taková jako časovka, kdy během tří minut (na závodech vyšší úrovně nebo na sprintu během minuty) vyrazí na kole 50 závodníků (obvykle vpředu lepší plavci, vzadu lepší cyklisté), a mají se vejít do citovaných pravidel.
Na drafting buď rozhodčí serou, tažní volové odtáhnou své soupeře přes cyklistickou část trati a tito jim pak utečou na běhu.
Druhou taktikou rozhodčích je nahodile přidělit polovině startovního pole 5-minutovou penalizaci. Někde nepřidělují nahodile, ale sofistikovaně zoufalcovi, co do té doby za sebou táhl soupeře, ve sjezdu orazil, soupeř jej předjel a zoufalec ocitnuvší se v háku nestihl intenzivním brzděním opustit draftovou zónu.
Nevím, jestli je pravda, co píšeš, ale dávám +1, páč je to vtipný.
Ja bych mu celkem veril a myslim, ze jsem dneska videl tu prvni (rozumnejsi) variantu. :-)
Po zavode jsem se bavil s hlavnim organizatorem a ten konstatoval, ze bylo malo rozhodcich, aby to uhlidali. Ptal jsem se proc drafting radsi nepovoli... ze pry moc lidi ma casovkarsky riditka a kdyby se pri padu nekomu neco stalo, ze by to meli na triku...
No nevim, ale pri vzpomince, jaky riditka ma Ibex a ze bych mohl za rok chtit znovu, jsem do toho tematu dal nestoural... :D
No a tak nestačí prostě vybočit o 1.5 m doboku?
No zatím jsem došel akorát k tomu, že při rychlosti 36 km/h lze 10 m vzdálenost poznat tak, že kolem stejného bodu (sloup, značka, strom...) projedu přesně o 1 s později.
Jenže odhadovat čas s dostatečnou přesností stejně nejde, takže je to algoritmus dobrý možná akorát tak na zpětnou kontrolu videozáznamu a u statické kamery by bylo mnohem snazší mít 10 m úsek vyznačen a sledovat, zda v něm není víc než jeden cyklista...
A neřešíš to prostě jen moc? Pokud nejedeš v závěsu, tak v principu není žádný důvod jet přesně stejně rychle jako někdo jiný, tudíž padá tvůj argument proč chtít přesně 10 metrů. A předjíždět se v závodě bude tak jako tak. Buď je startovní pole dostatečně řídké a silnice dostatečně široká, aby se dalo dlouhodobě jet vedle sebe, a pak prostě včas vyjedeš do strany (jestli 10 nebo 20 metrů předem je celkem jedno), anebo to tak není, a pak se stejně principiálně někdy stane, že se závodníci ocitnou míň než 10 metrů od sebe (do příkopu předpokládám kvůli tomu nikdo skákat nebude :) ), pokud to bude důsledek situace a ne záměr, tak to IMO nikdo trestat nebude.
Jel jsem s tímhle pravidlem jen pár spíš přátelský závodů, ale fakt stačilo nejet úmyslně za někým, a ono se to tím vyřešilo tak nějak samo.
Možná řeším. Ono občas asi jsem i trochu na zabití, třeba když jsem jednou cca 2 minuty před startem začal řešit otázku, zda máme dodržovat trasu závodu nebo pravidla silničního provozu, protože obojí současně prostě nejde.
Ředitel závodu mi stále opakoval, že jednosměrkou jet proti můžeme, protože tam je dodatková tabulka, že cyklisti můžou a já mu marně vysvětloval, že jet můžeme, ale nesmíme tam odbočit, protože na křižovatce před ní přijedeme ze strany, kde je zákaz odbočení vpravo bez dodatkové tabulky...
Nakonec jsem to neřešil (nepochopili mě) a projel jsem přes zákaz odbočení jako všichni ostatní, ale nepřišlo mi to jako čisté řešení... ;-)
Moc to řešíš. Prostě toho dotyčnýho předjeť a pokračuj co nejrychleji od něj pryč abys ho nenutil jet v háku. Pokud někdo předjede Tebe a nebude mít na to aby odjel ale zůstane hnít před tebou, tak mu vynadej (běžná praxe z triatlonů). Prostě metoda ŽAVES.
Co to je vlastně za závod? Třeba u časovky se jede s takovými rozestupy že v případě že tě někdo docvakne (stáhne o několik minut) tak má o tolik vyšší rychlost že se kolem Tebe prožene ani nevíš jak.
