Tak jsem nastudoval, nakoupil a jdu měnit řetěz. Mám Shimano CN-HG70 a je u něj ten dlouhý nýt o kterém se všude píše. V řetězu je však nasazený i krátký černý nýt (ostatní jsou stříbrné). Chápu to dobře, že teď nový řetěz spojím tím krátkým černým nýtem co tam je nasazený a ten dlouhý je "na pak" pro případnou opravu a pod?
Chápeš to správně - spojíš tím nasazeným krátkým černým, dlouhý zalamovací nýt je do zásoby :-)
(u shimanových řetězů to je obvykle tak, že koupíš-li řetěz v igelitovém pytlíku, má pouze ten nasazený černý nýt. Koupíš-li tentýž řetěz v krabičce, je tam navíc přiložený i ten dlouhý nýt. Viz např. řetězy HG 53. Řetězy vyšší třídy (73, 93,...) bývají ale obvykle jen v těch krabičkách, v sáčku jsem je neviděl už několik roků).
JJ 70 (ta nula je že je to pro 7až8-mi kolo kazetu ne?) byl v krabičce. Dík za ujištění.
Tak nějak jsem nikdy nepochopil, proč u ostatních výrobců není potřeba žádný speciální nýt a u Shimana je. Nevíte, proč to tak je?
Jestli jsem to dobře pochopil, tak nýty u Shimana jsou skutečně trochu roznýtované (tj konce jsou maličko větší), takže když se vytlačí ven, díra v článku se maličko zvětší a normální nýt už by tam pak byl volný. Ono to tak hrozné nebude, v nouzi na dojetí tam asi půjde dát původní nýt. Normální řetěz má nýty jen zalisovné (jsou přesně válcové).
Mě jen mátlo, že se všude píše o dlouhém nýtu, který se zalisuje a ulomí, ale na řetězu mám i krátký ten nýt, o kterém jsem se nikde nedočetl.
Tohle jeb...í s nejtkama sem vyřešil http://www.obchod23.cz/__img__/zbozi/0001008598...
To mě můžou milovat s nejtkama.....
Nápodobně... Bohatě mi stačí zkracování řetězu, čili pouhé roznýtování ;-)
S tou spojkou jasný. Ale v případě problémů někde po cestě... nepotřebuješ i nýtovačku? Skončí ten rozpojenej/přetrženej řetěz vždy ve stavu, kde stačí nasadit spojku? Nebo vozit i kleště? Myslím v jakém stavu skončí ten přetrženej řetěz, prstama asi nýt nevytáhneš... ?
Ne vždy stačí spojka. Proto je dobré mít s sebou i nějakou tu rozptylku.
cestou mě rozptyluje přitelkyně, je to v pořádku ?
nebo mám vozit ještě nějakou jinou rozptylku ? :-)
Nejezdi s ní po rozptylových loučkách. Tam tě odveze, až si pro tebe přijdou funebráci.
Nevím proč, ale pořád s sebou tahám dokonce dvě :-) Jednu samostatnou a ta druhá je součástí vercajku.
A spojky vozím také aspoň 3-4 kusy. Dvě na 9ti a dvě na 8mi kolečko, kdyby někdo potřeboval pomoci.
Nejtovačka je součástí nářadí co vozim. Sice taková mrňavá, žádná díra do světa, ale svou práci udělá (vyzkoušeno)
Představa, že se při výměně řetězu budu jeb.. s nejtovačkou, tak jako to fakt ne....
S rychlospojkou je časově nejnáročnější operace při výměně řetězu počítání článků :-)))
Co bys počítal, roznýtuješ jeden nýt a nasadíš spojku. V té chvíli máš počet článků stejný jako předtím.
Akorát si nesmíš roznýtovat nýt na druhé straně :-))
Když já byl dycky slabej v počtech, tak takhle trénuju....:-)))
Nikoliv. Časově nejnáročnější operací při použití rychlospojky je její hledání v trávě...
Potřebuješ i nýtovačku, abys použil spojku, stejně musíš jeden nýt roznýtovat.
No to jo, každopádně, zatočim nejtovačkou, vycvaknu nejtek,nasadim spojku a nazdar bazar hotovo. Luštit rébusy jak dlouhej nejtek atd, jako jestli to někoho baví, proti gustu žádnej dyšputát - mě ne ;-)
Teď sem se pobavil, kámoš má nový kolo s desítkovou kazetou a jak se zdá, klukům z Japanu se nelíbí když někdo používá ne jejich šaltry sramácký řetězy, tak udělaly prej nějakej řetěz, kterej jde jenom jednim směrem a nedá se zaměnit. A nejde tam dát spojka. Tak jako neznám to dopodrobna, ale budu sledovat jak tahle kauza dopadne :-)
Vidíš to zbytečně složitě, kup si za dvě stovky nýtovačku a máš vystaráno. Nebo spojky, jako Zaky. Stejně novej řetěz většinou zkracuješ. A tamto jsi pochopil špatně, jak náhradní dlounej nýt, tak i nýty v řetězu jsou broušený na stejnej průměr. Aspoň co já vím.
Já si koupil nářadí rovnou obsahující nýtovačku. Na to jak často nýtuju to stačí, a vůbec není od věci mít ji s sebou. Šutrem jsem už nýtoval:-/
Chyba! Šutry musíš mít dva, jedním se mi povedlo zaklepat řetěz do asfaltu. Samozřejmě že ji vozím sebou, stejně jako zbylej konec novýho řetězu a kus vázacího drátu pro usnadnění celý operace. A hlavně optiku, naslepo to neumím. :-)
tak jsem se v Tvem prispevku prehledl
a cetl : "samozrejme ze JE vozim sebou"
...a predstavil si v v brasne s naradim ty dva sutry :-)
Tak to jsem se překlep, zpočátku jsem opravdu vozil dvě žulový kočičí hlavy. Ale časem nějak ztěžkly, tak šly pryč. Nejtovačka je zastala v pohodě.
Místo vázacího drátu vozím tohle za 50,- Kč.
No to jsou věci! Vida, jaký náčinky se nechaj koupit. A já furt fušuju jako podle už neexistujícího časopisu "Udělej/urob si sám".