Kdyby někoho už neba jen po silnicích...
https://www.youtube.com/watch?v=3Vfzk8Oycs8
Šlapadlo si můžeš půjčit na špici Žofína v Praze. Mají na výběr i s "karosérií" auta. Nemusíš ho stavět. :D
Klidně bych to stavěl. V jiném vlákně je debata nad 10km na Lipně potvrzující kulatost zeměkoule. Při příležitosti tohoto vědeckého měření bysme mohli udělat workshop na tvorbu takových plavacích vehiklů :-D
Nějaké vyhozené surfy by se určitě taky našly.
Hele, to je nápad! Na tohle by určitě šlo sehnat vědecký grant... a já bych se v rámci ověřování kulatosti zeměkoule rád přijel alespoň povozit... Svoje kolo ale rozhodně koupat nehodlám... ;-)
Tady máš inspiraci :) https://www.youtube.com/watch?v=VfcUFAqddNs
Některé nápady jsou dopcela dobrý, rozhodně lepší než ten v úvodu.
No jo, ale žádný z vody nevyjel rovnou na břeh, jako ten úvodní. Jen někde soudruzi udělali chybu, když ztratili vrtuli (teda lodní šroub). :-))
Takto profi už bych byl až moc rychlý, předplouval bych skůtry :-D
Těm nafukovacím plovákům bych teda ze zásady nevěřil.
Musíš víc koukat a dávat pozor na střepy a kudy jedeš abys nepíchnul, ale jinak s tím nemůže být problém.
Šroub poháněný jen přítlakem a třením zadního kola? To musí být docela fuška někam dojet, asi bych to přirovnal k jízdě v dost mazlavém blátě.
Zato ale budeš mít dobře vypraný řetěz a skoro všechna ložiska.
Bláznivé je to teda dostatečně. Myslím, že efektivitu přenosu na šroub vůbec neřešili :-D
Řekl bych, že ten chlapík je dost podobnej Horstovi Fuchsovi...
Byli sice oba dost vysmátí, ale i tak mně přijde zvláštní, že tu vrtulku nějak nepojistili, když jim upadla už v dílně. Vzhledem k tomu, že zadní kolo bylo ponořené jen z poloviny, přímo to vybízelo k upevění lopatek třeba ob dva dráty kola a tím vytvořit kolesový pohon a tím vyloučit možnost prokluzu třecího pohonu.
To by ale zase blbě jezdilo po souši :) Ale nějaký malý elektromotůrek "quick-fix" přidělaný na přední kolo by jim vyřešil jak řízení, tak pohon. :)
Snad jen vyměnit svářeče....sváry na drzaku plovaku jsou jak od učedníka
Super, to se mi líbí!
Jako řetěz, přehazka a ložiska určitě zapláčou, ale fakt se mi líbí, jak jednoduše se to přepíná ze silničního do vodního režimu.
Třecí pohon vrtulky je elegantně jednoduchý. Však to není tak dávno, co se třecím válečkem běžně připojoval motor k zadnímu kolu a pokud mají vrtulku malou, počítanou na vysoké otáčky, nebude to o moc horší než běžný dynamo.
Určitě by bylo lepší napojit pohon vrtulky nějak na pastorek, tedy ještě před volnoběžku. Zpětný chod by určitě přišel vhod nejen na couvání.
Tohle je blbost, dělat to jako obojživelné, jako kdo by s tím reálně jezdil po zemi dál než k autu kterým to přivezl.
Když už vodní kolo, tak něco na bázi hydrofoilu, na tom se dá vyvinout i zajímavá rychlost.
https://youtu.be/RaYhyeGxYoA
https://youtu.be/yLboyOqi6R8
https://youtu.be/1ubt1IZZIx8
https://youtu.be/eXzLZFmgZVY
A kdo má navíc nějakých 170 tis. Kč, tak muže mít i elektro
https://youtu.be/XvOxfJsH3vc
Ta obojživelnost mi dává smysl, když auto nemáš a v rozumné vzdálenosti máš vhodnou vodní plochu. Ideálně tak do 10ti kilometrů, pak bude určitě rychlejší dojet po ose než stroj nakládat do auta a vykládat. Na delší vzdálenost asi nebudou jízdní vlastnosti nic moc... :-)
Ten třetí odkaz se mi libí moc, to je skoro lehokolo a maximálka skoro 20 km/h je na vodě luxusní. Kdybych bydlel u přehrady, hned bych věděl o co napsat Ježíškovi... :-)
Tak za mně obojživelnost jasná věc, bo si to k přehradě nepřivezu jinak než na kole :-D
Taliáni už léta vyrábějí tohle:
https://www.shuttlebike.com/en/
Taky zajímavé řešení. Líbí se mi, že se zřejmě všechno potřebné vejde do batohu a vtipné je i řešení nafukování. Otázkou je ovšem výsledná stabilita, na pohled je to hodně vysoké.
Ten obojživelný lehotandem bude mít těžiště mnohem níže, ale tam holt řetěz a ložiska zapláčou...
Musím uznat, že to je zatím nejlepší řešení plováků, jaké jsem kdy viděl. Žádné nafukování, žádná výměna kol za něco jiného, prostě něco sklopím/zvednu nebo vy/zasunu a hotovo. A stabilní je to tak, že si posádka může za jízdy vyměnit místa.
Samozřejmě, reálně má obojživelnost smysl jedině pro tanky a podobné obludy schopné valit to bez zpomalování přes lesy, řeky a bažiny bez ohledu na tvar břehů. Pro cyklistu je praktičtější vézt si na nosiči nafukovací člun a pádlo.
Tak člun a pádlo znamená, že kolo necháš na břehu a budeš se tam muset zase vrátit (nebude-li tak velký, aby uvezl i to kolo). Pro rekreaci v pohodě (když kolo v mezičase nikdo neukradne), ale umím si představit cestu z A do B, kde by se obojživelnost mohla vyplatit, protože mosty budou příliš daleko.
Určitě to není obvyklý scénář, ale s trochou snahy bychom asi vymysleli trasu, kde obojživelné (leho)kolo bude nejrychlejším prostředkem... ;-)
Pohledem do mapy, třeba tady by plovoucí Azub mohl být rychlejší...
https://mapy.cz/s/cokukupebe