Ahoj všici... Nema nekdo zkusenosti s barvama na kolo? Po peti letech provozu v pisku i na sněhu a soli je muj bicykl už značně orezly a neco by to s tim chtelo udelat. Slysel jsem navic o barvach, co chrani pred soli, kterou silnicari pouzivaji v zime, ale na internetu jsem to nikde nenasel. Neexistuje neco takoveho i na kolo? Diky...
ja si citybajk natrel hammeritem a spokojenost, ale vypada to desne odpudive :o)))
Já myslel že odolnost je spíš daná neporušeností vrstvy barvy. Ona je sůl schopná se prožrat skrz barvu?
Mě by zajímalo, jestli řešíte nějaké drobné bitevní šrámy. Mám na pár místech rám odřený až na kov, jsou to spíš takové rýhy jako po hřebíku a přemýšlím, co s tím, jestli to mám nějak řešit.
Já to řeším tím, že kolo nemyju :o)))
A u auta činím stejně :o)))
Já to u normálního kola taky nikdy neřešil, ale u tandemu mám pocit, že mě měl vydržet co nejdéle, takže ho chovám jako v bavlnce.
Kdyz se me podobny sramy zacaly objevovat na kdysi novem kole, chtel jsem to vzit bezbarvym lakem. Ale nez jsem se k tomu dokopal kolo prestalo byt nove a uz me presla chut to kolo chovat jak v bavlnce..
Jako kluk jsem měl favorita, které ho jsem cca každé tři roky poctivě rozebral, rám a vidlici smirkovým papírem očistil a pak nalakoval autosprejem. Dělal jsem to i v ranné dospělosti, kdy jsem ho měl přestavěný na crose a slušně vybavený. Před víc než pěti léty jsem se rozhodl, že přece jenom nemůžu pořád jezdit na takovém starém kole, byť s nejlepší přehazovačkou, řazením, apod., které se na to daly strčit. Koupil jsem od Authora rám na stratose a nechal jsem si postavit crose mě na míru (jednak měřím 193 cm a jednak jsem potřeboval opravdu odolné kolo s kvalitními komponenty). Po třech létech, kdy jsem měl na něm najeto 20 tis. km, odešla vidlice. A protože je to trochu větší zásah do kola z hlediska rozebírání, nechal jsem rám úplně odstrojit a znovu nalakovat. Byl totiž taky pěkně pobitý kameny a cestováním. Většina větších cykloservisů má kontakt na různé "lakovny" a jsou schopni tuto službu zajistit. No jo, jenomže na tom crosu jsem měl ocelo-molybdenový rám (nebo jaké slitiny se na to používaly) a těmto rámům až tak nevadí tryskání. Dneska jsou rámy z různých slitin hliníku a u těch má silnější tryskání negativní vliv na pevnost a životnost rámu. Takže až můj nový horák bude za tři roky potlučený, tak si ho rozeberu, očistím a přestříkám sám - jako za mlada :-)) Naštěstí mě na tom vzhledu až tak nezáleží (myslím, když bude jednobarevný a bez log), aspoň bude míň lákat zloděje.