Zdravím, moc prosím Vás zkušenější, o nějaké rady při výběru nového bika cca do 30 000,-. Asi jsem pro 29. Já 176/72 jezdím ročně cca 2000 km, do práce po silnici 12 km, jinak cesty - lesy. Tenhle rok jsem vyzkoušel i nějaké maratony a jsem nadšenej. Tohle je můj bike - dobře se jezdí (nemám porovnání), ale chci si udělat radost (popř. prodám levně) http://www.author.cz/kola/2007/kinetic-7/. Můžete někdo napsat osobní doporučení? Mám zatím dva typy: Zatím moc děkuju.
http://www.zbozi.cz/?typ=nabidky&
q=scott+scale+960
http://www.nejlevnejsi-kola.cz/specialized...
http://www.stevens.cz/cz/jizdni-kola-scott-...
Těžko radit. Roční průběh 2000 km je opravdu málo. 29" je dnes trend a už je i slušná nabídka jak kol, tak pneumatik. 29" bych se tedy nebál.
Posoudit obě kola nemohu, odkaz na Scott není funkční.
No, s novým kolem bude snad víc kilometrů (začínám).
http://www.velosport.cz/cs/eshop/jizdni-kola...
29" mi doporučovali už v roce 2008. Tehdy mi ale přišla malá nabídka a za každou cenu jsem nechtěl atyp (kdo má pak shánět neobvyklé náhradní díly - mám zkušenosti). Dnes bych šel do 29" určitě.
Nabízený Specialized mi přijde za tu cenu jako rozumná volba. Odkaz na Scott jsem nerozchodil.
Je to Scott Scale 960
No tak tady asi neporadím. Koukal jsem na to na několika webech. Scott je trochu levnější a je to Shimano. Specialized je SRAM + Avidy. Specialized má lepší hlavové složení.
Já teda s Avidy nemám nějak skvělé zkušenosti. Pořád něco cvrnká, zvoní a skřípe, časem jsem si ale zvykl a teda brzdí, což je hlavní. Kroucení disků je ale problém letitý a zdaleka to není jen problém Avidů. Z kotoučů v terénu jsem trochu překvapen, protože vím, že terénní náklaďáky se dělaly na bubnech. Důvodem je přesnost kotoučových brzd a svinstvo, které se v terénu do nich dostane. Nicméně dnes na kolech kotouče frčí a oproti véčkám jsou účinnější.
Jízdní vlastnosti vypadají obdobně, aspoň podle toho, co jsem na webu našel. Je dobré ale říct, že tvar rámů a všeho okolo se může lišit, takže papírové rozdíly může přebít vyzkoušení kola (sednout na to a projet to). Prostě Ti jedno kolo může padnout do ruky a druhé ne. Scott má netypické označení velikosti rámu, takže to, jak Ti kolo padne do ruky, bude asi hrát nemalou roli (velikosti nebudou shodné).
Určitě vyzkouším - snad mi to umožní. Bojím se že za cvíli nic stejně nepoznám. Trochu mám pořád ale strach z tý 29", abych na tom nebyl jak vosa na bonboně, těžkopádný -hlavně do zatáček (vraceček)...
A stejně nerozumím jaký má počet mých najetých kilometrů tenhle rok vliv na výběr nového kola?
Cena kola je o ceně komponent a značce. Značka je hezká věc, ale nejezdí. Komponenty ale ano. Kdo jezdí víc km, měl by volit kolo, které je na to stavěné. Stejně tak kdo jezdí těžší terén. Při minimálním průběhu km postačí kolo levnější.
Jinými slovy použité vyšší řady jednotlivých komponentů snesou vyšší zatížení.
Míval jsem kolo za 15000 Kč a když jsem na něm za první rok najel 10000 km, tak mi v servisu řekli, že jsem se zbláznil, ať ho dám pryč a koupím si kolo lepší. Koupil jsem si kolo za 50k a na původním dnes jezdím v zimě.
Pokud jezdíš nějakých 2000 km ročně a nejsou to těžké terény, tak Ti bude dobře sloužit i levnější kolo. Samozřejmě je správné kupovat kolo podle očekávaných najetých km a očekávaných nároků a nikoliv jenom podle současnosti.
Proč by pro své příjemné svezení se nemohl projíždět na kvalitním kole za 30 tisíc nebo třeba i padesát? Jemu zřejmě vyhovuje tahle kategorie, proto si ji vybral a zřejmě ví proč, tak proč mu hned vnucovat něco za polovic nebo i míň.
teď mám výčitky že chci obrat mojí rodinu o tolik peněz kvůli kolu pro mě zbytečnýmu:) vysnil jsem si už trochu pořádný kolo (tak mě to ňák chytlo) a těch 30 mě připadlo rozumných
Ja si pred rokem koupila celopero pro zabavu, za rok jsem na nem najela jen 1000 km, protoze na zabavu nemam tolik casu jako na jezdeni do prace, takze jsem za tu dobu najela vic nez 3x tolik na trekove plecce, co mela mensi nez tretinovou cenu, a zadne vycitky svedomi necitim. :-)