http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
Já to kolo nekupuji, ale zajímalo by mne co mu říkáte a na co se hodí. Viděl jsem ho až v Praze, asi to bude dobrý kolo. Jen ty tvary mi připadají takový pobuřující.
To nekupuj! Byl by z tebe biker! :)))
vyměnil bych nášlapy za pořádný platformy, sedlovku a sedlo taky. Dál bych si do foroty zakoupil tři šaltry a vyrazil do lesa... I když za ty prachy by se na podobné účely dalo sehnat něco lepšího....
Stumpj. je takové rozporuplné kolo. Specialized je jeden z prvních, kdo začal tenhle systém dělat (FSR má třeba v USA patentovaný) a má ho dobře propracovaný. Na druhou stranu jsou všechny Spešly šíleně předražený a za ty prachy nabízí málo muziky.
Kromě toho je tlumič zbytečně na ráně bordelu, což ale je už jen takový detail. Dává se před něj u Spešlu speciální blatníček.
Jinak je to takové ideální kolo na pohodově ježdění v terénu a to i na dlouhé výlety. Do kopce jede poměrně slušně + je s Talasem, který má měnitelný zdvih, takže ve výjezdu se vidlice sníží a pěkně to šlhá. Do sjezdů se zase na plných 140mm.
Kdyby tohle kolo stálo tak 60tis., tak řeknu, že je to dobrá volba, takhle jde mimo mě.
Konkureční kolo se stejným systémem jako Cube, Canyon fungují srovnatelně a za méně peněz nabízí mnohem více muziky.
Ještě se mi tam nelíbí ten Fox Brain tlumič, který dělá fox pouze pro Specialized. Nemám rád "inteligentní" odpružení.
při fší úctě- kolik znáš lidí, kteří jsou schopni plně využít celý rozsah 140mm zdvihu?
Nevim jestli jsi jezdil trošku víc vícezdvihové fully, ale vůbec nevím, co je za problém využít 140mm zdvihu. Můj názor je jednoznačný. 140/140 je schopný využít v podstatě každý a ani na to není třeba jezdit žádné brutální terény. Jde tu prostě o pohodlí.
A negativa to nemá téměř žádný, takový kolo pořád jede velmi slušně.
Já znám naopak spoustu lidí, kteří si užívají i vyšší zdvihy a klidně na nich jezdí i 100km výlety.
Kolem těch 120-140 je ale právě taková hranice, kde se to začíná lámat na kola pro jiné zaměření. Ono nejde moc o přesný zdvih, nějaký 1-2cm nehrají žádnou roli, ale o geometrii kol, váhu, komponenty.
A co si vlastně představuješ pod tím využít 140mm zdvihu?
Tohle si ale musí každý vyzkoušet. Kdo alespoň pár měsíců takové kolo nejezdil, tak má hrozně zkreslené představy.
V mém okolí snad každý než si pořídil fulla říkal, že je to zbytečný, že to nevyužije. A pak každý, kdo ho pořídil a začal třeba jen na 100/100 po roce lituje, že si pořídil málo a často kupuje kolo jiný.
Já byl úplně stejný případ. Taky jsem začal na 115/100 a teď toho lituju, že jsem měl rovnou koupit více.
Ja mam cca 85/90 a porad mi to prijde akorat :o)
V nekterych momentech ale posilhavam zpatky po HT.
Ale ty jsi jiný případ :-)
Teď se tady se bavíme o turistice.
Ty si pořiď skorofulla Epica a budeš spokojenej :-)
I když tim si zas až tak moc nepomůžeš, když už jednoho polofulla máš :-)
No dovol? Vzdyt to ma vzadu tlumic... nebo myslis, ze je tam jenom proto, aby to jezdilo potichu? :o)
Ale jo, tak když nešlapeš tak to skoro full je :-)
Jediný zásadní nedostatek těhle kol je stále cena. Oproti HT je to cca 10-25tis. navíc za srovnatelné kolo.
nejezdil. Pohodlí jsem neměl až tolik na mysli. Zajímalo mě kolik znáš lidí, kteří jsou schopni stlačit vidli na 80-90% zdvihu a opravdu maximálně využít možností kola (geometrie, brzd, zdvihů...). Ale rozumím že pro drtivou většinu lidí bude zajímavější to pohodlí než možnost jet na jako devil ;)
Tak při správném výběru fulla a vidlice pro daný styl jízdy a správném nastavení dokáže právě téměř každý využívat ne 80-90% zdvihu, ale zdvih úplně celý.
Třeba u vidlic nevyužití zdvihu je pouze špatným výběrem vidlice, u příliš progresivní vidle to pak nedokáže téměř nikdo (na to pak musí být nějaké velké dropy).
