reklama

co znaméná u ráfků

Zdravíčko, co přesně znamená u popisů ráfků - ráfek bez (s) kalíškování, či s nýtováním? je mezitím rozdíl v pevností apod? Tady jsem si vyhlídl ráfek grand rock http://www.prodejrafku.cz/cz/rafky-remerx-rafky... ale ten je třeba bez nýtování

[ Zpět ]
Datum: 01.06.2008
Autor: Edas

Re: co znaméná u ráfků

     

Od téhle firmy mám trekingové ráfky označené jako Panther. Jsem s nimi velmi spokojen. Vydrží opravdu hodně. Dávám jim na pražské dlažbě dost zabrat. Jsou na to (doufám) taky stavěné. S jinými typy ráfků od této firmy ale zkušenosti nemám.

[ Zpět ]
Datum: 01.06.2008
Autor: Medvěd
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Až jednou budeš měnit ráfky, zkus Remerx Grand Rock. Je vysoký, bez kalíšků (lehčí) a velice pevný a odolný. Vyzkoušel jsem různé nízké s kalíšky i bez nich, až jsem dospěl k vysokým a u nich jsem zůstal.

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Bin-Laďin
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Do vysokých ráfků mi zpravidla nešly jiné než galuskové ventilky. A já používám zásadně duše s veloventilky. Bohužel se dnes už hůř shánějí. Propilovávat ráfky se mi moc nechce. S dosavadními ráfky jsem zatím rozhodně spokojen. A o váhu mi nejde.

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Medvěd
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

myslím že s ventilky by neměl být probém

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Používáš ty nejhorší z existujících ventilků, ale použít se dají tak, že se část matice odbrousí (vlastní zkušenost). Nejlepší jsou (moto)-autoventilky.

Nevýhody ventilků Dunlop jsou 3:

1. Chvěním při jízdě se nedostatečně dotažená převlečná matice povoluje
2. gumička ventilku se často utrhne a vzduch pak uniká
3. jsou problémy s dohustěním, pokud člověk nemá potřebný šlauch (např. u benzinové pumpy, když je na hadici kovová koncovka)

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Bin-Laďin
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

To, jestli jsou nejhorší, je hodně relativní. Vyzkoušel jsem všechny typy včetně enderáckejch gumičkovejch a zůstal jsem u klasických veloventilků. Z několika důvodů: Když se ventilek podělá, nemusím měnit celou duši. Opravit auto(moto)ventilek neumím. Autoventilky se mi špatně dohušťovaly - často se nedostatečně zamáčknul ten centrální čudlík. U galuskových ventilků se mi často ohnula nebo ulomila ta tenoučká tyčka - a opět se s tím už nedalo dělat nic jiného než vyměnit celou duši. To se mi u veloventilků stát nemůže.

To, co popisuješ, se mi ještě nestalo, že by se mi uvolňovala matka u ventilku. Možná je tak nějak automaticky dotahuju při kontrole tlaku v gumách. Navíc s sebou vozím několik decimetrů náhradních béžových ventilkových gumiček. Ty hranaté ventilky s tou tenkou černou gumičkou rád nemám.

Co se týče možností dohušťování. s tím taky problém nemám. Doma mám klasické pumpičky s koženým pístem, které jsou podstatně výkonnější než sebeteleskopištější moderní pumpičky. U pumpy jsem nikdy dohušťovat nepotřeboval - na to si vozím pumpičku s sebou. Naopak - když jsem z nějakého důvodu nucen jezdit s duší s autoventilkem, vozím s sebou redukci, abych mohl použít svoje velopumpičky.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Medvěd
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

jak z "automobilového" tak "galuskového" ventilku se dá ten vnitřek vyšroubovat, takže měnit duši kvůli netěsnosti či zlovení tyčky je úplně zbytečné, z tohoto pohledu je to stejné, jako klasické veloventilky.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Tušil jsem to, ale na vyndání vnitřku těchto dvou ventilků asi potřeba nějaké nářadí, které s sebou nevozím. Veloventilek vyměním rukou. Prostě mi veloventilek vyhovuje pro svou jednoduchost a snadnou manipulovatelnost. Nic jiného než gumička se na něm podělat nemůže. A tu vyměním snadno.

