Uvažuji o koupi nosiče na tažné zařízení.
Má ho již někdo?
Pevný či vyklápěcí?
Jaké jsou zkušenosti s vyklápěním, je to nutné?
Nemusím mít obavu, že je jeho stabilita a pevnost závislá jen na jednom šroubu a jeho utažení na kouli tahače?
Je to spolehlivé?
Jaké jsou jeho ceny?
Podělte se se zkušenostmi.
Určitě vyklápěcí.
Aspoň my máme obvykle plnej kombík věcí až po střechu, na střeše rkev nebo dvě a k něčemu se prostě jinak než zadními dveřmi nedostaneš.
A naposled to bylo i s N1 přepážkou za sedačkami, kde je to vůbec bez šancí. Sklápět bylo ovšem mnohem lepší i v minulosti bez ní.
Zkušenost mám s Thule černý ocelový cca 4 roky starý a novější Thule skládací hliníkový letošní, obojí super.
Nevisí to na jednom šroubu, ten šroub jen vymezuje polohu a je namahán čistě na tlak.
Největší výhoda oproti kolům na střeše je snížená spotřeba a nulová citlivost na vítr. Dá se s tím jezdit co to dá.
Akorát někteří jedinci si těžko zvykají a změnu výhledu zrcátky dozadu.
ahoj, mám nosič na tažné zařízení a jsem s ním absolutně spokojená. Nemá to chybu... jednoduchá instalace jak nosiče, tak i kol - během pěti minut mám nainstalované tažné zařízení, nosič i kolo. Jízdní vlastnosti auta se vůbec nemění - dálnice v pohodě 130 km/hod a není poznat, že jsou kola za váma... jen tak pro přesnost - mám nosič jen na dvě kola, ale mám malou fabii. a ještě jen poznámka - ideální pro ženy - nedovedu si představit, jak zápasím s kolem, které chci umístnit na střechu. vřele doporučuji i když je to jistě dražši než si pořídit nosiče kol na střechu.
Díky za oba dva posty.
Přesto ještě jednou moje obavy. Celý nosič je nasazen na kouli tahače. Pak je dotažen jen jednou matkou tak, že matka tlačí v hlavě nosiče přes na destičku na kouli.
Není to příliš labilní?
Nemůže se lehce stát, že se nosič jednoduše převáží a prostě posune v zatáčce, během jízdy přes díry, atd?
Stačí přece mírné nedotáhnutí, ne? a hlava se uvolní?
Princip je jiný, nosič drží tím, že je ze všech stran zapřen o tu tyč, na které je koule. Šroub jen stahuje dva segmenty navlečené na kouli.
no nerozumím těm technickým věcem - ale vůbec se to nehne - bráchá říkal, že je to "bajonet" - nevím sice co to je, ale je fakt že nosič drží a kola taky - určitě líp než na střeše.
Taky se připojím do diskuze.Koupil jsem si nosič na kouli a musím říci,že oproti vození kol na střeše pouze (zatím)samé výhody.Jak již bylo napsáno jízdní vlastnosti auta jsou daleko lepší než s koly na střeše.A ta spotřeba!S koly vzad jezdím za 5,5l a na střeše 7,5l/100km.To je neporovnatelný rozdíl.Jenom pozor na nečekané vyhnutí auta z jízdní dráhy(nerovnosti,díry na cestě).To potom s Vámi trošku zacloumá.Jinak mám sklopný nosič od fa Wjenzek(www.nosic-kol.cz).Jsem s ním spokojen a je o více než polovinu levnější ne Thule.
Ahoj, mám nosič na tažné zařízení od stejné firmy jako Šidloch, typ MEDA 3 + adaptér na 4.kolo. Sice ho mám od jara, ale pár desítek km jsem s ním už najel, naposledy minulý týden celou dovolenou. Jsem s ním spokojen, uvezu v pohodě 4 kola, sklopný systém je nezbytný pro přístup do kufru. Mají to dobře udělané a skutečně je cena poloviční než Thule. Pouze malé upozornění, pozor na velké terénní zlomy tvaru V, např. u vjezdů a nájezdů, aby se vlivem nájezdu na zlom nosiš nezadrhl o zem. Jediné, co jsem ještě nevyřešil, a o čem už jsem psal, je "třetí" SPZ.