Brzdy taky dokáže využít každý, třeba manželka technicky v terénu toho dá hodně málo, ale z XT hyder je naprosto nadšená.
Nejezdíš náhodou Rebu bez U-Turnu?
Jezdím málo a ani to zrovna moc extra neumím, ale přesto plně využiju rozsah své vidle (85-130 mm, stavitelná pružina). Při turistice to mám mezi 85-100 dle povrchu, a do každého delšího klesání v terénu (zdaleka nemusí být ani skutečný sjezdík) šroubuju na 130mm a jsem naprosto spokojený. Ale to je asi tím, že je to pružina, tzn. čím výš dám zdvih, tím to jakoby "měkne" a víc se to "boří". Takže řidítka se jen malinko pohupují, zatímco kolo dole na vidli lítá nahoru a dolů dle povrchu jak šílené. Prostě paráda. A ten 200mm kotouč vepředu je díky přesnému dávkování také libovka.
Tzn. můžeš být klidně i padavka a občasný "vyjížďkář", ale jakmile alespoň čas od času vjedeš někam na lesní cesty v kopcích, tak ten zdvih využiješ. Ne na výkon hodný závodníka, ale na bezpečnou adhezi a pohodlí 'o)). Jediné co mi chybí, je ještě tlumič na zadku, ale už se šetří penízky :o))))
Předražené a ošizené! Například náboje SH 525 na kole za 87 nemají co dělat. To je pohrdání zákazníkem. Také jsem je jezdil a zničil jsem je za jeden rok !
Také drátů bych na kole určeném do těžkého terénu bral raději 36 místo 32.
Měl jsem možnost se na tomhle kole projet - ale o dvě třídy nižším, cena tuším cca 63 tis. Dokonce mělo černý rám (pro americký trh). I jsem ho měl zamluvený, nakonec nepřišlo. Nejdřív se mi hodně líbilo, vynikající osazení (fox, sram 9), nakonec jsem tuhle cestu opustil, protože jsem neměl moc velkou důvěru k tlumiči prostrčenému zadní rámovou trubkou, zdálo se mi, že to pode mnou praskne. Což je asi pitomost, ale jdu po jiným :-).
čéče, ty to celopero jeste nemas???
Vzdyt uz si mel Treka na ceste...
To víš, někteří muži jsou holt táááááááák nerozhodný :o)))
kraaaaaasa, kraaaasa
ja mam spesl strasne rad (on account of having had a bike from them before), i kdyz sou trochu nafuceny, a fulla bych si kupoval z pouhe marnotratnosti, takze jesi mate nekdo zbytecnejch 80 (ale i 70 :), ktery byste mi dali, abych mel radost z jizdy na jinem druhu kola, a dalsi nadherny kolo tak piste piste piste :)
ale pripada mi drahy, klidne by mohlo stat o 4 min pred slevou za to na tom maj. mam pocit, ze v cechach sou strasny marze nebo co to je???
Kupodivu se dá ušetřit, když si kolo postavíš sám. V roce 2003 jsem chtěl Spešla Enduro S-Works. Katalogová cena byla cca 190k. Koupil jsem jen rám a postavil ho kompletně na XT místo XTR. Nepružím lišákem ale Maruškou. Tyto dvě změny mi ušetřily přes 80k, postavil jsem ho za 100k+. A to jsem tenkrát ani moc nekupoval na netu...
Už se "těším", až mi odejdou čepy a budu si moct koupit novýho Stumpjumpera, zase asi v S-Worksu. Je to prostě láska na celej život a prachy v tom případě nehrají žádnou roli... :o)))
Neco podobneho mam taky v planu.
ve statech za 66!!!
nojo, takle sem prisel ke svymu kolu. fakt silenej rozdil
Koupil jsem si Spešla nižší třídy http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&... ,ale v černé barvě.Loňský model. A jsem více než spokojený!!!Přemýšlel jsem hodně i tomhle http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&... ,ale bylo mi líto pěněz,protože jsem se teprve začal rozkoukávat v bikerském světě.
Ovšem stala se mi nemilá věc,že jsem vlasní vinou zadřel motor u mého auta a oprava stála přes 50K.Teď přemýšlím,jestli budu příště zase tak hloupý a budu šetřit penězy,když je dokážu tak blbě rozhazovat :-))))
to ještě jde. Kamarád si na podzim koupil horáka a na jaře sešrotoval Felicii za 100k. Bude ji ještě několik let splácet :)
Poburujici tvary? U Stumpjumpera? Si dej par facek!
Pánové, mám na Vás prosbu. Přesně tohle kolečko ve velikosti L nám před nedávnem ukradli z krámu. Takže pokud by se někomu poštěstilo to kolo najít, odměna ho nemine!!!