U ostatních typů ventilků se lámou nebo jinak selhávají kovové části a taková oprava je na mě už moc složitá. :o)) Samozřejmě jsem nevyhodil ani jedinou duši jen kvůli špatnému ventilku, ale opravil jsem si to až doma, nikoli na cestě.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Medvěd
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

není potřeba nářadí. Galuskovej ventilek vyšroubuješ jakýmakoliv kleštěma a na autoventilek stačí adekvátní čepička (některé čepičky, zejména kovové, ale i některé plastové, na autoventilky obsaují potřebný nástroj na vyšroubování vnitřku)

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Asi bych si poradil, ale stejně bych s sebou musel mít ventilek náhradní. Takhle mi stačí gumička. :o)

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Medvěd
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

s autoventilky jsem měl problém jen jednou a i tak to stačilo jen vyšroubovat a profouknout;-)
Je to jen rozdíl přístupů: Ty radši volíš ventilky, které se dají snadno opravit, já volím ventilky, které jsou bezporuchové;-)
Na téma ventilků už končím, howgh.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Jo, díky za názor. Do budoucna nevylučuju, že se k jiným typům ventilků vrátím. Zatím mi vyhovují spíš ty gumičkové. Asi je to taky síla zvyku - míval jsem je na kole i v dětství.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Medvěd
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Ještě jsem zapomněl: používám s těmito ráfky výhradně duše s motoventilky a to bez sebemenších problémů.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Bin-Laďin
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Protože mě to taky zajímá, trochu jsem tu pohledal a našel jsem toto:

http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=167...

Jen bych rád upozornil na to, že zakladatel tématu nemá nic společného s mou osobou. O jeho existenci jsem do této chvíle neměl sebemenší tušení.

[ Zpět ]
Datum: 01.06.2008
Autor: Medvěd
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

grand rock je bez nýtování, ale zase je vysokej, což taky hodně zvyšuje pevnost. Mám konkrétně s těmito ráfky lepší zkušenosti, než s kalíškovanými. Ale jinak tomu moc nerozumím, ani přesně nevím, jakou vlastně funkci tam ty kalíšky mají mít.

[ Zpět ]
Datum: 01.06.2008
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

přesněji řečeno: lepší zkušenosti, než s _některými_ kalíškovanými, s jinými mám stejně dobré zkušenosti (neboli: taky bez jakýchkoliv problémů).

[ Zpět ]
Datum: 01.06.2008
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Jaký ráfek by jste doporučovali? Remerx grand rock či nějaký jiný s kalíškováním? Jaký máte názor na náboj Novatec či Onyx? Je mezi nimi velký rozdíl? A poslední otázka :) Vyberu si tlustější špice řekněme 2,34mm, mám jistotu, že mi projdou dírkami v náboji? A jakou přesně koupit délku ? existuje nějaká tabulka kde jsou rozměry ráfku a k tomu ppříslušné délky drátů? Na zadním kole je na každé straně jiná délka ne?

díky za info

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Edas
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Nedávno jsem řešil to samé. Potřeboval jsem velmi pevná kola na 29" zimáka/cykloturistickou mulu. Po pár dnech hledání jsem našel toto :

http://www.rigida.cz/index.php?action=catalog...

Stačí se zaregistrovat a sestavit si z nabídky kola jaká chceš a objednat.

Já zvolil ráfky Zac2000, kvůli pevnosti s dvojitým kalíškováním, vysoké náby Novatec disc, výplet 36 drátů. Tohle musí vydržet všechno.

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

PS : Ty Novatec náby jsou velmi kvalitní ložiskové. Ten zadní na 4 ložiskách (na cykloturistiku na těžko s častými úlety do terénu je ideální).

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Jaký novatec bys doporučil? Právě sháním něco co fakt vydrží pri cykloturistice na těžko. Nevíš, jak je to s tou délkou drátů? Případně velikostí děr v náboji na ty tlustější dráty?