Tuhle se můžeš podívat jak jezdí motorová myš: http://youtu.be/cGPGm38wt5g
Není to časovka, ale sprint triatlon, takže rozestupy budou podle toho, jak lidi vylezou z vody. Přestože neumím plavat kraulem, nepředpokládám, že by okolo mě byly zrovna minutové rozestupy.
Jelikož všude, kde jsem zatím byl, se mohlo jezdit v háku klidně i za lidmi, co mě předjeli o kolo, tohle je nová situace, tak sbírám informace. :-)
omlouvám se, ale tak moc jsem se už dlouho nenařechtal!
No jen se směj... začíná to vypadat, že buď si organizátoři konečně pořádně přečetli vlastní pravidla nebo našli tohle téma, protože najednou je moje kolo "trošku jiné", nesplňuje konstruční pravidla ČTA, domnívají se, že ovladatelnost kola bude taky ehm jiná... a prý se musí poradit s rozhodčíma a dneska prý dostanu finální rozhodnutí.
Takže pravděpodobně se bude historie opakovat, nepustí mě tam a tohle téma jiný přínos než obecné pobavení už mít nebude. ;-(
Jinak jsem našel nějaký video z předchozího ročníku a řekl bych, že bych tam byl možná jediný, kdo by ty pravidla bral doslova a zkoumal, kde končí 10m. :-)
Když tě nepustí na závody, tak se domluvit a vytvořit vlastní sekci leho-triatlonistů. Kdyby vás bylo víc, třeba by vás nechali startovat pár minut po ostatních.
No nevím, řekl bych, že lehokolistů se zájmem o závodění je už tak poměrně málo a většina z nich nechce buď plavat nebo běhat. Zřejmě jen já si řekl, že když ani jedno neumím, tak to můžu zkombinovat... :-D
Respektive Aleš Zemánek říkal, že na triatlonu s lehokolem už byl a dopadl docela dobře... a pak naposledy mi jeden závodník říkal, že Ibexe má doma, ale nezávodí na něm, protože mu to vůči ostatním nepříjde fér a na triatlony bere silničku.
To já teda zase tak ohleduplný nejsem a silničku si kvůli klidu ostatních kupovat nehodlám. :-D
Ono o tenhle závod v zásadě tak moc nejde, letos ještě jeden triatlon stihnu a tam zatím nikdy problém nebyl, jenže čím víc mě v budoucnu budou zajímat delší triatlony než sprint varianta, tím víc budu na pravidla s lehokolem narážet, protože to tam všichni berou mnohem víc vážně. :-/
Finální rozhodnutí ale zatím nepřišlo. Buď se o mém lehokole ještě dohadují, přemýšlejí jak to politicky korektně zdůvodnit nebo už na mě zapomněli a doufají, že taky zapomenu. :-)
Dodržení vzdálenosti se řeší odhadem. Pravdu má rozhodčí.
Podle mne je nejlepší se tím vůbec nezatěžovat a jet na co nejlepší čas kola, zvláště, když lezeš z vody vzadu.
Případnýho bůra dostaneš nezávisle na tom, zda jedeš sólo, v háku nebo taháš.
Dva roky uplynuly jako voda... stejny zavod, jiny poradatel a svete div se, lehokolo jsem pro Triatlon Pardubice usmlouval!
Za dobu, co jsem se tu ptal uz neni v pravidlech pro sprint 10m mezera, ale jen 8m. Celkovy dojem byl takovy, ze krome me si se zakazanym draftingem nikdo moc hlavu nelamal. Tim, ze mam na Ibexu zpetne zrcatko, mel jsem celkem prehled, i co se delo za mnou... ne, ze by jel nekdo doslova v haku, ale obcas bych tu vzdalenost hadal na 2-3m.... :-)
Jelikoz na gramy nekoukam, vozil jsem na kole kamerku, tak mozna z toho casem nejaky video sestriham. Jen jeste nevim, jak to smysluplne poskladat....
No kdo vi, treba jednou lehokolo usmlouvam i pro Czechman... aspon bych mel motivaci zacit brat behani vazne... ;)
Asi me to bavi.
Kvuli vitezstvi to nebude - nikdy jsem nic nevyhral a hlavu si s tim moc nelamu. :-)
Proč to tam nemáš taky zavěšený za sedlo ? Se pak nediv, že tě nechtěj do party.
