Tady jen taková zajímavost pro ty, co často píchají... Já jsem řešil naposledy defekt teď v neděli, a to by se mi zrovna tohle hodilo. Nic bližšího jsem k tomu ale nenašel, tak snad až přečtu nový Cykloservis...
http://cykl.cz/item/zazracna-duse-a-pilot...
To je pomalu jak recept na vodu v prášku. Stačí nasypat do pulitru vody a máš pulitru vody.
Jestli zjistíš jak dostane duši na kolo aniž by demontoval nebo alespoň povysadil kolo z rámu, aby duši protáh, dej vědět. Koupím si je do zásoby :-)
To je téma jak na objednávku :)
Přikládám foto z dnešního dne, kolem 18 hodiny jsem chytil v Uhříněvsi hřebík" skrz naskrz".
ŠŠŠTTT za vteřinu na ráfku , naneštěstí jsem hopsal přes místní vystouplé koleje a díry a tak jsem ještě zlomil drát jak jsem vzal prázdným kolem o hranu...
Dojel jsem na náhradní duši k nám do Újezda, kolo jsem odvzdal v 18,40 v servisu a došel potupně cca 1 km pěšky :)
Takže zítra do práce na žiletce....
S tím bys moh s fleku k Berouskovi do cirkusu, takovej hřeb dostat kolmo do kola to se nepodaří jen tak každýmu.
Ten snad musel stát kolmo na silnici, přilepenej k asfaltu a tys ho trefil. Klikař roku :-)
Letos už druhej....:(
První někdy na přelomu června a července na Rokytce ale to byl spíš takový flok.
Taky jsem měkl pomalu.
Těsně před přeražením špice jsem projel trávou a bahnem za tímhle stánkem
http://maps.google.cz/maps?q=Uh%C5%99%C3%ADn%C4...
Tak podle mě byl v tom bahně ....
a zatloukl jsem ho na obrubníku a pak v těch kolejích zlomil drát ....
Jsi holt klikař. :-)
Jediný co mě překvapuje, je že dáváš kolo k servisákovi. Prdnul drát, vytáhnu a vyměním - a tohle umím aniž bych to kolo vyndal z rámu skutečně. Neumím navlíknout tu novou duši, doufám, že se to brzo dozvím, kde jsem doteď dělal chybu :-)
Nevím jakou duši vyrábějí, ale jediný způsob bez vyndání kola je, že je duše na dvě půlky a nevidím nejmenší důvod proč by to nemohlo fungovat. Zkrátka přestřižená duše se zaslepenými konci.
Jitrnice. To by mohlo fungovat. Máš recht.
Ale plášť jako jitrnice musí být jen pro zkušené cyklisty....
Jde to i s klasickou duší. Jen je nutná drobná podmínka a to vozit Lefty :-)
A i rám podobné konstrukce existuje, kde to jde i na zadním kole.
Jde to i s klasickou duší a klasickými vidlicemi. Jen je nutná podmínka, a to vozit nůžky a hodně dobré lepidlo:-)
Nebo predem na vidli a zadni stavbu namotat a prilepit izolepou par nahradnich dusi...
To by se dalo doladit k dokonalosti...
Vyvrtat více děr na ventilek a rovnou vložit do pláště více duší. Nafouknout pak jen jednu. Po defektu pak stačí fouknout některou z těch dalších :-)
A když by těch duší byl vhodný počet, ani by nebylo potřeba nic nafukovat.
Ovšem pak je zbytečně pracné a drahé pláště vycpávat dušemi.
http://www.skservis-eshop.cz/0,20,PNEUMATIKY-...
Kolo jsem stejně chtěl dát do servisu o víkendu :)už to docela potřebovalo.
Od jara na něj nikdo, krom praní řetězu a sem tam nějakého dotažení a nasazení pláštů což zvládnu sám, nešáhl... cca 4000 km. Změřil jsem řetěz, byl v hajzlu, střed začal divně cvakat, čili vyčistit. Nový destičky. Přední kolo šmajdá po to co jsem minulý týden poskočil se zamčenou vidlí.
Drát jsem vyndal, duši vyměnil a napumpoval vše cca za 15 min sám.
Přiznám se, že prostě radši hodím kolo servisákovi a ušetřím si spoustu času na rodinu :)
To jsem si taky myslel, že bude výhodnější, ale mají takové lhůty, že si to raději udělám sám všechno.
Kdyby tady za rohem nějakej šikula byl, co by se o to postaral, bylo by to fajn. Ale já musím kolo hodit do auta, odvést někam, a pak zase autem vyzvednout a ještě mi "zatelefonují" kdy, to mě vadí.
