Nazdar,
nevite někdo, jak bezpečně poznat již kritické ojetí ráfků, pokud tyto nejsou vybaveny signalizační tekutinou ?
Např. včera, kdy jsem jel z kopce cca 60 km/hod. jsem si na to vzpomněl, může ten ráfek povolit a plášť vyskočit ?
Asi ano.
Po obvodu ráfku jsou drážky, je to signalizace k výměně po jejím vyhlazení ? Najeto cca 1500 km, druhé botky.
Můžeš být ještě hodně dlouho v klidu. Mám na současných ráfcích najeto cca 17000 km. Špalky jsem nepočítal a myslím, že je to zatím v pohodě. Mám na ráfku takovou drážku, až začne dramaticky mizet, vyměním je, ale do tý doby jezdím v klidu.
Zjisti značku a typ ráfku. V e-shopech jsou vyfocené většinou v řezu. Pokud mají podobný profil jako Remerxy, při probrždění prasknou ale ne úplně. Vyhnou se do boku a začnou brzdit o špalky.
http://www.remerx.cz/index.php?remerx-rafky...
Pokud má ráfek na brzdné ploše drážky ( většinou zvýrazněné barvou ), tak můžeš být opravdu v klidu. Jakmile začnou drážky mizet, je nejvyšší čas ráfky vyměnit, ale to už většinou je vhodné vyměnit i náboj.
Dík, jedná se o ráfkyAlex Ace 18 a drážky se mi zdají již hodně mělké. Máte někdo s těmito ráfky dlouhodobější zkušenost. ?
Drážky se můžou jevit mělké. Já bych určitě počkal až budou mizet. Kdysi se mi podařilo tzv. probrzdit ráfek, ale v podstatě to jen odstavilo částečnš brzdu. konstrukce ráfku je dělaná tak, aby to nepovolilo celé najednou.
Já je sjel že zmizely úplně, ani stopa po jejich existenci. Byly to ale ráfky podobné konstrukce jako Remerx. Ruply v půlce a pouze se vyhnuly do strany a dřely o špalky. Nic nebezpečnýho. U ráfků jiné konstrukce to ale může být horší.
Ráfky se mně začaly ohýbat a nestejnoměrně brzdit,pokusil jsem se je narovnat a ještě nějaký čas na ně jezdil(nevěděl jsem proč se to děje).Po čase částečně praskl a v pohodě jsem dojel do servisu kde mně ho vyměnili.Při tomto stavu km buď v klidu a teprve až drážky zmizí úplně bych velmi pomalu začal uvažovat o výměně.