Zkoušela jsem jet co nejrychleji na převod 3x9 na rovině (asfalt) na horákovi ... to se nedá dosáhnout ani 50 km v hodině? Nebo když mám ten těžkej převod a šlapu asi tak 75 pedálů za minutu ... to asi nejde, že ne?
Nevím, kolik tam mám zubů na převodníku a vzadu, jsem líná to spočítat, ono je to asi stejně daný nějakou normou ... ale v návodu to nemám,tak nevím, kolik to přesně dělá ..
Jaký rychlosti se tedy na mtb mohu max. na rovině dočkat?
je mi jasný, že z kopce za kamionem se dá jet i 65km za hoďku, to se podaří snadno!
s větrem v zádech jsem jel jednou do mírného kopce s 42 zubovým tácem na MTB cca 60 km/h. Měl jsem co dělat udržet při této rychlosti šlapání nohy na pedálech.
ty ale jezdíš na lehokole, ne? to musel být strašnej vítr!
říkám na MTB, na lehokole jezdím 50 km/h po rovině i za bezvětří:-) (když chci)
No většinou bývá nejtěžší převod na mtb 44-11, a pak by zvýšil rychlost jen mtb29,nebo dát crossový trojtác, ten může mít 48 zubů na velké pile.
mám kola 26, plast 26x2.0
"dost" záleží na tom jaký máš gumy a po čem jedeš... Tohle bude zase teoretická diskuse...
no jo, asi jo ... jen co přijde Mlok ... :)
nebo zas to vysvětlí abernathy, to je klasik!
ty mas starosti :)
z kopce, a lepe NE za kamionem, se da jet 75 a jeste o trochu vic ;) - napr. na sjezdu z lesa po asfaltce do pidimestecka Horni Blatna v Kruskach
na rovine bych rek, ze na nejtezsi prevod vytahnu neco kolem 40+?? a to mam dost nahusteny poloslicky.
42km/h jsem dneska jela na prostredni pilu :D
Na rovině 42? Co to bylo jinak za převod? To zní docela dobře! To mívám tak max. 10 sec. :)
Prostredni a vzadu nejtezsi. Ale foukal malinko vetricek do zad O:-) a vzadu mam slicka :)
Tak přece jenom ten slick jede :-))
Když ho mám i ve předu tak 50 se dá jet....
Ale naprosto vubec nebrzdi. Jednou jsem jela z kopce, v leve ruce pizza a mohla jsem brzdit jen pravou. Bylo citit takovy divny pohupovani a naprosto bez efektu :) Kdyz zkusim zaflekovat na miste, tak jedu a za mnou krasna cerna cara :DD
Jinak je ale dobry :)
Dobře, wewerko. Jsem si ale myslel, že není pro řetěz nebo pro co dobré, jet 2x9. Držím se na 2x6 nebo 2x7. Snad to nerozpoutá novou dlouho diskusi :)
a na malýho kašpara dáš v klídku osmatřicet, tož na to mi kucí šedivý už nemáme
tak jo, hned zejtra te zkusim trumfnout na vypadovce cislo 3, idealne u komoran, kolem nadrazi, tam je to fajn rovny a uzky, alespon trochu rozezenu ty prdelaty a kozaty inlinistky :)
http://www.nahoru.net/kalkulatory.html
pro MTB 44/11 při kadenci 75 vychází 35,8km/h
s crosovým převodníkem 48z - 39,1km/h
75 je dost málo, ale ?