Taky mě už v tom vrže a chroupe, a to mám zatím jen 3000 km.
dneska jsem si ho vyzvedl a mezitím jsem do práce jezdil na silničce...
Taky mě to napadlo, až budu mít dvě kola, nebude problém :-)
Badam nad tim uz od vcerejska a furt mi to neni jasny: ...Nick je tváří firmy, která dodává na trh speciální duše do jízdního kola, které jdou nasadit bez toho, abyste přední nebo zadní kolo vymontovali z rámu. Rubena tyto pláště vyrábí..." Rubena vyrabi jitrnicovity plaste?
P.S. Mozna jsou vyrobeny stejne jako kruhy fakira Kamila Radziho - Mrazka z Obecny skoly.
O pláštích snad nebyla řeč, týká se to jen duší, ale jestli to spíš nebude jitrnice z "Obušku z pytle ven" ;o))
Jenže Aby cituje z článku. Existují úplně superspeciální DUŠE. Rubena tyto PLÁŠTĚ vyrábí.
Dobrej postřeh, Aby;-)
Aha, já to až tak neštudoval, tak sorry.
Je tam skutečně takový překlep (pokud to tedy překlep je)...
Ve 14. čísle Cykloservisu není ani zmínka, takže čekám na 15-ku, co tam bude... Na stránkách Rubeny jsem nic nenašel... Pochopil jsem, že je to novinka z Eurobiku, takže to bude asi něco "horkého", zatím skoro tajného...
:-)
Jinak co se týče LEPENÍ, tak lepím skutečně bez sundavání kola už dávno. Jen stáhnu na jedné straně plášť, vysoukám duši, přehodím přes nosič (válet ji po zemi v prachu a kamínkách se mi neosvědčilo :-) ), najdu díru, zalepím, nasoukám zpátky, zandám plášť, nafouknu, jedu. Obzvlášť když jsem natěžko, tak se to hodí, sundám jen jednu brašnu a nemusím odstrojovat celé kolo, abych ho obrátil vzhůru nohama. Navíc se při tom hýbe brzdou, může se mírně rozhodit řazení, atd.
Ovšem, když je díra větší, tak už je to horší, proto by se mi tenhle zlepšovák hodil.
Přemýšlel jsem o tom, že by se hodil nějaký barevný plyn ve spreji, který by ukázal díru jasně a rychle, bez nutnosti vody nebo dobrých uší, mohl by to někdo vyrobit...
:-)
Bezvadně funguje hrubé přehuštění duše a testování proudu vzduchu dírky přiblížením jazyka. Stačí protáčet duši před otevřenými ústy. Takto odhaluji dírky jako od špendlíku bez vody přímo na silnici. Netřeba poslouchat, funguje i na větru.
To je mi stejně zvláštní novinka, když duše už jsou dávno mrtvá záležitost :-)
Jen ještě u silniček se pořád opravdu drží, ale i tam konečně začíná být teď větší nabidka bezdušových plášťů (vhodná kola už dělá i pro silničky spousta výrobců delší dobu) a to už i hmotnostně blížících se lehčím dušovým plášťům.
Do teď v běžné nabídce byl v podstatě jen Hutchinsony (Atom, Fusion 3), které byly pořád o chlup těžší než lehoučké dušové + lehká duše.
A pak samozřejmě jsou tu u silniček galusky.
Coz mi pripomina, ze dusann mi povidal o nejakych dusich z "umele hmoty", ktere se samy zaceluji a vetsi trhliny se opravi nahratim nad zapalovacem... Hmm...
Tohle je taky řešené :-)
http://www.youtube.com/watch?v=KNsPACF1gjg
Třeba Foss
http://www.kupkolo.cz/duse-foss-26x1-95-2-25...
ale dělá je více výrobců.
V reálu to není až tak žhavé jako na reklamním videu. O trochu odolnější než klasické duše jsou. Zapalovačem se opravit defekt většinou moc nepodaří, i když sem tam může. A klasické záplaty na tom nedrží, takže to může být nakonec i daleko horší.
Oproti trošku lehčím klasickým duším jsou těžší (120g je taková klasická trošku lehčí 26" tková biková duše, která se dá koupit kolem 100Kč) a přitom jsou proklatě drahé.
Další otázkou je jejich valivý odpor (i u klasických se dost liší, ultralightky mají nižší valivý odpor, latexové nejnižší - ty se skoro blíží řešení bez duše).
