Prosím o váš názor: před časem jsem vyměnil řetěz - na meridě, střílelo to na kazetě, tak jsem vyměnil i tu - všechno ok. Od tý doby najeto cca 1500 km. Teď v sobotu navečer jsem dojel bez problémů, ale v neděli hned po vyjetí - řetěz se kouše na středním převodníku, občas ho nechce pustit a sukuje. Nejdřív jsem myslel, že mám zatuhlý článek, tak jsem to kousek po kousku prohlídnul, i převodník - nic.
Neleze mi do hlavy, že by se tahle závada mohla projevit "během jízdy", když jsem neměnil řetěz, kde by se to projevilo...
Prohlédni úložiště kola není-li tam nějaký záškodník ...
8-)
Nemůže. Může se max. odkutálet, ale odejít nee - nemá nožičky.
Určitě se může projevit i bez výměny řetězu a je to na 99% tím převodníkem.
Buď nový nebo případně pilovat zoubky.
Nojo, já vím, že to je tím převodníkem - jen jsem netušil, že se tohle může projevit, když sestava kazeta + řetěz + převodníky je hezky posedaná a šlape jak hodinky.
Po výměně řetězu se to projeví častěji, ale během životnosti řetězu také, zvlášť u těch, kterým řetěz nějaký čas vydrží a nemění ho po 1000km.
Já už měnil prostřední převodník během životnosti řetězu 2x a jen jednou mi to vyšlo na nový řetěz.
kolo si měl uložený v garáži nebo u sebe v pokoji? moje úvah se ubírá směrem: vlhkost ze silnice - odpaření - sůl - zatuhnutí, nebo vlhkost - zatuhnutí mrazem:-/
uz se tady resilo, ze stredni prevodnik je z hodne mekkyho materialu (aspin ten od simana), takze by se mel menit i s kazetou.
Priste zkusim pouzit Gebhard - je sice z hliniku, ale kdyz pouziju ten bez tech zbytecnejch nabehu, myslim, ze by mh vydrzet vic nez original simano
Sh ma i ocelove prevodniky, ty jsou v pohode.
A k tomu ještě mnohem levnější.
prave o tech ocelovych mluvim a v pohode nejsou.
ale cet sem, ze nejnovejsi prevodniky pro XT sou uz tvrzeny
Na ten jsem zvědav, jeden mám doma na novém kole. Opticky se zdá být lepší, ale aby to v praxi nezustalo jen u toho optického zdání.
zjistis to snadno, vem pilku na zelezo. nemela by se do toho vubec zariznout
Hm, zajimave, ja jsem s nimi spokojen. Na jeden tak 8,5 kkm.
a nemáš ten převodník opatlaný blátem? Pak k němu řetez přilne lépe než SS-man k Hitlerovi...
Jedině během jízdy.;-)
převodník je měkký, jak již bylo konstatováno -- zuby se vymačkají -- zub je pak širší -- je potřeba opilovat z boků. (Blbé že to nemůžu nakreslit.) Je to běžný úkaz.