Ja jsem misto na trubce galantne prenechal tem, kteri neuvezou stojanek... :-)
Jinak jsem byl pripravenej i na variantu, ze by rozhodci na zaveseni za sedlo trvali... mel jsem pripraveny gumicuk, ktery bych privazal ke trubce a pak symbolicky zavlekl za sedlo a tvrdil bych, ze je zavesene prestoze stoji na kolech...
A v podobnem duchu jsem mel pripravene formalni reseni nekolika dalsich pravidel... nastesti to nebylo potreba.
Nekteri zavodnici to brali jako recesi, nekteri me brali relativne vazne. Pouze jeden "expert" se ujistoval, ze vytocim jakousi prudkou zatacku. Po tom, co jsem mu sdelil, ze vubec nevim, o ktere zatacce mluvi, ze to tu neznam, ale tak snad je to po silnici a proste pojedu podle sipek, tak se zacal vztekat, ze to tam vynasi do protismeru, ze se tam musi pomalu a ze doufa, ze me nekde nepotka...
No a ja fakt porad nevim, kterou zatacku myslel, ale mozna cekal, ze tam pojedu 90 jako auta.... :-)
Tomi právě nejde do hlavy.
Závodit bez ambice vyhrát, to chápu. Závodím sám se sebou. Tuhle vzdálenost ujedu, tenhlebkopec zdolám.
Ale k tomu pak nepotřebuji ani ostatní závodníky, ani nějaká soutěžní pravidla, nebo spíše, ta pravidla si určuji sám.
Ledaže bys byl jako ten Eagle Edwards, ten prostě závodit musel :-)
Takhle "nasucho", teoreticky, to nepochopíš. Zajeď si někdy nějaký pohodový srandazávod pro příchozí a pivní invalidy a hned pochopíš - ta banda kolem tě motivuje, i kdybys jel opravdu furt jen to svoje tempo.
Čtyryadvacítku bych si taky mohl odjet privátně tady někde kolem baráku. Jenže by to jednak nebavilo, druhak nemotivovalo, snadněji by to člověk v půlce zabalil (u rychlostního závodu to víc flákal).
Drtiče jsme jeli vloni mimo termín. Projeli jsme si celou trasu v pohodě, v ideálním počasí. Nedovedu si představit, že mimo akci bych se plácal v dešti a bahně víc než 80 km terénem. Asi bych do toho ani nevyjel, nebo to někde zabalil.
Včerejší orienťák - sám sobě si body do mapy taky nenapíchám, nedonutím se to pálit cestou necestou a honit nějaký časový limit.
Ta atmosféra tě nabudí, motivuje, strhne.
Tak marně vzpomínám, kdy jsem nosledy v něčem závodil, a vybavujw se mi jen rok 1972, kdy jsme museli běžet povinně "Běh 17.listopadu" asi 2 kilometry kolem školy, no a ten jsem vyhrál a získal jako cenu Drdovu Němou barikádu ve vázaném výtisku.
Zřejmě pod dojmem té výhry jsem shledal, že závodit se mě nevyplatí. Od té doby jsem sportovně nesoutěžil a tak i nic nevyhrál a atmosferu zábodu si proto neumí vůbec představit.
Teď jen občas se nechám vyhecovat nějakým klučinou nebo děvčetem, že kim to v kopci natřu, avždycky toho pak lituju, protože když natři, tak nahoře bleju krev a říkám si, jakek jsem debil, že jsem se nechal vyhecovat :-)
Tak Drda a závod z politického musu by mě asi taky nijak moc nenamotivoval :-)
Ale vždyť je to jen pro zábavu. Nejsme profíci, nebo závodníci vázaní smlouvama a nutnýma kvalifikacema, kteří v nějakých nadiktovaných termínech prostě závodit musí a basta.
Prostě jedu jen na akci, která mě baví, termínem, terénem a propozicema vyhovuje.
A na těch závodech, teda vlastně "závodech" :-) taky sbírám užitečné zkušenosti, které se hodí nejen na závodech. - Něco z taktiky, nebo právě to hecnutí v kopcích. Dobře vím, že plivání krve nahoře nemá moc smysl. Buďto na mě dotyčný má a vorve mě ještě před vrcholem, nebo za vrcholem, až se budu křísit. Nebo na mě nemá, jen netakticky vystartoval a chcípne místo mě. Jedu si pěkně svoje, krapet ho tlačím a ve vhodných chvílích štengruju, on, pokud nemá zkušenosti, tak se to snaží pálit a krev blije on. Nejednou jsem si už tohle "pomalé" vítězství užíval :-)
Tak netvrdim, ze by mi vadilo neco vyhrat, to zase ne, jenom je to v dohledne dobe (v kategorii muzi 30-40) nepravdepodobne a ani mi to neprijde tak dulezite...