Ehm..... 42/11 pro 60km/h - kadence 132 !!!
tak to už je pro smrtelníka Sci-Fi :o)))
dobrý počty, budu si muset přepočítat ty svý zuby
šlapat se dá tak do 70km/h pak to už ztrácí smysl :)
Na rovině za bezvětří na nahuštěným crosu jsem to zkoušel okolo městskýho radaru - tušim něco přes 45 (kadence cca.80) :o))
Z kopce šlapu tak do 60ti (rychlost :o), pak raději zalehnu na řidítka (poslední dobou už stejně žádnou rychlost nehonim, asi pud sebezáchovy :o)))).
zajimavy kalkulacky...
mi vychazi, ze pri posledni ceste na Rip jsem na polni ceste tocil kadenci 103 :)
Proč bys netočil, jsem třeba jednou ve sjezdu po louce točil do něco málo přes 60km/h.
prave ze tohle bylo do mirneho kopce s rychlosti 28km/h
z kopce to radeji nepocitam a po pravde v posledni dobe malokdy prislapavam, abych jel rychleji, spis relaxuju :)
hlavne mi jde o to, ze ta kadence je (pocitove) to, co jezdim normalne na vetsinu casu jizdy... tak me to celkem prekvapilo
Kadence 100ot/min krátkodobě musí dát snad téměř každý. Pokud někdo jezdí trošku kadenčně, tak není problém jet 100ot./min jakokoliv dlouho.
A krátkodobě dát 132ot./min není ani tak moc Sci-Fi, ale pro spoustu lidí naprosto snadné a dá to lidí určitě hodně.
Pokud jde jen o kadenci, tak dám krátkodobě i přes 150, samozřejmě technika šlapání už jde do háje, nic moc na tu kadenci neutáhnu, ale samotnou ji dát není problém.
Problém je ale někde jinde, pokud jde o rozjetí na rovině, tak to samozřejmě 132ot./min na nejtěžší převod nedám, protože na to nemám fyzicky a neušlápnu to.
Ten kalkulátor bere tedy ještě navíc dosta malý obvod pláště pro bike, ale to už je detail a jen to při objemnějších pláští posune do nižších kadencí. Já mám na svojich bikách při 44/11 při kadenci 100ot./min těsně přes 50km/h, kalkulátor mi háže jen 47,8km/h.
Ve sjezdu dokážu šlapat až do 70km/h, ale je to samozřejmě většinou už kontraproduktivní, protože při tom nemám dobrý aerodynamický posez a přínos šlapání je pak skoro menší než to co ztratím odporem vzduchu.
Jinak na současných bikách (fully) s plášti jaké tam mám už na rovině 60km/h nevytáhnu, na to už nemám. Něco přes 50km/h dám, ale moc už ne.
A tohle není o kadenci, ale o motoru.
Zvyšovat kadenci nad 110 je (prý) neproduktivní, lepší je přeřadit. Ale tohle jsou stejně jen teorie, Lance mezi NaKoláky asi nebude (aspoň teda tušim, že ne). Navíc, co to je "krátkodobě", že jo ?
:o)))
Tak samozřejmě netvrdím, že by zvyšovat kadenci nad 110 bylo produktivní, to třeba u mě rozhodně není, ale když těžší převod není...
Teď už je mi to fuk, nějak jsem přestal mít potřebu v těch větších rychlostech šlapat a navíc jezdím těžší terény, kde i přes 40km/h už je často opravdu hodně.
Krátkodobě myslím po dobu řádu desítek sekund.
Již mě zase s těma kadencema s....e!Původní dotaz měl vlastně znít "kdo a kolik",nikoliv "kolik mtb na rovině",ne?
No já mám kadenci TATATATATATATATATA! A někdy i víc... Jen nevím, ČEHO... :-))
To sis mezi dráty strčil kousek obalu od polárkáče nebo nebo jogurtu, co ? :-)))
To jsme dělali před 55ti lety-zadní kolo mělo torpedo.
