Sháním expediční nosič na závěsné brašny.
Typ SportArsenal 205 (provedení z ocelových trubek) mi vydržel cca 3 roky, potom povolil nekvalitní svar na opěrné trubce a ta se v průběhu cesty odlomila (jenom štěstím a náhodou nepadla do výpletu a nedošlo k havárii).
Nejvyšší model SA typ 001 mi opět vydržel cca 3 roky - po 2 1/2 letech se na levé trubce těsně nad připevňovacím šroubem vytvořila vlasová trhlina (bohužel jsem ji nenechal svařit), po 3 letech došlo v daném místě ke kompletnímu prasknutí trubky. Podle mého názoru konstrukce tohoto nosiče není špatná, ale je použit nevhodný materiál - hlavní nosník (obrácené hranaté U), který je na koncích zploštěn a přišroubován k rámu kola by neměl být z trubky, ale z plné tyče. Pokud je nosič namáhán pouze svisle, trubka i pro maximální povolené zatížení (30kg) postačí. Pokud je ale nosič namáhán i stranově a navíc dynamicky, k čemuž při skutečně „expedičním“ použití nosiče v hojné míře dochází (nekvalitní nebo žádné cesty, nosič slouží i jako držadlo, zacházení není zrovna v rukavičkách) - dojde v místě zploštění a mírného ohybu trubky (přizpůsobení rámu) při výše popsaném způsobu zacházení dříve či později k prasknutí. Váhová úspora vzniklá použitím trubky v daném místě (cca 100-200g je naprosto nesmyslná vzhledem k nesené zátěži a účelu použití nosiče)
Vzhledem k výše popsaným skutečnostem jsem k výtvorům SportArsenal ztratil důvěru - co mi tedy doporučíte za skutečně kvalitní nosič.
Zadání:
- použití na MTB 26“
- nosnost >25kg
- možnost uchycení závěsných brašen typu SA312, Pigeon 305-01KF, Ortlieb, ...
- co nejvyšší pevnost v co nejhorších podmínkách při co nejhorším zacházení (expediční ježdění rozhodně není po kvalitním asfaltu jak si možná myslí SportArsenal - nosič je v maximální míře dynamicky namáhán a to i stranově)
- pokud možno jednoduchá konstrukce bez různých nadbytečných stavěcích šroubů, spojů atd., pokud možno taková konstrukce, která současně zabraňuje vniknutí (dotknutí se) brašny do výpletu (ochranný rám)
Jestli máš možnosti, kup si pár metrů ocelový trubky pr. 10mm se stěnou 1mm nebo slabší a naohýbej si a nech svařit nosič podle svých představ. Já bych to tak udělal.
Já mám toto javascript:show_img('zbozi_img/75004-v.jpg',314,247) ,nosič je ze železa,plného průřezu,takže se dá případně svařit.Jediné co jsem musel zesílit je uchycení dole,ale s tím jsem počítal,protože na první pohled bylo strašně fórový.Váha je možná trošku vyšší,ale za tu výdrž se vyplatí.Mám ho 11 let a kolik má najeto s brašnami přesně nevím,ale je to přes 20 kkm.Jezdím jak po silnici,tak v terénu.Brašny na něj jdou jakékoli.
Znovu odkaz,doufám že se to teď povede http://www.cyklosvec.cz/?akcia=detaily&shop...
Ještě jedna změna,mám toto uchycení http://www.cyklosvec.cz/?akcia=detaily&shop...
Zdravím,
já vozím již asi 8let ocelový trubkový nosič exu. Na nosiči vozím věci do práce a brašny na tůrách. Již přežil dvě kola byl několikrát po pádech rovnán.
Je to tenhle: http://www.exu.cz/obrazek.php?filename=....
Pokud se používají boční brašny tak musí být doplněn o bočnice:
http://www.exu.cz/obrazek.php?filename=....
Nosič EXU mám "odjakživa". Teprve díky tvému příspěvku vidím, že jdou přikoupit ty bočnice. Díky za tip, já vždycky umě vplétal drát mezi nosič a držák blatníku, abych neměl problém a ono to jde takto jednoduše.
Bočnice jsem zakoupil teprve před pár lety, dřív jsem to řešil Al tyčkama, který jsem přichytával z boku vyrobenýma svorkama.Věděl jsem že nějaké bočnice existují, ale nešly sehnat a nevěděl jsem jak vypadají, taky mě překvapilo že je to tak jednoduchý. Momentálně bych je tam nepotřeboval, protože jsem si dal na nosič box ketter a boční brašny už se tam nejdou, ale už se mi je nechce sundávat.
Díky všem za typy.
Ve finále jsem se rozhodoval mezi EXU s bočnicemi a opět SA001 :-(
Nevýhoda těch bočnic u EXU je způsob jejich spojení s horní částí nosiče - šroubový spoj je natolik rozměrný (přesahuje obrys obvodové trubky nosiče), že tam následně nejdou pověsit brašny s klikfixem (Pigeon), takže jsem se skřípěním zubů opět zvolil SA001 - doufám, že vydrží více než ten minulý :-/ . Argumentem bylo i to, že vzhledem k výměně za stejný typ není třeba nic dalšího dolaďovat (uchycení blatníku, odrazky, uchycení pod sedlem,...)
Zvaž jednostopý vozík. Mám webera monoportera a zatím se jeví dobře, jsem spokojenější než dříve s nosičem a brašnama.
Já jsem také objevil kouzlo vozíku, ale to je dobré, když jedeš celou cestu po ose. Jakmile musíš kombinovat třeba vlak, pak je to další komplikace.
Ten můj vozejk je naplocho skládací. A brašna má popruh přes rameno. Obojí bych vzal do vagonu s sebou. Akorát kolo nemám skládací. A toho se docela bojím, jak s kolem zřízenci zacházejí, když na ně není vidět :-(.
No jednak bych měl vítr z toho vlaku, ale především tam co jezdím sotva projede kolo, ale kolo s vozíkem sotva :-) - navíc to bývá kombinované s občasným přenášením, přelézáním, tlačením v bahně atd.
Uznávám, že je to alternativa, ale pouze po určitou hranici danou NEkvalitou cesty (pokud tam vůbec nějaká je)