Co třeba nějakou fitnesku? Na rekreační ježdění jsou rovná řídítka možná příjemnější.
http://www.bikemarast.cz/fitness-silnicni-kola
Chtěl jsem nahodit do pléna podobnej dotaz jako rendas a trochu to i rozšířím. Novou jako celek nebo nechat stavět? Je nová sora dobrá sada nebo začíná kvalita 105kou? Můžete někdo potvrdit, že na silničce trojtác je problematický (nebo jsou to pověry)? Karbon nebo alu, při ceně 30+ chtít karbonový rám nebo raději alu a lepší sadu?
Pojďme, silničáři. Díky :-)
3placku bych na silnici nebral, vozim dvojplacku (kompakt) a bohate to staci (ve spojeni s kazetou 12-25). Pokud by to bylo malo, dal bych 28z kazetu...
ad sada - zalezi, jak moc chces jezdit a co od toho cekas. 105 je dobra sada, ma uz vedeni lanek vnitrkem, coz muze byt plus. Ale Tiagra taky neni spatna. Od lonska je to taky 10speed sada, jen ma plastove radici ustroji, coz casem muze delat problem. Aktualne ji jezdi manzelka a zatim si nestezuje. Rozdil mezi Sora a Tiagra je (aspon myslim, ze to jeste nezmenili) ve dvou vecech. jednak Sora je jen 9speed a druhak neni to plnohodnotnej dual. Od Tiagry vyse je razeni reseno tak, ze celou brzdovou pakou do strany radis proti pruzine (vetsi pastorek/prevodnik) a malou packou pod brzdovou odrazujes. U Sory je na odrazeni packa na palec z vnitrni strany brzdove paky...
ad karbon: u 30tisic bych asi sel radeji do hliniku a chtel kvalitnejsi komponenty.
stavba/nova - to je jak u biku, tovarni te vyjde levneji, ale pokud vis presne, co chces, muze byt stavba jedinou rozumnou moznosti (seriova vyroba nesplni tve ocekavani)
ale myslim, ze se tu najdou fundovanejsi odbornici, ja mam silnici jen jako doplnek...
Řeks to správně.
Za 30K dural rám + karbon vidle + 105.
Tak jsem pořídil FOCUS CULEBRO 2014 - 105, rám alu, vidle carbon - spokojenost max. Cena 26t.
Nová Tiagra (10sp.) vezme vzadu pastorek až 30 zubů.
Nebo nejlevnější SRAM - sada Apex až 32z.
30z na silnici mi prijde zbytecne moc...
Ty jsi ještě mladý.
Před patnásti lety mě taky stačilo 39/25, teď jsem rád za 36/28.
A na kopce typu Lysá hora je i to dost málo.
Lysou jsem s tim jeste nejel, pravda... na tu rovinku co tu mam mi prijde zbytecny i maly prevodnik ;-)
manzelka ma tu tiagru s 30z kazetou, ale me ta kazeta prijde proste...divna, az moc velka na silnici... a stejne tech 30z nevyuziva (a to nema kopce najete)
Tohle asi nikdy nepochopím, jak můžou jezdit silničáři na tak těžkých převodech. I kdybych dokázal jezdit do kopce tak rychle jako na silničce, tak by mi 39/25 asi omylem nestačilo a to mám hnané malé 26" kolo.
já mám na "silničce" sadu 2300, což je o jedno níž než Sora a taky funguje :-)
vepředu mám tříplacku, vzadu osmičkovou kazetu 11-34
vše funguje OK, nižší řadu jsem chtěl kvůli pevnějšímu řetězu, abych ho nemusel měnit co 1000 km, protože to by mě asi zruinovalo a musel bych zůstat u koloběžky, kde jsou řetězy zadarmo :-D
no zadarmo, co nové tenisky?
tenisky nemusím, dá se jezdit i bosky :-D
jinak až takovou spotřebu bot nemám, za 1300 km jsem letos neodrovnal ještě ani jedny a to dojíždím vietnamské botasky za 200,- z loňska ;-)
na silnici je retez mnohem mene opotrebovavan nez na mtb, na silnici mam stale puvodni retez, se kterym jsem ji koupil jako jetou. Jen se mnou ma najeto pres 5.000km...
Já osobně mám meridu - alu rám, karbonovou vidlici + osazení ultegra, cena byla 30 tisíc.
Pokud jde o ten dvojtác x trojtác, ono záleží na fyzičce, resp. jestli není nějaké třeba zdravotní omezení. Mám dvojpřevodník, ale kdybych měl nějaký problém zdravotní, že bych potřeboval lehčeji šlapat, tak klidně trojpřevodník.
pokud bys potreboval lehceji slapat, byl by resenim dvouprevodnikovej CX kompatk...
Našel jsem následující silničky
http://www.axit.cz/K114338-specialized_secteur...
http://www.cyklopoint.cz/silnicni-kolo-merida...
http://www.giantstore.eu/giantstore/eshop/24-1...
Kterou by jste si vybrali?
