Zdar! Mám obě ruce levé a patrně se mi dostala nějaká mastnota či co do kotoučovek. Brzdí o něco hůře a když jedu dosti pomalu - třeba nějaký lesní brutální sjezd mezi výmoly, tak ta brzda křičí jako siréna. Je to Hayes HFX-9. Co teď s tím? Odmastit? Čím? Nebo nějak zabrousit destičky? Ještě jsem to ani nikdy nerozebíral, takže si nejsem jist, abych to nepokazil ještě víc.
Kdyby tam byla mastnota, tak nebrzdi vubec. Nejspis tam mas nejaky bordel. Vyndej kolo, sroubovakem vycvakni desticku a ocisti ji. Pripadne desticka muze byt taky sjeta, coz taky poznas az po vymontovani. Original desticky pri brzdeni cvakaji o takovou zeleznou zarazku, BBB desticky treba uz necvakaji.
Hlavne nemackej packu, kdyz mas kotouc mimo brzdu.
destičky sjetý nebudou, najeto asi 200km
Hlavně mě docela udivuje, že když jedu rychle a brzdim, tak je to v pohodě, když pomalu, tak je to siréna a vyplašim i veverky v lese :)
Hlavně že ne wewerky :-D
Mé kotoučovky dělaly to samé. Kotouč a destičky jsem zbrousil jemným smirkem a bylo po problému.
Kotouc bych radsi nebrousila, desticky az jako dalsi moznost po vycisteni.
Kotouč přejet jenom jemně a desky jakoby zdrsnit. Vytvořil se mi na nich takový spek, který jsem očistil (osmirkoval) a vše dál v pohodě funguje.
Jo, to je jedna z moznosti. Desticky muzou byt brzdenim speceny, takze se na nich vytvori takova zesklovatela vrstva. Jemny smirek na ROVNE plose pomuze.
Stejne tak muze byt mezi deskama a kotoucem nejakej binec, ale to se mi podarilo vzdycky pri prudsim zabrzdeni dostat ven. Od veci neni desky cas od casu odmastit- vyndat a proprat je v lihu (idealne v isopropylalkoholu), staci i technicky lih. Tim stejnym osetrit i kotouce. Pokud jsou desky opravdu zamasteny, osvedcilo se mi jejich povareni v octe.
Hayes HFX 9 jsou jinak vriskotem bohuzel docela znamy.
Po 200 km nejsou destičky ještě zajeté. Vřískot je u některých typů normální. Destičky se musí trochu obrousit brzděním, takzvaně si sednout na kotouč. Zatím neřeš je to ještě brzy, jezdi a obrušuj.
To záleží, co s tim jezdil. Já měl u všech kol zajetý brzdy s plným výkonem tak po 10 km s tím, že jsem brzdil hodně a trošku jsem to urychlil. Po 200km pokud jezdil i sjezdy musí být zajetý už dávno.
A pokud je má např. špatně seřízené nebo má neofrézované dosedací plochy na adaptér a k tomu tam nemá podložky, které umožňují lehkou změnu úhlu destičky vůči kotouči (doladění když to není rovnoběžně), tak se akorát po čase destičky celkem rychle křivě sjedou a brzdo je vyhodí.
Takže naopak by měl všechno pořádně zkontrolovat a pokud nemá ofrézované dosedací plochy, tak to nechat udělat (co mám zkušenosti, tak to většinou na nových kolech spíš nebývá i když světlé vyjímky se najdou a přitom by to mělo být samozřejmostí).
Může to sice být i případ, co popisuješ, že je vše v pořádku a časem se to zlepší. Rozhodně bych na to ale nespoléhal.
U mně na nových kotoučích a destičkách trvalo cca 300 km než to přestalo vřískat. Když jsem to říkal závodníkům, jenom mávli rukou. Tvrdili že řeším ptákoviny že pokud to brzdí, oni nic neřeší.
Ja jsem Hayes 9 zajela jeste pred kramem pri zakoupeni. Stacilo 30 hodne prudkych zabrzdeni.
Taky si myslím, že jsou špatně seřízené. Alespoň v mém případě stačí seřídit a na nějakou dobu mám pokoj od toho hrozného pískotu.
Tak jsem dnes v práci sundal destičky (netušil jsem, že to bude tak jednoduché až primitivní), přejel šmirglem, odmastil benzínem, kotouč odmastil také a zdá se to být lepší. Sice ne úplně dobré ale lepší rozhodně ano. K večeru to půjdu projet, tak se uvidí.
Obavam se, ze benzinem sis moc nepomohl. Jakozto ropny derivat je podle me na mastne bazi. S technickym benzinem to bude mozna lepsi, ale ani tak bych to nedelal. Stejne tak naprd jsou i redidla a spol. .
Samo, že tech. benzinem.
Tak zdá se, že je to vyřešeno. Už to zase brzdí jak má a kotouč tiše přede!
No tak super !!