Jedné velké plus Foss duší vidím v tom, že defekt je pomalejší (to v praxi opravdu funguje).
A to je velmi dobré kvůli bezpečnosti při defektu na předním kole.
Kvůli tomu jsem si je po zkušenosti koupil, navíc jsem viděl nějaký videotest normální duše, Slime a Foss. Podstatné bylo, že Foss nešla podle nich prorazit při přejezdu hrany.
Opět jen reklama. Cvaknutou Fossku už jsem v reálu viděl. I tady ale platí, že je o trošku odolnější a necvakne se tak snadno (z praxe bych srovnal odolnost Fossky která má kolem těch 160g ke klasické ale těžké sjezdové duši s 500g).
V reálu jsem viděl i extrémnější defekty a to cvaknutý UST (poměrně odolný) plášť. To se tedy opravdu jen tak nestane (a už to i trochu odnesl rovnou i poměrně odolný ráfek), jen chci ukázat, že při pořádném zaprasení jezdce (+ menším tlaku) je možné všechno.
Slime duše je kravina už z principu, tmel v duších téměř nefunguje.
V poslední době jsem měl celou sérii defektů v Praze. Všechno to bylo na dost sjetém plášti na zadním kole. Vždycky to byly dírky jak od špendlíku nebo trnu spíš na boku duše. Jezdím na Favoritu se silničním pláštěm šířky 25mm. Celou dobu jsem si myslel, že to propichuji trny v šotolině na Rohanském ostrově, protože v plášti jsem nikdy nic nenašel. Až když se mi to stalo na čistém asfaltu před Starou Boleslaví, tak jsem začal hledat uvnitř pláště. Nepatrně se svezla teplem smršťující páska přes díry v ráfku. Občas se odhalil okraj díry pro nipple asi tak 1mm. Ale ráfek jsem několikrát prohlížel a prohmatával a žádnou šponu jsem nikdy nenašel. Teď jsem pásku vyměnil a problém zmizel. Přesto nechápu o co jsem to na tom ráfku propichoval. Je pravda, že mám vysoký ráfek a díry pro niple jsou proražené nástrojem, nejsou vrtané. Uvnitř jsou v hloubce díry ostré okraje, ale na styku s duší je ráfek hladký. Je pravda, že to hustím na 4 bary, což je asi poměrně hodně. Přesto všechno to nechápu. máte někdo nějaké vysvětlení?
Zalepit přední či zadní kolo mně trvá 10-15min a nestojí to vice jak 10kč. Nevidím důvod proč vyhazovat za nějaké převratné nesmysly peníze.
Pořiďte si kvalitní pneu a nebudete píchat, tedy ne alespoň kolo. Jinak píchejtě o dušu je to zdravé.
Však taky lepím "o dušu" a to i bez sundavání kola. Někdy to ale prostě nejde. A pro tyhle (výjimečné) chvíle se takový zlepšovák v záloze hodí.
Při cestě z Wolfsthalu do Bratislavy jsem chytil defekt jako hrom a protože jsem byl "na velmi těžko" a už téměř v Bratislavě, tak jsem se na výměnu duše vykašlal a do Blavy na nádr už raději došel pěšky... Nechtělo se mi prostě všechno sundavat a nandavat zpátky... Takovýhle zlepšovák by to možná vyřešil lépěji...
Co si tak vzpominam, nikdy jsem nejel tak natezko, aby kolo neslo alespon na jeden bok polozit. To jsi vezl v brasnach vajicka?
S elektrokolem je to mnohem větší opruz, dokážu měnit duši ale taky do 20 minut.
Nelepím, zahazuji. Jestli si někdo chce zalepit, budu je schovávat :-)
Musí se sundat baterky, brašny, odmontovat roznášecí páky, odšroubovat kolo, protože to znáš, žádné rychloupínáky na kolo s motorem nefungujou.
Největší problém bejvá pak s nahuštěním, než jsem si pořídil ty Schwalbe duše co mají ventilek se šroubením až k rávku a jistící objímku u ráfku, mám nějakou pitmou pumpičku, a když ji nasadím na ventilek, zatlačí mi ho dolu do toho dvojstěnnýho ráfku, prostě opruz.
Duše vyměněná za chvilku a pak čtvrthodiny trápení než se jí podaří nahustit....