Já asi tak ještě před 30ti :-) A ta Ukrajina, kterou jsem takto ozvučil, dodnes jezdí ;-) Má i dokonce "zkrášlený výplet" různými drátky v barevných bužírkách :-)
Ja pred 20ti:-)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kadence_... :-)
Nechceš ten článek na wiki doplnit, když ho sem vytahuješ? :)
Kdyz jsme u te vysoke kadence- nejvic toci prave sprinteri (prave ona zminena nejvyssi kratkodoba rychlost). Ti nejlepsi v maximalnim vykonu toci i pres 150 ot/min. Pokud mluvis o neproduktivite otacek nad 110 ot/min, urcite nemas tedy na mysli kratkodoby vykon.
Jasně, nemám na mysli pár desítek vteřin :o)
tu kadenci si měřím počítáním hejbání pravého kolena, za půl minuty a nasobím dvěma. tacháč s měřidlem si kupovat kvůli tomu asi nebudu
Tak to už je jednodušší si pár kadencí pamatovat a hned se dá rychle odhadnout.
Když víš převod a víš rychlost (tacháč předpokládám, že máš), tak už je kadence jasná.
Pak tedy stačí si předem spočítat pár hodnot dle toho jakou rychlostí obvykle jaký převod jezdíš a tedy budeš vědět např., že když pojedeš 27km/h na 32/15 převod, že máš kadenci cca 100ot./min.
řekl bych, že to záleží trochu na pláštích a hodně hodně na "motoru" :o)))
A zkousel jsi tu rovinu naklonit?
...to jako aby se dostal na šikmou plochu? :-)
Já ti nevím, čím to je, ale posledních pět let mám maximálku zhruba podle vzorce 80-V-SP*PVP, kde V=věk, SP=stupně piva a PVP=počet vypitých piv. Například ve třiceti po třech dvanáctkách by to bylo 80-30-3*12=14.
Zalezi na rovnosti te roviny :o) a na smeru vetru. Pred snad 3 lety jsem to zkousel objektivne, tj. rovinka smerem tam a hned za chvilku zpatky a potom prumer tech 2 rychlosti. Bylo to na fullovi, ani jsem vlastne nezamcel vidlici, plaste 2,1" na neco mezi 2 a 2,5 bary. Bylo to na kusu malinko rozbityho asfaltu kdesi v lese. Dal jsem tenkrat nejak 52,5 km/h, dneska by to bylo rychlejsi, ale zase me nejak nebavi predhanet jenom sam sebe :o)
Na rovině(letiště), za bezvětří, maximálka 55,6 km/h,ale jen pár vteřin.
ujížděl jsi tak rychle před dosedajícím Boeingem?
Takovou rychlostí byl odfouknut dosedajícím Boeningem.
To ne, ale je fakt, že mi jednou málem na hlavě přistálo motorové rogalo.
49, víc jsem zatím na 2,3 pláštích po rovině nedal. Vždycky přijde moment, kdy ze sedla už víc neutočím, a jít "ala silnička" zadkem nad sedlo a zakousnout se přitom do řidítek, tak to fakt neumím ;-)) Holt na mě ten nick sedí.
to je náhodou Šneku výborná rychlost!
Ani ne .... zkoušel jsem takový ten profi rotoped, co měří otáčky, tepovku, a dokonce i okamžitý výkon ve wattech.
A ačkoliv jsem dokázal jednorázově utočit 1200W, tak při šlapání trvajícím delší dobu než pár vteřin se stejně pohybuju jen na ubohých 150W, jinak mi tepovka vylítne přes 180 a za pár minut skončím na cukrech.
Hmm, nutíte mne to jít vyzkoušet... :-))
Tak dej vědět jak to šlo ;-))
Záleží na jakém horákovi. Když vyjedu na svém, tak moc ne. Můžu si na něj navlíct aspoň slicky? A nebo rovnou do 29" mtb vrazit galusková kola? Pak by se mi hodila hrazda, mohu si ji tam namontovat, i když ji běžně nevozím? No a pak by se mi hodila silniční pila, tu na "horáku" není zakázáno mít, ne? A existuje spousta horáků s pevnou vidlicí, co kdybych měl náhodou 29" mtb s pevnou?