Tak se mi konečně povedlo prvně v životě píchnout :o) Vyndání duše sem zvládl (v tom už mám díky vlastní blbosti praxi) a dírku se povedlo najít, ale překvapení mě čekalo, když sem vzal do ruky náplasti (či jak se tomu bikersky řiká). Jednak byl zespodu jakýsi alobal, ten sem odlepil a pak čtyři kusy náplastí byly připevněny na jednom kusu igelitu. Tak sem jednu odtrhnul a zkusil sem ji z toho igelitu sloupnout, ale tady sem narazil, zdá se, že je v tom zavařená nebo co. Tak sem tu náplast příplácl na duši i s tim igelitem, který hlavně nepěkně koukal okolo ní, ale po nafouknutí sem na tom kole ujel 20 km a zatím drží.
Je to tak dobře, nebo se ta náplast odpreparovat? Jedná se o lepení, které dává Sport Arsenal spolu s nářadím do některých brašen
Já to tedy přilepím s tím a pak po zaschnutí lepidla pěkně odloupnu ;-) Sice se to ne vždy podaří odstranit úplně beze zbytků, ale zatím problémy nebyly...
Předpokládám, že to byly ty modro-černé. Modrou stranou flek i s igelitem přilepíš na duši a pořádně ho přitlač, nejlíp nějakým tupým předmětem. Vytlačíš tak případné vzduchové bublinky a potom jde igelit dobře sloupnout. Ale když tam zůstane, nic se neděje, bych řek.
Dobre se pritlaci tak, ze to polozis na kuchynskou linku a prevalcujes flaskou od piva.
Odkdy sebou vozíš v batůžku kuchyňskou linku?!? Žes ji nevybalil, když si tehdy s námi píchnul :o)))
ta flaška už je reálnější, co? ;-)
V kazdem pripadku. Kuchynskou linku sebou nevozim bo sebou mam dusi. Ale doma kdyz lepim, tak to s tou flaskou uspesne aplikuji.
Ne, Mám černé s oranžovým okrajem, z jedný strany, s takovým hrubším povrchem, z druhý strany je povrch hladkej a barvy víc bledý, černá je spíš do hněda. Na duši sem to lepil tim hladkym.
Ale dokud mě to nezačne kopat, tak tam asi igelit zůstane, mirek by mě stejně mezi bikery nevzal, když mám na kole napsáno crossway :o)))
nechavam jak igelit , tak i papirky po prilepeni zit. at se povozej se mnou :o))
Teda, bikerske by bylo vzit novou dusi z camelu a starou uz nelepit :)) No ale budiz :)
Jinak ten igelit strhavam po zaschnuti lepidla. Mam pocit, ze neni tak roztazny jako samotna zaplata a pneu pak diky tomu muze vic kopat.
Wewe, takže lepit duši je podle tebe nebikerské?
Tomu říkám ideální zákazník pro výrobce duší ;-)
No jasne. Na miste urcite. Doma je to ale akceptovatelne :)
Kdyz clovek jede s vice lidmi, tak i to 10 minutove zpozdeni je obcas opruz a cekat treba 30 minut na zalepeni je fakt moc.
Roztažnost záplaty nemusí být zrovna plus. Zvlášť ty nejmenší jsou hodně roztažné a malá dírka se často roztahuje spolu se záplatou tak dlouho, až je větší než záplata. Nicméně igelit strhávám taky.
dvojfarebnosť preto, lebo ten vnútorný kruh-výplň je mäkšia a rozpustnejšia lepidlom - lepšie prilne k duši, igelit chráni tvoje prsty pred zapatlaním a zlepením fľaku s plášťom, - zaplepím, pridržím ,nasadím a idem, aké čakanie, čakať môžeš len na smrťku :-)))
A spolehlivě zalepí i plášť, jak jsem se skoroosobně přesvědčil. Kolega dal na asi 4mm trhlinu flek z venku, protože po nafouknutí byla vidět duše. Jeli jsme pak raději méně náročnou trasu, ale flek skvěle držel a po nějakých 20km skoro splynul s pláštěm :-)
to je docela hustý :-))) nějak si to ani nedovedu představit, když je na plášti snad vzorek, jak je možný zalepit díru :o)
No on byl celkem slušně sjetý a pak mezi vzorkem je nevzorek, tak tam :-)
Měl jsem za to (a ze všech zde popisovaných postupů lepení to vyplývá taky), že ta strana s vnitřním černým kruhem patří ven. Naleptávací strana je ta jednobarevná (modrá, žlutá, oranžovo-průhledná).
Nechám ho tam, rychle to nafouknu a valim dál. Když se jede, díky tlaku vzduchu uvnitř a zahřátí pláště jízdou se záplata dokonale spojí s duší. V dílně to znova sundám a igelit odstraním. Stejně to musím pořádně zevnitř vyfoukat vzduchem, přesně srovnat plášť a nafouknout podle manometru.
K ideálu zbývá už jen při lepení duše nestát v mraveništi :D
Hele víš co? Bez komentáře ;)
Tohle jsem si přivezl dnes domů z lesa jako suvenýr :
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/kola_a...
Ono se to asi časem překryje novými příspěvky, takže raději takhle :
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/kola_a...
Ty jo, co vám to tam v lese roste za trní :o)))
Z čeho to proboha je?!?
Hloh ? Trnka ?
No tak to vůbec netuším. Je fakt že tam lesáci po těžebním masakru nechali pěknej bordel. Těm větvím se nešlo vyhnout.
Teď ti to kolo bude spát 100 let po takovým trnu :-)))
Zatim nejvetsi ulovek mam tohle. Chyceno ve sterku pri vyjizdce s Jardou na cerveny od Psar k Sazave.
http://www.acoma.cz/temp/hrebik1.jpg
http://www.acoma.cz/temp/hrebik2.jpg
Jo, ten byl fakt parádní ;-) Jinak to bylo 5.7.2006. Ten den jsem při návratu píchnul také, ale o co tedy nevím... Jinak od té doby dodnes ani jedno píchnutí ;-)
Jé ten znám! To je hřebík do palet :-)
http://www.kandrac.net/foto/2005_08_08/img000.jpeg
Hmm, tak to zaplať pánbůh za trn :-))
Wewerka mi nevěřila, že jsem píchnul naposledy v roce 1964. Tak již to není pravda. Nedavno jsem jel z Ondřejova do Kouřimi. V Ondřejově bylo napsáno na stromě Pozor na zmije. Jel jsem a dál a najednou slyším tssssss. Tak jsem si říkal, to bude zmije a podle syčení asi pořádná. Nebyla to zmije,ale moje zadní kolo. Při opravě jsem zjistil několik věcí.
1) Že je mezi námi dost ochotných cyklistů, kteří mi nabídli pomoc.
2)Není pravda co se říká." Co se v mládí naučíš ve stáří nebudeš potřebovat". Opravil jsem si duši sám, znalosti z mládí se nezapomínají.
3)Pokud držím v ruce tubu s lepidlem není dobré se drbat na hlavě. Fakt to lepí dobře, ještě že jsem si nenasadil helmu. :o))))