Andy! Merido! Bejbísi! A také všichni, kdož si svá kola opravujete a vylepšujete! Našel jsem vám kolegu, kterého jen tak něco nezastaví.
"Dobrých" rad není nikdy dost!
http://www.secky.wz.cz/postupy.htm
Zapomněl si na Kolína - ten se chtěl stát servismanem :o)))
Ale je to parádně napsané - kdybych se v tomto směru nedržela přísného pravidla býti za dámu, pak bych snad začala opravovat i sama. Ale na to mám svoje kolečko přece jenom móooooc ráda :o)))
Tak alespoň si přidám links do odkazů na svých stránkách. Díky za tip :o)))
Jako link do sekce kuriozity je to opravdu dobrej joke. Jestli si to ale přidáš mezi seriózní odkazy, tak ti přestanu číst stránky :o)))
Je to prima čtení, ale hodí se tak do poválečnýho časopisu. Vyrábět si v dnešní době brzdové špalky z plácačky traktoru (co to vlastně je???) nebo brzdový lanka z provrtanýho válečku, letovanýho a s klínkem nebo tvrdit, že "Povídání některých firem o "speciálních materiálech" brzdových špalků jsou většinou naprosté bludy" může člověka pobavit, ale nemůže to brát nikdy vážně (ani na jedno procento).
Pokud se však rozhodnete brát tyto rady vážně, nezapomeňte si na nově pořízený titaniový rám Morati osadit komponenty ze starého kola (možná z výše zmiňovaného Favorita z roku 1955). Nemusíte přece hned podlehnout nutkání si koupit i Shimano XTR. A vlastně si ani ten rám nekupujte. Všichni přece dobře víme, že dobře udržovaný rám, jenž je esencí českého kola vydrží v pohodě stovky let!
Děkuji autorovi za čtení, u nějž jsem se opravdu skvěle pobavil. Škoda, že v padesátejch letech nebyl ještě internet tak rozšířenej, tehdy to mohla být opravdu pecka :o))))))
;-)
Plácačky, nemyslel tím spíše zástěrky ? Na traktorech bývají docela masivní ;-)
No jo, no, já do toho jen tak mrkla a něco jsem přečetla jen o mazání kola... Tam se o vyjetým oleji z traktoru nemluvilo...
Ale dám to tam teda s upozorněním "kuriozita" :o))) Třeba se zase budeš chtít pobavit, tak abys to rychle našel...
Když jsem si kdysi pořídil Favorita,takový návod na ůdržbu mi chyběl.Ale nebyl k dispozici internet,takže si to člověk musel naučit sám.
já měl místo takového návodu tatínka. Ten mě donutil se to kolo starat, tak jak chtěl on a nedejbože abych na něm vyjel v mraze a nebo snad ve sněhu? Tak to už vůbec ne. Takže to asi skoro všechno umím, ale na svém stávajícím kole to řeším tak, že na to kašlu a jen občas namažu řetěz a vyměním špalky nebo pláště.
Tak už jsem se dlouho nepobavil,hlavně ta odbornost ve všech směrech,terminologie a odkazy na dávno zaniklé výrobce :-O))))))
Tak přemýšlím,jestli toho Durateca,co od dnes stavím nemám vylepšit dle návodu :-O))),že bych třeba ta opouzdřená ložiska v kolech Mavic Crossmax SX disc prolil převodovým olejem-nebo radši vyplachovacím od Parama :-O))),kecám,tam vlastně přijde tuk Druchema Praha,sááááákra chybí rada co mám nalít místo origo kapaliny do těch AVIDů Juicy Seven Carbon a co za olej do Manitou R7 Platinum,třeba Paramo taky něco dělá-jen já lama to nevím :-O)))))))To je při pátku trochu moc srandy najednou ,no aspoň mi to lépe uteče :-O))))
Pakliže ti opouzdřením olej neproteče, zkus petrolej nebo benzin.:-)))
A můžu si dát taítnka taky na stránky :o)))
návod je vcelku použitelný. I když relikty socíku, třeba výroba vlastního lanka je lehce ujetá. Co se životnosti brzdových gum, to se s autorem shoduji- na zimních sračkách ojedu libovolné špalky zhruba stejně rychle.
Je ale zřejmé, že autor jezdí jen pomalu a pro radost- poznámky typu:řetěz vyčístíme jednou za 10.000Km (mě na Favoritu v pražském provozu vydrží polovinu a jde do popelnice, na MTB jsem to párkrát zvládnul i za 600). Obdiv ke klínkům nesdílím- sundat je v mém případě znamená použití brutální síly (mám v dost ostré starty, takže klínky se pěkně sevřou a pak je musím vyrážet pomocí důlčíku. Před třemi lety jsem koupil zapouzřený kinex, od té doby jsem to nesundaval. Myslím, že až na to dojde, budu muset osu uříznout flexou a kliky i se zbytky osy vyhodit :) ) Dobrý rám? Osobně jsem odpravil už tři (Favority). Nicmcméně ČZ retězy jsou perfektní (poměr cena/životnost), dávám je všude kde mohu, ale blbě se shání. Jen škoda že autor nejezdí ve volném čase agressive XC, potom by údaje o životnosti více odpovídaly skutečnosti (tj. tomu co naměřím já).
Dobrý!!!
Autor je zjevně všestranný. A půvabná je i instrukce z jeho stránek: Nedojde-li k samočinnému přesměrování, ťukněte, prosím, na výše uvedený odkaz.
Celé som to nečítal, ale celkom sa mi to pozdáva. No možno by to chcelo aj fotodokumentáciu.
Nevim co vsichni nadavaji na podomacku vyrabeny lanka, ted na bajku samoze neresim, za par kacek koupim brousenej nerez a mam pokoj. Ale kdyz jsem byl malej kluk, sice jsem nenosil pero, sip a luk, ale lanka jsem bezne delal doma, jak na favorita, tak na pincka 50ku, tak na jawu 250... Na kolo to bylo zednoduchy, moszna trubicka, provrtat, provliknout lanko, na konci roztrepit a zaletovat. Pokud to bylo dobre sletovany, nikdy neprdlo v tom vyrabenym spoji. Na pincka a a 250ku uz to hlavne u brzdovych lanek potrebovalo trosku narocnejsi technologicky postup, ale prdlo to jenom sem tam nekdy ze zacatku, nez jsem metodou pokus omyl dosel na spravny postup. Navzdory vsem temto pokusum jsem mladi prezil a dopracoval se do stadia, kdy lanka menim origos... i preventivne kdyz se zdaji OK, aspon jednou za sezonu...