Prodavaji duse s dlouhymi ventilky, ale nevim, jestli zrovna schwalbe. Ja kdyz nasazuju pumpicku, tlacim ventilek do rafku prstem pres plast.
galuskace sa predavaju podla potreby aj 80 mm vysoke a popripade predavaju sa aj predlzenia tak nevidiimproblem aby ste tam nemaly ten poistny kruzok co drzi ventilok nad rafikom
ta schwalbe ma dlouhej ventilek a navic ten krouzek jako meli cykloventilky naseho detstvi. Memusic tlacit proti, pumpicka ho dovnitr nezatlaci: takova velmi prakticka malickost. Sle mam kola 28 ne horaka.
Tak to zalepeni jen povytazene duse by Ti docela slusne setrilo cas, ne? Vetsinou staci samolepici zaplaty. Onehda jsem lepil 3x to same misto - cvaknul jsem a dira byla v miste styku s rafkem a tam neni rovnomerny pritlak. Kdyz se ale opravdu jedna o pichnuji, samolepka staci. To mas do 5 minut zalepene...
Murphy ja naposledy lepil duši tak, že jsem v lavoru zjistil kde je pichla, oznacil misto tuzkou, osmirkoval, odmastil benzinem ze zelene ampule, nanesl na zaplatu a dusi lepildlo, nechal mire zaschnout a pai ctvrthodiny drzel.
kdyz jsem prisel na to, ze duse stoju tri plzne, prestal jsem lepit. Ta schwalbe s pojistnym krouzkem na ventilku je v pohode, ventilek nezatlacim a nahustim i tim svym kramem.
ela vec trva ctvrt hodiny, nevim jestli bych za tu dobu byl bez lavoru schopen kde duse uchazi. Dneska uz jsem taky menil, dusi vezu domu, protoze netusím duvod proc razem usla. Podrobim ji vysetrovani a zjistim co je spatne.
S 5A nabijeckou jsem spokojenej, nez se nasvacim mam nabito tak vlecu furt vozejk s centralou at se Ujezdak sklebi nebo ne, zatim im setrim 20 koliku za baterky.
Za těch "20 koliku" máš dvě 15Aperovky, dodáš svých 30A a nemusíš tahat centrálu. I tak bych to někdy zkusil nabijet u benzínky nebo v hospodě.
Dvě drobnosti, jezdím na 48V, za 20 kolíků mám zatím jen. 24 Ah, ale podstatnější věc, centrálu už mám, tedy mohu jezdit a neutrácet. Ony ty dvě baterie váží asi jako ta centrála, tak úspora už je jen v čase, co ztrácím nabíjením, a dát si hodinku pauzu mě nevadí. Výhoda je ta, že se někde zašiju, rozložím lehátko a klidně se natáhnu, když fučí rozhodím i stan, mám Quechua, to stojí a je složený hned.
V tom "táhneš na vozejku centrálu" je víc psychologických barier než racionální úvahy. Dvě baterky navíc, které těma 5A nabijupod 2 hodiny váží stejně. Na objem si nehraju, vozík je tak jako tak velký.
Nové baterie koupím až příští rok, letos už moc daleko nepojezdím a když nad 100, potáhnu centrálu.
Tak blbej nápad to není, chce to spíš vymáknout rychlonabíjení.
Ja vždycky zapomenu že jezdíš na 48V. Máš nějak ověřeno jaký rozdíl je v dojezdu na 36V 10A a na 48V 10A ?
Vůbec nemám a hrozně mě to zajímá. Zdá se, že vy na zěch 36V jezdíte srovnatelné dojezdy jako já na 48V, ale já zase vleču vozejk.
Nevím jak to objektivně posoudit, každej jezdíme jinde, jinak ale ten váhový i cenový rozdíl je významný.
Umím jen fyzikální vzorečky, a podle nich by safra něco mělo bejt znát. Jestli se ovšem nezmenšuje účinnost, musíme si na to posvítit :-)
Chtělo by to nějakého odborníka který by nám tedy mně, to polopaticky vysvětlil.
Poradíme se a vyzkoušíme, ale musíme debatu odstěhovat někam k elekrokolům, jinak se na näs udou píchálisti zlobit.
Nebudeme len netusiim ako chces s elektrocentralou zalepit defekt :-D Jedine ze by si ju pouzil ako tazitko aby si nemusel prilepenu zaplatu drzat a tlacit prstami :-D
To s kvalitní pneu bude zásadní pravda.
Já měl ani ne rok starý plášť "silk road cross 700x75 C" a v Praze jsem asi 7 x letos píchl.
Žádný trn či hřebík, ale byly to malilinkaté
ostré kamínky, které se skrz plášť dostaly až k duši. Koupil jsem jiná plášť a je po problému