Jaký je rozdíl mezi přehazovačkou Deore a Nexave?
Nóóó, teda podle mě - deore je "klasická" vnější přehazovačka, zatímco nexave to má schovaný v náboji (nebo se mýlím?)
Nuz chybicka se vloudila. Nie je to presne tak. Deore je skutocne rada shimano pre MTB (ale montuje sa aj do crossov a trekov). Nexave je rada Shimano pre "comfort biking" ale rada Nexave (aspon napriklad nexave T300, nexave T500) ma tiez prehadzovacku vonkajsiu, akurat sa radi na zadne kolecka opacne ako obycajne. Do pomala sa lanko uvolnuje do rychla pritahuje. Nakoniec sa teda s Nexave radi do pomala rovnako na lavej aj pravej ruke (myslim, ze aj v rade Deore sa da najst takato prehadzovacka, tusim to nazyvaju reverz). Ale jeden z rady Nexave (ma ale specialne oznacenie intego) ma skutocne radenie v naboji.
Inak to comfort biking sa teda vyvija riadne divoko, uz zacinaju ponukat automaticku prevodovku, na zaklade otacok kolesa sa system rozhoduje, ci ma prehodit do rychla (ak sa koleso toci pomalsie), alebo do rychla (ak sa koleso zacina tocit rychlejsie). Cele toto je napajane dynamom v naboji. Nestudoval som to podrobne, ale to automaticke radenie ponukaju (vyvinuli) aj pre radenie v naboji aj zvonku.
Este malicke doplnenie rad Shimano na radenie v naboji sa vola Nexus. Teda presnejsie v rade Nexus je radenie na zadnom kolese v naboji.
A těm řadícím nábojům samotným říkají myslím Spektro nebo tak nějak. Nebo ty jsou od Sramu a Shimano má Inter, teď nevím kterej je čí.
Technicky nevim, ale tusim, ze deore je rada shimano komponent na MTB nebo kross, zatimco nexave je řada pro mestska kola. U prehazovacky fakt nevim, ale u presmyku je nexave delano pro vetsi pocet zubu nez deore.
Ano, je to tak (i když Author Airline měl pro rok 2003 sériově osazen smyk nexave).
Výhoda v tom městském provozu - kromě jisté bezúdržbovosti - je i to, že zatímco u klasické přehazovačky musíš kvůli přehození jet určitou rychlostí, tak u nexave to přehodíš při stojícím kole - vhodné např. při rozjíždění na křižovatkách.
Jasne, smyk nexave se na krossy dava porad, protoze maji ve predu velka kola. Netreri vyrobci a servisaci tvrdi, ze deore smyk spatne prehazuje na vic nez 44 zubu, proto se dava nexave, ale ja (i manzelka) mam deorecko smyk a nejvetsi kolecko ma 48 zubu a presmykava bez problemu.
Cosi podivného levného jsem na svém lehokole vyměnil za přesmyk Alivio, který je taky myšlený na 22-32-42 a udává se rozsah 20 zubů max. Bylo to hrozně náročné na nastavení, najít tu správnou polohu přesmyku vůči talířům, ale jak se to jednou povedlo, řadí to 26-38-48 perfektně. Jen je tam to obtížné první nastavení, hrozná piplačka. Jo a na 26z. to drhne řetězem o rámeček přesmyku pri vyšší rychlosti než 4 vzadu, takže na jedničku jezdím jen do prudkého kopce v kombinaci se třemi nejlehčími pastorky, aspoň vetšinou. Ale odstranil jsem klepání a rachtání na hrbolech a přehození řetězu na jiný talíř teď trvá poloviční dobu, takže to stálo za to. Při odjezdu ze semaforu, když potřebuju být rychlejší než auto nebo se držet auta před sebou je to k nezaplacení.