Jo, uz mi par lidi rikalo, ze mam konecne dospet a zacit se venovat dulezitym vecem, ale ja nechci...
Jo, asi v tom bude nejake dokazovani sam sobe, ze neco zvladnu, ale kdyz je to zavod, tak mam proste mnohem vetsi motivaci. Treba vcera jsem podle GPS zajel jejich 20 km okruh (od rozjezdu do zastaveni) s prumerkou 35.2 km/h. Teoreticky bych si ho takhle mohl zajet sam kdykoliv, ale prakticky bych jel mozna 30, chybela by motivace jet opravdu naplno, lenost by zvitezila a usoudil bych, ze rychleji uz jet nemuzu... :-)
Nebo mozna je to jednodussi. Kdyz se chci jen tak projet, zasadne nikdo nechce jet se mnou! Zavodnici nemaji na vyber... :-)
Jo, s Orlem Eddiem bejvala sranda, hlediště při jeho skocích řvalo. Dobře jsem ho napodobil v roce '70 na závodech v Sokolově - já skončil a soupeřům přiložili na činku 10 kilo na základní pokusy.:-) Přesně podle toho Coubertina, jak jinde pravíš.
Když nechceš měřit vzdálenost lejsrem, tak to měř měřidlem. Ddej si na řidítka nějakou tyčku (nebo cokoliv jinýho), hlavu opři v té nejběžnější poloze a to měřidlo nastav tak, aby byla těsně nad ním vidět silnice ve vzdálenosti X m. Pokud se zadní kolo toho před tebou dostane pod měrku, tak je blíž jak nastavených x metrů. Klidně pro sichr nastav x+1 metr, do metru se žádný další kolo nevejde :)
PS Sorry, ty máš lehokolo, tak to přidělej někam dopředu ke šlapátkám. Čím dál od očí to měřidlo bude, tím to bude přesnější.
Sice jsem chtěl sestříhat video z celého závodu, ale utekl půlrok, nějak se k tomu nemůžu odhodlat, vzpomněl jsem si na tohle téma a říkal jsem si, že sem dám aspoň krátkou ukázku, kdyby si ještě někoho lámal hlavu s pravidly triatlonu, kde mají "zakázanou jízdou v háku"...
https://vimeo.com/199714411
Teoreticky je to jasné - rozestup minimálně 8 metrů nebo do 20 sekund předjet. Pokud jede víc lidí za sebou je nutné předjet je všechny najednou, souběžná jízda ani zařazení do 8m mezery není možné. Při předjetí je nutné zpomalit a do 5 sec prostor opustit...
Já se fakt snažil to pečlivě všechno dodržet, ale ostatní pravidla zjevně chápali jinak.... :-D
Heslo je název firmy, která vyrobila moje kolo. Pro kvalitnější verzi doporučuji kliknout na tlačítko Download a stáhnout ORIGINAL 336MB.
Hmmm, tak nic. Chtělo to po mně heslo, protože video je soukromé....
"Heslo je název firmy, která vyrobila moje kolo. Pro kvalitnější verzi doporučuji kliknout na tlačítko Download a stáhnout ORIGINAL 336MB"
Ta firma je z Uherského Brodu a založil ji nějakej Aleš Zemánků
Moc nechápu co řešíš. Očekávat, že se na nějakém pouťáku budou přísně dodržovat a kontrolovat všechna pravidla je značně naivní. Pokud nedodržuje pravidla někdo na předních pozicích, tak to někdo bude řešit, ale chvost nikoho nezajímá.
Neřeším, spíš jsem na to video při úklidu disku narazil, tak jsem ho diskrétně hodil na web...
Jo, naivní jsem stále dost, lámal jsem si hlavu, jak poznat přesně 8 metrů a ohlídat si limit 20/5 vteřin a pak jsem si připadal bezmocný, že sám nedokážu pravidla dodržovat, když se mi do té mezery furt někdo cpe...
Každopádně si myslím, že pravidla by měly platit pro všechny nebo by je měli zrušit. :-)
No, nic už aby ten sníh zmizel a dalo se (rozumně) na kolo...