U kola za 30k se vyplatí uvažovat o kole z ciziny. Hodně lidí odsud vozí Canyon z Německa, ale jsou to MTB, nabídku a ceny silničních kol neznám.
Nicméně zrovna silniční kolo bych se nebál koupit na www.cyklobazar.cz z druhé ruky. Za 30k tam seženeš už něco s karbonovým rámem a můžu Tě ujistit že to je oproti hlíně ohromný rozdíl. Nebo tam koupíš hliník za úplně jiné peníze než kolo nové a rozdíl nepoznáš. Výběr tam je opravdu slušný.
Canyon je dobrý...
Chceš silničku a nechceš "závoďáka". To se u běžně dostupných kol prakticky vylučuje. Pro rekreační jízdu chceš pohodlí a to Ti běžné silniční kolo moc nenabídne. Nutí Tě zalehnout za řidítka do aerodynamické polohy a vytřepává Tě na úzkých pláštích. Fitnes kolo je určitý kompromis mezi pohodlím a rychlostí, ale rovná řidítka bez možnosti změny úchopu nesednou každýmu. Protože jsem řešil stejnou otázku /a jsem starý jako Ty/ a konfekční kola mi nevyhovovaly, tak jsem si kolo nechal poskládat podle svých představ. A to: pláště 28 mm, pohodlné sedlo, výška řidítek je cca ve výši sedla, dvojitá omotávka pro max. tlumení vibrací, klasické výplety, krátký představec.Pohoda :-)
Můžeš sem dát fotku Tvé silničky, případně i popis osazených komponentů?
Foto nemám, ale použil jsem předchůdce /označení Tk2/ tohoto rámu od firmy Kinesis http://www.kinesisbikes.co.uk/products... který umožňuje bezproblémové použití pneumatik o šířce větší jak 25 mm /já používám 28 mm, ale mohl bych dát i 32/. Osazení je již nevyráběnou desítkovou sadou Campa Xenon a koly na ráfcích Mavic Open pro, k pohodlí výrazně přispívají i řidítka FSA Vero Compact. Posed jsem musel doladit podložkami pod představcem, rám mám pro pohodové užití krátkou hlavovou trubku.
To by Ti 32mm plášť prošel brzdami ? Proto snad mají cyklokrosky kantíky ne ... nebo jak to maš Ty ?
Rámy maj pěkný ale Tk3 je dural..nepletu-li se.
Je to dural, brzdy se používají s dlouhým ramínkem, třeba tyto http://www.kupkolo.cz/brzdy-silnicni-force-al... já mám Tektra
Jo to projde. Nicméně to co jsi tu popsal bych spíš než do kategorie silniční kolo zařadil do cyklokros/trek/hybrid speciálů (to neni míněno hanlivě) pár zajímavejch kousků jsem zahlíd v galerii na BF - jako třeba něco s beranama a pláště 2.2" RR atd.
Váha je pod 9 kg /včetně pedálů/ a díky těmto http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation... plášťům projedu i lehčím terénem aniž bych na silnici nějak výrazně ztrácel. Pro mě ideální univerzál na dlouhé vyjížďky, angličani mají pro tento typ kol označení "audax" nebo "winter", např. zde http://www.ribblecycles.co.uk/sp/road-track...
Plášť je regulérní 23mm tak proč by nejel že ?
Hoď někdy foto celku.
To, že má plášť 23 mm ještě neznamená, že pojede. Závodní 28 mm plášť bude mít menší valivý odpor než tréninkový 23 mm.
..a zase větší aerodymanickej ;-) Řešíme ptákoviny. Nejsme v kategorii jezdců co by poznali každej wat.
už jsem psal, používám 28 mm
Odkaz vede na celou skupinu (plast na fotce je nadepsanej 23) tak me to zmatlo.
Conti Gp 4sezoní jsou jedny z mála závodních plášťů, které se vyrábějí širší jak 25 mm, navíc mají celkem unikátní ochranu boků vectranovou síťkou,tolik pro doplnění.
Jestli bude silnička pohodlná rozhoduje hlavně pečlivý výběr geometrie (to neznamená že na tom člověk musí sedět jako paní Radová) a volba komponent (karbonová vidlice, řidítka, sedlovka, kvalitní sedlo) Třeba moje kolo je stavěný právě s důrazem na pohodlí - jezdím na tom dlouhý trasy.
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
Ale stejně si myslím že pokud dotyčný doteď nejezdil silniční kola, bude si muset postupně zvykat.
Krásné kolo, asi bych se na takovém i občas s chutí projel, je to velké lákadlo :-)
Na silničku není nikdy pozdě ;-)
Já vím, možná se k ní propracuju. Taky když mě předjede nějaký pohodář na silničce, tak občas už asi rok zvažuju jestli nevyměnit treka za silničku a tak čas od času se jdu do prodejny podívat na ty krásné kousky co tam mají a že jich tam mají :-)
Roubaix bych mu taky s chutí doporučil, ale za 30k pořídí leda rámovou sadu.
Ono to není rubéčko ale starší allez.. nicméně technologie tlumení je tady podobná.