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Edas
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Nevím jestli dělá Novatec i konusové náby, ale s ložiskovými neuděláš chybu s žádnými. Jen je třeba dát bacha abys nekoupil silniční. Pro maximální trvanlivost jakékoli Novatec MTB, 36 děr a zadní nábu na 4 ložiscích. Ráfky jedině s dvojitým kalíškováním na 36 drátů, i v případě že bys měl kotuče tak raději na Véčka (mají silnější boky). 2 mm nerez dráty při výpletu 36 ks/kolo, postačí (mám je a za celou životnost ráfků mi nepraskl ani jeden). Tahle kombinace bude sice těžká ale na turistiku se nevyplatí gramařit!

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

http://www.cyklosvec.cz/?akcia=hladaj&vyraz...

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Na netu jsem narazil i na zadní Novatec 36děr na Vbrzdy s cenou okolo 2000.-, je v tom nějaký rozdíl v kvlaitě?

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Edas
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Podle mně bude jen odlehčený. S klesající vahou komponentů roste neůměrně a naprosto nesmyslně jejich cena. Někdy to hraničí s lichvou. Stačí nějaký obyčejný na 4 průmyslech. Novatec je kvalitní značka.

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Díky za info, rozhodně nejsem gramař, takže nějaké ultralehké komponenty oželím. :) Jde mi hlavně o výdrž a kvalitu. Nevíš jak je to tedy s tou délkou drátů? Jedná se mi o ráfek 622x19

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Edas
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Tak to nevím přesně. Já jsem si vždycky kupoval dráty v kameňáku a tam už mechanici věděli přesně jakou délku na jaký náboj. Teď si to nechávám zaplést protože u KM CYKLO to dělají k obědnávce zadarmo. Tudíž délku vyřeší za mně.
http://www.rigida.cz/index.php?action=naplety

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

najdi si na netu Bottico /prodávají špice a ostatní od DT/, v oddělení špic najdeš kalkulátor délky , který Ti to spočítá sám /toté najdeš na stránkách DT Swiss/

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: vladaza
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

S nekalíškovanými Grand Rocky mám velmi nepříjemné zkušenosti. Při cykloturistice natěžko se mi u všech Grand Rocků časem začal povolovat výplet. Když jsem ho znovu docentroval a utáhl natvrdo, po čase se vždy uvolnil že šly nyple povolit rukou :
http://www.bike-forum.cz/upload/fotogalerie/98...

Zajímavé je že u dvojitě kalíškovaných Dragonů se mi tohle nikdy nestalo. Ani u MTB, ani u Crosse. Mimochodem Dragon je tak pevný že jsem ho nikdy během jeho životnosti nemusel docentrovávat (vždy verze dvojnýt a 36 drátů).

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Dragony s dvojitým kalíškem jsou odolné a dostupné, dvojitý kalíšek rozloží tah špice na obě stěny ráfku, oproti jednoduchému kalíšku / spíš nýtu/ je nárust hmotnosti zanedbatelný. ráfky bez kalíšků nepoužívám

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2008
Autor: vladaza
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

No, vidíš — já naopak mám s těmito ráfky ty nejlepší zkušenosti. Při koupi nového ráfku vrtákem jemně zkosím vnitřní hrany děr pro niple. Výplet dělám hodně tvrdý a zhruba po 600 – 1000 km docentruju. Potom už většinou není potřeba na nic chytnout. Ani jednou se mně nestalo, že by mně praskla jediná špice. Používám nerez buď Hvězdonické, nebo Hügi.

Kdyby se Ti zdálo, že asi kolo moc nezatěžuju, pak klepni na tento odkaz:

http://www.volny.cz/olla/14mil.jpg

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Bin-Laďin
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

To je taky slušné, jen bych nemusel mít těžiště tak vysoko. Dráty už mi taky nepraskaji od té doby co používám Remerxy. Jen to rozcentrování mně nebavilo :-)

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: co znaméná u ráfků

     

Kalíšky mají za úkol rozložit sílu působící tahem napnuté špice na ráfek v místě styku niplu na co největší plochu, aby se v těchto místech ráfek nezbortil.

U ráfků bez niplu dochází při větším napnutí špic k praskání ráfku u niplu a k jeho protahování směrem k náboji. Tím dojde ke snížení tahu špice a k rozcentrování. Větší tah při docentrování způsobí další deformaci ráfku, atd.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2008
Autor: Bin-Laďin
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

243 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024