Tohle kolo vypadá fakt dobře. S tím vybavením jsi se dostal do 30t?
Cena je jinde abych nematl. Slo o to ukazat ze pohodli neni na prvni pohled videt ale rozhodne je citit. Pokud bys mel moznost poridit rám specialized Roubaix treba z druhe ruky, je vysoka sance ze by splnil tvoje ocekavani na pohodli.
Kde ti to takhle postavili?
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit: http://www.sportbike.cz/ (Strakonice)
Kolo jsem stavel sam...
Vláďo jak se k takovýmu kolu dopracuješ? Kde můžeš vyzkoušet různé značky silniček, velikosti rámů, různé výbavy? Na netu nevyzkouším nic a v obchodě mají max jednu značku, ne-li jen 1ks.
Napadá mě Specialized Concept Store, v Praze jich je několik. Pak jsem dost silniček viděl i u Scotta.
Jak pise snilard - zajdes treba do PekSportu a jednoduse zjistis jestli ti neco z toho pasuje...
Cas od casu jsou testovaci dny kde si pucis kolo treba na 1-2h. Na jare jsem videl na stezce ve zbraslavi pucovat prave CUBE , MERIDU. V Radotine taky neco byva..
Kdyz jsem stavel ja tak to byl jinej pripad - vedel jsem co chci (jezdil jsem silnici cca 15let v ty dobe). Zbytek je vysedavani u internetu a hledani slev atd..
Fitness rám bez odpružení stejně silnička dokáží být zcela stejně pohodlné.
To co ty popisuješ můžeš eliminovat např. rámem Roubaix nebo kvalitní karbonovou sedlovkou a řidítky.
mě se to popisuje jinak mám S-Works Roubaix SL3 ale pohodlí mám na tom stejné jako když jsem jezdil na Crosstrailu s přední odpruženou.
Pohodlí se dá do značné míry ovlivnit komponenty a hlavně samotným rámem.
http://www.bike-discount.de/shop/a80126/spire...
900 korun je poštovný :)
Treba tohle neni zly.
http://www.wigglesport.de/boardman-team-carbon/
Par lidi co bordmany jezdi znam a nestezujou si.
Já mám podobný problém. Chci si postavit silniční fitness kolo, tedy asi na cyklokrosovém duralovém rámu s kotoučovými brzdami a rovnými řídítky. Chci to na rychlé ježdění po silnici a hlavně po Praze do práce mezi auty. Proto primárně ta rovná řídítka pro dobrý přehled. Kotoučové brzdy pro dobré brzdění alespoň trochu srovnatelné s auty. Pláště šířku okolo 30mm. Ten rám by měl mít také úchyty na dlouhý blatník a nosič. Jen nevím, kde takový rám koupit. Ten dlouhý rám chci proto, abych se na něm mohl ve sjezdu nebo protivětru složit a dosáhnout lepšího aerodynamického posedu. Nyní používám dokonce dlouhé rohy sklopené dolů. Mám takové kolo postavené na favoriťáckém rámu, ale je to těžké, nedostatečně to brzdí a také ten rám strašně rezaví. Já bych i snesl berany a držel bych se většinou nahoře, ale ty brzdy by musely zabezpečit schopnost maximálního brzdění i z toho horního úchopu. To klasické brzdy nedokáží, respektive spíš já to tolik nezmáčknu. Ty kotoučovky by to možná zvládly.
Promiňte, založím si vlastní vlákno a nebudu sem cpát do trochu odlišné diskuse svůj dotaz. Už to nemohu smazat, jak jsem chtěl, tak na mne nereagujte.
Řešení:
http://www.boardmanbikes.com/cx/cx_comp.html
Délka rámu bude problém.
Silniční kola mají kratší rámy, protože držení za páky posed natáhnout. A cyklokrosový rám bude ještě kratší než silniční.
Takže na rovná řídítka buď rám na krosové kolo (dá se koupit i lehký a kvalitní) nebo na cyklokrosový berany. Výhoda je, že krosový rám bude mít všechny návarky co požaduješ. Můžeš k tomu koupit i karbonovou cyklokrosovou vidlici co má na patkách očka na blatníky.
Moje volba by ale byla ten Boardman, co na něj dal odkaz Radius.
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
Díky za náměty, založil jsem vlákno "Jaké kolo fittness nebo cyklokros?" Ten Boardman je pěkný. Ty brzdy jsou hydrulické a jak moc brzdí?
Koukal jsem na rozměry toho Boardmana a MD velikost má efektivní délku horní rámové trubky TT 55,5cm. Já podle modelu pro silničku potřebuji 56cm a můj Favorit s rovnými řídítky má TT=60 a vzdálenost špičky sedla k řídítků je také 60. Ten Boardman by se zrovna dal nástavcem vykompenzovati pro rovná řídítka. Takže ta krátkost silničních a cyklokrosových rámů snad není tak hrozná. Jak brzdí ty mechanické kotoučovky?
Mechanické Avidy brzdí dobře. Jako jedny z mála mechanik.
Někteří odsud vozí bajkovou verzi, myslím že Murphy.